Grandland X

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Se on tekijästä kiinni. Oikestaan kolmevaihtoehtoa.
Rattiakselin paikalta vänkärinpuolelta läpi.
Tuulilasikaukalon läpivienti.
Ison johtosarjan alareunasta mahtuu työntämäån läpitte.
Ja aina purkaa sisäpuoli näkyville ensin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

Minulle on jäänyt vähän epäselväksi, että onko Grandlandissa navigaattori vakiona?
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

Minkä värisiä Grandlandeja täällä on ostettu? Itse valitsin Topaz blue. Vaimo tosin ei tykännyt väristä, mutta kerrankos sitä :)
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
mustoja
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 11:04

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja mustoja »

grandlandx kirjoitti: 24 Kesä 2018, 23:18 Minkä värisiä Grandlandeja täällä on ostettu? Itse valitsin Topaz blue. Vaimo tosin ei tykännyt väristä, mutta kerrankos sitä :)
Dark Ruby Red mustalla katolla. Bueno :yes:
Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Joulu 2017, 20:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi »

grandlandx kirjoitti: 24 Kesä 2018, 23:16 Minulle on jäänyt vähän epäselväksi, että onko Grandlandissa navigaattori vakiona?
Ei ole vakiona ainakaan Suomessa myytävissä malleissa. Navi tulee 8" IntelliLink 5.0:n mukana. Tuon taas saa edullisesti Innovation Driver -paketin mukana, eli uskoisin että jokainen Innovation mallin tilannut on tuon ruksinut mukaan.

Enjoy varustelutason pelkkä IntelliLink 5.0 maksaa reilun tonnin veroineen, joten sitä ei varmaankaan paljoa tilailla.

MUTTA: Apple CarPlay ja Android auto toimii IntelliLink 4.0:ssa (joka on siis se 7" näytöllä varustettu härpäke).

Itse olen varsin tyytyväinen Applen karttasovellutukseen, kameratolpat ja GPS-nopeusnäytön kun siihen vielä saisi, niin sitten olisi jo liki täydellinen.
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018
Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Joulu 2017, 20:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi »

mustoja kirjoitti: 25 Kesä 2018, 06:16
grandlandx kirjoitti: 24 Kesä 2018, 23:18 Minkä värisiä Grandlandeja täällä on ostettu? Itse valitsin Topaz blue. Vaimo tosin ei tykännyt väristä, mutta kerrankos sitä :)
Dark Ruby Red mustalla katolla. Bueno :yes:
Valkoinen. Olen tyytyväinen väriin (linkki kuviin löytyy aiemmista viesteistäni)

Harkitsin autoa tilatessa tuota mustaa kattoa, mutta nuukuus iski. Nythän sitä ei saa, joten mustoja'lla on keräilyharvinaisuus alla :)
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018
Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
mtok77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Joulu 2017, 18:18

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja mtok77 »

Seuraavan iOS päivityksen yhteydessä huhujen mukaan Apple sallii Carplay:ssä myös muiden karttasovellusten käytön. Tämä mahdollistaa esim. Wazen käyttämisen jolloin saisi kameravaroitukset
Kunde
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 137
Liittynyt: 04 Joulu 2017, 14:21
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Kunde »

Ihmeiden aika ei ole vielä ohi, autoni on valmistunut ja jo Suomessakin. Aikaa tilauksesta luovutuspäivään näyttää tulevan vain kohtuulliset viikkoa vaille 8 kuukautta! Veikkaanpa, että on jonkin sortin ennätys. Maahantuoja voisi antaa tuosta vaikka Opel -lippiksen tunnustuksena :evil:

Hidasta tuntuu olevan tuo logistiikka kotimaassakin, satamaan saapumisesta luovutukseen turaantuu aikaa vajaa 4 viikkoa. No ehkä on ruuhkaa ja loma-aikakin painaa päälle.
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

Kunde kirjoitti: 27 Kesä 2018, 09:15 Ihmeiden aika ei ole vielä ohi, autoni on valmistunut ja jo Suomessakin. Aikaa tilauksesta luovutuspäivään näyttää tulevan vain kohtuulliset viikkoa vaille 8 kuukautta! Veikkaanpa, että on jonkin sortin ennätys. Maahantuoja voisi antaa tuosta vaikka Opel -lippiksen tunnustuksena :evil:

Hidasta tuntuu olevan tuo logistiikka kotimaassakin, satamaan saapumisesta luovutukseen turaantuu aikaa vajaa 4 viikkoa. No ehkä on ruuhkaa ja loma-aikakin painaa päälle.
Oliko sulla jotenkin erikoinen malli kun se on noin hidas? Ilmeisesti ei ollut näitä nopean toimituksen autoja joita on maassa. Minua on alkanut askarruttamaan, että noinkohan sitä on tilaamani auto nopeasti saatavilla jota on hehkutettu.
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Kunde
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 137
Liittynyt: 04 Joulu 2017, 14:21
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Kunde »

grandlandx kirjoitti: 27 Kesä 2018, 10:02
Kunde kirjoitti: 27 Kesä 2018, 09:15 Ihmeiden aika ei ole vielä ohi, autoni on valmistunut ja jo Suomessakin. Aikaa tilauksesta luovutuspäivään näyttää tulevan vain kohtuulliset viikkoa vaille 8 kuukautta! Veikkaanpa, että on jonkin sortin ennätys. Maahantuoja voisi antaa tuosta vaikka Opel -lippiksen tunnustuksena :evil:

Hidasta tuntuu olevan tuo logistiikka kotimaassakin, satamaan saapumisesta luovutukseen turaantuu aikaa vajaa 4 viikkoa. No ehkä on ruuhkaa ja loma-aikakin painaa päälle.
Oliko sulla jotenkin erikoinen malli kun se on noin hidas? Ilmeisesti ei ollut näitä nopean toimituksen autoja joita on maassa. Minua on alkanut askarruttamaan, että noinkohan sitä on tilaamani auto nopeasti saatavilla jota on hehkutettu.
Ei mielestäni ollut mitään ylierikoista varustelua tai ainakaan sellaista mistä olisi erityisesti varoitettu tilausvaiheessa. Nopean toimituksen autoja oli tuolloin rajallinen määrä eikä toivotuilla varusteilla. Jossain täällä forumilla kyllä oli keväällä mainintaa, että viiveitä aiheuttavat varusteet ei ole enää tilattavissa ja siten toimitusaika on nyt luokkaa 3-4kk eli siedettävä.
Mihetu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 15 Helmi 2018, 13:45

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Mihetu »

Kuinkas teillä pelittää liikennemerkkien tunnistus? Itsellä kyllä tunnistaa nopeusrajoitukset ihan hyvin, mutta pienen hetken jälkeen palaa näyttämään pelkkää viivaa. Tämä sikäli vesittää koko ominaisuuden, kun tulee mieleen varmistaa tämänhetkinen rajoitus, on näyttö jo nollautunut...
Sisu123
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 18 Joulu 2017, 20:32

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Sisu123 »

Mihetu kirjoitti: 27 Kesä 2018, 19:24 Kuinkas teillä pelittää liikennemerkkien tunnistus? Itsellä kyllä tunnistaa nopeusrajoitukset ihan hyvin, mutta pienen hetken jälkeen palaa näyttämään pelkkää viivaa. Tämä sikäli vesittää koko ominaisuuden, kun tulee mieleen varmistaa tämänhetkinen rajoitus, on näyttö jo nollautunut...
Mulla toimii pääosin hyvin. Aina näkyy joku rajoitus. Esimerkiksi väliaikaisen nopeusaslueen merkit lukee, mutta vaihtaa x ajan kuluttua ilmeisesti kartta-aineiston nopeusrajoitukseen. Välillä ottaa jostain matkailuautosta 100kmh 40 alueella...
Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Joulu 2017, 20:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi »

Sisu123 kirjoitti: 27 Kesä 2018, 20:35
Mihetu kirjoitti: 27 Kesä 2018, 19:24 Kuinkas teillä pelittää liikennemerkkien tunnistus? Itsellä kyllä tunnistaa nopeusrajoitukset ihan hyvin, mutta pienen hetken jälkeen palaa näyttämään pelkkää viivaa. Tämä sikäli vesittää koko ominaisuuden, kun tulee mieleen varmistaa tämänhetkinen rajoitus, on näyttö jo nollautunut...
Mulla toimii pääosin hyvin. Aina näkyy joku rajoitus. Esimerkiksi väliaikaisen nopeusaslueen merkit lukee, mutta vaihtaa x ajan kuluttua ilmeisesti kartta-aineiston nopeusrajoitukseen. Välillä ottaa jostain matkailuautosta 100kmh 40 alueella...
Samalla lailla toimii minulla kuin Mihetulla. En ole kellottanut kauanko nopeustieto pysyy näytöllä, mutta ei kovin kauaa (30 sek?). Saattaa vähän vaihdella tiestä tms. riippuen. Mutta kyllä tuo kaikesta huolimatta vähän hyödyttää, koska lukema kuitenkin vähän kauemmin tarkistettavissa.

Arvelen sen johtuvan siitä, että näin vältetään riskitilanteita, joissa syystä tai toisesta olisi jäänyt väärä (suurempi) lukema näyttöön ja kuljettaja kyvyttämättömyyttään tunaroisi. Teknistä syytä tuohon ei varmaan ole. Silloin kun autossa on navigaattori, niin hakee tosiaan ilmeisesti nopeuden kartta-aineistosta siinä vaiheessa, kun ilman navia olevassa tarjoaa viivaa.
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018
Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja otj »

Noin nuo tunnistukset toimii myös Gm-Opeleissa ja muillakin merkeillä. Eli varsin pian merkin jälkeen systeemi unohtaa rajoituksen. Jos autossa on Navi, se ottaa tiedon kartta-aineistosta. Tämä johtaa siihen, että talvella systeemi näyttää kesärajoituksia ja on käytännössä ihan hyödytön.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Nible »

otj kirjoitti: 29 Kesä 2018, 11:50 Noin nuo tunnistukset toimii myös Gm-Opeleissa ja muillakin merkeillä. Eli varsin pian merkin jälkeen systeemi unohtaa rajoituksen. Jos autossa on Navi, se ottaa tiedon kartta-aineistosta. Tämä johtaa siihen, että talvella systeemi näyttää kesärajoituksia ja on käytännössä ihan hyödytön.
Ja vähänkin pidemmillä tietyöpätkillä, kun vaihtaa hetken kuluttua sen alennetun rajoituksen normaaliksi.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Vastaa Viestiin