Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Iro »

Zeniitti kirjoitti: 01 Kesä 2018, 08:51
Jep, googlea osaan kyllä käyttää. Kuvista ei mulle ainakaan selviä onko siellä useampaa termasia, jotka voivat vaikuttaa:
"voiko olla useampia termostaatteja jotka tähän vaikuttaa"
Näitä kuvia kun katselee niin ei sieltä näytä löytyvän kuin yksi. Onko jossakin moottorissa kaksi? Ja miksi olisi?
http://ecat24.com/opel/catalog/parts/1/21/239/4223/
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Iro kirjoitti: 01 Kesä 2018, 11:04
Zeniitti kirjoitti: 01 Kesä 2018, 08:51
Jep, googlea osaan kyllä käyttää. Kuvista ei mulle ainakaan selviä onko siellä useampaa termasia, jotka voivat vaikuttaa:
"voiko olla useampia termostaatteja jotka tähän vaikuttaa"
Näitä kuvia kun katselee niin ei sieltä näytä löytyvän kuin yksi. Onko jossakin moottorissa kaksi? Ja miksi olisi?
http://ecat24.com/opel/catalog/parts/1/21/239/4223/
Muistelisin, että jossain bemareissa olisi ollut. Joku EGR-termari erikseen tai vastaavaa. Ehkäpä kaivelen tuolta ecatista tiedot esiin.
dev.nul
Opelcdti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2013, 09:07

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Opelcdti »

Rookeri kirjoitti: 01 Kesä 2018, 14:08 Kokeilkaa joku sitä sadetunnistinta ja viikseä :D että tiedän soittaa huoltoon jos onkin joku vika päällä.
Hain myös autoni hetki sitten tuulilasin vaihdosta, eikä auto herjaa sadetunnistimesta tai mistään muustakaan.
Olen kokeillut viikseä eri asennoissakin nollasta lähtien.
Autoni on 2011 vuosimalliltaan.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Rookeri kirjoitti: 01 Kesä 2018, 10:02 Tuleeko muille mittaristoon ilmoitus "sadetunnistin ei ole päällä" kun viiksi on 0 asennossa. Virrat kun pistää päälle nii ei vielä tule, vasta kun käynnistää auton nii teksti tulee.

Mietin onko normaalia vai jokin rikki? Tuulilasi vaihdettiin eilen.
Ei ole kyllä koskaan moista ilmoitusta tullut.

Mikä vuosimalli kyseessä?
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Sulla on hieman erilainen tuo keskinäyttö kuin omassa 2010 mallissa - liekö tuohon moniriviseen uudempaan näyttöön tullut sitten uusi ilmoitus, jota ei vanhemmissa ole.

Joku 2012-2013 mallin omistaja voisi varmaan vahvistaa.
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Juuri noin toimii omassa -12 inkussa...
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Pelkästään pois menosta ilmoittaa ja niin oli myös edellisessä -13 insigniassa kun -10 ei ilmoittanut mitään...
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

imaC kirjoitti: 02 Kesä 2018, 10:06 Pelkästään pois menosta ilmoittaa ja niin oli myös edellisessä -13 insigniassa kun -10 ei ilmoittanut mitään...
Itsellä vuosimallin 2011 Insigniassa ei ilmoittanut mitään, eikä vuosimallin 2013 Insigniassa myöskään. 2014 - vuosimallin Insigniassa ilmoittaa "sadetunnistin päällä" , kun kääntää viiksestä yhden pykälän ylöspäin. Täytyy vielä tarkastaa , mitä tapahtuu , kun ottaa pyyhkijät pois päältä...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
majuva
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 348
Liittynyt: 14 Loka 2009, 06:40
Paikkakunta: vihti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja majuva »

Meidän tossa 13 astrassa ilmoittaa sadetunnistin päällä ja pois laittaessa että pois käytöstä. Inkussa ei oo noin hienoja varusteita :lol:
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä :)
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita :bonk:
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 246
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Vecculiko kirjoitti: 03 Elo 2017, 16:14
Vecculiko kirjoitti:
Vecculiko kirjoitti:Diesel Inkku on kerännyt kaikki tyyppiviat parin vuoden aikana mitä tuo on minulla ollut matkalla 110tkm -> 145tkm.

- välijäähdyttimeltä lähtevä letku (autoliikkeen piikkiin)
- takaluukuun mikrokytkin
- hehkut
- EGR-jäähdyttimen kotelo (onneksi alkoi vuotaa kunnolla vasta kotipihalla Lapin rundin jälkeen)

- automaattilaatikon öljyt vaihdoin vapaaehtoisesti

Ei nuo mitään hirveän hintaisia ole olleet mutta ärsyttäviä lisävaivoja/kuluja. Onhan noita kilometrejä toisaalta jo jonkin verran.

Seuraavaksi varmaan sitten ne pyörän laakerit. Mitäs muuta voisi olla odotettavissa?

Edelliset pari Opelia Astrat (H ja J) menivät ilman mitään ylimääräisiä huoltoja yhteensä 200 tkm.
No niin listaan voi sitten lisätä
- jakohihnan vaihdon
- etupyörän jarrulevyt ja palat
- takapyörän laakeri

Nyt ei tarvisi vähään aikaan mitään lisäjuttuja tulla. Eipä tarvi nyt auton vaihtoa miettiä ihan heti kun tähän nyt tuli investoitua korjauksiin ihan riittävästi.
- ksenonit vaihtoon 155 tkm
- auto vaihtoon 161 tkm

ja hullu hairahduin taas Insigniaan. Nyt tuli 2015 automaatti facelit malli dieselinä. Pidemmän aikaa jo katsellut jos tarjolle tulisi valkoinen Sport malli jossa nahkajakkarat ja Bosen ämyrit. Pakkohan se oli käydä katsomassa kun sellainen tuli myyntiin. Ja mukaan se sitten lähti. Facelift on kyllä paremmin äänieristetty kuin tuo vanhempi malli ja alustaltaan parempi, toki voi johtua siitäkin että vanhalle oli ajettu jo tuo 160 tkm. Bosen ämyrit on kyllä erinomaiset, Infity oli aika kalpea sen rinnalla. Nyt sitten taas odottelemaan niitä tyyppivikoja.
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Pitkään jo häirinnyt tuo Inssun käsijarru. Tosiaan kohta lähenee 90 asteen kulmaa että ottais hyvin kiinni.

Myöskin jarrupolkimen pohjaan painuminen aiheuttaa päänvaivaa. Mielestäni ei ole aiemmin tehnyt tätä. Jotkut kuitenkin väittävät pohjaan painumisen olevan ominaisuus, mutta uskon että tällä on yhteys käsijarrun toimintaan. Poljinta saa painaa myös aika syvälle, että jarrut alkaa kunnolla ottamaan. Muiden autoja kun oman jälkeen ajaa niin tulee aina äkkijarrutteluja...

Jos joku osaisi avittaa mistä aloittaa, niin voin kyllä kaikki paikat käydä yksitellen läpi diagnoosin tekemiseksi.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Nortter »


Vaihda siihen aluksi uusi tehostajan öljy ja siis nimenomaan Dexron 6:sta ATF:ää, eiköhän sillä hiljene. Omassani oli noin 150 tkm:n kieppeillä samoja oireita ja tuolloin vaihdettiin öljy, eikä oireet ole vielä palanneet 85 tkm:n jälkeenkään.

Öljy siellä suojakumin sisällä oli ruskean sävyistä lirua ja haisi hieman palaneelle, vaikka öljyn pitäisi olla punaista. Öljyn vaihto vähentää tuota öljyn tihkumista suojakumin sisään eli mitään tehostin öljyn kulutusta ei ole säilöstä mittaillen havaittavissa. Niin ja jos tuota raidetankoa heiluttelee voimalla oikealta puolelta, niin se paukkuu helposti hammastangosta stopparia vasten ja jotkut on sen kolahduksen vuoksi harkinneet jopa uusia osia...
Ei avittanut ölpän vaihto tähän. Ehkä hivenen vaineni mutta kummittelee edelleen. Kai se on käytettävä vielä opelilla tutkittavana ennen kuin alan palikkaa ostelemaan. :(
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Nortter kirjoitti: 04 Kesä 2018, 21:01

Vaihda siihen aluksi uusi tehostajan öljy ja siis nimenomaan Dexron 6:sta ATF:ää, eiköhän sillä hiljene. Omassani oli noin 150 tkm:n kieppeillä samoja oireita ja tuolloin vaihdettiin öljy, eikä oireet ole vielä palanneet 85 tkm:n jälkeenkään.

Öljy siellä suojakumin sisällä oli ruskean sävyistä lirua ja haisi hieman palaneelle, vaikka öljyn pitäisi olla punaista. Öljyn vaihto vähentää tuota öljyn tihkumista suojakumin sisään eli mitään tehostin öljyn kulutusta ei ole säilöstä mittaillen havaittavissa. Niin ja jos tuota raidetankoa heiluttelee voimalla oikealta puolelta, niin se paukkuu helposti hammastangosta stopparia vasten ja jotkut on sen kolahduksen vuoksi harkinneet jopa uusia osia...
Ei avittanut ölpän vaihto tähän. Ehkä hivenen vaineni mutta kummittelee edelleen. Kai se on käytettävä vielä opelilla tutkittavana ennen kuin alan palikkaa ostelemaan. :(
Saitko kaiken vanhan lirun hammastangosta pois? Jos pelkästään aina säiliön tyhjentää ja täyttää uudella, niin saa ajella välissä jonkin verran ja tehdä useamman täytön.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Larske kirjoitti: 04 Kesä 2018, 20:31 Pitkään jo häirinnyt tuo Inssun käsijarru. Tosiaan kohta lähenee 90 asteen kulmaa että ottais hyvin kiinni.

Myöskin jarrupolkimen pohjaan painuminen aiheuttaa päänvaivaa. Mielestäni ei ole aiemmin tehnyt tätä. Jotkut kuitenkin väittävät pohjaan painumisen olevan ominaisuus, mutta uskon että tällä on yhteys käsijarrun toimintaan. Poljinta saa painaa myös aika syvälle, että jarrut alkaa kunnolla ottamaan. Muiden autoja kun oman jälkeen ajaa niin tulee aina äkkijarrutteluja...

Jos joku osaisi avittaa mistä aloittaa, niin voin kyllä kaikki paikat käydä yksitellen läpi diagnoosin tekemiseksi.
Joo - kyllä se semmoinen tuo jalkajarru on näissä, että poljin painuu pikkuhiljaa lähes pohjaan moottorin pyöriessä, vaikka kaikki olisi kunnossa. Näihin on katsastajallekin oma ohje asiasta, jotta eivät ihmettele pohjaan painumista.

Sulla ei taida toimia käsijarrun automaattikehintämekanismi kun kerran vipu nousee liian ylös. Mekanismin kuuluisi raksahtaa silloin tällöin (harvoin) kuuluvasti kun laittaa käsijarrun päälle - onko koskaan tällaista kuulunut?

Onko takalevyt ja palat lopussa?
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Nortter »

Saitko kaiken vanhan lirun hammastangosta pois? Jos pelkästään aina säiliön tyhjentää ja täyttää uudella, niin saa ajella välissä jonkin verran ja tehdä useamman täytön.
Joo 3 kertaa otin säiliön tyhjäksi ja ainakin näytti että nesteen väri kirkastui siihen ensimmäiseen verrattuna reilusti. Noin litran verran meni nestettä vaihteluun.
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Vastaa Viestiin