Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Antt1N
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Heinä 2017, 01:08

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antt1N »

Mulla puuttu valikosta kumpikin peilien kääntöihin liittyvät asiat. Onko teillä sähköpenkki?
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Antt1N kirjoitti: 05 Kesä 2018, 20:22 Mulla puuttu valikosta kumpikin peilien kääntöihin liittyvät asiat. Onko teillä sähköpenkki?
On.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Tuo jalan heilautuksella avattava takaluukku, välillä toimii, välillä ei. Miten toi pitäisi liikkeenä tehdä, jotta onnistuminen olisi lähempänä sataa? Mitä tuo yhden metrin ohje tarkoittaa, minun pitää seistä metrin päässä takakontista ja kurottaa sieltä jalalla puskurin alle? :lollis:

"Sähkökäyttöisen takaluukun käyttö
ei käytä keskuslukitusjärjestelmää.
Auton lukitusta ei tarvitse avata
takaluukun avaamiseksi elektroni‐
sen avaimen painikkeella, takaluu‐
kun listan alla olevalla kosketuskyt‐
kimellä tai handsfree-toiminnolla.
Edellytyksenä on, että elektroninen
avain on auton ulkopuolella n.
yhden metrin etäisyydellä takaluu‐
kusta
"
twinster
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Helmi 2018, 09:49

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja twinster »

Odottavan aika oli todella pitkä, mutta nyt on ensimmäiset 70km takana uudella autolla. Tammikuun viimeinen päivä tilasin ja toimitusaika oli siis rapiat 4kk.
Insignia Sports Tourer 2.0 4x4 bensa Cosmic Grey
LED Matrix valot
AGR Premium penkit
BOSE audio (vaikka en edes tilannut, mutta onneksi ei maksanut lisää)
Taittuva koukku
Mukautuva vakkari
Webasto
Tavaratilan verho/koiraverkko
Talvipyörät 225/55/R17 Nokian R2 kitkat
Taakkatelineet tinkasin vielä päälle

Aisinin 8 -portainen laatikko on jo edellisestä autosta tuttu ja toimii yhtä hyvin ja Flexride -alusta on aika mukava näin lyhyellä kokeilulla jo. Kun vaihtaa Sport -moodiin niin mukavasti jämäköittää ohjausta ja alustaa. Renkaat on kyllä läskit 245/45 R18, olisi kenties voinut olla pykälää kapeammat. Äkkiseltään kuulostavat meluisimmilta kuin edellisessä autossa (215/55/R17).
Mukautuva vakkari toimi hienosti mitä tuossa lyhyesti ehti kokeilemaan, ehkä lyhyt väli edelläajavaan on liian lyhyt. Penkit vaikuttaa tosi mukavilta.

Ne pienet havainnot, mitä tällä palstalla on ollut olen itsekin huomannut. Eli kielikukkaset käännöksissä (tekisi mieli vaihtaa englanniksi). Kosketusnäytöissä olen törmännyt paremminkin toimiviin. Puhelimet (Apple) yhdistyy hienosti. Tietyö yms. varoituksetkin tulee ajallaan ja selkeästi, kenties liiankin lujaa. Liikennemerkkien tunnistus toimii hyvin ja näyttäisi toimivan kameran perusteella koska näytti parkkihallissa sen 20km/h nopeudenkin. Törmäysvaroitin näkyy tuulilasissa ja näkyy/kuuluu selvästi. Pissapoikaan kävin jo valmiiksi ostamassa sen takaiskuventtiilin, mutta en ehtinyt testaamaan. Kiitos vinkkaajalle 'otj' !

Hienolta näyttää auto ja ensivaikutelma on positiivinen. Palaan asiaan kunhan enemmän kokemusta kertyy ja sitähän tulee keskim. yli 43tkm
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Antagonisti kirjoitti: 06 Kesä 2018, 17:26 Tuo jalan heilautuksella avattava takaluukku, välillä toimii, välillä ei. Miten toi pitäisi liikkeenä tehdä, jotta onnistuminen olisi lähempänä sataa? Mitä tuo yhden metrin ohje tarkoittaa, minun pitää seistä metrin päässä takakontista ja kurottaa sieltä jalalla puskurin alle? :lollis:

"Sähkökäyttöisen takaluukun käyttö
ei käytä keskuslukitusjärjestelmää.
Auton lukitusta ei tarvitse avata
takaluukun avaamiseksi elektroni‐
sen avaimen painikkeella, takaluu‐
kun listan alla olevalla kosketuskyt‐
kimellä tai handsfree-toiminnolla.
Edellytyksenä on, että elektroninen
avain on auton ulkopuolella n.
yhden metrin etäisyydellä takaluu‐
kusta
"
Varmaan tahtoo tarkottaa noin metri tai alle. :)
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Haral
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Huhti 2018, 05:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Haral »

Valittelin huoltoon tuosta pissapojasta. Vahvistivat vian ja totesivat että pissapoika laskee nestettä läpi, ja laittoivat uuden tilaukseen. Kunhan saavat vaihdettua tuon paikoilleen niin raportoin että auttoiko, vai pitääkö viritellä erikseen itse takaisiniskuventtiili.

Kommentoin myös nykimisestä, mutta kuten täälläkin on todettu, niin eivät löytäneet mitään testilaitteistolla tai lyhyellä koeajolla. Meinasivat tutkia tuota ensi kerralla lisää. Täytyy yrittää vinkata ensi kerralla lisää, että asiasta pitäisi ehkä puhua maahantuojan / Opelin kanssa, koska vaatinee softapäivitystä. Laatikon resetoinnit jne. on vissiin muualla kokeiltu ja toimimattomaksi todettu.
Avatar
MACTEP
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Huhti 2018, 19:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja MACTEP »

Onko täällä uutisoitu jo? =))

Insignia ekana saa uutta infotainment -järjestelmää:
http://media.gm.com/media/intl/en/opel/ ... nment.html

kiinnostaa koska meille jo ostetuihin autoihin tulee tämä päivitys?...
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

MACTEP kirjoitti: 07 Kesä 2018, 15:51 Onko täällä uutisoitu jo? =))

Insignia ekana saa uutta infotainment -järjestelmää:
http://media.gm.com/media/intl/en/opel/ ... nment.html

kiinnostaa koska meille jo ostetuihin autoihin tulee tämä päivitys?...
Onko jotain tietoa että yleensä edes tulisi nykyisiin autoihin? Miten Opel on tehnyt aikaisemmin vastaavissa next generation päivityksissä?
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

twinster kirjoitti: 07 Kesä 2018, 14:00 Odottavan aika oli todella pitkä, mutta nyt on ensimmäiset 70km takana uudella autolla. Tammikuun viimeinen päivä tilasin ja toimitusaika oli siis rapiat 4kk.
Insignia Sports Tourer 2.0 4x4 bensa Cosmic Grey
LED Matrix valot
AGR Premium penkit
BOSE audio (vaikka en edes tilannut, mutta onneksi ei maksanut lisää)
Taittuva koukku
Mukautuva vakkari
Webasto
Tavaratilan verho/koiraverkko
Talvipyörät 225/55/R17 Nokian R2 kitkat
Taakkatelineet tinkasin vielä päälle

Aisinin 8 -portainen laatikko on jo edellisestä autosta tuttu ja toimii yhtä hyvin ja Flexride -alusta on aika mukava näin lyhyellä kokeilulla jo. Kun vaihtaa Sport -moodiin niin mukavasti jämäköittää ohjausta ja alustaa. Renkaat on kyllä läskit 245/45 R18, olisi kenties voinut olla pykälää kapeammat. Äkkiseltään kuulostavat meluisimmilta kuin edellisessä autossa (215/55/R17).
Mukautuva vakkari toimi hienosti mitä tuossa lyhyesti ehti kokeilemaan, ehkä lyhyt väli edelläajavaan on liian lyhyt. Penkit vaikuttaa tosi mukavilta.

Ne pienet havainnot, mitä tällä palstalla on ollut olen itsekin huomannut. Eli kielikukkaset käännöksissä (tekisi mieli vaihtaa englanniksi). Kosketusnäytöissä olen törmännyt paremminkin toimiviin. Puhelimet (Apple) yhdistyy hienosti. Tietyö yms. varoituksetkin tulee ajallaan ja selkeästi, kenties liiankin lujaa. Liikennemerkkien tunnistus toimii hyvin ja näyttäisi toimivan kameran perusteella koska näytti parkkihallissa sen 20km/h nopeudenkin. Törmäysvaroitin näkyy tuulilasissa ja näkyy/kuuluu selvästi. Pissapoikaan kävin jo valmiiksi ostamassa sen takaiskuventtiilin, mutta en ehtinyt testaamaan. Kiitos vinkkaajalle 'otj' !

Hienolta näyttää auto ja ensivaikutelma on positiivinen. Palaan asiaan kunhan enemmän kokemusta kertyy ja sitähän tulee keskim. yli 43tkm
Tuliko talvikumit mukana? Nyt olisi jo saanut R3:stakin alle. Itselle tulossa uuteen autoon.
OpelistiKHK
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 13:47

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja OpelistiKHK »

Itseäkin kiinnostaa tuo infotainment-päivityksen saaminen jo tilattuun autoon. Mulla oli luvattu toimitus kesäkuulle, mutta juuri myyjä ilmoitti, että siirtyy ainakin elokuulle. Hän ei tiennyt syytä, mutta voisiko syy tavanomaisen viivästymisen sijaan olla tuo päivitys..?

Jos ei päivitystä tule, onko joku ajatellut pyytää tilauksessa olevaan autoon hinnanalennusta tuon Onstarin poistumisen johdosta? Kaupan kohteen ominaisuudet kun on muuttunut sovitusta. Itse olen tilannut Insigniani maaliskuussa eli ennen tietoa Onstarin kohtalosta.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
MACTEP
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Huhti 2018, 19:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja MACTEP »

Antagonisti kirjoitti: 07 Kesä 2018, 17:09 Onko jotain tietoa että yleensä edes tulisi nykyisiin autoihin? Miten Opel on tehnyt aikaisemmin vastaavissa next generation päivityksissä?
täytyy kysellä jälleenmyyjältä...
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Tekniikan maailman jutussa kerrottiin mm. näin: Vuosimallin 2019 Opel Insignian kojelaudassa on uusi tietoviihdejärjestelmä, joka on nimetty Multimediaksi tai Multimedia Navi Proksi.
Olen tässä autokuumeessa tuskaillut kun tarkoituksenani on ostaa ensi vuonna tämä uusi Inkku. Nyt tuli ihan hyvä syy odottaa. Mutta on se odottavan aika pitkä... :yawn: :cry: Saas nähdä onko tuossakin järjestelmässä käännösvirheitä ja kukkasia yms. bugeja. Ja miten uusia kartat ovat.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
MACTEP
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Huhti 2018, 19:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja MACTEP »

twinster kirjoitti: 07 Kesä 2018, 14:00
BOSE audio (vaikka en edes tilannut, mutta onneksi ei maksanut lisää)
Mitenkohan tämä mahdollista? Itse maksoin omasta BOSE:sta 600 euroa.
twinster
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Helmi 2018, 09:49

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja twinster »

Moi
Ihmettelin itsekin asiaa kun katsoin tammikuista tilausvahvistustani ja siinä en ollut tilannut BOSEa. Sen sijaan luovutustilaisuuden paperissa se oli. Myyjä selitti jotain, että se olisi jossain vaiheessa kuulunut tuohon nelivetomalliin mukaan ja sittemmin muuttunut maksulliseksi. Joka tapauksessa mun ei tarvinnut maksaa mitään lisää vaan mentiin niillä summilla, jotka tammikuussa sovittiin.
Onko sullakin tuo nelivetomalli?
Vastaa Viestiin