C30SE virittäminen
Re: C30SE virittäminen
Tietääkö kukaan kelle toi Ekegrenin Enem-setti meni? Tai onko tiedossa ketään (muu kuin Sutii) kellä on ko.setti paikoillaan tai irrallaan?
Vois muutaman sanan asiasta vaihtaa.
Vois muutaman sanan asiasta vaihtaa.
Re: C30SE virittäminen
Eikös Janne laaksolla ollut peränheitto omegassa?nimim.carlos muistaakseni.
Tosin nykypäivän osaamisella en juurikaan edes harkitsisi tuommoisia.Vähän suunnittelua ja hommaa materiaalit sekä hitsarin/koneistajan niin on saa varmasti kaikin puolin toimivamman setin.
Hyötysuhde tais olla melko huono ,nykypäivänä tarkasteltuna.
Tosin nykypäivän osaamisella en juurikaan edes harkitsisi tuommoisia.Vähän suunnittelua ja hommaa materiaalit sekä hitsarin/koneistajan niin on saa varmasti kaikin puolin toimivamman setin.
Hyötysuhde tais olla melko huono ,nykypäivänä tarkasteltuna.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C30SE virittäminen
Asennuksen helppous, siisteys ja käyttöönotto tuossa setissä houkuttaa. Moottorinohjaus säilyy vakiona ja pata kestää kuulemma vakiokaluilla, kun maltillisesti ahtaa, max.0,7 bar. Riittäis mulle, tehoa olis katukäyttöön ihan riittävästi.
Re: C30SE virittäminen
Ehjä motti kestää varmasti ahtaa enempikin kunhan säädöt kunnossa, moottorinohjaus on kyllä tyhmä kohta säästää.
Polttoaineeksi vielä e85 niin voi sitä ahtopainettakin lisätä.
Onko sulla pitkäiskuinen motti vai perus 3.0?
Polttoaineeksi vielä e85 niin voi sitä ahtopainettakin lisätä.
Onko sulla pitkäiskuinen motti vai perus 3.0?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: C30SE virittäminen
mitäs tällanen c30se pata tuumais jos siihen laittas läppärungot tuon dualramin tilalle? pitää kumminki pata käyttää auki ennenku laittaa seuraavaan koppaan ni sitä vois siinä samalla hiplailla
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: C30SE virittäminen
Sehän tykkää ja kovasti. 4.0 kellarilla tuli läppärungoilla ja säädettävällä eculla 86hv lisää. Mitään muuta ei muutettu.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: C30SE virittäminen
Mulla oli dbilaksen setti joka oli bolt on. Kaasuvivusto/vaijeri ja bensakisko tehtiin uusiksi vaan.
Ja omegan korissa ei jarrutehostin sovi paikoilleen
Ja omegan korissa ei jarrutehostin sovi paikoilleen
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: C30SE virittäminen
joo! nelitonnina tuo ois jo perverssi mikähän niiten saatavuus on nykyään, taitaa olla enkeli kamaa? sitä juzzin mustaa omegaa tuli kyllä kuolattua sillon kymmenen vuotta sitte jotain nyrjähti päässä sillon
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: C30SE virittäminen
ja samallahan siinä ku myllyä aukoo ni hiotuttas vähän nokkia ja muuta...
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: C30SE virittäminen
Mä epäilen että hyvillä nokilla/kannella, kunnollinen pakosarja ja läppärungot niin yli 100hv/litra tulee voimaa. 3.0 kestää varmasti pyörittääkkin paremmin ku pitkäiskunen. Nokka hommia miettisin kovilla nostajilla jos nyt tekisin. Ja suoraan virinokat ainakin aihioiksi.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: C30SE virittäminen
Onkos jollain kokemusta, toimiiko vakio bensanpaineensäädin 044-pumpun kanssa?
(Tehot maltillisesti ~300hv pinnassa ja 0,6 ahdoilla)
(Tehot maltillisesti ~300hv pinnassa ja 0,6 ahdoilla)
Suoraa huutoa 3000 24v
Re: C30SE virittäminen
Ainakin kiina kopio ja mv6:säädin toimi. Siis virtaus riittää kun ei paine noussut 4bar pumpun vaihdolla (4bar säädin mv6:sen rungossa)
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: C30SE virittäminen
Justihin. Hhmm, mikähän mahtaa olla Omega 3000 24v vakiosäätimen speksit
Suoraa huutoa 3000 24v
Re: C30SE virittäminen
Ja toinen juttu mikä mietityttää tässä kohtaa, riittääkö yksi 044 pumppu jos mennään ko. virityksellä? Vapareissa mennen tullen mutta ahdettuna en vielä löytänyt faktaa.
Suoraa huutoa 3000 24v
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: C30SE virittäminen
Entisessä ahdetussa c30se oli aem:n 044 jonka tuotto riitti hyvin, eikä paineet notkahdellu. Oisko ollu joku 380lph.
Eikä ole pahan hintanen pumppu edes.
Eikä ole pahan hintanen pumppu edes.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.