Tehot hävis Vectra 2,2
Tehot hävis Vectra 2,2
Eli eilen sitten häivis tehot -04 2,2 Direct automaatti Vectrasta.
Näyttöön tärähti huollontarve valo (siis se jakoavaimen takana piilotteleva auto) ja ei kulkine liikkunu juuri mihinkään eikä vastannu kaasuun ollenkaan.
Sain juuri ja juuri kihnutettua rakkineen kotia ja sammutin sen. En uskaltanut sammuttaa aikaisemmin, jos ei lähdekkään enää käyntiin.
No sain vehkeen uudestaan startattua, mutta ei vieläkään toimi kunnolla. Kaasu pohjassa kierrokset sai nousemaan noin 3500 ja vaudin jonnekki vajaaseen 60km/h. Välillä näyttööön hyppää tuttu merkki ja sitten meno on vieläkin tuskaisempaa.
Kierrokset nousevat kyllä vapaalla, muttei kovin nopeasti.
Vikakoodia ei näy..
Näyttöön tärähti huollontarve valo (siis se jakoavaimen takana piilotteleva auto) ja ei kulkine liikkunu juuri mihinkään eikä vastannu kaasuun ollenkaan.
Sain juuri ja juuri kihnutettua rakkineen kotia ja sammutin sen. En uskaltanut sammuttaa aikaisemmin, jos ei lähdekkään enää käyntiin.
No sain vehkeen uudestaan startattua, mutta ei vieläkään toimi kunnolla. Kaasu pohjassa kierrokset sai nousemaan noin 3500 ja vaudin jonnekki vajaaseen 60km/h. Välillä näyttööön hyppää tuttu merkki ja sitten meno on vieläkin tuskaisempaa.
Kierrokset nousevat kyllä vapaalla, muttei kovin nopeasti.
Vikakoodia ei näy..
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Niin piti lisätä, et tuo korkeapainepumppu on kyllä aika puhtaan ja uuden näknen...
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Auto on varmaan limb home modessa kerran kierrokset on rajattu.
Ilman kunnon vikakoodin lukua vian etsintä on aika hakuammuntaa...
Tuon kp pumpun ulkonäöstä on turha tehdä päätelmiä, ne kun ei kauaa vanhene toimivina.
Ilman kunnon vikakoodin lukua vian etsintä on aika hakuammuntaa...
Tuon kp pumpun ulkonäöstä on turha tehdä päätelmiä, ne kun ei kauaa vanhene toimivina.
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Tässä aika kattava kuvaus ongelmasta. Löyty kun sain vikakoodin ja aloin sillä hakemaan. Koodit oli tuolla kaverin vehkeellä 11915a ja 11915a0.
Voisko se olla pelkkä anturi vai meneekö vieläki pumppu vaihtoon?
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Ai niin mulla ajossa tekee tuota, mutta ilman vaidetta saan kyllä kierrokset nousemaan aika korkealle.
- Ballantines
- OCF Member 2018
- Viestit: 247
- Liittynyt: 12 Loka 2008, 18:50
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
KP-pumppu vaihtoon.
Vikakoodien luku Tech2
Vectra B 2.0 CD Automaatti -99 *** Omega B 2.5 V6 Automaatti -00 *** Vectra C 2.2 direct -05
Vectra B 2.0 CD Automaatti -99 *** Omega B 2.5 V6 Automaatti -00 *** Vectra C 2.2 direct -05
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Pumppu sielä taitaa hajalla olla kerta matalaa painetta valittaa...
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Hyvää testailua tuollakin videolla. Measuring blokitkin käytössä, mutta kun ei niin ei
Eikä niitä pumppuja pelätä tarvi, parempi valmistautua jo etukäteen. Yleensä myös ilmoittelee itsestään jo etukäteen.
Eikä niitä pumppuja pelätä tarvi, parempi valmistautua jo etukäteen. Yleensä myös ilmoittelee itsestään jo etukäteen.
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Ei minua pumpussa muu pelota ku se hinta...
Vit***taa jo valmiiks, kun ei tuolla koslalla oo ajettu meidän toimesta kun vajaa puol vuotta ja koko ajan telakalla. 600km kohalla meni polttoainepumppu, sitten vaihdettiin jo iskareita ja laakereita ja nyt tämä. Tulee kalliiksi...
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Hei
Olen omistanut opeleita n 10 kpl 1967-2008 eikä yhdessäkään ollut tälläisia vikoja,sähköt ym. GM pilasi Opelin maineen täysin kilpailuttamalla alihankkijat kuoliaaksi laadun kustannuksella,tämä pa pumpun ongelma on hyvä esimerkki siitä +jakopään kestävyys tässä moottorissa!!!
Pistä kiertoon tuo kun saat sen käymään niin pääset ehkä hieman halvemmalla jatkossa
Olen omistanut opeleita n 10 kpl 1967-2008 eikä yhdessäkään ollut tälläisia vikoja,sähköt ym. GM pilasi Opelin maineen täysin kilpailuttamalla alihankkijat kuoliaaksi laadun kustannuksella,tämä pa pumpun ongelma on hyvä esimerkki siitä +jakopään kestävyys tässä moottorissa!!!
Pistä kiertoon tuo kun saat sen käymään niin pääset ehkä hieman halvemmalla jatkossa
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Noin se häätyy tehhä. En olekkaan Opelia omistanu sitten 90-luvun (Kadett C neljällä ovella) ja nyt ajattelin taas kokeilla. Ei ole oikein vakuuttanu tämä kokeilu ja tais jäähä viimeseksi. HArmittaa vaan, että paljonko tästä pitää vielä ottaa takkiin, ku ei tuo opiskelijan budjetti ihan kaikkeen veny.ekomies 2 kirjoitti: ↑23 Touko 2018, 19:18 Hei
Olen omistanut opeleita n 10 kpl 1967-2008 eikä yhdessäkään ollut tälläisia vikoja,sähköt ym. GM pilasi Opelin maineen täysin kilpailuttamalla alihankkijat kuoliaaksi laadun kustannuksella,tämä pa pumpun ongelma on hyvä esimerkki siitä +jakopään kestävyys tässä moottorissa!!!
Pistä kiertoon tuo kun saat sen käymään niin pääset ehkä hieman halvemmalla jatkossa
Ja jotenki tuntuu tuon pumpun hinnoittelu himppu ylimitoitetulta. 500-1000e mokomasta rakkineesta....
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Hei taas. minulla loppui luotto opeleihin kun myin luotettavan työjuhtani Omega b x22se pois,olin aikeissa hankkia Vectra Z22se moottorilla (sama jakopää myös uudemmissa 2,2 koneissa) mutta kun tuli raportteja milloin mistäkin syystä joko jakoketjun venymisestä johtuneesta moottorivauriosta ym ja jopa alle 100tkm,,ketju venyy ja hypää yli hampaiden ja se voi olla kaput ja kallis korjaus,ketjun hydrauliseen kiristimeen on tehty muutoksia,mutta kun siellä moottorissa on vielä toinenkin niin ei tämä oikei synkkaa ainakaan halvalla.
Ei ole tarkoitus provosoida vaan tämä on minun käsitys näistä nyky Opeleista
Katsotaan saako uusi omistaja (Peugeot) parannettua laatua, Heh ranskalaisten autojen sähköt
Ei ole tarkoitus provosoida vaan tämä on minun käsitys näistä nyky Opeleista
Katsotaan saako uusi omistaja (Peugeot) parannettua laatua, Heh ranskalaisten autojen sähköt
Re: Tehot hävis Vectra 2,2
Kuhan nyt sais tuon liikkeelle tuosta. Mietityttää vaan tu pa.n paineensäätöventtiili jotta oisko se losahtanu...ekomies 2 kirjoitti: ↑23 Touko 2018, 20:05 Hei taas. minulla loppui luotto opeleihin kun myin luotettavan työjuhtani Omega b x22se pois,olin aikeissa hankkia Vectra Z22se moottorilla (sama jakopää myös uudemmissa 2,2 koneissa) mutta kun tuli raportteja milloin mistäkin syystä joko jakoketjun venymisestä johtuneesta moottorivauriosta ym ja jopa alle 100tkm,,ketju venyy ja hypää yli hampaiden ja se voi olla kaput ja kallis korjaus,ketjun hydrauliseen kiristimeen on tehty muutoksia,mutta kun siellä moottorissa on vielä toinenkin niin ei tämä oikei synkkaa ainakaan halvalla.
Ei ole tarkoitus provosoida vaan tämä on minun käsitys näistä nyky Opeleista
Katsotaan saako uusi omistaja (Peugeot) parannettua laatua, Heh ranskalaisten autojen sähköt