Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minulla Astra seisoo välillä viikkojakin tallissa eikä ole ollut vaikeuksia startata (tähän mennessä). Eikä ole mittaristo häröillyt.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Auto zeitungissa oli maininta, että 1.6 cdti BiTurbo tekisi paluun valikoimaan.
Teho 150 hv ja 350 Nm.
Teho 150 hv ja 350 Nm.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Taisi mennä sinulta vitsini ohi? Ja miten somettaminen liittyy tähän?Askoik kirjoitti: ↑02 Elo 2018, 21:01 Eikös tuota joku epäillyt, että liian alhainen akkujännite jotenkin "resetoi" ajotietokoneen siten että se menee tuollaiseen "tehdasmoodiin". Kannattanee tarkistaa akun varaus, ennenkuin aiheuttaa auton käynnistymättömyyden tms. vakavampaakin.
Vai että valokuvia otettu "hallitusti" motarilla oikein puolisen tusinaa. No, eihän tuossa nopeuskaan seilannut "kuin vain 112 - 125", joten melkein onnistui taas keskittyminen nopeuden ylläpitoon ja valokuvaamiseen samanaikaisesti. Erikoiseksi on kyllä maailmanmeno mennyt, kun pitää kuskin paikaltakin ajaessa somettaa. Asiasta tulee kyllä huomautettua aina jos näen Facebook kavereiden laittamiakin kuvia, jotka on selvästi kuvattu kuskin paikalta ja joissa selvästi auto liikkuu. Kerran yks leidi sometti 15 min perässäni ajaen, niin kävi jo mielessä lyödä auto parkkiin keskelle maantietä hätävilkut päällä ja käydä vähän keskustelemassa aiheesta.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Valokuvien jakaminen Astra -forumilla on mielestäni nimenomaan somettamista. Olkoonkin, että kenties vain puolet työstä (kuvaaminen) on tehty ajaessa ja puolet työstä (julkaisu) jossain turvallisemmassa ympäristössä. Mielestäni siinä ei ole mitään vitsin aihetta, jos kuvakulma paljastaa että valokuva on otettu kuskin paikalta ja nopeusmittari tai maiseman liike-efekti paljastaa että kuva on otettu vauhdissa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
1. Kuvat otettiin Länsiauton huoltoa varten demoamaan sitä, miten auton ajotietokone käyttäytyy, jotta heidän kenties olisi helpompi etsiä vikaa
2. Purkkeja (BBS) ja foorumeita on ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta ennen ”sosiaalista mediaa”. Foorumi ei ole sosiaalinen media
2. Purkkeja (BBS) ja foorumeita on ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta ennen ”sosiaalista mediaa”. Foorumi ei ole sosiaalinen media
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Foorumihan on nimenomaan sosiaalinen media. Kaikilla on mahdollisuus tuottaa tänne sisältöä ja ilmaista mielipiteitäänpkuitune kirjoitti: ↑06 Elo 2018, 18:49 1. Kuvat otettiin Länsiauton huoltoa varten demoamaan sitä, miten auton ajotietokone käyttäytyy, jotta heidän kenties olisi helpompi etsiä vikaa
2. Purkkeja (BBS) ja foorumeita on ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta ennen ”sosiaalista mediaa”. Foorumi ei ole sosiaalinen media
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Olisikin hienoa jos Biturbo tulisi takaisin valikoimiin. Sellainen olisi yksi vaihtoehto nykyisen Astran seuraajaksi. Pitänee loppuvuodesta kysellä saako sellaista 2019 malliin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja lisäkommenttina minä en siis ole ottanut kuvia vaan avovaimo sen jälkeen, kun hän oli ensin minulle kertonut ongelmasta ja minä pyysin sen jälkeen ottamaan kuvat. Lisäsin kuvat tänne saadakseni neuvoja, en moraalisaarnaa.pkuitune kirjoitti: ↑06 Elo 2018, 18:49 1. Kuvat otettiin Länsiauton huoltoa varten demoamaan sitä, miten auton ajotietokone käyttäytyy, jotta heidän kenties olisi helpompi etsiä vikaa
2. Purkkeja (BBS) ja foorumeita on ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta ennen ”sosiaalista mediaa”. Foorumi ei ole sosiaalinen media
Ps. Liikennemerkkitunnistuksen mukaan kuvat on mahdollisesti otettu 80- ja 100-alueella. Ihmettelen, että et tarttunut siihen.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
On tuo ainakin tuolla Opelin sivuilla rakenna auto listalla valittavissa. Hinnastosta puuttuu kylläkin vielä.
Jaa siinä taitaakin olla vielä my18.5 käytössä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onpa noita bongattu aiemminkin, heti silloin mallin ollessa uusi yksi liikkui Oulun seudulla ja toinen Kainuussa. Sinänsä mikäpä siinä, Octaviaa näkee paljon taksina, eikä Astra juurikaan pienempi ole. Kontti toki Ocussa isompi. Dieselautomaattina 1.6 CDTI liikuttaa Astraa taloudellisesti ja mukavasti sekä nahkat ym. taksikuskien suosimat varusteet saa halvalla. Uutta Insigniaa olen nähnyt taksina myös ympäri maata, sehän ei toisaalta ole yllättävää, tietty sopiikin taksiksi oikein mainiosti tilojen puolesta.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Espoossa nähnyt pari astraa taksina. Onko ocussa isompi kontti? Muistaakseni kapea ja syvä, vaikea mahduttaa mitään isompaa kyytiin. Astrassa on iso lisätila varapyöräkotelossa lisäksi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu, jätetään se muille foorumeille filosofoitavaksi, että mitä on _sosiaalinen_ media ja kuinka tuomittavaa on rikokseen yllyttäminen tuossa asiayhteydessä.pkuitune kirjoitti: ↑06 Elo 2018, 19:42 Ja lisäkommenttina minä en siis ole ottanut kuvia vaan avovaimo sen jälkeen, kun hän oli ensin minulle kertonut ongelmasta ja minä pyysin sen jälkeen ottamaan kuvat. Lisäsin kuvat tänne saadakseni neuvoja, en moraalisaarnaa.
Ps. Liikennemerkkitunnistuksen mukaan kuvat on mahdollisesti otettu 80- ja 100-alueella. Ihmettelen, että et tarttunut siihen.
Mutta, takaisin aiheeseen palatakseni... kyllä tunsin itseni huijatuksi kun myyntiesitteessä luvattu "liikennemerkkien tunnistus" paljastuikin "vanhentuneen karttadatan näytöksi". Minä ihan oikeasti ajattelin tuon olevan hyödyllinen "lisämuisti" oman muistini jatkeeksi jossain vieraalla 80-100-80-100 maantiellä. Mutta, kun data on vanhaa eikä se huomioi talvirajoituksia, niin on ihan jonninjoutava vehje. Joo, kyllähän se niitä liikennemerkkejä joskus ihan aidosti tunnistaakin, mutta palaa jo puolen minuutin jälkeen näyttämään jälleen virheellistä karttadatan nopeusrajoitusta. Kyllä se mun omakin muisti tuon puoli minuuttia jaksaa muistaa vallitsevan rajoituksen.
-Asko
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astran luovutuksen yhteydessä oli vapaaehtoisena ns. ensihuolto 1000-3000km välillä, vaikka virallinen huoltoohjelma ei sitä vaadikaan.
Käsittääkseni pelkkä öljyn ja suodattimen vaihto vai sisältääkö se muuta? Mietin vain onko syytä teetättää merkkihuollossa kun kuitenkin asuinpaikan vieressä on OK yleishuoltomo, jossa saisi helpommin (ja luultavasti hieman halvemmalla) teetätettyä.
Käsittääkseni pelkkä öljyn ja suodattimen vaihto vai sisältääkö se muuta? Mietin vain onko syytä teetättää merkkihuollossa kun kuitenkin asuinpaikan vieressä on OK yleishuoltomo, jossa saisi helpommin (ja luultavasti hieman halvemmalla) teetätettyä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei-huolto-ohjelmaan kuuluvat huollot, kuten ylimääräiset öljynvaihdot, voi teettää ihan missä lystää tai tehdä vaikka itse. Kunhan varmistat, että koneeseen menee oikeaa öljyä (Dexos 1 gen.2) eikä jotain geneeristä litkua.Juha2U kirjoitti: ↑09 Elo 2018, 10:31 Astran luovutuksen yhteydessä oli vapaaehtoisena ns. ensihuolto 1000-3000km välillä, vaikka virallinen huoltoohjelma ei sitä vaadikaan.
Käsittääkseni pelkkä öljyn ja suodattimen vaihto vai sisältääkö se muuta? Mietin vain onko syytä teetättää merkkihuollossa kun kuitenkin asuinpaikan vieressä on OK yleishuoltomo, jossa saisi helpommin (ja luultavasti hieman halvemmalla) teetätettyä.
Astra K ST 1.4T 150hv AT