Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
vht41
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Touko 2018, 19:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja vht41 »

Niin minulla on edelleen vaihdelaatikko-ongelma autossa, pian vuosi mennyt, on dataa lähetetty ja ties mitä tehty, huolto tehnyt mitä tehtävissä on. Odotellaan kai toinenkin vuosi, jos sieltä saksasta tulis uusia ohjeita laatikkoon. Täällä päin parissa autossa sama ongelma.
Avatar
MACTEP
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Huhti 2018, 19:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja MACTEP »

GM_Opel kirjoitti: 24 Touko 2018, 13:49 Tarkoitus olisi ensi vuonna ostaa Insignia 1.5 bensa-koneella. Nyt on kuitenkin alkanut epäillyttämään kun olen lukenut noista laatikko-ongelmista ja nykimisistä. Eihän nyt varmaankaan voi olla tilanne sellainen, että kaikissa 1.5 bensa vehkeissä olisi järjestäen tätä ongelmaa? Tuskin sentään.
Onko foorumilla porukkaa joilla on 1.5 bensa Inkku ja ovat olleet laatikkoon tyytyväisiä ja joilla tätä nykimisongelmaa ei ole ollut?
Entäs foorumin ne kaverit jotka ostivat Inkkunsa viime vuoden puolella ja joilla tätä ongelmaa esiintyi? Vieläkö ongelmaa on? Jos ei ole, niin miten asia saatiin loppuen lopuksi kuntoon?
Sama vika täälläkin on. 1,5 bensa, tämän vuoden malli. Kohta ajaettu 8500 km, laatikko on nollattu ja ohjelmoitu uudestaan. Toiminnut moiteetta noin viikon verran korjauksen jälkeen sit nykimiset alkoi taas. Olen jo tavallaan tottunut niihin (osittain) mutta ehkä ihan 100% ajonautinto on kadoksissa. Toivon että syksyllä tulisi joku ratkaisu tähän.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Lukenut tässä tätä laatikko ongelmaa täällä ja vaikka ja mitä tehty, niin onko turbiinia vaihdettu kenellekään? Eikö sellainen ole vielä tänäpäivänäkin normaalissa automaatti laatikossa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Haral
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Huhti 2018, 05:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Haral »

Onkos kukaan valittanut tuosta lasinpesunesteen suihkutuksen viiveestä huoltoon ja onko asiaa korjattu?
Eske
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Joulu 2007, 22:08
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Eske »

Minulle vaihtoivat pesurinpumpun, kun ei neste ehtinyt lasille ennen ensimmäistä pyyhkijöiden pyyhkäisyä. Pumpun vaihdon jälkeen neste tulee lasille heti, vaikka edellisestä pesusta olisikin aikaa.
Astra K HB Executive 1,2T 145
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Sen saa korjattua helposti takaiskuventtiilillä. Ohjeet löytyy aiemmin täältä ketjusta. Maksaa pari euroa osa.
Haral
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Huhti 2018, 05:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Haral »

Kiitokset vastauksista. Taidan näin lähtökohtaisesti käskeä huoltoa fiksaamaan kun eivät toimi kuten olettaisi. Mutta hyvä kuulla että ratkaisu onnistuu myös tee-se-itse hengellä. :)
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Uusi Insignia (1.5+automaatti) alla, takana vasta muutama päivä. Kommentteja ja kokemuksia sitten myöhemmin kun niitä kertyy. Onhan tämä sen verran moderni avaruussukkula, että aikaa menee ennenkuin opin suurimman osan toiminnoista. Melkeinpä kaikki penkin säätöjä lukuunottamatta onkin vielä tehdasasetuksissa.

Sen voin jo kuitenkin nyt sanoa, että tunnettu tyyppivika vaivaa tätäkin yksilöä, eli nypyttää kun ajaa kuutosvaihteella ja luultavasti yli 80km/h nopeuksissa, sekä automaatti- että manuaaliasennossa :roll: Kokeilemalla huomasin, että tilanteeseen on kuitenkin fiksi jos alkaa pänniä, laittaa vaihteiston manuaaliasentoon ja pykäläksi viitonen.

Tänään oli auton ulkolämpömittarissa +30C, ilmastointi ei tunnu niin tehokkaalta kuin voisi olla. Puolen tunnin ajossa puhallin pauhaa vielä melko ponnekkaasti, koska asetettua sisälämpötilaa (+18C) vissiin ei ehditä saavuttaa...

Stay tuned.
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

Antagonisti kirjoitti: 29 Touko 2018, 18:14 Uusi Insignia (1.5+automaatti) alla, takana vasta muutama päivä. Kommentteja ja kokemuksia sitten myöhemmin kun niitä kertyy. Onhan tämä sen verran moderni avaruussukkula, että aikaa menee ennenkuin opin suurimman osan toiminnoista. Melkeinpä kaikki penkin säätöjä lukuunottamatta onkin vielä tehdasasetuksissa.

Sen voin jo kuitenkin nyt sanoa, että tunnettu tyyppivika vaivaa tätäkin yksilöä, eli nypyttää kun ajaa kuutosvaihteella ja luultavasti yli 80km/h nopeuksissa, sekä automaatti- että manuaaliasennossa :roll: Kokeilemalla huomasin, että tilanteeseen on kuitenkin fiksi jos alkaa pänniä, laittaa vaihteiston manuaaliasentoon ja pykäläksi viitonen.

Tänään oli auton ulkolämpömittarissa +30C, ilmastointi ei tunnu niin tehokkaalta kuin voisi olla. Puolen tunnin ajossa puhallin pauhaa vielä melko ponnekkaasti, koska asetettua sisälämpötilaa (+18C) vissiin ei ehditä saavuttaa...

Stay tuned.
Morjens, ja onnea uudelle autolle pikkuviasta huolimatta :thumbsup: Kyllä tuo ilmastointi minulla ainakin toimii kohtuu tehokkaasti, joten oletko varma että sinulla on A/C päällä, se on hieman hassusti ilmaistu tietokoneella (käännös suomeksi ei ole oikein onnistunut) ...
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Antagonisti kirjoitti: 29 Touko 2018, 18:14
Tänään oli auton ulkolämpömittarissa +30C, ilmastointi ei tunnu niin tehokkaalta kuin voisi olla. Puolen tunnin ajossa puhallin pauhaa vielä melko ponnekkaasti, koska asetettua sisälämpötilaa (+18C) vissiin ei ehditä saavuttaa...

Stay tuned.
Veikkaan myös, että ei ole päällä (siis valikosta pitää erikseen asettaa ac päälle).
Ainakin cdti:ssä ilmastointi on todella tehokas pariin edellliseen autoon verrattuna.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

usvaa kirjoitti: 31 Touko 2018, 13:21
Antagonisti kirjoitti: 29 Touko 2018, 18:14
Tänään oli auton ulkolämpömittarissa +30C, ilmastointi ei tunnu niin tehokkaalta kuin voisi olla. Puolen tunnin ajossa puhallin pauhaa vielä melko ponnekkaasti, koska asetettua sisälämpötilaa (+18C) vissiin ei ehditä saavuttaa...

Stay tuned.
Veikkaan myös, että ei ole päällä (siis valikosta pitää erikseen asettaa ac päälle).
Ainakin cdti:ssä ilmastointi on todella tehokas pariin edellliseen autoon verrattuna.
Käännös ei tosiaan ole ihan kohdallaan ja olin tästä jopa tietoinen koska olin ennakkoon lueskellut tätä palstaa :lol: Kyllä sieltä kylmää ilmaa tulee, mutta ei niin kylmää, että jäähdyttäisi tämänkokoisen erämaalaivan noista lämpötiloista puolessa tunnissa haluttuun (+18C). Auton sisällä on paahteessa ollut varmaan alussa pitkälti yli 50 astetta kuitenkin. Tiedä sitten olisiko hidas viileneminen sitten ominaisuus tai kenties freonit vähän vähissä :o

Myös kameroiden heikkoa resoa olen ihmetellyt :o , jos esim. taakse liikennevaloissa pysähtyy auto, en saa rekisterikilvestä selvää. Kyllähän nämä parkkeeraukseen riittää, varsinkin tuon mainion 360 kameran avittamana, mutta mielestäni tyhmä teko Opelilta säästää tässä. Resoluutio on jopa minun hammasharjan näytössä paljon terävämpi ja Opelin lippulaivaan tämä on väärä paikka säästää muutama euro. :no:

Olin yhteydessä auton myyjään, ja tuo nykiminen on tosiaan heille tuttu. Väitti, että se hoituu kun he ajavat siihen sopeutusohjelman. Täältä lukemani mukaan homma ei kuitenkaan välttämättä tuolla hoidu vai onko joukossa ketään, jolta nykiminen on saatu jollain kikalla poistettua lopullisesti?

Ja jottei menisi pelkästään mollissa, onhan tämä auto monelta osin hurjan hyvä tekele, duunikaveritkin ovat tulleet ihan ihmettelemään, että mikä ihme tämä on ja kehuneet kovasti auton ulkonäköä ja yleistä laatuvaikutelmaa sisältä ja ilmeet ovat olleet paljon kertovia, kun ovat nähneet ooppelin logon... :lol:

Laitan huomioita laitan tänne lisää kun maileja tulee näyttöön.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Antagonisti kirjoitti: 29 Touko 2018, 18:14 Olin yhteydessä auton myyjään, ja tuo nykiminen on tosiaan heille tuttu. Väitti, että se hoituu kun he ajavat siihen sopeutusohjelman. Täältä lukemani mukaan homma ei kuitenkaan välttämättä tuolla hoidu vai onko joukossa ketään, jolta nykiminen on saatu jollain kikalla poistettua lopullisesti?
Mielenkiintoista. Ilmoittele auttoiko sopeutusohjelma nykimiseen vai ei.

Uudessa Inkussahan on myös takapenkkiläisille etupenkkien välissä olevat tuuletussuulakkeet. Jos AC-jäähdytin on päällä, niin tuleeko AC-kylmää ilmaa myös takapenkille istuville?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

GM_Opel kirjoitti: 31 Touko 2018, 14:47
Antagonisti kirjoitti: 29 Touko 2018, 18:14 Olin yhteydessä auton myyjään, ja tuo nykiminen on tosiaan heille tuttu. Väitti, että se hoituu kun he ajavat siihen sopeutusohjelman. Täältä lukemani mukaan homma ei kuitenkaan välttämättä tuolla hoidu vai onko joukossa ketään, jolta nykiminen on saatu jollain kikalla poistettua lopullisesti?
Mielenkiintoista. Ilmoittele auttoiko sopeutusohjelma nykimiseen vai ei.

Uudessa Inkussahan on myös takapenkkiläisille etupenkkien välissä olevat tuuletussuulakkeet. Jos AC-jäähdytin on päällä, niin tuleeko AC-kylmää ilmaa myös takapenkille istuville?
Ohje oli ajaa autolla useampi tuhat ja jos auto ei itse opi niin sitten pajalle pakko-oppiin. Ei ole ihan lähikuukausina tapahtumassa siksi...
Jälkimmäiseen kysymykseen - en tiedä.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Euro 6d-temp tulossa. Eli AdBlue systeemit löytyvät jatkossa myös 1.6 cdti:stä.

http://media.opel.fr/media/intl/en/opel ... nsive.html
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Tänään mielenkiintoinen havainto, jossain vaiheessa sisätilojen jäähdytystä puhallin alkaa tekemään sellaista sekunnin sykleissä tapahtuvaa pumppaavaa liikettä (ihan kuin puhallin ohjattaisiin hyvin lyhyeksi ajaksi maksimille ja heti pois ja taas maksimille) ja sitä kestää muutamia minuutteja ja sitten automatiikka pääsee hikasta yli.....tämä oli jo toinen kerta kun tähän törmäsin... erikoista...
Vastaa Viestiin