Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tekniikanmaailmassa tätä astran "nykyaikaista" s/s systeemiä kehuttiin, mutta nepä ei autoista tai ajamisesta mitään ymmärräkkään.
Onhan tässä paljon astrasta naristu, mutta tänäänkin n.260km ajoin ja huomenna taas mennään. Hyvä ajaa, erittäin pieni kulutus, hyvä penkki ja ajoasento kohdallaan, ergonomia muutenkin hyvä. Sähkönen takaluukku joka esim focuksessa kallis lisävaruste. Ledi valot pääsevät kohta oikeuksiinsa ja hämärtyvinä öinä jo saanut esimakua että nekin on hyvät. Pieneksi koneeksi ihan kivasti vetoa kierroksilla. Kyllä tykkään ajaa tuolla, mitään varsinaista vikaa ei ole ollut vielä.
Onhan tässä paljon astrasta naristu, mutta tänäänkin n.260km ajoin ja huomenna taas mennään. Hyvä ajaa, erittäin pieni kulutus, hyvä penkki ja ajoasento kohdallaan, ergonomia muutenkin hyvä. Sähkönen takaluukku joka esim focuksessa kallis lisävaruste. Ledi valot pääsevät kohta oikeuksiinsa ja hämärtyvinä öinä jo saanut esimakua että nekin on hyvät. Pieneksi koneeksi ihan kivasti vetoa kierroksilla. Kyllä tykkään ajaa tuolla, mitään varsinaista vikaa ei ole ollut vielä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itse kuvailen vinkumista sellaiseksikuin jostain liitoksesta vuotaisi ilmaa pihalle. Mut katotaan et kerkiikö tällä viikolla asiaa selvittämään.Hoki kirjoitti: ↑30 Heinä 2018, 14:38Täällä sama homma, ilmastointi pitää ulinaa/vinkumista aika ajoin joka ärsyttää todella paljon. Liekö liian kuumat kelit astralle. Yleensä ilmenee ajon alkuaikanamarqus kirjoitti: ↑30 Heinä 2018, 10:36 Nythän se Astra alkaa tekemään murheita.
Huomenna menossa takapuskurin maalaukseen kun eräs nuori mies päätti työntää Astraa väkisin eteenpäin Pienet jäljet mutta kun kerran tajus laittaa vakuutuksen kautta niin menköön. Mutta.
Ilmastointi alkanut pitämään ärsyttävää vinkumista. Ei kokoaikaisesti, loppuu kun nostaa kierroksia hiemankin tai kytkee kokonaan pois AC:n. AUTO-asetuksella ääni tulee ärsyttämään. Toinen asia mikä pistää korvaan on, että vaihdelaatikon suunnilta kuuluu kolkotusta ja kolahtelua. Tämäkin tullut ilmi viikon sisällä. Pitää tunkata tänään ylös, että vois pikkasen antaa suuntaa että mistä huollossa alkavat tutkimaan paremmin.
Auton tunkkasin ylös eikä kolinan syytä ainakaan silmämääräisesti pystynyt jäljittämään. Mysteerihommia
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Parina viime päivänä itsekin havainnut tuota vinkumista kylmästöinnistä, ja nimenomaan kuumalla ajon alkuvaiheessa. Pienen hetken ajettua ei enää kuulu mitään ääntä. Ääntä on ilmennyt mielestäni ainoastaan kun lämpötila on ollut yli 30 astetta ja aurinko paistanut, esim. eilen asioille lähtiessä kun oli +33 ja aurinkoista vinkuna kuului, mutta kotiin lähtiessä kun oli +28 ja aurinko matalalla ei ääntä kuulunut ollenkaan.
Itselle siitä äänestä tulee mieleen joku pieni viheltävä ilmakompressori tai vastaava...
Itselle siitä äänestä tulee mieleen joku pieni viheltävä ilmakompressori tai vastaava...
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pitääkö toi LED -Matrix jotenkin erikseen aktivoida PÄÄLLE ajovalot kyllä toimii,mutta ei noi Matrix koko ajan on ollu valo"kytkin" asennossa auto ja,kun seinäävasten pistää pitkät päälle,niin kyllä ne kaikki palaa,mutta ajaessa palaa vain perusvalot ,korkeuden säätö toimii ,kun auton starttaa auto on Astra 2018 innovation
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitähän tarkoitat tuolla matrixilla? Kaikki valot toimivat automaattiasennossa mutta mukautuvat kaukovalot pitää aktivoida vasemman viiiksen napilla tai jossakin versiossa viikseä työntämällä olikohan kahdesti.Jos mukautuvat kaukovalot on aktivoitu niin ne toimivat vasta kun on todella pimeää, eivät Suomen suviöissä.
Ohjekirjassa tuo kaikki kerrotaan
Ohjekirjassa tuo kaikki kerrotaan
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos ajaa hiljaa esim. mutkaisella soratiellä (alle 55 km tunnissa), niin ei tule automaattisesti pitkiä. Jossain vaiheessa oli ongelmaa saada koko automatiikka päälle. Toisella kertaa toimi, kun ei vahingossakaan hiplannut vilkkuviiksestä startin jälkeen. Täytyy ihmetellä paremmin, kun tulee pimeätä aikaisemmin . . . Auto on 2018 Matrix versio.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vuoden 2018 mallissa ajovaloautomatiikka tosiaan täytyy kytkeä päälle vasemmanpuoleisessa viiksessä olevalla painikkeella. Aktivoituminen merkkinä mittaristossa palaa vihreä ajovalon muotoinen merkkivalo, jossa kirjain A keskellä.
Se, että kaukovalot eivät aktivoitu alle 55 km/h nopeuksissa on suunniteltu (joskin mielestäni typerä) ominaisuus. Vastaavanlainen ominaisuus on esimerkiksi se, että pitkien valojen valokeila kapenee moottoritienopeuksissa. Kaikki erilaiset ajovalojen tilat löytyvät ohjekirjasta.
Ratksisuna esittämääsi ongelmaan on käyttää kaukovaloja käsin tai kiihdyttää ajonopeus hetkellisesti yli 55 km/h vauhtiin, jolloin kaukovalot syttyvät ja pysyvät päällä, kunnes nopeus laskee alle 35 km/h.
Se, että kaukovalot eivät aktivoitu alle 55 km/h nopeuksissa on suunniteltu (joskin mielestäni typerä) ominaisuus. Vastaavanlainen ominaisuus on esimerkiksi se, että pitkien valojen valokeila kapenee moottoritienopeuksissa. Kaikki erilaiset ajovalojen tilat löytyvät ohjekirjasta.
Ratksisuna esittämääsi ongelmaan on käyttää kaukovaloja käsin tai kiihdyttää ajonopeus hetkellisesti yli 55 km/h vauhtiin, jolloin kaukovalot syttyvät ja pysyvät päällä, kunnes nopeus laskee alle 35 km/h.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo enemmän tää ongelma on ollut just noissa 30 helteissä. Mutta vaikkei ilmastointia pitäiskään pitkään LO-asennolla, vaan melko äkkiä laitan n 22 asteelle niin silti se vinkuminen jatkuu. Outoa hommaa.kjans kirjoitti: ↑31 Heinä 2018, 08:28 Parina viime päivänä itsekin havainnut tuota vinkumista kylmästöinnistä, ja nimenomaan kuumalla ajon alkuvaiheessa. Pienen hetken ajettua ei enää kuulu mitään ääntä. Ääntä on ilmennyt mielestäni ainoastaan kun lämpötila on ollut yli 30 astetta ja aurinko paistanut, esim. eilen asioille lähtiessä kun oli +33 ja aurinkoista vinkuna kuului, mutta kotiin lähtiessä kun oli +28 ja aurinko matalalla ei ääntä kuulunut ollenkaan.
Itselle siitä äänestä tulee mieleen joku pieni viheltävä ilmakompressori tai vastaava...
Mutta toi viheltävä kompura on ihan hyvä kuvaus
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Komppaan muita, hieman täydentäen. Vasemmalla kojetaulussa sijaitsevan ison valokytkimen AUTO -asento tarkoittaa sitä, että se vaihtaa automaattisesti päivävalojen ja lähivalojen välillä. Samasta napista voit pakottaa päälle parkit tai lähivalot, mutta ei sillä kytkimellä ole mitään tekemistä kaukovalojen kanssa... no ehkä parkit päällä kaukovalot ei suostu toimimaan.arpe kirjoitti: ↑31 Heinä 2018, 10:26 Pitääkö toi LED -Matrix jotenkin erikseen aktivoida PÄÄLLE ajovalot kyllä toimii,mutta ei noi Matrix koko ajan on ollu valo"kytkin" asennossa auto ja,kun seinäävasten pistää pitkät päälle,niin kyllä ne kaikki palaa,mutta ajaessa palaa vain perusvalot ,korkeuden säätö toimii ,kun auton starttaa auto on Astra 2018 innovation
Kaukovaloviiksi on normaalilla paikallaan vilkkuviiksessä. Kun työnnät koko viikseä taaksepäin, pakotat kaukovalot perinteisesti päälle. Kun painat viiksen keskellä olevaa A-painiketta, niin auto vaihtaa automaattisesti lähivaloilta kaukovaloille, kun nopeus tosiaan ylittää sen 55 km/h ja kun on oikeasti kunnolla pimeää. Ainakin omaan makuuni ne kaukovalot saisi syttyä jo aiemmin hämärässä, mutta pitää siis olla oikeasti ihan säkkipimeää, että ne syttyvät. En ole viime aikoina käynyt puolen yön jälkeen ulkona, mutta mahtaako silloinkaan vielä olla riittävän pimeää... no varmaan elokuun puolivälissä alkaa sitten jo ainakin olla. Huomaathan myös, että kaukovaloautomaatiikka ei toimi silloin kun sulla on sumuvalot päällä, mutta ei kai niitä nyt kukaan huvikseen käytäkään?
-Asko
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja vaikuttaa myös takasumuvalon käyttö.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No niin, auto teki tämän tempun uudestan avovaimon käsittelyssä. Pyysin häntä ottamaan kuvat ylimääräisistä valikoista, jotta voidaan esitellä näitä sitten huollossa (ja foorumilla):pkuitune kirjoitti: ↑30 Heinä 2018, 15:17 Tapahtui tuossa aamulla myös sellainen omituisuus, että kun istahdin autoon, niin keskikonsolin kosketusnäyttöön ei tullut tavanomaista käynnistysanimaatiota. Kun käynnistin auton, niin ajotietokoneen tietoikkunat (nopeus, keskikulutus, tripit, rengaspaineet, liikennemerkit, ajastin, öljyn tilanne yms) hävisivät kokonaan näkyvistä. Sitä vastoin ajotietokoneen asetuksiin ilmestyi uusia ikkunoita, joita siellä ei ollut koskaan aikaisemmin ollut (lisenssitiedot, mukautuva vakkari, nopeusrajoittimen asetukset, äänet päälle/pois jne.). Pari tuntia myöhemmin ajotietokoneen tietoikkunat palasivat näkyviin ja samalla nuo uudet oudot asetusikkunat hävisivät asetuksista.
https://aijaa.com/k6fldq
Kuvat otettu hallitusti 120 km/h matkanopeudessa, mutta mitäs pienistä. Onko muilla tullut tällaista omituisuutta vastaan?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla ollut samaa oiretta muutaman kerran vajaan kahden vuoden aikana. Keskinäyttöön ilmestyy näyttöjä, joita tähän ei kuullu. Mm. nelivedon tietoja, kallistuskulmia, ahtopaine, tehomittaus jne... Yleensä sammutus ja uudelleenkäynnisty palauttaa valikot normaaliksi. Olen maininnut huollossa ja päivittivät jonkun ohjelmiston, mutta apua siitä ei ollut.pkuitune kirjoitti: ↑01 Elo 2018, 11:16No niin, auto teki tämän tempun uudestan avovaimon käsittelyssä. Pyysin häntä ottamaan kuvat ylimääräisistä valikoista, jotta voidaan esitellä näitä sitten huollossa (ja foorumilla):pkuitune kirjoitti: ↑30 Heinä 2018, 15:17 Tapahtui tuossa aamulla myös sellainen omituisuus, että kun istahdin autoon, niin keskikonsolin kosketusnäyttöön ei tullut tavanomaista käynnistysanimaatiota. Kun käynnistin auton, niin ajotietokoneen tietoikkunat (nopeus, keskikulutus, tripit, rengaspaineet, liikennemerkit, ajastin, öljyn tilanne yms) hävisivät kokonaan näkyvistä. Sitä vastoin ajotietokoneen asetuksiin ilmestyi uusia ikkunoita, joita siellä ei ollut koskaan aikaisemmin ollut (lisenssitiedot, mukautuva vakkari, nopeusrajoittimen asetukset, äänet päälle/pois jne.). Pari tuntia myöhemmin ajotietokoneen tietoikkunat palasivat näkyviin ja samalla nuo uudet oudot asetusikkunat hävisivät asetuksista.
https://aijaa.com/k6fldq
Kuvat otettu hallitusti 120 km/h matkanopeudessa, mutta mitäs pienistä. Onko muilla tullut tällaista omituisuutta vastaan?
Astra K, Sports Tourer Innovation 1.4 M 150hp -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eikös tuota joku epäillyt, että liian alhainen akkujännite jotenkin "resetoi" ajotietokoneen siten että se menee tuollaiseen "tehdasmoodiin". Kannattanee tarkistaa akun varaus, ennenkuin aiheuttaa auton käynnistymättömyyden tms. vakavampaakin.
Vai että valokuvia otettu "hallitusti" motarilla oikein puolisen tusinaa. No, eihän tuossa nopeuskaan seilannut "kuin vain 112 - 125", joten melkein onnistui taas keskittyminen nopeuden ylläpitoon ja valokuvaamiseen samanaikaisesti. Erikoiseksi on kyllä maailmanmeno mennyt, kun pitää kuskin paikaltakin ajaessa somettaa. Asiasta tulee kyllä huomautettua aina jos näen Facebook kavereiden laittamiakin kuvia, jotka on selvästi kuvattu kuskin paikalta ja joissa selvästi auto liikkuu. Kerran yks leidi sometti 15 min perässäni ajaen, niin kävi jo mielessä lyödä auto parkkiin keskelle maantietä hätävilkut päällä ja käydä vähän keskustelemassa aiheesta.
Vai että valokuvia otettu "hallitusti" motarilla oikein puolisen tusinaa. No, eihän tuossa nopeuskaan seilannut "kuin vain 112 - 125", joten melkein onnistui taas keskittyminen nopeuden ylläpitoon ja valokuvaamiseen samanaikaisesti. Erikoiseksi on kyllä maailmanmeno mennyt, kun pitää kuskin paikaltakin ajaessa somettaa. Asiasta tulee kyllä huomautettua aina jos näen Facebook kavereiden laittamiakin kuvia, jotka on selvästi kuvattu kuskin paikalta ja joissa selvästi auto liikkuu. Kerran yks leidi sometti 15 min perässäni ajaen, niin kävi jo mielessä lyödä auto parkkiin keskelle maantietä hätävilkut päällä ja käydä vähän keskustelemassa aiheesta.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Edelliseen liittyen yksi ajankohtainen kysymys. Nyt kun on pitkät lomat takana ja Astra saattanut jollakulla seistä viikkojakin parkissa, niin onko ollut käynnistymisongelmia? Lankomiehen Octavia jätti käynnistymättä 3 - 4 vkon seisomisen jälkeen, vaikka akkukin oli ihan uudehko. Syö kuulemma sen verran virtaa parkissakin, että tuo on Skodan ominaisuus. Mutta kuinkas Astra, onko joku pitänyt yli 4 vkoa parkissa ja miten lähti käyntiin?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13558
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hyvin nuo on lähtenyt myyntivarastosta käyntiin. 1,4t mokka vaati apuvirtaa kun oli koko talven ollut varastossa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.