Jotenkin kuulostaa omaan korvaani siltä, että tuon useamman tuhannen kilometrin ajon aikana asiakkaan toivotaan unohtavan koko asian tai sitten tottuvan sietämään nykimisoireita...Antagonisti kirjoitti: ↑31 Touko 2018, 14:52
Ohje oli ajaa autolla useampi tuhat ja jos auto ei itse opi niin sitten pajalle pakko-oppiin. Ei ole ihan lähikuukausina tapahtumassa siksi...
Insignia B
Re: Insignia B
Re: Insignia B
on huomattu samanlaista!Antagonisti kirjoitti: ↑01 Kesä 2018, 17:40 Tänään mielenkiintoinen havainto, jossain vaiheessa sisätilojen jäähdytystä puhallin alkaa tekemään sellaista sekunnin sykleissä tapahtuvaa pumppaavaa liikettä (ihan kuin puhallin ohjattaisiin hyvin lyhyeksi ajaksi maksimille ja heti pois ja taas maksimille) ja sitä kestää muutamia minuutteja ja sitten automatiikka pääsee hikasta yli.....tämä oli jo toinen kerta kun tähän törmäsin... erikoista...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Havaintoja tipotellen - sarja jatkuu. Tänään autolla takana pyöreät 1000km, eli vanhahan tämä jo alkaa olla . Ensimmäisen kerran katselin kulutuspuolta. Testilenkkinä 84km lenkki, jossa 80km/h nopeusrajoitus. Laitoin alussa gepsin päälle ja sammutin kun tulin perille ja se näytti keskinopeudeksi 81.6km/h. Kulutus auton oman tietokoneen mukaan 5.5l/100km. Matka meni vakkari päällä, muutama ohitus, ei jarrutteluja. Auto siis 1.5 bensa-automaatti.
Miten tähän muuten saa nopeustolpat näkyviin? En mielestäni nähnyt navissa noita näytettävän matkallani.
Eritysitä huomiota ja kiitosta sai mukava jousitus ja hyvin toimiva alusta. Tämän kokoiseksi laivaksi kääntyi mutkiinkin hienosti kallistelematta. Toistaiseksi ei ole kuulunut mitään nitinöitä eikä natinoita rakenteista
Kiihdytysääni kaasu pohjassa on pikkuisen ruma. Auton luonteeseen (tilava pitkän matkan ajokaveri) sopisi kyllä joku iso vääntävä dieseli tätä bensakinneriä paremmin.
Miten tähän muuten saa nopeustolpat näkyviin? En mielestäni nähnyt navissa noita näytettävän matkallani.
Eritysitä huomiota ja kiitosta sai mukava jousitus ja hyvin toimiva alusta. Tämän kokoiseksi laivaksi kääntyi mutkiinkin hienosti kallistelematta. Toistaiseksi ei ole kuulunut mitään nitinöitä eikä natinoita rakenteista
Kiihdytysääni kaasu pohjassa on pikkuisen ruma. Auton luonteeseen (tilava pitkän matkan ajokaveri) sopisi kyllä joku iso vääntävä dieseli tätä bensakinneriä paremmin.
Re: Insignia B
Sivulla 79 oli keskustelua siitä kuinka kameratolpat saa näkyviin. Vilkases sieltä.Antagonisti kirjoitti: ↑02 Kesä 2018, 14:58 Miten tähän muuten saa nopeustolpat näkyviin? En mielestäni nähnyt navissa noita näytettävän matkallani..
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00
Re: Insignia B
Tänään tuli ajeltua ja resetoitua Trippimittari ennen ajoa. 164,5 km oli matka ja kulutus 5.7l/100km. Avg speed 73 km/h. Kaupunki osuudet tiputti vähän average speediä. Ei mitenkään paha kulutus mielestäni. Kahteen suuntaan reissu, 4 kyydissä menomatkalla ja 2 takaisin tullessa.
Ja auto on 1.5AT GS innovation. 9 kuukautta ollut käytössä no problems at all so far, ei nykimisiä ei mitään.
Ja auto on 1.5AT GS innovation. 9 kuukautta ollut käytössä no problems at all so far, ei nykimisiä ei mitään.
Re: Insignia B
Kohta 10 000 km mittarissa ja hieman kokemuksia. Autona 1.5 aut. gs
- Muutamaa kertaa lukuunottamatta ei onneksi ole tuota vaihteiston nypytystä ilmaantunut, ja olen ollut tyytyväinen vaihteiston toimintaan. Vaihteisto on mielestäni miellyttävä, vaihdot huomaamattomia ja suht nopeita. Mikään raketti auto ei ole, mutta eipä sellaiselle tarvetta olekaan.
- A/C kanssa olen myös huomannut tuon ”pumppaamisen”, mutta meillä se tapahtuu asetuksen ollessa ainoastaan 20˚c asteessa. Ilmastointilaitteen tehottomuudesta ei ole ainakaan meillä valittamista. Jos asetus on alle 20 tulee autossa kylmä ja nuha painaisi päälle.
- Kulutuslukemat on kyllä aika kovat ja selvä miinus. Meidän ajot on puoleksi kaupunki ja puolet maantieajoa, ja keskikulutus nyt tasan 8.0 l/100km näin kesällä ja talvella meni 9l/100 km. Eli mielestäni jos ajaa yli 15000 km vuodessa niin kannattaa harkita dieseliä ja uutta 8 pykäläistä automaattia. Lyhyen koeajon kokemuksella hieno yhdistelmä, eikä nykinyt.
- Lasinpesuneste säiliö on pieni eikä vedä kuin n. 3 ltr, vähän väliä ajotietokone ilmoittaa matalasta tasosta. Vai teenkö jotain väärin?
- Auton ajettavuus on kyllä hyvä, varmasti luokkansa parasta tasoa. Omaa kokemusta mondeosta ja passatista.
- Talvella auto oli lämmin ja mikä mukavinta lämpeni nopeasti, jopa ilman esilämmitystä. Talvisin tuulilasi tuppasi huurtua ylälaidasta tiuhaan ja puhallusta piti useasti säätää vain lasille. Toisaalta myös lämmitettävä tuulilasi korjasi ongelman. Lämmitettävä tuulilasi ei ole aivan yhtä hyvä ja tehokas kuin esim. fordeissa, jotka osaavat asian mielestäni parhaiten.
-ACC oli talvisin välillä piikki lihassa. Ei tarvinnut kummoista lumisadetta olla niin tippui pois käytöstä, sama ongelma tämän huurtumisen kanssa. Lauhalla kelillä konepelliltä sulavedet valuivat keulalle ja jäätyivät sitten acc tutkan muovin päälle.
- Peruutuskameran resoluutio on aika heikko, mutta mielestäni aika pieni ongelma. Kyllä siitä näkee tarpeeksi hyvin peruuttaa, mutta toki miksi säästää näissä asioissa?
- Ärsyttää kun pakittaessa sivupeilit ei käänny automaattisesti alaspäin kuten kilpailijoilla. Toki pieni asia, mutta silti.
- Matrix valot ovat talvella hyvät ja rahan väärti. Mutta sama näissä oli myös ongelmana opeleye kameran poiskytkeytyminen talvisin lumisateella.
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen hankintaan. Auto on hiljainen, hyvä ajaa, valoteho riittää pimeällä hyvin, tilaa riittää ja matka taittuu. Täysin ongelmatonta autoa ei ole olemassakaan.
- Muutamaa kertaa lukuunottamatta ei onneksi ole tuota vaihteiston nypytystä ilmaantunut, ja olen ollut tyytyväinen vaihteiston toimintaan. Vaihteisto on mielestäni miellyttävä, vaihdot huomaamattomia ja suht nopeita. Mikään raketti auto ei ole, mutta eipä sellaiselle tarvetta olekaan.
- A/C kanssa olen myös huomannut tuon ”pumppaamisen”, mutta meillä se tapahtuu asetuksen ollessa ainoastaan 20˚c asteessa. Ilmastointilaitteen tehottomuudesta ei ole ainakaan meillä valittamista. Jos asetus on alle 20 tulee autossa kylmä ja nuha painaisi päälle.
- Kulutuslukemat on kyllä aika kovat ja selvä miinus. Meidän ajot on puoleksi kaupunki ja puolet maantieajoa, ja keskikulutus nyt tasan 8.0 l/100km näin kesällä ja talvella meni 9l/100 km. Eli mielestäni jos ajaa yli 15000 km vuodessa niin kannattaa harkita dieseliä ja uutta 8 pykäläistä automaattia. Lyhyen koeajon kokemuksella hieno yhdistelmä, eikä nykinyt.
- Lasinpesuneste säiliö on pieni eikä vedä kuin n. 3 ltr, vähän väliä ajotietokone ilmoittaa matalasta tasosta. Vai teenkö jotain väärin?
- Auton ajettavuus on kyllä hyvä, varmasti luokkansa parasta tasoa. Omaa kokemusta mondeosta ja passatista.
- Talvella auto oli lämmin ja mikä mukavinta lämpeni nopeasti, jopa ilman esilämmitystä. Talvisin tuulilasi tuppasi huurtua ylälaidasta tiuhaan ja puhallusta piti useasti säätää vain lasille. Toisaalta myös lämmitettävä tuulilasi korjasi ongelman. Lämmitettävä tuulilasi ei ole aivan yhtä hyvä ja tehokas kuin esim. fordeissa, jotka osaavat asian mielestäni parhaiten.
-ACC oli talvisin välillä piikki lihassa. Ei tarvinnut kummoista lumisadetta olla niin tippui pois käytöstä, sama ongelma tämän huurtumisen kanssa. Lauhalla kelillä konepelliltä sulavedet valuivat keulalle ja jäätyivät sitten acc tutkan muovin päälle.
- Peruutuskameran resoluutio on aika heikko, mutta mielestäni aika pieni ongelma. Kyllä siitä näkee tarpeeksi hyvin peruuttaa, mutta toki miksi säästää näissä asioissa?
- Ärsyttää kun pakittaessa sivupeilit ei käänny automaattisesti alaspäin kuten kilpailijoilla. Toki pieni asia, mutta silti.
- Matrix valot ovat talvella hyvät ja rahan väärti. Mutta sama näissä oli myös ongelmana opeleye kameran poiskytkeytyminen talvisin lumisateella.
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen hankintaan. Auto on hiljainen, hyvä ajaa, valoteho riittää pimeällä hyvin, tilaa riittää ja matka taittuu. Täysin ongelmatonta autoa ei ole olemassakaan.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Ainakin minulla peilit taittuu automaattisesti kun valitsee mukavuusasetuksista tämän toiminnon päälle.
Re: Insignia B
Kerrotko tarkemmin mistä löytyy tuo peilien säätyminen pakittaessa kun en sitä ole löytänyt. Vai vaatiiko jonkun tietyn varustepaketin
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Lisää havaintoja...tällä kertaa nykytekniikan mukanaan tuomista "himmeleistä". Olen alkanyt pitää näistä Opelin turvaominaisuuksita, esim. tuo peileissä viereistä kaistaa ajava/lähestyvä auto alkaa vilkuttaa peilissä olevaa merkkivaloa. Nyt olen tähän jo niin tottunut, että en tiedä miten ennen pärjäsin ilman Myös pakittaessa risteävästä liikenteestä ilmoittava symboli on mielestäni hyödyllinen ominaisuus. Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa auton ohjaamista ilman käsiä (kädet toki ratissa mutta hyvin hyvin kevyesti kiinni). Hyvin auto ohjasi itseään mutkissakin eteenpäin. Aikomukseni ei tietenkään ole alkaa ajaa kädet irti ratissa, mutta voi tästä oikeastikin olla hyötyä, sillä ratti varoittaa jos auto jostain syystä ajautuu reunaviivan ulkopuolelle. Muutama päivä sitten ajoin pumppaavassa ruuhkaliikenteessä ja näin, että edellä kulkeva autojono tiputti nopeasti nopeuttaan 80kmh --> ~30kmh. Olin juuri alkamassa jarruttamaan kun HUD-näyttöön hyppäsi iso punainen varoitus (en muista mitä siinä luki tai näkyi), mutta viimeistään se olisi herättänyt minut myös aloittamaan jarrutuksen. Käsittääkseni auto voi joissain tilanteissa jarruttaa ihan automaattisestikin. Ihan hyvä turvaominaisuus tämäkin ja selvästi ollaan menossa kohti robottiautoilua, askel kerrallaan. Auto tykkää ilmoittaa ja piipitellä vähän kaikista tekemistään jutuista, toistaiseksi olen ollut näiden kanssa ihan sujut, mutta en näe mahdottomana, että ajan kuluessa joudun alkaa poistamaan kaikista turhimpia ilmoituksia, jos se on mahdollista.
Start&Stop:ista en pidä vieläkään, laitan sen aina pois päältä kun lähden ajamaan. Muutaman kerran olen unohtanut tehdä tämän ja auto on pysäyttänyt moottorin esim. liikennevaloihin. Tätähän ei itse yleensä huomaa, koska moottorin ääni ei kuulu sisälle tyhjäkäynnissä. Tästä toiminnosta on tullut mieleen, että se voisi hyvin ennakoida tulevan lähdön, esim. käynnistämällä auton heti kun huomaa, edellä olevan auton lähteneen liikkelle.
Auton stereoista sen verran, että soundi ei nyt ole ihan parasta A-luokkaa. Ehkäpä pikkuisen parempi kuin muissa omistamissani autoissa, joissa ei ole ollut varusteena erikseen asennettua parempitasoista systeemiä.
Parkkiautomaatti ja jalankulkijan tunnistus on vielä toistaiseksi kokeilematta ... ja taitaa niitä olla iso joukko muitakin himmeleitä, joista en vielä edes niin tiedä.
Start&Stop:ista en pidä vieläkään, laitan sen aina pois päältä kun lähden ajamaan. Muutaman kerran olen unohtanut tehdä tämän ja auto on pysäyttänyt moottorin esim. liikennevaloihin. Tätähän ei itse yleensä huomaa, koska moottorin ääni ei kuulu sisälle tyhjäkäynnissä. Tästä toiminnosta on tullut mieleen, että se voisi hyvin ennakoida tulevan lähdön, esim. käynnistämällä auton heti kun huomaa, edellä olevan auton lähteneen liikkelle.
Auton stereoista sen verran, että soundi ei nyt ole ihan parasta A-luokkaa. Ehkäpä pikkuisen parempi kuin muissa omistamissani autoissa, joissa ei ole ollut varusteena erikseen asennettua parempitasoista systeemiä.
Parkkiautomaatti ja jalankulkijan tunnistus on vielä toistaiseksi kokeilematta ... ja taitaa niitä olla iso joukko muitakin himmeleitä, joista en vielä edes niin tiedä.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Minulla on varustetaso Innovation+ muistaakseni. Ohjekirjan sivulta 129 löytyy seuraava teksti
https://www.opel.fi/content/dam/Opel/Eu ... 171106.pdf
Peilien kääntö peruutettaessa:
Ulkopeilien pysäköintiaputoiminnon ottaminen käyttöön tai poistaminen käytöstä.
Re: Insignia B
Itselläni on enemmäkseen kaupunkiajoa ja kulutus on kesälläkin ollu about 9,8 l satkulla. Että näin (((
Re: Insignia B
Eipä löydy multa, innovation + löytyy
Re: Insignia B
Re: Insignia B
Vajaa 30t nyt mittarissa ja huolto tilattu. Valitettu satunnaisesta takajarrujen vinkumisesta
ja pyydetty päivittämään kosketusnäyttö jos mahd. (tässä mallissa on kai sama pikkunäyttö kuin Astrassa).
Jostakin syystä jarrulevyt ovat jonkin verran kuluneen näköiset.
Yhden tankin kulutuksen mittasin maantiepainotteisessa ajossa, näytön mukaan 4,4 ja laskettu
kulutus 4,75 (1.6 cdti man). Start stoppia en käytä ja nuo tarvikevanteet ovat 35 mm offsetilla.
Keulassa on muutama kiveniskemä, jotka näkyvät turhan selvästi kun pohjamaali on valkoista -
kai noitä täytyy itse yrittää fiksailla. Koneen kanssa ei ole ollut murheita, mutta jäähdytysneste on alarajalla.
ja pyydetty päivittämään kosketusnäyttö jos mahd. (tässä mallissa on kai sama pikkunäyttö kuin Astrassa).
Jostakin syystä jarrulevyt ovat jonkin verran kuluneen näköiset.
Yhden tankin kulutuksen mittasin maantiepainotteisessa ajossa, näytön mukaan 4,4 ja laskettu
kulutus 4,75 (1.6 cdti man). Start stoppia en käytä ja nuo tarvikevanteet ovat 35 mm offsetilla.
Keulassa on muutama kiveniskemä, jotka näkyvät turhan selvästi kun pohjamaali on valkoista -
kai noitä täytyy itse yrittää fiksailla. Koneen kanssa ei ole ollut murheita, mutta jäähdytysneste on alarajalla.
Re: Insignia B
Melkoisia on nuo bensakoneen kulutukset. Dieseliautomaatilla kun pääsee 4,5-5 l maantiellä keskikulutuksen ollessa karvan yli 6 l. Kait se on nyt joku dieselikammo, kun bensoja tuntuu kaikki ostavan. Aika pienillä vuosikilsoilla diesel tulee halvemmaksi. Tämä 1,6 cdti A on käytännön ajossa tehokkaamman tuntuinen kuin 1,5 bensa, vaikka bensa liikkuu toki hieman ripeämmin jos oikein huudattaa. Silloin koneen ääni menee toki rumaksi. Dieseli kuulostaa tyhjäkäynnillä maataloustyökoneelta mutta maantiellä murisee mukavasti. Eikä tätä vaivaa nykimiset. Olen kyllä autoon kaikin puolin todella tyytyväinen.