X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa. Ollenkaan
X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa. Ollenkaan
Tervehdys.
Kyseessä 1999 mallinen Astra X16SZR koneella, mikä sammui liikennevaloihin ennen kytkimen nostoa eikä sittemmin ole käynnistynyt.
Koneella ajettu reipas 200tkm. Viimeisen puolen vuoden aikana tulpattu EGR, vaihdettu puolasetti ja johdot, tulpat ja viimeksi vihdettu jumiutuva tyhjäkäyntimoottori sekä kampiakselin anturi. Sekä eilen vaihdettu vuotava venttiilikopan tiiviste, mikä osaltaan vaikutti ilmeisesti kampiakselin asentotunnistimen toimintaan, anturi oli öljyisen paskan peitossa.
Vikakoodeja en saa ulos hyppylangalla, koska koneen pitää ilmeisesti olla käynnissä. Virrat päällä ei anna mitään. Kokeilin jopa startata ilman poltoainekorkkia, mikä on siis halpa tarvikeosa ja menee liian tiukalle. Tämän seurauksena lupasi enemmän startissa, mutta ei kuitenkaan antanut.
Saa kipinää ja bensaa, kone pyörii iloisesti startissa. Kun kauan veivaa käynnistyy hetkeksi ja käy vaivalloisesti kiertäen 3000rpm ja hyytyy. Jakoa en vielä tarkastanut.
Polttoainesuodatin lienee alkuperäinen. Tarkoitus vaihtaa se seuraavaksi. Kysymys kuuluu voiko pasuodatin olla noin tukossa?
Onko mitään muita mahdollisia vikapaikkoja?.
Kiitos etukäteen. Asialla hoppu, koska perheellinen ei pärjää autotta.
-Pekka
Kyseessä 1999 mallinen Astra X16SZR koneella, mikä sammui liikennevaloihin ennen kytkimen nostoa eikä sittemmin ole käynnistynyt.
Koneella ajettu reipas 200tkm. Viimeisen puolen vuoden aikana tulpattu EGR, vaihdettu puolasetti ja johdot, tulpat ja viimeksi vihdettu jumiutuva tyhjäkäyntimoottori sekä kampiakselin anturi. Sekä eilen vaihdettu vuotava venttiilikopan tiiviste, mikä osaltaan vaikutti ilmeisesti kampiakselin asentotunnistimen toimintaan, anturi oli öljyisen paskan peitossa.
Vikakoodeja en saa ulos hyppylangalla, koska koneen pitää ilmeisesti olla käynnissä. Virrat päällä ei anna mitään. Kokeilin jopa startata ilman poltoainekorkkia, mikä on siis halpa tarvikeosa ja menee liian tiukalle. Tämän seurauksena lupasi enemmän startissa, mutta ei kuitenkaan antanut.
Saa kipinää ja bensaa, kone pyörii iloisesti startissa. Kun kauan veivaa käynnistyy hetkeksi ja käy vaivalloisesti kiertäen 3000rpm ja hyytyy. Jakoa en vielä tarkastanut.
Polttoainesuodatin lienee alkuperäinen. Tarkoitus vaihtaa se seuraavaksi. Kysymys kuuluu voiko pasuodatin olla noin tukossa?
Onko mitään muita mahdollisia vikapaikkoja?.
Kiitos etukäteen. Asialla hoppu, koska perheellinen ei pärjää autotta.
-Pekka
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa
Jako kannattais katsoa, kiiloja on mennyt kampuran päästä. Ja se kampuran anturi, olihan se alkuperäinen eikä tarvikeosa?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa
Miten helposti/usein noissa hyppää jako? Ennen hyytymistä ajettu noin 300m rauhallista kaupunkisiirtymää. Tyhmänä kysyn,mutta vaikuttaa se ettei ole kuin kampuran anturi siihen ettei edes starttaa? Kun muistelen että jossain tapauksessa jos on kampurassa ja nokassa anturi niin jako pikkasen pielessä käy huonosti tyhjäkäyntiä?
Anturi on tarvikeosa,mutta sen vaihto "tasoitti" starttiyrityksiä".
Anturi on tarvikeosa,mutta sen vaihto "tasoitti" starttiyrityksiä".
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa
Viimeeksi kun olen vastaavaa vikaa selvitellyt vastaavasta moottorista oli vialla ruiskupaketissa oleva bensanpaineen säädin joka sylki bensaa ympäriinsä ja moottori kirjaimellisesti tukehtu bensaan. Hetken kun jäähty niin lähti pitkällä sahauksella käyntiin. Siihen uusittiin koko ruiskupaketti niin toimi taas kuin enkeli. Ottamalla ruiskun päältä sen mustan imukotelon irti paljastuu jos vika on siinä.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa
Homma ratkesi ja syynä tosiaan oli viallinen polttoaineenpaineensäädin. No tulipahan tehtyä jakopääremppakin ajoissa, olis ollut syksyllä viimestään edessä. Vaihdoin tilalle purkuosan ja homma alkoi pelittämään, tosin yön pimeinä tunteina oli kampiakseli mennyt yhden hampaan edelle nokaa joten ei käy ihan täböllä. . Huomenna jako kohdalleen ja kovaa ajoa. Tuli muuten todettua itsekin se, että Motonetin tai ylipäätään tarvikeanturit ei oikeen pelitä, sain viallisen kampuranasentotunnistimen. eli ei näemmä tarvikkeita antureiksi.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa. Jämähti pihall
Eli taas asiaa tosta saippualaatikosta.
Viikko puolitoista sitten toosa kävi ja kukkui. Käynti oli tukkoista, mutta jaksoi vetää. Seuraavana aamuna vielä kävi ja sitten ei enää ole käynyt edes vahingossa.
Jakopää huollettu, bensapaineensäädin vaihdettu, koneen lämpöanturi vaihdettu. Virtalukonpohja vaihdettu kun kesken startin leikkas virrat samaan tapaan kuin akun hyytyessä tapahtuu.
Nyt alkaa epäilyttämään, että onko ECU kyrvähtänyt? Onko mitään pomminvarmaa konstia diagnosoida tuota, siis muuta tapaa kuin kokeilla toimivalla vastaavalla?
OP-COM antoi EGR:n ja ajoneston ilmoitukset, molemmat olivat odotettavissa.
Bensapumpun rele on testattu toimivaksi hyppylangalla, ei startannut näinkään. Tuntuu että kipinää ei tule enää ollenkaan. Puolapaksi ja johdot vaihdettu kevään aikana, kokeiltu toisella puolalla, ei vaikutusta.
Auttakaa miestä mäestä, julkisilla ajelu aiheuttaa ennenaikaista vanhenemista (sen lopun mitä Opelit ei tee. ).
Viikko puolitoista sitten toosa kävi ja kukkui. Käynti oli tukkoista, mutta jaksoi vetää. Seuraavana aamuna vielä kävi ja sitten ei enää ole käynyt edes vahingossa.
Jakopää huollettu, bensapaineensäädin vaihdettu, koneen lämpöanturi vaihdettu. Virtalukonpohja vaihdettu kun kesken startin leikkas virrat samaan tapaan kuin akun hyytyessä tapahtuu.
Nyt alkaa epäilyttämään, että onko ECU kyrvähtänyt? Onko mitään pomminvarmaa konstia diagnosoida tuota, siis muuta tapaa kuin kokeilla toimivalla vastaavalla?
OP-COM antoi EGR:n ja ajoneston ilmoitukset, molemmat olivat odotettavissa.
Bensapumpun rele on testattu toimivaksi hyppylangalla, ei startannut näinkään. Tuntuu että kipinää ei tule enää ollenkaan. Puolapaksi ja johdot vaihdettu kevään aikana, kokeiltu toisella puolalla, ei vaikutusta.
Auttakaa miestä mäestä, julkisilla ajelu aiheuttaa ennenaikaista vanhenemista (sen lopun mitä Opelit ei tee. ).
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa
Laitoin autoa taas kasaan ja ei lähde käymään. Startatessa lupaa, mutta ei lähde. Bensaa tuntuu olevan enemmän kuin tarpeeksi, ainakin hajun perusteella. Paineensäädin vaihdettu toimivaan purkuosaan, siis koko ruiskupaketti vaihdettiin. Voiko säädin olla paskainen tai tukossa??StarBreakeR kirjoitti: ↑18 Touko 2015, 03:45 Viimeeksi kun olen vastaavaa vikaa selvitellyt vastaavasta moottorista oli vialla ruiskupaketissa oleva bensanpaineen säädin joka sylki bensaa ympäriinsä ja moottori kirjaimellisesti tukehtu bensaan. Hetken kun jäähty niin lähti pitkällä sahauksella käyntiin. Siihen uusittiin koko ruiskupaketti niin toimi taas kuin enkeli. Ottamalla ruiskun päältä sen mustan imukotelon irti paljastuu jos vika on siinä.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
-
- 'Kadett'
- Viestit: 41
- Liittynyt: 15 Kesä 2014, 21:36
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa. Ollenkaan
Voit varmuuden vuoksi tarkistaa johdot kampiakselin asentotunnistimelle, että ne ovat ehjiä. Minulle oli kerran sellaista vikaa Astra F:n 1,8 L koneessa.
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa. Ollenkaan
Siksi ajonesto oli odotettavissa koska tupeloin menemään sekalaisella kokoonpanolla eli ECU ja väärä siru. Pitää tarkistaa kampuran anturin asento ja liitin.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa. Ollenkaan
Autoa räplätty taas. Vikakoodiksi antoi Fuel pump relay low voltage. Mittasin toisaalla opastetusti, että releen ja ECUn maayhteys toimii ja vaihdoin uuden releenki, edelleen Multec tulvii bensaa. Ekassa starttiyrityksessä lupaa, mutta ei ilmeisesti jaksa käydä liiallisen bensan takia?? Mitähän vielä kannattaisi kokeilla? Toinen ECU tarvittavilla kilkkeillä löytyy, eli se seuraavaksi tulille. Entä voiko kampiakselin tunnistin aiheuttaa kuvattua bensaan hukkumista?
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
-
- 'Kadett'
- Viestit: 41
- Liittynyt: 15 Kesä 2014, 21:36
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa. Ollenkaan
Tavallisesti kampiakselin tunnistin antaa tiedon milloin ykkös- ja nelossylinterien männät ovat yläasennossa, ja tietokone käyttää tämän tietoa sytytysta varten. Eli kampiakselin tunnistin ei pitäisi sotkea bensansyöttöä. Mutta jos olisi irtikytkin ja tietokone uskoisi männät olevat yläasennossa monta kertaa kierroksen aikana? Se olisi kyllä pitkäammunta ja minä satsasin mielummin bensapuoleeseen. Kuitenkin ymmärrän että sieltä kaikki on jo kerran vaihdettu. Olisko kampiakselitunnistin vaihtoa parempi kun bensapuolen osien toista vaihtoa. Veikkaan ettei se oikeaa vikaa on vielä tullut ajetelluksi.
Voiko se olla vuotavaa "korkeapaineputki" tai sen liitintä?
Voiko se olla vuotavaa "korkeapaineputki" tai sen liitintä?
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa. Ollenkaan
Pitää kokeilla uudella pumpun releellä ja toisella ECUlla. Startissa tosiaan lupailee ja hörisee, mutta tukehtuu tulvivaan bensaan. OP-COMin bensapumpun reletestin kun tekee niin bensa tulvii, sama jos testaa suuttimen toimintaa. Sen pitäisi naksua ja katkoa, ei työntää kakkua koko aikaa.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Re: X16SZR hyytyi risteykseen, eikä starttaa. Ollenkaan
Hei nyt jottei ihan yksin puheluksi mene. Multec - möykkyyn tulee kaksi PA-letkua, joista toinen lienee paluulinja, kumpi?. Eilen suuttimen tiivisteiden vaihdon jälkeen kosla käväsi käynnissä ja tukehtui taas bensaan, Multec ui jälleen. Mietin että pitäisikö liian bensan virrata paluulinjaa pitkin pois kun nyt tuntuu että bensaa tulee ylimäärin ja se valuu imusarjaan? Voiko paluulinjan tukkeutuminen tehdä tälläistä ja onko se ylipäätään mahdollista?
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95