Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Semyorka kirjoitti: 25 Elo 2018, 10:12
- kytkin poljin piti naksuntaa painettaessa - hoitui sillä, että rasvattiin nivelet muuten olisi osia vaihdettu
Omassakin tuota oli ja sitä vuosihuollon yhteydessä huhtikuussa rasvailtiin, mutta ei hävinnyt.
Sitten heinäkuun alkupuolella kun käytin moottoriohjaus päivityksessä, niin tutkivat vähän tarkemmin ja tuo naksunta hävisi.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Tälläinen ilmoitus on pamahtanut näyttöön silloin tällöin ja taas tänään. En vaan ole hoksannut mitä järjestelmää olen silloin käyttänyt :roll:
Onko muilla tullut vastaan?
Kuva
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Tuohan tulee aika ajoin, muistuttaa vaan siitä ettei Navia ym. saisi näplätä ajaessa.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

JP_Vette kirjoitti: 24 Elo 2018, 19:51 Eli takuuta heikennettiin :evil: Noh, ensi keväänä vasta vaihto edessä. Takuun heikennyksestä huolimatta 1.6 bensa vähä polttelis. Ei toista nuhapumppua enää. Se dieselin biturboki on aika kesy, mut saahan jakajalta bensaaki, niin mitä se sit haittaa :thumbsup:

Mun EasyTronicciin vaihdettiin vetarin stefa ja sitte vaihteen siirtohaarukka takuuseen. Seuraava keikka on jo varattu, kun turvavyö rispaantuu ja ratista irtoo pinta. Ja joku tutka herjaa, niin ei toimi parkkitutkat (hyvä asia) eikä katveanturit.
Hyvää kestotestiä olet kyllä ajanut :D

Taisi olla mittarissa jo yli 100tkm reilun vuoden vanhassa autossa? :D
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Larppe »

JP_Vette kirjoitti: 24 Elo 2018, 19:51 Eli takuuta heikennettiin :evil: ......
Takuu ihan sama kuin aina ennenkin, nyt vain saa jo aiemminkin myynnissä olleen FlexCaren kaupan päälle.
opel.fi kirjoitti: Kampanjassa takuu 5 vuotta/150 000 km Opel FlexCare-jatkoturvalla, joista 2 ensimmäistä vuotta ilman kilometrirajaa. Kampanja voimassa uusiin yksityishenkilöiden tekemiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 30.9.2018 asti.
pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Touko 2014, 16:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja pkuitune »

Takuuseen vaihdettu:
- kaasupolttoainejärjestelmän paineenalennusventtiili ja jakajaputki
- kytkimen painelaakeri ja vaihdelaatikko

20tkm mittarissa, ajot alkaneet maaliskuun puolivälissä.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Semyorka kirjoitti: 25 Elo 2018, 10:12 - Repsikan puolen kaistavaroitin vilkkuu ihan miten sattuu. Pari kertaa yritetty korjata ja vaihtaa osia mutta edelleen vilkkuu vaikka oikealla olisi hiiri tai rekka, kelistä viis satoi tai paistoi. Varmaan pitäisi pistää vaan siihen päälle sähkömiehen teippi.
Tarkoitatko sitä sivupeilissä vilkkuvaa oranssia valoa? Sen saa menusta disabloitua, näin minäkin tein jo viikon ajon jälkeen, kun en jaksanut sitä katsella. Minä haluan, että sivupeileissäni vilkkuvat oranssit valot tarkoittavat VAIN JA AINOASTAAN sitä, että viereiseltä kaistalta joku on tulossa omalle kaistalleni.

Tuo Opelin toteutus on siis umpisurkea, kun ovat oranssin valon upottaneet siihen peililasiin. Olisivat laittaneet mielummin vaikka punaisen valon ja mielummin peilin varteen tai sisälle ohjaamoon, mutta ei siihen peililasiin!
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

otj kirjoitti: 26 Elo 2018, 07:38 Tuohan tulee aika ajoin, muistuttaa vaan siitä ettei Navia ym. saisi näplätä ajaessa.
Minä puolestani olen ajatellut tuon herjan tulevan ainoastaan sen jälkeen kun navi otetaan käyttöön tehdasasetusten nollaukseen jälkeen. Itse en ole navigaattoriani nollannut kuin vissiin kerran, mutta auto on useamman kerran ihan omia aikojaan antanut tuon kyseisen herjan, jonka jälkeen navi on palautunut tehdasasetuksille (3D kartta ja ajosuunta ylös). Itse tykkään pitää 2D-karttaa ja pohjoinen ylös, niin hahmottaa vieraiden kaupunkien katuverkon paremmin, että mikä katu menee mihinkin ilmansuuntaan.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Askoik kirjoitti: 26 Elo 2018, 11:44
Tarkoitatko sitä sivupeilissä vilkkuvaa oranssia valoa? Sen saa menusta disabloitua, näin minäkin tein jo viikon ajon jälkeen, kun en jaksanut sitä katsella. Minä haluan, että sivupeileissäni vilkkuvat oranssit valot tarkoittavat VAIN JA AINOASTAAN sitä, että viereiseltä kaistalta joku on tulossa omalle kaistalleni.

Tuo Opelin toteutus on siis umpisurkea, kun ovat oranssin valon upottaneet siihen peililasiin. Olisivat laittaneet mielummin vaikka punaisen valon ja mielummin peilin varteen tai sisälle ohjaamoon, mutta ei siihen peililasiin!
Kyseessä on kuolleen kulman varoitin, eli palaa silloin kuin siellä kuolleessa kulmassa on auto. Ja vilkkuu jos lähdet vaihtamaan sille kaistalle. Eli ei ole varoittamassa että joku tulee päälle, vaan että et itse aja jonkun päälle/eteen.

Ja ei ole mikään Opelin totetus vaan sehän on aika monella siellä peilissä ja oranssina valona. Ja mielestäni juuri oikea paikka kertomaan että siellä on jotain mitä ei siitä peilistä näy, kun lähdetään kaistaa vaihtamaan.

En ole tässä K:ssa huomannut muuta kuin märällä kelillä turhaan palamista. J:ssä se paloi enemmänkin turhaa ja oli yleensä merkkinä siitä, että auto kaipaisi pesua. Tosin tuohan johtuu aika pitkälti tuosta tutka-anturien sijainnista, eli kun hyödyntää niitä takarenkaiden takana olevia antureita, niin takarenkaistahan siihen nousee kaikki tiestä irtoava häiritsemään tutkan toimintaa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Insignian vastaava toteutus on paljon toimivampi, näyttää lähestyvät autot jo hyvissä ajoin, lisäksi ei hälyttele turhia. Astran antureiden sijoitus vaan ei liene niin onnistunut. Yleensä vesi- tai lumisateella noita vikahälyjä tuli Astrassa.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

15viikkoa ja 15600km takana. Öljynkäyttöikää 37% jäljellä niin vaihdatin öljyt. Bensaa kulunut 5.5 l sataselle tankkauksista laskettuna. Mitään ei ole hajonnut, softa "ongelmia" jonkinverran mutta ne vaan kuuluu tähän halppismalliin.

1.4 150hv manuaali estate.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo mun moka toi takuun morkkaus. En tosiaan hoksannu, et oliki rahalla ostettava heikennys ja meille, joille auto on vain työkalu, takuu on edelleen hyvä.
ascona_c kirjoitti: 26 Elo 2018, 08:20Hyvää kestotestiä olet kyllä ajanut :D

Taisi olla mittarissa jo yli 100tkm reilun vuoden vanhassa autossa? :D
112 tkm meni tänään rikki. Ennusta tällä menolla 170 tkm ajoa kahteen vuoteen. Sitä en viä tiä, että tilaanko MY18.5 yhteydessä 1.6 isolohkon vai jatkanko tän litrasen kestotestiä. Niin tai näin, niin K Astran dieselit on kesyjä ja 1.4 on turha välimalli, niin se on joko tää säästöpossu toiset kaks vuotta tai sit se jotenki ilman narinaa hyväksyttävä 1.6 isolohko.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Editin puuttues: siis MY19.5 tarkotin, en MY18.5.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

En nyt kesyksi sanoisi Astran dieseleitä. Bensat kylläkin on ilmoitettuihin tehoihin nähden kesyn oloisia. 136-heppainen 1.6 CDTI kera automaatin ja vieläpä isommassa ja painavammassa Insigniassa on käytännön ajossa puhdikkaampi kuin mitä oli Astran keulalla 150 hp 1.4T bensa (manuaali). Jos lähdetään sataseen kiihdyttelemään paikaltaan, bensa toki hakkaa dieselin marginaalisesti, mutta puhunkin nyt todellisista arkielämän tilanteista kuten esim. ripeistä liikkeellelähdöistä ja sujuvista ohituksista. Toki automaattiloota tekee osansa, koska käytännössä se vaihtaa aina ripeämmin kuin ihminen, mutta siltkin tuosta 1.6 dieselistä on kutiteltu ihmeellisen paljon potkua ulos ja voimalinja toimii automaatin kanssa yhteen kuin ajatus. Kevyemmän Astran keulalla 1.6 CDTI automaattina tarjoaa kyllä todella mukavasti voimaa arkiajoon. Ja myös varsin taloudellisesti hoitaa homman, nyt Inkun keskikulutus 24000 ekan kilsan aikana 6,1 l/100 km. Astralla pääsee tuolla kombolla varmasti puoli litraa pienemmällä annoksella.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Olettaisin tuon 1.6 cdti:n pirteyden tunteen tulevan moottorin ja automaattivaihteiston yhteensopivuudesta. 1.4 150 hv on oikein hyvä välimalli, pienellä lisärahalla sopivasti tehoa ja taloudellisuutta. Eurooppalaisten autolehtien vertailuista voi todeta, että aika tasaväkinen on nykyään esim. Audi/VW/Skoda 1.5 tsi:n kanssa, kymmenysten eroja vertailusta riippuen, joskus tasoissakin. On totta, että vanhempi 1.4 tsi 150 hv oli pirteämmän tuntuinen näihin molempiin verrattuna (tällainen oli itsellä ennen Astraa), ja sitä se oli testien mittaustenkin mukaan. Opelin 1.4 alkaa kuroa eroa umpeen 80 km/h jälkeen. Ja 80-120 väli onkin sitten tasaväkinen. 1.6 cdti näyttäisi sen sijaan jäävän, jos mitattuihin lukuihin on uskominen. Nämä siis manuaaleja. 1.6 Biturbo CDTI sitten onkin pirteämpi mittaustenkin mukaan. 1.6 bensaturbon mittauksia ei ole vastaan tullut K Astran osalta, enkä sitä ole Astran nokalla kokeillutkaan. Myyjä vain totesi ettei tunnu 200-heppaiselta. No, jos ei tonnien lisähintaa miettisi, niin eiköhän se omakin valinta olisi kohdistunut tuohon 1.6 bensaturboon. A Insigniassa nuo 1.6 turbot (180 hv ja 170 hv) vaan ovat omien kokemusten mukaan olleet vaisuja, niihin verrattuna voi olla tyytyväinen 1.4 150 hv Astran suorituskykyyn ja taloudellisuuteen.
Vastaa Viestiin