Rekord 2.0CIH käyntiongelmat

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ja sekin kytketty miten sattuu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
jjonezki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 05 Joulu 2017, 10:17
Paikkakunta: Nokia, Pirkanmaa

Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja jjonezki »

sahauttaa vaan... Ei puhettakaan että lähtis käyntiin ilman pilottia...

Tuo ei ole toinen bensanpaineensäädin sen olen tarkastanut manuaalista. On mekaaninen lisäilmaluisti.

Varaosanumerot:
Sähköinen: 0280140112
Mekaaninen: 0280160114

Kuvat manuaalista:
Kuva Kuvassa osa A sähköisen luistin rinnalla.
Kuva Osa 9 sähköinen luisti, osa 8 mekaaninen.
Avatar
jjonezki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 05 Joulu 2017, 10:17
Paikkakunta: Nokia, Pirkanmaa

Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja jjonezki »

Aloin miettimään että kuinka tuo saisi ainetta startatessa kun eise tee startatessa luonnollisestikkaan alipainettaa jotta paineensäädin vastustaisi ja erillistä kylmäkäyntisuutinta ei ole. jonkinlainen pakkosyöttö?

Kokeilin myös ilman kumpaakaan luistia linjat tukittuna, ei vaikutusta. voiskohan pumppu olla loso.
Avatar
jjonezki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 05 Joulu 2017, 10:17
Paikkakunta: Nokia, Pirkanmaa

Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja jjonezki »

Jotain osuutta asiaan lienee sillä että ensinnäkin pumpun ja tankin välinen kulmaletku on melko lytyssä... ja lisäksi pumpun ja akun välille katoaa melko paljon sähköä... virrat päällä 10.5v ja kun laturista annoin lisää sähköä pumpulle niin starttasi paljon helpommin...

Joten aletaampa vetämään uudet johdot sinne. täytyy vielä kaivella mistä tuonne kuuluu tulla piuhat. Myös pumpun kiinnityspannasta katkesi pultti, ilmeisesti on mahdollista vaihtaa se koko hässäkkä jos jollain on sellainen romulaarissa niin laitan sellaisen kunnostettuna mielummin kuin alan kikkailemaan reikäpannalla.
Vastaa Viestiin