1.6-2.0 OHC koneen viritys
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13551
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Lähinnä siksi että yli 180hv koneessa alkaa jo käytettävyys kärsiä ja soveltuvuus lähempänä rata-ajoa'
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Vakioventtiileillä saa 200 hp, eikä käytettävyys kärsi mitenkään mikäli moottorin rakentaminen ja säätö on toteutettu oikein. Eli voi ajella vaikka ihan jokapäiväisiä ajoja, tai vaikka radalla.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Mistäs opelista tuon e18 nokan mahtais löytää? Jostain vanhemmasta e kadetista tai c asconasta vai?
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Jep
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Ja se on siis 18E.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Ja uusia saa ebaystä edullisesti
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 97
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 23:12
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Jäärata- sutossa pelkkä katti ja sen jälkeen reilu metri pelkkää putkea. Onko pakoputkella millainen vaikutus 2.0 vm n 1998 koneessa? Tuntuu viimeiset 2000 kierrosta olevan aika hitaasti saavutettavissa.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Kertokaas minkä verran jää tilaa ilmanputsareille A corsassa, koneena 2.0ne ja imusarja on noin 85mm kaasarit Weber 45 tuplat.
Omega A
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13551
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Pirun ahtaasti. Katsoppa projekti puolelta rakas puolisukeltaja jossa c18xel. Ei sinne tolpantakia mikään vakiokotelo mahdu
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Paljonko 2.0 kannen vakio korkeus on?
Mistä isompia imu venoja saa nykyään? Dbilakselta ei saa enää ja Risseltäkin taitavat loppu olla.
Mistä isompia imu venoja saa nykyään? Dbilakselta ei saa enää ja Risseltäkin taitavat loppu olla.
Manta-B-83
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
KVG
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Sehä oli asiallinen vastaus....
20NE Sopivaa nokkaa...
Porukka kun on sen verta paljon viritellyt näitä 20ne motteja niin kaipailisin hieman neuvoa nokka valintaani. Eli kyseessä perus 20ne vakio alakerralla, kansi -0.8mm. hierotut kanavat + kohdistukset. ulkosesti oli ideana sovitella 1.8 imusarja ja koneeseen on rosterinen peltisatsi olemassa.
autolla olisi tarkoitus joka päivä ajella. Onko esim CatCamsin 4600534 nokka moiseen sopiva vai saisiko olla jyrkempi. ja missä vaiheessa pitää lähtee laittaa tiukempii jousii tilalle? Ehdotuskia otetaan vastaan ja muitakin käytännön vinkkejä saa jaella
autolla olisi tarkoitus joka päivä ajella. Onko esim CatCamsin 4600534 nokka moiseen sopiva vai saisiko olla jyrkempi. ja missä vaiheessa pitää lähtee laittaa tiukempii jousii tilalle? Ehdotuskia otetaan vastaan ja muitakin käytännön vinkkejä saa jaella
Astra F Turbo (B204)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Mulla on CatCamsin 274-asteinen nokka 11,22mm nostolla.
Se oli mulla käytössä 18E-lohko + 20NE-kansi -koneessa 18E-imusarjalla ja sen vaatimalla välilaipalla. Samoin oli myös peltisarja ja 2" putkisto. Ja lisäksi 3-kalvoinen säädettävä pa-paineensäädin. Kansi on Kansisetin porttaama.
Tuolla nokalla mulle neuvottiin laittamaan vain uudet vakiojouset, tuplajousille ei nähty mitään tarvetta.
Tuo Ascona C oli mulla jokapäiväisessä käytössä.
Se oli mulla käytössä 18E-lohko + 20NE-kansi -koneessa 18E-imusarjalla ja sen vaatimalla välilaipalla. Samoin oli myös peltisarja ja 2" putkisto. Ja lisäksi 3-kalvoinen säädettävä pa-paineensäädin. Kansi on Kansisetin porttaama.
Tuolla nokalla mulle neuvottiin laittamaan vain uudet vakiojouset, tuplajousille ei nähty mitään tarvetta.
Tuo Ascona C oli mulla jokapäiväisessä käytössä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa