Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
InsigniaTbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja InsigniaTbo »

Huolla jousitus tjms ilmoitus info-ruudulla toisinaan. Ei, en ole lukenut vikakoodeja mutta oisko kokemuksia flexride-alustan tiimoilta mistä kiikasta?
Tosiaan tuo ilmoitus tullut parikertaa puolen vuoden aikana joten en hirveästi ole sitä murehtinut, tuli vaan mieleen et mikähän voisi olla ongelma tuossa..
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Masi kirjoitti: 05 Kesä 2018, 00:35 Sulla ei taida toimia käsijarrun automaattikehintämekanismi kun kerran vipu nousee liian ylös. Mekanismin kuuluisi raksahtaa silloin tällöin (harvoin) kuuluvasti kun laittaa käsijarrun päälle - onko koskaan tällaista kuulunut?

Onko takalevyt ja palat lopussa?
Kyllä muistan joskus vastaavaa ääntä kuulleeni. Hetkeen ei vaan ole kuulunut. Jarrupalat ja levyt ovat kunnossa, vaihdosta ei ole pitkäkään. Mistä tuota käsijarrua lähtis kattelemaan?
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Mielenkiintoinen näyttö keskikonsolissa:

https://m.nettiauto.com/opel/insignia/9 ... 3&vifNav=Y
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

ascona_c kirjoitti: 18 Kesä 2018, 17:20 Mielenkiintoinen näyttö keskikonsolissa:

https://m.nettiauto.com/opel/insignia/9 ... 3&vifNav=Y
https://www.ebay.com/itm/Tesla-style-Ve ... Swva1a4fYH

Onhan noita joo vaikka minkälaisia jälkiasennus soittimia. Piti itsekkin katsoa kaksi kertaa, että mikä se toi on :lol:
paukku125
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Elo 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja paukku125 »

Kellään muulla ollu ongelmaa virtalukon kanssa? Itsellä tekee nykyään lähes aina kun käy ajamassa että avain ei lähde virtalukosta pois. Avain ei vaan käänny niin paljoa että sais avaimen pois. Pitää käynistää ja sammuttaa välillä useita kertoja että saa avaimen pois. Välillä tuntuu että auttaa kun ränkkää vaihekeppiä. Auto siis automaattilaatikolla.
Jani R
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 20:44
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Jani R »

Avainhan ei poistu lukosta kun p-asennossa. Joku tunnistin kiukuttelee kepin juuressa?
paukku125
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Elo 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja paukku125 »

Sitä itekki mietin että taitaa vika olla ennemmin tuolla vaihekepin "antureissa" eikä virtalukossa. Ei vissiin mikään yleinen ongelma ku en oo löytäny mistään keskustelua aiheesta.
paukku125
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Elo 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja paukku125 »

Tämä selvis ku hieman googlaili ja pähkäili. Eli vika on tuossa vaihekepin napissa joka jää hieman kantamaan. Nappia kun "herkistelee" niin avain lähtee pois.
Viuhalti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Huhti 2013, 19:04
Paikkakunta: Lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Viuhalti »

No niin listaan voi sitten lisätä
- jakohihnan vaihdon
- etupyörän jarrulevyt ja palat
- takapyörän laakeri

Nyt ei tarvisi vähään aikaan mitään lisäjuttuja tulla. Eipä tarvi nyt auton vaihtoa miettiä ihan heti kun tähän nyt tuli investoitua korjauksiin ihan riittävästi.

- ksenonit vaihtoon 155 tkm
- auto vaihtoon 161 tkm

ja hullu hairahduin taas Insigniaan. Nyt tuli 2015 automaatti facelit malli dieselinä. Pidemmän aikaa jo katsellut jos tarjolle tulisi valkoinen Sport malli jossa nahkajakkarat ja Bosen ämyrit. Pakkohan se oli käydä katsomassa kun sellainen tuli myyntiin. Ja mukaan se sitten lähti. Facelift on kyllä paremmin äänieristetty kuin tuo vanhempi malli ja alustaltaan parempi, toki voi johtua siitäkin että vanhalle oli ajettu jo tuo 160 tkm. Bosen ämyrit on kyllä erinomaiset, Infity oli aika kalpea sen rinnalla. Nyt sitten taas odottelemaan niitä tyyppivikoja.

Kinnostelisi itseänikin vaihtaa paria vuotta nuorempaan. :D Eli eli joku 2015 vm. hakusessa -13 tilalle. Mistäs ton bosen ämyripaketin tietää että onko sitä vai ei, veikkaan että on aika harvinainen kun monen mielestä varsin turha lisävaruste.

Sitten vielä yksi pohdinta, eli mitenköhän toimii cdti125kw manuaali-neliveto? Onko kytkin heikoin lenkki vai tuo haldex?
Insignia ST A20DTH
Vectra C Z20NEt Farm. ex
Vectra B 20XEV ex
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Itsellä ei valittamista haldexin toiminnasta kunhan sen sillointällöin muistaa huollattaa... omassa ny 210tkm mittarissa ja olikohan kolmesti öljyt vaihettu.. kerran omasta toimesta ja silloin noin 170tkm mittarissa... silloin perä paukutti kuumana ja oli tosiaan perän öljy kaameeta moskaa ja haldexissa ihan kirkkaat ja ei moskaa pohjalla nimeksikään...
paukku125
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Elo 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja paukku125 »

Tyhmä kysymys mutta onko 1.6t sidi moottori ketjulla vai hihnalla?
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Sidi on ketjulla.
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Larske kirjoitti: 04 Kesä 2018, 20:31 Pitkään jo häirinnyt tuo Inssun käsijarru. Tosiaan kohta lähenee 90 asteen kulmaa että ottais hyvin kiinni.

Myöskin jarrupolkimen pohjaan painuminen aiheuttaa päänvaivaa. Mielestäni ei ole aiemmin tehnyt tätä. Jotkut kuitenkin väittävät pohjaan painumisen olevan ominaisuus, mutta uskon että tällä on yhteys käsijarrun toimintaan. Poljinta saa painaa myös aika syvälle, että jarrut alkaa kunnolla ottamaan. Muiden autoja kun oman jälkeen ajaa niin tulee aina äkkijarrutteluja...
Päivittelyä tilanteeseen... Näyttäisi olevan ainakin oikeanpuolimmainen takajarrusatula totaalisen jumissa josta varmaan juontuvat nuo oireet.


Ja pitkästä aikaa ilmeni uutta vikaa: Nyt 167 tkm kohdalla päätti oikean takarenkaan laakeri antautua. Äänteli selvästi +50kmh vauhdissa ja oli ajaessa helposti paikannettavissa oikealle taakse. Vaihdoin itse, SKF pyöränlaakeri 102€.

Ilman asiaankuuluvaa ulosvedintä homma oli hieman työläs. Jouduin koko olkavarren irrottamaan, että sai pyöränlaakerin hakattua irti. Navan ulosvetäjällä riittäisi pelkkä navan pulttien irroitus. Onneksi pulttipyssyllä pääsi suht vaivatta joka paikkaan, muuten ei olisi tullut mitään. Hankalassa paikassa olevat navan pultit aukesivat suht vaivatta, kun irrotti koiranluun ja ylätukivarren edestä pois. Vittumaisin oli ruostunut torx-ruuvi, joka piti jarrulevyä paikallaan: Aika mahdoton saada nuljaamatta ja poraamatta irti... Samalla homman yhteydessä tuli todettua, että takaiskunvaimentimet ovat päivänsä päättäneet.

Navan irti prässäämiseen ei oikein ole mahdollisuutta, koska jarrulevynsuoja sijaitsee navan alla ja ei saanut millään tuettua. Olkavarren kuumentaminen ja muutama lyönti lekalla kuitenkin irroitti erittäin lujassa olleen laakerin. Semmosta tälläkertaa.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Suosittelisin paineilmatoimista vasaraa tuohon. 90% näistä laakeripaketeista saa tuolla irti olkavarresta. Sitten asentaessa puhdistus ja jarrusuojaa väliin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

1,2sorsa kirjoitti: 08 Heinä 2018, 22:38 Suosittelisin paineilmatoimista vasaraa tuohon. 90% näistä laakeripaketeista saa tuolla irti olkavarresta. Sitten asentaessa puhdistus ja jarrusuojaa väliin.
Tarkoititko, että löysäät pari kierrosta niitä kolmea pulttia ja annat niiden kantoihin paineilmavasaraa tylpällä päällä ja kun liikkuu niin hieman lisää pultteja auki ja edelleen vasaraa kunnes paketti on irti?
Vastaa Viestiin