Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eräs työkaveri ajeli Fordinsa tankin ihan aina niin tyhjäksi, että range näytti 10 - 20 km. Kuulemma turha mennä ennen sitä tankkaamaan. Kuulemma vain kerran oli joutunut tilaamaan faijaltaan jerrykannun tien poskeen. Itse varaudun kyllä paremmin, eli harkitsen tankkaamista jo 1/4 tankillisella, enkä ole Astran bensavaloa vielä 58 tkm matkalla nähnyt kuin kerran tai kaksi. Nyt muutaman viime tankillisen olen "elänyt vaarallisesti" eli range on melkein päässyt laskemaan alle 150 km, mutta silloinkaan ei vielä bensavalo syttynyt.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Monta kertaa ajanu niin että näyttää että 5 kilometriä enää ajoa
Ei ole vielä loppunut kesken
Ei ole vielä loppunut kesken
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Löytyykö astrasta ominaisuutta että kun laittaa pakin päälle ja musiikki hiljenee, en löytänyt ainekaan?
Astra ST 1.0 Innovation+
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Enpä ainakaan tällaista ole huomannut valikoissa (Enjoy + 7" intelliLink).
Pakko kyllä kysyä, että koetko tuollaisen ominaisuuden hyödylliseksi, ja minkä takia. En ole kyllä koskaan keksinyt edes kaivata tuota ominaisuutta autoon
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
On ihan kätevä ja jokaisella lienee omat mieltymyksensä.
Parissa edellisessä autossa on ollut, musiikki hiljenee tyyliin puoleen.
Parissa edellisessä autossa on ollut, musiikki hiljenee tyyliin puoleen.
Astra ST 1.0 Innovation+
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuulostaa pöljältä että musiikin pitäisi hiljetä peruuttaessa,
Kuunteleeko joku oikeasti että raapiiko se kiinni
Kuunteleeko joku oikeasti että raapiiko se kiinni
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astrassa tutkien piipitys kuuluu taatusti, ei tartte radiota hiljentää sen takia.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä minäkin monesti huomaan ruudusta lähtiessäni kääntäväni radion volumea pienemmälle. Ensinnäkin sen vuoksi, että ruutuun tullessani olen saapunut meluisalta moottoritieltä ja volume on jäänyt sen mukaisesti vähän turhankin kovalle. Toisaalta, kyllä minäkin tuossa sitä turvallisuutta ajattelen. Vaikka kiinteät esteet näkeekin peileistä ja kamerasta, mutta onhan se ihan kiva kuulla, jos joku äiti parkkihallin toisessa päässä kiljuu jo paniikissa pikkulapselleen, joka on ryntäämässä mun taakse, kun mulla on tovin ollut pakkivalot liikkeellelähdön merkkinä.
Juuri turvallisuuden vuoksi pyrin myös aina peruuttamaan ruutuun, ellei ole tarve jättää takaluukku paremmin esille sinne ajoväylän puolelle. Onhan se muun liikenteen (sisältäen jalankulkijat) havainnointi helpompaa parkkialueelle saapuessa ja ruutua etsiessään. Ykköseltä pakille vaihtaessa ei liikennetilanne ympärilläni paljoa ehdi muuttua. Mutta, kun tulen kaupasta, asettelen ostoskassit kyytiin, istuudun autoon, vaihdan aurinkolasit silmille, kiinnitän turvavyön, starttaan auton ja laitan pakille, niin siinä ajassa se takana oleva liikennetilanne on ehtinyt jo paljonkin muuttua.
Juuri turvallisuuden vuoksi pyrin myös aina peruuttamaan ruutuun, ellei ole tarve jättää takaluukku paremmin esille sinne ajoväylän puolelle. Onhan se muun liikenteen (sisältäen jalankulkijat) havainnointi helpompaa parkkialueelle saapuessa ja ruutua etsiessään. Ykköseltä pakille vaihtaessa ei liikennetilanne ympärilläni paljoa ehdi muuttua. Mutta, kun tulen kaupasta, asettelen ostoskassit kyytiin, istuudun autoon, vaihdan aurinkolasit silmille, kiinnitän turvavyön, starttaan auton ja laitan pakille, niin siinä ajassa se takana oleva liikennetilanne on ehtinyt jo paljonkin muuttua.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mölytoosan käynnistys volumen saa säädettyä pienelle, ei huuda vaikka tullut meluisalta motarilta parkkiin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Doodiih, nyt voi jo heittää ensi kutinat 227,4km kokemuksella.
Se paljon puhuttu peruutustähtäin aka kamera, onhan se pikselimössöä, mutta kyllä sillä tarpeellisen näkee. Navigaattori on ihan m´kay, perille löysi. Sisämelussa on parannusta J-malliin ja moottorikaan ei pidä isoa melua itsestään, verattuna 2.0 CDTI:hin. Adaptiivinen vakkari on hyvä, jokseenkin pisimmilläänkin etäisyys pikkisen on lyhykäinen. Vakkarissa kun tiputtaa asetusnopeutta, niin nopeus tosiaankin tippuu nopsaan, toivottavasti jarruvalojen kera, asetusnopeuden porrastus 5km/h on iso, mutta adaptiivinen toisaalta vie sen merkitystä. Soitin on samaa kuraa ääneltään kuin J-mallissakin. OnStar palvelu varmaankin hieno juttu, mutta kuka jaksaa jonottaa (5min. vastaukseen), kun osoitteen voi naputella suoraan naviin. Sisätilat on hyvät kooltaan, mutta onhan se muovinen, kuten tuon hintaluokan auton kai kuuluukin olla. Tuskin on watt-linkkiä, mutta pysyy tuolla viivojen välissä ilman sitäkin.
Itse pähkin eniten J 2.0 CDTI 165hp/1.6 CDTI 136hp eroa käytännössä, onhan siinä eroa, mutta saihan tuolla uudellakin otettua ensimmäisen yhteiskuvan tolpalla, vihtu. Eli enempiä revittämättä ihan riittävä ja 227,4km:n karautuksella Kangasalalta Pieksämäelle asettui kulutus 4,4l/100km, eli ihan m´kay tuokin.
Onko siis ikävä J Astraa, khyllä ja ihan vain ulkonäön vuoksi. Selviääkö siitä, khyllä.
Se paljon puhuttu peruutustähtäin aka kamera, onhan se pikselimössöä, mutta kyllä sillä tarpeellisen näkee. Navigaattori on ihan m´kay, perille löysi. Sisämelussa on parannusta J-malliin ja moottorikaan ei pidä isoa melua itsestään, verattuna 2.0 CDTI:hin. Adaptiivinen vakkari on hyvä, jokseenkin pisimmilläänkin etäisyys pikkisen on lyhykäinen. Vakkarissa kun tiputtaa asetusnopeutta, niin nopeus tosiaankin tippuu nopsaan, toivottavasti jarruvalojen kera, asetusnopeuden porrastus 5km/h on iso, mutta adaptiivinen toisaalta vie sen merkitystä. Soitin on samaa kuraa ääneltään kuin J-mallissakin. OnStar palvelu varmaankin hieno juttu, mutta kuka jaksaa jonottaa (5min. vastaukseen), kun osoitteen voi naputella suoraan naviin. Sisätilat on hyvät kooltaan, mutta onhan se muovinen, kuten tuon hintaluokan auton kai kuuluukin olla. Tuskin on watt-linkkiä, mutta pysyy tuolla viivojen välissä ilman sitäkin.
Itse pähkin eniten J 2.0 CDTI 165hp/1.6 CDTI 136hp eroa käytännössä, onhan siinä eroa, mutta saihan tuolla uudellakin otettua ensimmäisen yhteiskuvan tolpalla, vihtu. Eli enempiä revittämättä ihan riittävä ja 227,4km:n karautuksella Kangasalalta Pieksämäelle asettui kulutus 4,4l/100km, eli ihan m´kay tuokin.
Onko siis ikävä J Astraa, khyllä ja ihan vain ulkonäön vuoksi. Selviääkö siitä, khyllä.
Älä hätäile....aikanaan munakin kävelee.
Astra K Sport Tourer 1.6 CDTI A6 - ex. Astra J Sport Tourer 2.0 CDTI A6 2015 - ex. Astra J Sport Tourer 1.6T Sport A6 2012 - ex. Vectra C Wagon 1.9 CDTI A6 2008 - ex. Vectra C Wagon 2.2 A6 2004
www.hjvisions.fi
Astra K Sport Tourer 1.6 CDTI A6 - ex. Astra J Sport Tourer 2.0 CDTI A6 2015 - ex. Astra J Sport Tourer 1.6T Sport A6 2012 - ex. Vectra C Wagon 1.9 CDTI A6 2008 - ex. Vectra C Wagon 2.2 A6 2004
www.hjvisions.fi
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Osaatko arvioida millainen se pisin turvaväli on satasen vauhdissa? Jos valotolpan väli on 50 - 70 metriä, niin onko se turvaväli noinkaan paljoa?Hirving kirjoitti: ↑06 Kesä 2018, 22:05 Adaptiivinen vakkari on hyvä, jokseenkin pisimmilläänkin etäisyys pikkisen on lyhykäinen. Vakkarissa kun tiputtaa asetusnopeutta, niin nopeus tosiaankin tippuu nopsaan, toivottavasti jarruvalojen kera, asetusnopeuden porrastus 5km/h on iso, mutta adaptiivinen toisaalta vie sen merkitystä.
Itse en ole adaptiivista vielä ikinä koeajanut. Olisihan se ihan kiva varuste, mutta mahtaako sopia minulle, joka oikeasti pyrin matka-ajossa pitämään sitä liikenneturvan suosittelemaa 3 sek turvaväliä?
-Asko
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En etäisyytenä osaa kovinkaan tarkkaan heittää, karkea laukaus on se 50-60m. Sanotaanko nyt näin, notta satasen vauhdissa häiritsevän pieni etäisyys ja ajo ei ole rentoa, vaan hieman extra varppeillaan on kokoajan. Yhdessä kohtaa moottoripyörä oli edessä ja silloin jätin väliä enemmän kuin adaptiivinen olisi jättänyt, vaikkakin adaptiivinen reagoi pyörään, mutta kuvaa juuri sitä, notta enemmänkin voisi väliä olla.
Osaatko arvioida millainen se pisin turvaväli on satasen vauhdissa? Jos valotolpan väli on 50 - 70 metriä, niin onko se turvaväli noinkaan paljoa?
Itse en ole adaptiivista vielä ikinä koeajanut. Olisihan se ihan kiva varuste, mutta mahtaako sopia minulle, joka oikeasti pyrin matka-ajossa pitämään sitä liikenneturvan suosittelemaa 3 sek turvaväliä?
-Asko
Älä hätäile....aikanaan munakin kävelee.
Astra K Sport Tourer 1.6 CDTI A6 - ex. Astra J Sport Tourer 2.0 CDTI A6 2015 - ex. Astra J Sport Tourer 1.6T Sport A6 2012 - ex. Vectra C Wagon 1.9 CDTI A6 2008 - ex. Vectra C Wagon 2.2 A6 2004
www.hjvisions.fi
Astra K Sport Tourer 1.6 CDTI A6 - ex. Astra J Sport Tourer 2.0 CDTI A6 2015 - ex. Astra J Sport Tourer 1.6T Sport A6 2012 - ex. Vectra C Wagon 1.9 CDTI A6 2008 - ex. Vectra C Wagon 2.2 A6 2004
www.hjvisions.fi
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
60 metriä tarkoittaa 100 km/h nopeudessa 2,1 sek turvaväliä. Kyllä se tosiaan pidemmän päälle olisi mielestäni turhan stressaavaa roikkua noin lähellä ketään. Vaikka olisi vaan kyseessä edessä ajavan paniikkijarrutus, niin todella kärpänä saa itse olla, jotta ehtii myös jarruttamaan riittävän nopeasti ja tehokkaasti, vai osaako se adaptiivinen tuonkin tehdä? Astetta vakavammassa skenaariossa sen edellä ajavan meno loppuun "kuin seinään", eli törmää esim. pientareella pimeänä olevaan autoon, tai tielle kaatuneeseen isoon puuhun, tai saa vastaantulijan syliinsä, tms. niin tuollaisessa tilanteessa sillä 2,1 sek turvavälillä ei ehdi kissaa sanoa, kun on jo itsekin samassa romukasassa. Mielummin niin, että ajoneuvonsa oikeasti saa pysäytettyä edessä näkyvällä tien osalla.
Maantiellä suurinta huviani on naureskella edelläni ajaville perskärpäsille, joiden jarruvalot vilkkuu useita kertoja minuutissa. Kun itse pystyn ajamaan jarruun koskematta vaikkapa 100 km matkan, kunhan pidän riittävän turvavälin. Maisemiakin ehtii katsella paremmin ja vaikka navigaattoria räpeltää, jos pitää reilun 100 - 200 m turvavälin. Ruuhka-aikana nekin kiittävät, jotka pääsevät sivutieltä kolmion takaa tulemaan edessäni olevaan rakoon, kun juuri kukaan muu ei yhtä isoja rakoja pidä. Jos vastaantulevassa jonossa on sopiva rako, niin toisinaan päästän rekkojakin sivuteiltä eteeni. Kyllähän siinä sitten körötelläänkin hyvä tovi alle neljääkymppiä, jos sorarekka on täydessä lastissa ja koittaa kerätä nopeutta ylämäessä. Mutta ei käy kateeksi rekkakuskeja, jotka koittavat kolmion takaa kääntyä ruuhkaiselle maantielle - saavat varmaan minuuttitolkulla odotella itselleen riittävän isoa rakoa.
Maantiellä suurinta huviani on naureskella edelläni ajaville perskärpäsille, joiden jarruvalot vilkkuu useita kertoja minuutissa. Kun itse pystyn ajamaan jarruun koskematta vaikkapa 100 km matkan, kunhan pidän riittävän turvavälin. Maisemiakin ehtii katsella paremmin ja vaikka navigaattoria räpeltää, jos pitää reilun 100 - 200 m turvavälin. Ruuhka-aikana nekin kiittävät, jotka pääsevät sivutieltä kolmion takaa tulemaan edessäni olevaan rakoon, kun juuri kukaan muu ei yhtä isoja rakoja pidä. Jos vastaantulevassa jonossa on sopiva rako, niin toisinaan päästän rekkojakin sivuteiltä eteeni. Kyllähän siinä sitten körötelläänkin hyvä tovi alle neljääkymppiä, jos sorarekka on täydessä lastissa ja koittaa kerätä nopeutta ylämäessä. Mutta ei käy kateeksi rekkakuskeja, jotka koittavat kolmion takaa kääntyä ruuhkaiselle maantielle - saavat varmaan minuuttitolkulla odotella itselleen riittävän isoa rakoa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No niin... reilu 12 tkm ja tuossa vajaa 1 tkm sitten sain lähimmäiseltäni (viereiseen ruutuun pysäköidystä autosta) kunnon vekin oman autoni kylkeen Kysymys kuuluukin, että mitä tuollaiselle pohjamaaliin asti ulottuvalle lommolle kannattaisi lähteä tekemään? Yksi vaihtoehto olisi pistää vakuutusyhtiön "pysäköintiturvan" piikkiin, jossa 200 euron omavastuulla lommo korjataan ilman vakuutusbonuksien putoamista. Tässä voisi toki joutua vielä vääntämään siitä, että maalataanko koko ovi uusiksi vai ainoastaan vaurioitunut kohta siten, että kylkeen jää todennäköisesti makiat häivytysrajat
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pysäköintiturvan piikkiin merkkiliikkeeseen korjaukseen vaan. Itselläni kävi edellisessä autossa samalla tavalla. Tuskin joudut tuosta vääntämään. Veikkaan että koko ovi maalataan. Joka tapauksessa et tule huomaamaan että ovea olisi koskaan kolhittukaan.pkuitune kirjoitti: ↑08 Kesä 2018, 09:51 No niin... reilu 12 tkm ja tuossa vajaa 1 tkm sitten sain lähimmäiseltäni (viereiseen ruutuun pysäköidystä autosta) kunnon vekin oman autoni kylkeen Kysymys kuuluukin, että mitä tuollaiselle pohjamaaliin asti ulottuvalle lommolle kannattaisi lähteä tekemään? Yksi vaihtoehto olisi pistää vakuutusyhtiön "pysäköintiturvan" piikkiin, jossa 200 euron omavastuulla lommo korjataan ilman vakuutusbonuksien putoamista. Tässä voisi toki joutua vielä vääntämään siitä, että maalataanko koko ovi uusiksi vai ainoastaan vaurioitunut kohta siten, että kylkeen jää todennäköisesti makiat häivytysrajat
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08