Insignia B
Re: Insignia B
Tuskinpa sillä apilla mitään tekee jos OnStar loppuu.
Re: Insignia B
Kysymys sorsalle, että mitä toimintoja sinulla näkyy?
Itselläni OnStar loppui viime syksynä ja sen jälkeen Android-puhelimestani katosi kaikki parhaimmat toiminnot. Muistaakseni jäi vaan huoltotilaus ja ohjekirja, joten poistin sen puhelimestani.
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
Re: Insignia B
Onko tuo auto muuten jo AdBlue-systeemeillä varustettu?Xrlf kirjoitti: ↑17 Joulu 2018, 01:02 Siunailin aiemmin myös sitä, että oman mutuni mukaan hiukkassuodatin polttelee kuonaa pois melko usein. En ole hetkeen tätä ennen diesel-kulkineella ajanut, joten onko jollakin viisaammalla näkemystä siitä, miten usein tuon hiukkassuodattimen pitäisi nokea poltella? Listasin nyt muutamalta viimeviikolta hiukkassuodattimen poltot
- 26.1.2019 kilometrit 16168
- 31.1.2019 kilometrit 16365
- 4.2.2019 kilometrit 16591
- 7.2.2019 kilometrit 19776
- 10.2.2019 kilometrit 16909
Tässä vanhemmassa en ole oikein edes huomannut koska poltto on päällä. Ehkä tuntikulutuksesta voisi nähdä. Mitään ongelmia ei ainakaan ole ollut. Parkkipaikalla kyllä joskus haistaa sen katkun.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Tuosta sovelluksesta löytyy
-ohjekirja
-takaisinkutsujentarkastus
-huollonyhteydenotto mahdolisuus
-erinäisiä tarjouksia
Jos autossa olisi on star niin sitten auto lähettää niitä tietoja esimerkiksi
-polttoainemäärä
-autonsijainti
Yms
On star topic
viewtopic.php?f=5&t=267045&start=30
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Ei, tää on myös ilman AdBlueta. Mitään merkittävää eroa en kulutuksessa onnistu huomaamaan, mut tuo katku on ihan tuttua. Lisäksi, jos auton kesken polton sammuttaisi, flekti huutaisi pitkään jälkeenpäin kovallakin pakkasella. Aina kun vain mahdollista, olen antanut ton dpf:n hoidella hommansa loppuun ennen auton sammuttamista ja ainakin noi viimeiset kerrat, jotka aiemmin listasin, on sellaisia että prosessi on onnistunut (ei siis pitäisi olla mahdollista, että keskeytynyt poltto kummittelisi ja käynnistyisi aina vain uudelleen).
Re: Insignia B
Noniin, tänään noudettu auto ja eipä näissä uusissa Inkuissa enää edes ole OnStaria, ei nappia eikä mitään..
Auto on kyllä todella hyvä ajaa, mutta mikähän aivopieru insinööreillä oikein on tullut, kun pari ensimmäistä kilometriä ACC toimi hienosti, mutta räntäsateen takia ei sitten enää lopuilla 200km:lla suostunut toimimaan lainkaan, mutta se että normaalia vakkariakaan ei sitten saa ollenkaan käyttöön! Kaikki kikkakolmoset tuli kokeiltua.. Bemmissä sai normivakkarin päälle kun painoi vaan muutaman sekunnin asetusnäppäintä. Tässäkö ei siis saa mitenkään?
Auto on kyllä todella hyvä ajaa, mutta mikähän aivopieru insinööreillä oikein on tullut, kun pari ensimmäistä kilometriä ACC toimi hienosti, mutta räntäsateen takia ei sitten enää lopuilla 200km:lla suostunut toimimaan lainkaan, mutta se että normaalia vakkariakaan ei sitten saa ollenkaan käyttöön! Kaikki kikkakolmoset tuli kokeiltua.. Bemmissä sai normivakkarin päälle kun painoi vaan muutaman sekunnin asetusnäppäintä. Tässäkö ei siis saa mitenkään?
Re: Insignia B
Onnittelut uudesta perheenjäsenestä ja turvallisia kilometrejä!-=DmR=- kirjoitti: ↑11 Helmi 2019, 20:36 Noniin, tänään noudettu auto ja eipä näissä uusissa Inkuissa enää edes ole OnStaria, ei nappia eikä mitään..
Auto on kyllä todella hyvä ajaa, mutta mikähän aivopieru insinööreillä oikein on tullut, kun pari ensimmäistä kilometriä ACC toimi hienosti, mutta räntäsateen takia ei sitten enää lopuilla 200km:lla suostunut toimimaan lainkaan, mutta se että normaalia vakkariakaan ei sitten saa ollenkaan käyttöön! Kaikki kikkakolmoset tuli kokeiltua.. Bemmissä sai normivakkarin päälle kun painoi vaan muutaman sekunnin asetusnäppäintä. Tässäkö ei siis saa mitenkään?
Sanoisin, että tuosta OnStarista ei toisaan kovin pitkäikäistä iloa olisi ollut. Tuo appi keskustuslukituksineen on kyllä ihan näppärä, mutta en sitä itse enää vuoden jälkeen edes halunnut maksusta jatkaa, kun on jo alasajovaiheessa. Jäljelle jäi muutama painike ilman toiminnallisuuksia, joten melkeinpä olis ollut ilman.
Vakkarin suhteen havainnot on ihan oikeat: ei tota adaptiivisuutta taida pystyä ohittamaan niin, että vakkari suostumaan normivakkarina ilman sensoreita. Turhauttava ominaisuus kieltämättä.
Re: Insignia B
Noihin hiukkaspolttoihin. Yleensä ajelen tankillisella n. 1000 km, jonka aikana poltto tapahtuu kerran-kaksi. Joskus tuntuu, että noita voi tulla tosiaan useamminkin ja toisinaan ei välttämättä huomaa polttoa koko tankillisen aikana. Eli systeemi säätää tuota hyvin pitkälti tarpeensa mukaan. Kyllä polton aikana kulutus selkeästi nousee, tämän näkee sieltä mittariston kulutusdiagrammista hyvin. Nousee n.20 km ajalle 10 l/100 km tienoille.
Tein Inkulla kulutusenkat minimikulutuksessa. Ajelin Pohjanmaan tasaisia teitä mittarinopeudella 88 km/h, n. 400 km siivun. Dieseliä paloi tankkauksesta mitattuna 3,8 l/100 km ja ajotietokoneen mukaan 3,6 l/100 km. Ei paha 1,5 tonnin 5-metriselle möhkäleelle perinteisellä automaatilla. Tuolle matkalle ei sattunut polttoa.
Mitä tulee adaptiiviseen vakkariin, ärsyttävää tosiaan on, kun se tippuu pois pelistä, eikä sitä saa toimimaan tavallisena vakkarina. Itse silloin korvaan ACC:n nopeudenrajoittimella, eikä siinä vakkariin ole muuta eroa kun joutuu pitämään jalkaa kaasulla. Tuohon on jo tottunut eikä oikeastaan jaksa harmitella asiaa. 95 % ajasta ACC pelaa kuin ajatus ja ongelmat liittyvät talven loska- ja räntäkeleihin. Lumi- tai vesisateessa toimii hyvin. Olisihan tuon voinut tehdä lämmitettynä ja käyttölogiikan miettiä vähän toisella tavalla.
Tein Inkulla kulutusenkat minimikulutuksessa. Ajelin Pohjanmaan tasaisia teitä mittarinopeudella 88 km/h, n. 400 km siivun. Dieseliä paloi tankkauksesta mitattuna 3,8 l/100 km ja ajotietokoneen mukaan 3,6 l/100 km. Ei paha 1,5 tonnin 5-metriselle möhkäleelle perinteisellä automaatilla. Tuolle matkalle ei sattunut polttoa.
Mitä tulee adaptiiviseen vakkariin, ärsyttävää tosiaan on, kun se tippuu pois pelistä, eikä sitä saa toimimaan tavallisena vakkarina. Itse silloin korvaan ACC:n nopeudenrajoittimella, eikä siinä vakkariin ole muuta eroa kun joutuu pitämään jalkaa kaasulla. Tuohon on jo tottunut eikä oikeastaan jaksa harmitella asiaa. 95 % ajasta ACC pelaa kuin ajatus ja ongelmat liittyvät talven loska- ja räntäkeleihin. Lumi- tai vesisateessa toimii hyvin. Olisihan tuon voinut tehdä lämmitettynä ja käyttölogiikan miettiä vähän toisella tavalla.
Re: Insignia B
Mitenkäs tuon "Älykkään mukautuvan vakionopeudensäätimen" saa kytkettyä päälle? Ohjekirjassa maininta asiasta ja sanotaan että auton asetusvalikossa kuljettajan tietokeskuksessa voi laittaa päälle tai pois.
Vai onko tämä vielä joku erillinen lisävaruste mukautuvan vakkarin lisäksi? Ei ainakaan satu missään silmään tuota asetusta. Tuohan olisi ihan parasta, kun vakkari säätäisi nopeutta liikennemerkkien mukaan ja itse voi vielä säätää offsettiä.
Vai onko tämä vielä joku erillinen lisävaruste mukautuvan vakkarin lisäksi? Ei ainakaan satu missään silmään tuota asetusta. Tuohan olisi ihan parasta, kun vakkari säätäisi nopeutta liikennemerkkien mukaan ja itse voi vielä säätää offsettiä.
Re: Insignia B
Eiköhän tuo älykäs mukautuva vakkari tarkoita ihan tuota adaptiivista vakkaria, onhan siinä toki monenlaista älyä kun kameran ja tutkan perusteella etäisyyttä säätää. Tuskin mitään sen kummempia asetuksia löytyy, ei ainakaan v. 2018 mallisessa.
Re: Insignia B
Ei, kyllä tuossa ohjekirjassa ihan selvästi sanotaan että säätäisi mukautuvaa vakionopeudensäädintä liikennemerkkitietojen perusteella.. Jokaisen uuden havaitun nopeustiedon(liikennemerkin) jälkeen pitäisi tulla ilmoitus mittaristoon, josta voit 3s kuluessa hylätä tai hyväksyä uuden nopeuden. Jos viestiin ei 3s kuluessa reagoi, niin uusi nopeus otetaan käyttöön, samoin vanha asetettu offset jää käyttöön mikäli et aseta uutta.
Reilun sivun kokoinen kappale ohjekirjassa mukautuvan vakkarin jälkeen. En vaan löydä noita mainittuja asetuksia mistään, laitoin kyselyä myyjäliikkeeseen.
Re: Insignia B
Okei, voi liittyä uuteen ohjelmistoversioon, autossasi lienee jo uudemman mallin intotainment.
Re: Insignia B
Juu, kyllä uudempi Multimedia Navi Pro systeemi on.. Ei automyyjäkään osannut auttaa tuon "älykkään ACC:n" kanssa. Ei pitäisi ainakaan mikään erillinen lisävaruste olla.. Kaikki valikot on kyllä mielestäni selattu läpi, mutta kun ei vaan löydy.
Re: Insignia B
Juu, sehän se mihin tottuu. Mitään urheiluautoa ei tässä haeta, ne on ihan eri asia, mutta kun autossa on yli 200nm vähemmän käytössä kuin mihin tottunut, niin se vain yksinkertaisesti ei tunnu kiihtyvän esim. rekan ohi millään. Toisaalta toi 1.6t kiinnostaisi, mutta Länsiautolla ei ollut vielä koeajettavissa kun reilu viikko sitten kävin. Kuun alusta tainneet jo mainostaa runsaasti mm. Hesarissa.Antagonisti kirjoitti: ↑29 Tammi 2019, 17:05Riittävän hyvin liikkuu peruspalikoillakin, mutta tarpeensa kullakin. Lopputulos on suorituskyvyssä varmaankin nykyisen ja tehdasvalmisteisen 260hp puolivälin paikkeilla?JukeN kirjoitti: ↑28 Tammi 2019, 21:45 Onko kukaan laittanut ohjelmaa 1.5T (B15XFT) Insigniaan? Vakiona tuo ei tunnu menevän yhtään mihinkään, muuttuuko ohjelmalla minkä verran? Vajaa 200hp ja reilu 300nm näyttäisi lähtevän. Ahdin on niin pikku pilleri, että huipputehot alle 5000rpm.
https://www.eds-motorsport.de/product_i ... 15xft.html
https://www.br-performance.be/en-be/chi ... 9086-1-5t/
http://www.zeperfs.com/en/fiche6755-ope ... -t-4x4.htm
Kummalla laatikolla sulla on Insignia ja mitä Volkkarin DSG vehkeitä on aiemmin ollut? Nyt kun näiden kahden välillä arvon.
Re: Insignia B
Kyllä se sitten suoraan kannattaa laittaa 1.6T, siitähän oli nyt joku kamppis menossa. Samaa mieltä, että 1.5T tuntuu himpun alimittaiselta, vaikka sillä toki pärjää. 1.6 DSL on ruudikkaamman tuntuinen, paitsi tietty yläkierroksilla.
Vasta oli Astrana tuo 1.6T+automaatti voimalinja koeajossa Iltalehdessä. https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/f ... a3285e49aa.
Voimalinja sai kiitosta.
"Perinteinen momentinmuuntimella varustettu automaattivaihteisto vaihtaa mukavasti ja suhteellisen nopeasti."
Vasta oli Astrana tuo 1.6T+automaatti voimalinja koeajossa Iltalehdessä. https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/f ... a3285e49aa.
Voimalinja sai kiitosta.
"Perinteinen momentinmuuntimella varustettu automaattivaihteisto vaihtaa mukavasti ja suhteellisen nopeasti."