Insignia B
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Insignian farkussa (vm.2018) ei vissiin saa takalasinpyyhkijän sulkaa nostettua irti lasista niin, että se jäisi yläasentoon, kuten tuulilasinpyyhkijät?
Re: Insignia B
Kyllä saa, mutta ilkeän rusahduksen kera.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Tänään ilmeni sellainen häiriö, että kone sammui 50 m ajon jälkeen.
Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin melkein heti. Webasto oli ollut päällä 20 min.
Liekö pa suodatin vähän tukossa tms? Tähän asti on kyllä toiminut hyvin. Mittarissa nyt 56 t.
Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin melkein heti. Webasto oli ollut päällä 20 min.
Liekö pa suodatin vähän tukossa tms? Tähän asti on kyllä toiminut hyvin. Mittarissa nyt 56 t.
Re: Insignia B
Eilen tuli talouteen uusi Insignia. Harmikseni huomasin kotimatkalla, että oikeanpuoleinen LED-ajovalo osoittaa reilusti alemmas kuin vasemmalla. Mahtaako korkeutta saada itse säädettyä? Auto on menossa pajalle muutenkin jälkitilattujen valokynnyslistojen asennukseen, joten ajovalojen korkeudensäätö onnistuu viimeistään siinä samalla.
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Re: Insignia B
Itse itselleni vastaten: lähivalon korkeudensäätö onnistuu umpiossa olevien ruuvien kautta ristipääruuvimeisselillä.tekarijee kirjoitti: ↑01 Joulu 2018, 08:26 Eilen tuli talouteen uusi Insignia. Harmikseni huomasin kotimatkalla, että oikeanpuoleinen LED-ajovalo osoittaa reilusti alemmas kuin vasemmalla. Mahtaako korkeutta saada itse säädettyä? Auto on menossa pajalle muutenkin jälkitilattujen valokynnyslistojen asennukseen, joten ajovalojen korkeudensäätö onnistuu viimeistään siinä samalla.
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Tarkista toki että se umpio myöskin liikkuu korkeudensäädön myötä ettei ole umpiossa vikaa.
Tai pyydä seuraavassa huollossa tarkistamaan korkeuden säädöntoiminta ja suuntaus.
Tai pyydä seuraavassa huollossa tarkistamaan korkeuden säädöntoiminta ja suuntaus.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Myydäänkö näitä uusia Insignioita paljoa Suomessa.
Niitä ei juurikaan katukuvassa näy täällä pk-seudulla ja yleenäsäkin Opeli alkaa olemaan ehkä vähän harvinaisempi vastaantulija.
Ei ole montaa uutta Insigniaa näkynyt liikenteessä.
Voi olla, että ei vain ole tullut vastaan, mutta yleisesti olen kiinnittänyt huomiota, että enemmänkin katukuvassa on edustettuna toisten merkkien tuotteita enemmissä määrin.
Ainakin kaveripiirissä useammalla oli aiemmin Opel, mutta nyt ei ole enää kellään.
Pelästyttikö PSA ostajat, vai onko tämä vain yleisempi trendi.
Niitä ei juurikaan katukuvassa näy täällä pk-seudulla ja yleenäsäkin Opeli alkaa olemaan ehkä vähän harvinaisempi vastaantulija.
Ei ole montaa uutta Insigniaa näkynyt liikenteessä.
Voi olla, että ei vain ole tullut vastaan, mutta yleisesti olen kiinnittänyt huomiota, että enemmänkin katukuvassa on edustettuna toisten merkkien tuotteita enemmissä määrin.
Ainakin kaveripiirissä useammalla oli aiemmin Opel, mutta nyt ei ole enää kellään.
Pelästyttikö PSA ostajat, vai onko tämä vain yleisempi trendi.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Isompia autoja on vähemmän kuin ennen.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekister ... titilastot
Insignia 918kpl 2017
Passat. 2500kpl 2017
Superb 1800kpl 2017
Mondeo 1325kpl 2017
Mb E. 1594kpl 2017
Bmw 5. 1401kpl 2017
Mielestäni myyntitilastojen tuijottaminen on typerää. Jos niitä tuijottaa niin bensa qasqai on myydyin vaikka se on surkein luotettavuudelta ja laatutuntumaltaan
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekister ... titilastot
Insignia 918kpl 2017
Passat. 2500kpl 2017
Superb 1800kpl 2017
Mondeo 1325kpl 2017
Mb E. 1594kpl 2017
Bmw 5. 1401kpl 2017
Mielestäni myyntitilastojen tuijottaminen on typerää. Jos niitä tuijottaa niin bensa qasqai on myydyin vaikka se on surkein luotettavuudelta ja laatutuntumaltaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Lähivalokuvion korkeuden sai kohdalleen ruuvista säätämällä, nyt on korkeus molemmissa kuten pitääkin. Naputtelin aiheesta lyhyen kuvasepostuksen tänne: https://insignia-drivers.uk/threads/204 ... post295401
Jos tarkoitit automaattista korkeudensäätörutiinia autoa käynnistäessä perinteisten xenonien tapaan (ylösalas), niin sitä ei tapahdu. En tiedä pitäisikö? Tervetuliais-valoshow kyllä toimii kun ovet avaa kauko-ohjaimesta, ja muuten tuntuu toimivan valoassistentit jne.
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Re: Insignia B
Kyllähän uusi B-Insignia on ihan kohtuullisesti lähtenyt myymään Suomessakin. Viime vuonna rekisteröitiin Suomessa lähes 1000 autoa ja tänä vuonna taitaa kivuta vähän yli. Vastaaviin lukuihin päästiin A-mallin osalta vain esittelyn jälkeen (2009) ja faceliftin esittelyn jälkeen (2014). Mielestäni katukuvassa autoja näkyy ainakin pk-seudulla ihan päivittäin, vaikka en itse valtavasti liikukkaan. Itse en ainakaan ole huomannut Opelin suosion mitenkään hiipuneen. Ennemminkin uudet mallit herättävät aiempaa laajemmin kiinnostusta. Näkisin malliston olevan selvästi esim. parin vuoden takaista houkuttelevampi. Toki käyttövoimia voisi olla laajemmin muutakin tarjolla kuin nämä perinteiset, mutta tähän lienee tulossa muutosta vuoden-parin sisällä.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Insignia B
Soopaa kirjoitin, kyllä se tuon ajovaloveivauksen teki nyt kun tarkemmin katsoin.tekarijee kirjoitti: ↑03 Joulu 2018, 07:52Lähivalokuvion korkeuden sai kohdalleen ruuvista säätämällä, nyt on korkeus molemmissa kuten pitääkin. Naputtelin aiheesta lyhyen kuvasepostuksen tänne: https://insignia-drivers.uk/threads/204 ... post295401
Jos tarkoitit automaattista korkeudensäätörutiinia autoa käynnistäessä perinteisten xenonien tapaan (ylösalas), niin sitä ei tapahdu. En tiedä pitäisikö? Tervetuliais-valoshow kyllä toimii kun ovet avaa kauko-ohjaimesta, ja muuten tuntuu toimivan valoassistentit jne.
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Re: Insignia B
Hyviä uutisia uuden Inkun ostoa harkitseville:
https://yle.fi/uutiset/3-10537477
Autoveroon tuntuva muutos – hallituksen pikapäätös leikkaa keskihintaisen auton verosta lähes tuhat euroa
Syyskuussa käyttöönotettu vanha taulukko rokotti autokauppaa muutaman kuukauden ajan.
Autoala on hyvin tyytyväinen hallituksen pikapäätökseen.
Vasta syyskuussa käyttöönotettu autoverotaulukko muuttuu nyt pikavauhdilla.
Hallituksen esitys muuttaa verotuksen perusteella olevaa päästömittaustasoa niin, että vuositasolla autoveron tuotosta leikkautuu noin 90 miljoonaa euroa. Tuo summa veroa olisi kertynyt enemmän, jos syyskuinen muutos olisi jätetty korjaamatta.
– Kyllä tämä hyvää tarkoittaa. Kun syyskuun alussa tuli koko Euroopassa voimaan tämä uusi päästömittaustapa, niin se nosti autojen päästömittausten tuloksia ja sitä myötä korotti myös autoveroa. Nyt tämä sitten neutralisoi sen vaikutuksen, kertoo Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio.
Kallion mukaan Suomi on maailman ensimmäinen maa, jossa muutos tehtiin.
Käytännössä hiilidioksidipäästöön perustuva autoveron taso pysyy nyt suurin piirtein samalla tasolla kuin se oli ennen syyskyyn alun muutosta. Tuossa välissä uusi WLTP-päästömittaustapa rokotti erityisesti keski- ja suuripäästöisten autojen verotusta.
Tämä laittoi suomalaiset ostamaan esimerkiksi suuret autot käytettyinä ulkomailta.
Uusi taulukko otettiin käyttöön VTT:n tutkimien todellisten mittausarvojen perusteella.
Autoalalla ollaan hyvin tyytyväisiä hallituksen pikapäätökseen
Toimitusjohtaja Tero Kallio on hyvin tyytyväinen hallituksen päätökseen.
Hän laskee, että yhden keskihintaisen ja keskipäästöisen auton kohdalla nyt käyttöön otettava taulukko tarkoittaa tavalliselle autonostajalle vajaan tuhannen euron säästöä euroa. Samalla hän odottaa autokauppaan selvää piristysruisketta.
– Kyllä minä uskon näin. Epätietoisuus häipyy ja päästään tekemään normaalia autokauppaa ja kuluttajat varmasti palaavat ennustetulla volyymilla autokaupan pariin.
Veron neutralisoinnin lisäksi Kallio kehuu hallituksen pikapäätöstä muuttaa mittaustapaa.
– Tämä toteutustapa oli erinomainen. Suoraan oppikirjasta. Yön yli ja yllättäen. Niin, että sitä odottelua ja markkinahäiriötä ei tule.
Uusia verotasoja sovelletaan uusien autojen verotuksessa jo tänään 3. joulukuuta alkaen. Lakiesitys asiasta lähtee eduskunnalle keskiviikkona 5. joulukuuta. Tässä välissä autonsa ostaneet eivät saa kompensaatiota.
Seuraava autoveron alennuspäivä onkin sitten jo vuodenvaihteessa, kun hallitus päätti ohjelmansa mukaisesti toteuttaa autoveroon vielä yhden alennuksen. Se leikkaa autoverosta laskennallisesti noin 50 miljoonaa euroa.
https://yle.fi/uutiset/3-10537477
Autoveroon tuntuva muutos – hallituksen pikapäätös leikkaa keskihintaisen auton verosta lähes tuhat euroa
Syyskuussa käyttöönotettu vanha taulukko rokotti autokauppaa muutaman kuukauden ajan.
Autoala on hyvin tyytyväinen hallituksen pikapäätökseen.
Vasta syyskuussa käyttöönotettu autoverotaulukko muuttuu nyt pikavauhdilla.
Hallituksen esitys muuttaa verotuksen perusteella olevaa päästömittaustasoa niin, että vuositasolla autoveron tuotosta leikkautuu noin 90 miljoonaa euroa. Tuo summa veroa olisi kertynyt enemmän, jos syyskuinen muutos olisi jätetty korjaamatta.
– Kyllä tämä hyvää tarkoittaa. Kun syyskuun alussa tuli koko Euroopassa voimaan tämä uusi päästömittaustapa, niin se nosti autojen päästömittausten tuloksia ja sitä myötä korotti myös autoveroa. Nyt tämä sitten neutralisoi sen vaikutuksen, kertoo Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio.
Kallion mukaan Suomi on maailman ensimmäinen maa, jossa muutos tehtiin.
Käytännössä hiilidioksidipäästöön perustuva autoveron taso pysyy nyt suurin piirtein samalla tasolla kuin se oli ennen syyskyyn alun muutosta. Tuossa välissä uusi WLTP-päästömittaustapa rokotti erityisesti keski- ja suuripäästöisten autojen verotusta.
Tämä laittoi suomalaiset ostamaan esimerkiksi suuret autot käytettyinä ulkomailta.
Uusi taulukko otettiin käyttöön VTT:n tutkimien todellisten mittausarvojen perusteella.
Autoalalla ollaan hyvin tyytyväisiä hallituksen pikapäätökseen
Toimitusjohtaja Tero Kallio on hyvin tyytyväinen hallituksen päätökseen.
Hän laskee, että yhden keskihintaisen ja keskipäästöisen auton kohdalla nyt käyttöön otettava taulukko tarkoittaa tavalliselle autonostajalle vajaan tuhannen euron säästöä euroa. Samalla hän odottaa autokauppaan selvää piristysruisketta.
– Kyllä minä uskon näin. Epätietoisuus häipyy ja päästään tekemään normaalia autokauppaa ja kuluttajat varmasti palaavat ennustetulla volyymilla autokaupan pariin.
Veron neutralisoinnin lisäksi Kallio kehuu hallituksen pikapäätöstä muuttaa mittaustapaa.
– Tämä toteutustapa oli erinomainen. Suoraan oppikirjasta. Yön yli ja yllättäen. Niin, että sitä odottelua ja markkinahäiriötä ei tule.
Uusia verotasoja sovelletaan uusien autojen verotuksessa jo tänään 3. joulukuuta alkaen. Lakiesitys asiasta lähtee eduskunnalle keskiviikkona 5. joulukuuta. Tässä välissä autonsa ostaneet eivät saa kompensaatiota.
Seuraava autoveron alennuspäivä onkin sitten jo vuodenvaihteessa, kun hallitus päätti ohjelmansa mukaisesti toteuttaa autoveroon vielä yhden alennuksen. Se leikkaa autoverosta laskennallisesti noin 50 miljoonaa euroa.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Insignia B
Onkos kuinka monella jo alla Inkku, jossa on tuo uusi Intellilink? Tai onko joku käynyt näppäilemässä uudempaa versiota? Olisi hauska kuulla, onko kuinka paljon parempi verrattuna edelliseen, joka on esim. Astrassa.
Re: Insignia B
Omassa viikon vanhassa katiskassa on tuon näköinen aparaatti. Tätäkö tarkoitit?SportsT_Innovation kirjoitti: ↑08 Joulu 2018, 21:10 Onkos kuinka monella jo alla Inkku, jossa on tuo uusi Intellilink? Tai onko joku käynyt näppäilemässä uudempaa versiota? Olisi hauska kuulla, onko kuinka paljon parempi verrattuna edelliseen, joka on esim. Astrassa.
Itsellä ei ole aiemmin Opelia ollut, joten vanhemmista on kokemusta vain koeajetuista Opeleista (Astra, Mokka, Insignia), mutta fiksulta tuo vaikuttaa omaan makuun. Syyskuussa koeajamassani Insigniassa oli pykälää vanhempi versio, käsittääkseni radikaaleja muutoksia ei vanhaan ole, mutta valikoita ja asetuksia on "riittävästi". Käyttöliittymä on värikäs ja voisi ehkä sanoa jopa moderni, sekä intuitiivinen ja sulava operoida, olen tykännyt. Profiilit on olleet käteviä kun saa eri avaimille ohjelmoitua aika paljon asetuksia avaimen taakse. Penkkien ja peilien säädöt taisi olla muistipaikoissa erikseen ohjelmoitavissa. Ääniohjauksesta masiina herjaa joka kerran käynnistäessä ettei ole tuettu suomenkielisenä versiona, pitäisi vaihtaa valikoiden käyttöliittymät ilmeisesti englanniksi jos ääniohjausta haluaisi käyttää. Ei ole itseäni häirinnyt kyseinen puute, herja poistuu ruudulta itsekseen. Android Auto on vielä testaamatta, täytyy sitäkin tutkia jokin päivä.
Kysy vaan lisää jos jotain tulee mieleen, vastailen parhaani mukaan.
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019