B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
Pitäisi saada madallettua mantaa ainakin 10 senttiä. Säädettäviä coil over sarjoja siihen ei saa. Mitähän kannattaisi lähteä soveltamaan? Vai muuttaa tolppien kiinnityspisteitä ylemmäs? Vai sovittaa ihan jonkun muun opelin coil over sarja?
Onko kellään kokemusta aiheesta?
Onko kellään kokemusta aiheesta?
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
mittojen mukaan saa coileja ja laikalla jousia voi lyhentää, leima hommahan nykyää on kiristynyt riippuu seki varmaa katsastuskonttoristakin
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
Taitaa irrota jouset lautasesta kun nostaa pyörät ilmaan vaikka hommaisi lyhyet iskarit, sen verran paljon on madallustarvetta.
Mistä saa mittojen mukaisia coilovereita? Race vaan ilmoitti ettei saa mantaan minkäänlaisia coileja..
Mistä saa mittojen mukaisia coilovereita? Race vaan ilmoitti ettei saa mantaan minkäänlaisia coileja..
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
Omaa ostin englannista.. ja iskareita saa kyllä nii lyhyitä ettei varmana irtoo
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
Laittaa ulosjoustonrajoittimet, ni ei tipu jouset.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
Juu,ja mitään rakenteita ei tarvitse muuttaa jos vakiosta pudottaa n.10cm,ja siis perus jousilla onnistuu.
Mitäänhän auton alle ei oikein sovi kauhean hyvin tuommosen madalluksen jälkeen,niinkuin esim.vähänkään isompi pakoputki raapii joka paikkaan,ellei tee pohjaan tunnelia.
Omaa Kadettia Madallettu varmaankin aika lähelle 10cm ja aika tekeminen oli 2.5" pakoputkella jotta pääsee hidaste töyssyistä/ tai vähänkään keskeltä kohonneilta sivuteillä kohtuudella.
Mitäänhän auton alle ei oikein sovi kauhean hyvin tuommosen madalluksen jälkeen,niinkuin esim.vähänkään isompi pakoputki raapii joka paikkaan,ellei tee pohjaan tunnelia.
Omaa Kadettia Madallettu varmaankin aika lähelle 10cm ja aika tekeminen oli 2.5" pakoputkella jotta pääsee hidaste töyssyistä/ tai vähänkään keskeltä kohonneilta sivuteillä kohtuudella.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
reilummalla madalluksella kannattaa vähä mittoa, yhet iskarit tuli torneista läpi edessä ny on pirun lyhyet datsunin iskarit, alkaa olla jo rajoilla että riittää max ulosjousto leimalle, takana meni ihan perus kadett/astra/a vectra/calibra takaiskarit vakioita muistaakseni 10cm lyhemmät, takaa ei kyllä jouset tipu
kynätolppia jos meinaa nii vaikka gazia saa omilla mitoilla, mutta sitte kannattaa kyllä vähintää yläpäät vahvistaa kaikinpuolin korista ja nykypäivänä tuntuvat vaativan vaikka mitä lappua leimalle jopa näihin vanhoihin
kynätolppia jos meinaa nii vaikka gazia saa omilla mitoilla, mutta sitte kannattaa kyllä vähintää yläpäät vahvistaa kaikinpuolin korista ja nykypäivänä tuntuvat vaativan vaikka mitä lappua leimalle jopa näihin vanhoihin
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
Oliko sulla yläkiinnityskohdat ruosteessa? Vai onko ne vain niin heikot että tuli jäykällä alustalla läpi?iHenkkaZ kirjoitti: ↑11 Tammi 2019, 12:08 reilummalla madalluksella kannattaa vähä mittoa, yhet iskarit tuli torneista läpi edessä ny on pirun lyhyet datsunin iskarit, alkaa olla jo rajoilla että riittää max ulosjousto leimalle, takana meni ihan perus kadett/astra/a vectra/calibra takaiskarit vakioita muistaakseni 10cm lyhemmät, takaa ei kyllä jouset tipu
kynätolppia jos meinaa nii vaikka gazia saa omilla mitoilla, mutta sitte kannattaa kyllä vähintää yläpäät vahvistaa kaikinpuolin korista ja nykypäivänä tuntuvat vaativan vaikka mitä lappua leimalle jopa näihin vanhoihin
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
Oliko sulla yläkiinnityskohdat ruosteessa? Vai onko ne vain niin heikot että tuli jäykällä alustalla läpi?iHenkkaZ kirjoitti: ↑11 Tammi 2019, 12:08 reilummalla madalluksella kannattaa vähä mittoa, yhet iskarit tuli torneista läpi edessä ny on pirun lyhyet datsunin iskarit, alkaa olla jo rajoilla että riittää max ulosjousto leimalle, takana meni ihan perus kadett/astra/a vectra/calibra takaiskarit vakioita muistaakseni 10cm lyhemmät, takaa ei kyllä jouset tipu
kynätolppia jos meinaa nii vaikka gazia saa omilla mitoilla, mutta sitte kannattaa kyllä vähintää yläpäät vahvistaa kaikinpuolin korista ja nykypäivänä tuntuvat vaativan vaikka mitä lappua leimalle jopa näihin vanhoihin
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
oli liian pitkät iskarit sillon pohjas ja tuli läpi, ei oo ollu laho vikaa..
näkeehän sen silmälläkin että ei oo kynätolpille tehty vakio iskarin paikkoja, aikamoisella rasituksella, jossain vaiheessa tulee sisälle jos ei vahvista, muutin omassa taakse lenkkipäät ylöskin, edessä mulla on ihan mersun jouset, nuo lyhyet iskarit ja tupla vakaajat
näkeehän sen silmälläkin että ei oo kynätolpille tehty vakio iskarin paikkoja, aikamoisella rasituksella, jossain vaiheessa tulee sisälle jos ei vahvista, muutin omassa taakse lenkkipäät ylöskin, edessä mulla on ihan mersun jouset, nuo lyhyet iskarit ja tupla vakaajat
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
Mitkä lenkkipäät? Ja minkä mersun mitkä jouset?iHenkkaZ kirjoitti: ↑15 Tammi 2019, 16:48 oli liian pitkät iskarit sillon pohjas ja tuli läpi, ei oo ollu laho vikaa..
näkeehän sen silmälläkin että ei oo kynätolpille tehty vakio iskarin paikkoja, aikamoisella rasituksella, jossain vaiheessa tulee sisälle jos ei vahvista, muutin omassa taakse lenkkipäät ylöskin, edessä mulla on ihan mersun jouset, nuo lyhyet iskarit ja tupla vakaajat
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
Varmaan semmoinen lenkki joka iskarin alapäässäkin ja muistaakseni yykaakoo mesen jousi oli oikealla halkaisialla 200d pehmeämpi ja 300d jäykempi.Lyhentää vain sopivaan mittaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: B Mantaan jonkun muun Opelin alusta?
just näin, nimenomaan 123, 124:ssa jousen halkaisija kapeempi nii ei mahdu kuppeihin, mulla on 300d 123 jouset ja painoa keulalla nii sopii hyvin nuo
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW