-87 gsi mantaan ahdin
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
-87 gsi mantaan ahdin
2,0 gsi manta olisi tarkoitus turbottaa. Vinkkejä otetaan vastaan.
Kuinka alkuperäinen moottori kestää, tavoitteena noin 180hv, eli aika maltillisesti.
Onko joku täällä tehnyt kyseistä projektia? Mitä kaikkea olette moottoriin vaihtaneet?
Kuinka alkuperäinen moottori kestää, tavoitteena noin 180hv, eli aika maltillisesti.
Onko joku täällä tehnyt kyseistä projektia? Mitä kaikkea olette moottoriin vaihtaneet?
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Re: -87 gsi mantaan ahdin
Itse asiasta ei hirveetä kokemusta, mutta jos aloittaja luulee mopon pysyvän näpeissä niin saabin mitsu tai saab/opel (z20net) mitsu, vähintään td04l-14t vois olla perehtymisen arvoinen ahtimeksi.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Re: -87 gsi mantaan ahdin
Ei, kyllä tämmöisen moottorin turbottamisesta luulisi saavan aikaan keskustelua ja eritoten asiantuntevia neuvoja ja ehdotuksia.
Tässä nyt ei haeta mitään vastausta yhteen kysymykseen vaan haluan aiheesta asiallista keskustelua, josta voi olla mulle paljon hyötyä. Mikä tuon moottorin heikko lenkki on? Kestääkö alkuperäiset männät / kanget tehonnostoa kuin hyvin? Mites bensalinjat ja bensan riittävä tuotto? Yms..
Kai näitä on jotkut täälläkin turbottaneet?
Tässä nyt ei haeta mitään vastausta yhteen kysymykseen vaan haluan aiheesta asiallista keskustelua, josta voi olla mulle paljon hyötyä. Mikä tuon moottorin heikko lenkki on? Kestääkö alkuperäiset männät / kanget tehonnostoa kuin hyvin? Mites bensalinjat ja bensan riittävä tuotto? Yms..
Kai näitä on jotkut täälläkin turbottaneet?
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Re: -87 gsi mantaan ahdin
Itellä tossa 6cyl cihhissä 1bar painetta remmillä muuten kestänyt (20 000tkm)mutta venajouset joutui vaihtamaan kun katkoi keinuja. Käyttö ollut pelkästään katukäyttöä. Kunnossa oleva cih kestänee yleisesti ihan hyvin kuhan moottorin ohjaus ajantasalla itellä ensin ms1 ja nytten atecu hukkakipinällä
Eikös toi ole cih niin löytyy aikapaljon tietoa haulla ahdin opel cih
Eikös toi ole cih niin löytyy aikapaljon tietoa haulla ahdin opel cih
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: -87 gsi mantaan ahdin
Siivosin turhat paskat pois.
Jos asiallisesti toinen kysyy neuvoa, pitäis aikuisten ihmisten oikeesti osata vastata asiallisesti...
Jos asiallisesti toinen kysyy neuvoa, pitäis aikuisten ihmisten oikeesti osata vastata asiallisesti...
Re: -87 gsi mantaan ahdin
Lähes kaikki ehjät vakio motit kestää tuplata vakio tehot ahtamalla,JOS moottorin säädöt ovat kunnossa ja ahdin oikean kokoinen.
Ihan ensimmäisenä pitää vaihtaa moottorinohjaus ahtopainetta ymmärtävään eli käytännössä säädettäväksi ja säädöt alueelle ennen kuin käydään antaa hanaa kunnolla.Tämä oikeasti säästää rahaa ja ei tarvi olla ruuvaamassa jatkuvasti rikkinäisen mosan tilalle ehjää.
E85 polttoaine on myös erittäin hyvä ahdettuun,varsinkin alunperin korkeapuristeiseen vapari moottoriin kun ei ole niin nakutusherkkä.Nakutus/laihalla käynti tuhoaa osat erittäin tehokkaasti ja nopeasti.
Ihan ensimmäisenä pitää vaihtaa moottorinohjaus ahtopainetta ymmärtävään eli käytännössä säädettäväksi ja säädöt alueelle ennen kuin käydään antaa hanaa kunnolla.Tämä oikeasti säästää rahaa ja ei tarvi olla ruuvaamassa jatkuvasti rikkinäisen mosan tilalle ehjää.
E85 polttoaine on myös erittäin hyvä ahdettuun,varsinkin alunperin korkeapuristeiseen vapari moottoriin kun ei ole niin nakutusherkkä.Nakutus/laihalla käynti tuhoaa osat erittäin tehokkaasti ja nopeasti.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Re: -87 gsi mantaan ahdin
Tulossa on joku hyvä moottorinohjaus, uusi bensapumppu ja isommat suuttimet ainakin näin alkuun.?! kirjoitti: ↑25 Joulu 2018, 20:45 Lähes kaikki ehjät vakio motit kestää tuplata vakio tehot ahtamalla,JOS moottorin säädöt ovat kunnossa ja ahdin oikean kokoinen.
Ihan ensimmäisenä pitää vaihtaa moottorinohjaus ahtopainetta ymmärtävään eli käytännössä säädettäväksi ja säädöt alueelle ennen kuin käydään antaa hanaa kunnolla.Tämä oikeasti säästää rahaa ja ei tarvi olla ruuvaamassa jatkuvasti rikkinäisen mosan tilalle ehjää.
E85 polttoaine on myös erittäin hyvä ahdettuun,varsinkin alunperin korkeapuristeiseen vapari moottoriin kun ei ole niin nakutusherkkä.Nakutus/laihalla käynti tuhoaa osat erittäin tehokkaasti ja nopeasti.
Puristuksia ei ole tarkoitus laskea, vaan pidetään ne vakioina.
Miten toi E85, onko sen kanssa jotain mahdollisia huonoja ”sivuvaikutuksia”. Kun kaikki moottorit ei tolle sovi..
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Re: -87 gsi mantaan ahdin
E85 ei sovi dieseliin,mutta bensakoneeseen kylläkin,se vaatii polttoainepuolen riittävyyttä n.30-40% enempi kuin bensa,käytännössä siis isommat suuttimet ja mahdollisesti bensapumpun(bilteman "-044" kopio riittää pitkälle).Polttoainelinjat tietysti olis hyvä olla etanolin kestävää,vanhat linjat kannattaa jokatapauksessa uusia.
Erittäin hyvä polttoaine ahdettuun harrastemoottoriin.
Huonoina puolina kulutus on suurempi kuin bensalla sekä pakkasella vaatii paljon rikastusta kylmäkäynnistykseen,joissain moottoreissa joutuu parantelemaan huohotusta.Eli vapaastihengittävään käyttöautoon en itse noista syistä valitsisi polttoaineeksi.
Se moottorinohjaus vaihtoon ja et hommaa mitään liian pientä ahdinta,"044"bensapumppu bltemasta ja uudet riittävän kokoiset suuttimet Finjektorilta,ni mahdollisuudet onnistumiseen on hyvät
Erittäin hyvä polttoaine ahdettuun harrastemoottoriin.
Huonoina puolina kulutus on suurempi kuin bensalla sekä pakkasella vaatii paljon rikastusta kylmäkäynnistykseen,joissain moottoreissa joutuu parantelemaan huohotusta.Eli vapaastihengittävään käyttöautoon en itse noista syistä valitsisi polttoaineeksi.
Se moottorinohjaus vaihtoon ja et hommaa mitään liian pientä ahdinta,"044"bensapumppu bltemasta ja uudet riittävän kokoiset suuttimet Finjektorilta,ni mahdollisuudet onnistumiseen on hyvät
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Re: -87 gsi mantaan ahdin
holsetin HX35 super on tulossa ahtimeksi eli ei varmasti liian pieni.
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Re: -87 gsi mantaan ahdin
viinalla kannattaa ottaa huomioon sekin ettei tosiaa nakuta korvaan mutta kyllä silläkin kone sulaa jos ennakkoa on aivan liian paljon
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: -87 gsi mantaan ahdin
No juu,ei paljoa ahtoa tarvita tehotavoitteeseen.miikka.supreme kirjoitti: ↑09 Tammi 2019, 23:21 holsetin HX35 super on tulossa ahtimeksi eli ei varmasti liian pieni.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Re: -87 gsi mantaan ahdin
Tehotavoite nostettu sinne kolmensadan tuntumaan. Katsotaan sitten kauan kestää ja mikä paikka pettää jos pettää. Ihan fixuun ajoon tuo tulee. Tehdään kone sitten kestävämmäksi joskus jos tarve vaatii.
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Joulu 2008, 08:53
Re: -87 gsi mantaan ahdin
Niin se HX35 "super" #8 pakopesä ja turbiinisiipi on otettu Valmetin 4,4l 70hp Holsetin H1D turbosta 30 vuoden takaa, hyvä ahdin silti. Ei turbo tiedä millä polttoaineella sitä pyöritetään.