Pääsisköhän se öljy sieltä tulpan välyksistä tosiaan jotenki sinne palopesään? Jos siellä on näkyny kerran öljyä?Jorsti kirjoitti: ↑12 Helmi 2019, 12:31 Oli ainaki yhessä tulpan röörissä öljyä. Ei auttanu eilen vielä pultin irroittamisen suhteen. Jotenkin sain naputeltua 7mm hylsyä sinne, mutta lokasuojapelti on nii äkkiä siinä vasaran iskun eessä, että pientä naputusliikettä vain sain naputeltua. Laitoin nyt pikaliimaa ja ohuen erkkateipin palan pultin kannan pintaan ja hylsy päälle yöksi ja naputin 8mm niin perälle kuin meni, se pyörähti aina ehkä jossain veikkaisin 3-5nm kohdalla niin sitä nyt seuraavaksi kokeilen, ja jos ei niin pitää mennä motonettiin kattelemaan sellasta putkipiikki hylsyä mitä on josku parivuotta ehkä sitte ekojakertoja mainostettu ostostvssä.
MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Tuoss on siitä, mitä oon tähä asti saanu aikaan.
Suunitelmana pulttiongelman ratkaisun jälkeen, nokka-akselit purkaa, ja nostajat pois, sitte pidikkeet ja se jälkkee vaa tulpan rööristä paineilmaa ja venttillien pitäs ponnahtaa käsiin. Painaa vähä venttiilinjousta alas samalla. Sen näkee sitte.
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Nii joo se päästölappu taas unohtu. Homenna taas yritän.
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Jos tulpanrei´issä on öljyä, niin silloin vuotaa sen kannen venttilikannen tiiviste.Jorsti kirjoitti: ↑12 Helmi 2019, 21:36Pääsisköhän se öljy sieltä tulpan välyksistä tosiaan jotenki sinne palopesään? Jos siellä on näkyny kerran öljyä?Jorsti kirjoitti: ↑12 Helmi 2019, 12:31 Oli ainaki yhessä tulpan röörissä öljyä. Ei auttanu eilen vielä pultin irroittamisen suhteen. Jotenkin sain naputeltua 7mm hylsyä sinne, mutta lokasuojapelti on nii äkkiä siinä vasaran iskun eessä, että pientä naputusliikettä vain sain naputeltua. Laitoin nyt pikaliimaa ja ohuen erkkateipin palan pultin kannan pintaan ja hylsy päälle yöksi ja naputin 8mm niin perälle kuin meni, se pyörähti aina ehkä jossain veikkaisin 3-5nm kohdalla niin sitä nyt seuraavaksi kokeilen, ja jos ei niin pitää mennä motonettiin kattelemaan sellasta putkipiikki hylsyä mitä on josku parivuotta ehkä sitte ekojakertoja mainostettu ostostvssä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Olen itse tehnyt muutama vuosi sitten X25XE:hen kansiremontin. Pirun paljon helpompi on ottaa suoraan kannet irti. Koska jos ja kun sinne sylinteriin sitten vahingossa putoaa se yksikin venttiili, niin joudut kumminkin ottamaan sen kannen irti.Jorsti kirjoitti: ↑12 Helmi 2019, 22:42
Tuoss on siitä, mitä oon tähä asti saanu aikaan.
Suunitelmana pulttiongelman ratkaisun jälkeen, nokka-akselit purkaa, ja nostajat pois, sitte pidikkeet ja se jälkkee vaa tulpan rööristä paineilmaa ja venttillien pitäs ponnahtaa käsiin. Painaa vähä venttiilinjousta alas samalla. Sen näkee sitte.
Ja samalla saat puhdistettua ja läpättyä venttiilit.
Ja tuohon pulttiongelmaan; olet vissiin jo irroittanut sen moottorinkorvakkeen, jonka läpi moniurahihna kulkee? Eli motti on nyt tunkin varassa?
Laske konetta hieman alaspäin, niin pääset ehkä paremmin käsiksi ko. pulttiin. Mutta minkä laitteen siivapyörää olet siis irroittamassa? Ja minkä takia?
Kuten aiemmin kirjoitin, moniurahihnankiristimen ja vesipumpun siivapyörän jälkeen tarttee ottaa irti vain muistaakseni 5 pientä pulttia, jotka kiinnittävät suojakopan kiinni taustaan. Sitä koppaa pitää vain käännellä, mutta tuon jälkeen se lähtee ehjänä irti.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
En ole ollut tietoinen vielä tähän asti, mitä pyörää oon ollu irrottamassa, se vaa näytti olevan eniten siinä kopan tiellä/päällä että miksei tule koppa pois. No illalla katson sitten missä se vesipumpunpyörä sijaitsee ja jatkan siitä.
Niin, alunperin olikin mielessä koko kansi irrottaa, että näkis lisää vika mahdolisuuksia, mutt yritän ainaki nyt aluks vaa tollabpuhaltamalla. Se tulpanreikäpuhallussuulake paineilmapistooliin löytyy billtemasta. Syynä öljyn syöntiinhän voi olla myös männän renkaat, mutta alakertaan menen vasta jos venttilin kumit näyttää/tuntuu hyviltä ja pehmeiltä.
Niin, alunperin olikin mielessä koko kansi irrottaa, että näkis lisää vika mahdolisuuksia, mutt yritän ainaki nyt aluks vaa tollabpuhaltamalla. Se tulpanreikäpuhallussuulake paineilmapistooliin löytyy billtemasta. Syynä öljyn syöntiinhän voi olla myös männän renkaat, mutta alakertaan menen vasta jos venttilin kumit näyttää/tuntuu hyviltä ja pehmeiltä.
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Eikös sieltä alkukäyrien reijistä vois saada jotkut tippumisenestoläpät aseteltua pakoventtilien lautasten alle, niin etteivät tipu sitten sylintereihin.
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
No et saa kun ne kanavat menee venttiililautasen päälle.
Tulpan reijästä voi pukata sopivaa muovinarua pyttyyn, kun mäntä alhaalla. Sitte mäntä ylös, niin ei venttiilit putoa työn aikana. Työn jälkeen mäntä takaisin alas ja narun vetäisee ulos.
Tulpan reijästä voi pukata sopivaa muovinarua pyttyyn, kun mäntä alhaalla. Sitte mäntä ylös, niin ei venttiilit putoa työn aikana. Työn jälkeen mäntä takaisin alas ja narun vetäisee ulos.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Tai sitten laitat paine ilman männän ollessa ylhäällä niin ei mahdu venttiili tippumaan (lukihet kampuran vaikka räikällä kampuran päästä)
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Okei, pitää miettiä noita vaihtoehtoja sitte ku päästään jaotusosatolle asti.
Mitenköhän kävis jos rälläkällä hiois sen pulttikannan siihe moniurahihnapyörän profiiliin asti. Lähtiskö sillo irti, ja saako sen siitä pyörivästä akselista sitte sen sinne jäävän ruuvinkierteen poijes.
Mitenköhän kävis jos rälläkällä hiois sen pulttikannan siihe moniurahihnapyörän profiiliin asti. Lähtiskö sillo irti, ja saako sen siitä pyörivästä akselista sitte sen sinne jäävän ruuvinkierteen poijes.
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Toi hihnapyörä jota et saa irti näyttäs olevan tehostajan pyörä. Jos saat siitä sen pultinkannan tuhottua, niin sen jälkeen pyörä pitäs kyllä tippua pois ja pultinjämä lähtee varmaan ihan sormin pyörittämällä.
Vesipumppu jos sulla on edelleen hukassa niin se suoraan kampuran yläpuolella, ja se pyörii moniurahihnalla eikä jakohihnalla.
Jos joskus saat tuon siihen pisteeseen että saa jakopään kasata, niin multa saat pientä korvausta vastaan lainaan ton GM V6-ajotussarjan.
Vesipumppu jos sulla on edelleen hukassa niin se suoraan kampuran yläpuolella, ja se pyörii moniurahihnalla eikä jakohihnalla.
Jos joskus saat tuon siihen pisteeseen että saa jakopään kasata, niin multa saat pientä korvausta vastaan lainaan ton GM V6-ajotussarjan.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
No joo, niin olinkin päättelevinäni siitä v6 ohjeesta vesipumpunsuhteen. Pidetään mielessä sun tarjous ajotussarjasta. Oon nyt ollu muutaman päivän tässä viruksen kourissa, niin en oo pystynyt tallilla oleen, mutta katsotaan jos ensi viikon alkupuolella jo pääsisin sitä pultin kantta tuhoamaan.
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Pulttiongelma selätetty ja eteenpäin on jatkettu. Ajotustyökalusarja lähtitilaukseen n.110€. Ostin sittekki ite ton ku haluan mielummin rauhassa tehdä tätä projektia nii ettei tarvi kokoajan miettiä koska pitää palauttaa toisen työkalut. Tarvin sitä varmasti uudelleenki vielä, kohta sieltä kuitenki kaikenmaailman nokka-akselin tiivisteitä sun muita idlereitä alkaa menemään. Kiitoksia kumminkin lainatarjouksesta "Paska Omena":)
Jakohihnalta oli kulunu puolet hammaksista kokonaan sileeks, niin että ulkoreunamilla oli enää hammastusta jotenki jäljellä, että sekin nyt oli jo syytä vaihella sitte uuteen. Tilailen sen tällä viikolla tai käväsen Motonetistä hakees. Continentaalin varmatenki. 53€
Seuraavaks ku saanu ajotuksen lukittua, (sen työkalusarjan saavuttua) onkin sitten nokka-aksiloiden ja rattaiden irrotettus.
Jakohihnalta oli kulunu puolet hammaksista kokonaan sileeks, niin että ulkoreunamilla oli enää hammastusta jotenki jäljellä, että sekin nyt oli jo syytä vaihella sitte uuteen. Tilailen sen tällä viikolla tai käväsen Motonetistä hakees. Continentaalin varmatenki. 53€
Seuraavaks ku saanu ajotuksen lukittua, (sen työkalusarjan saavuttua) onkin sitten nokka-aksiloiden ja rattaiden irrotettus.
Re: MV6 3,0l X30XE päästöongelman ratkaisuyrityksen seuranta
Tosiaan se tehostajanrulla jossa ongelmapultti oli, niin hoitui kun rälläkällä vain hioi pultin kannan lähes rullan tasolle asti. Sitte vain murtui liitoksistaan pultti ja rulla oli käsissä. Ruuvin loppu osa tuli sormin pyörittämällä pois.