Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Liekkö aikaisempi putken virittäjä lukee itsekin tätä keskustelua. :roll:
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
opel arska
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 332
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
Paikkakunta: Ruukki

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja opel arska »

😂, paljonko tästä on odotettavissa woimaa?
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

Luulishan tuolla helposti yli 500 menevän kun ei oo putki tukossa :D
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Juzzi »



Tämä veto kuvattu sillä noin 1,5-1,6 bar boostilla, ja seokset vielä tais olla 0,7 tuntumassa
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Vissii muuttu pirteemmäksi ku tukos katos putkesta :D Kävittekö koko putkiston läpi varuuksi ettei löydy hannu karpon mikrofonin pääs ollutta karvalakkia mistään sieltä putken syövereistä :D
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

Jahas,se olis kohta talvi ohi ja tän hukkausyritys olis aiheellista.Jos tämmöinen jotakuta kiinnostaa niin olis tarjolla,toki hemmetin kallis bee omegaksi.Siistin hiukan ja laitan nettiautoon enskuussa ,jos ei kelpaa kellekkään niin syksyllä varmaankin menee purkuun jolloin tekniikka jää itselle.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Onko koppa missä kunnossa jos purkua haaveilet?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

1,2sorsa kirjoitti: 21 Maalis 2019, 06:52 Onko koppa missä kunnossa jos purkua haaveilet?
Ei kait tuo b1 omegaksi mikään paskin ole.
Kadettiin ajattelin tekniikka päivitellä kaudelle 2020,harraste a Omegaan menis tuo tehty perä,varmaankin vielä nuo brembo etujarrutkin johonkin ja tietty alustassa uretaani puslatkin löytäis toisen kohteen niin tästä ne sitten irtoaa syksyllä jos vielä omistuksessa.
Sittenkin jää vielä leimassa oleva turbo koppa koni alustoineen ja nahka sportti sisustoineen jollekkin johonkin rahaan.



Vastaavan moottorin/laatikon rakentaminen maksaa kuitenkin pelkästään +5k€
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Mikäs tässä oli laatikkona? Etu vai takaveto kadettiin?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Keme »

1,2sorsa kirjoitti: 21 Maalis 2019, 10:30 Mikäs tässä oli laatikkona? Etu vai takaveto kadettiin?
Signaturesta ja osalistauksesta päätellen takaveto Kadettiin.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

Joo,takapyörät vetää Kadetissa.

Omegassa askina bmw e46 m3 6-vaiht. Getrag .

Ja viistonnia maksaa nyt ja enskuussa nettiautossa kuustonnia,vaihdossakin kelpaa jokin helposti hukattava,myös mahdollisesti kalliimpi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
RWDToys
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Maalis 2019, 20:05

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja RWDToys »

Tämä tulossa mulle ensi viikolla :O :O :O
En tiedä pitäisikö jo nyt katua ostosta kun lukee tätä thriidiä :D

Suunnitelmissa on kovaa ajoa ja vähäsen siistiä ohella.

Ongelma on se että mulla lähtee hyvin äkkiä käsistä jos alan rakentelemaan. Tämä kuitenkin kaipaisi kunnon imusarjaa, vähä sähkötöitä, ja kovat nostimet + jyrkät nokat houkuttaisi kovasti.... ja toi HX40 voi käydä ahtaaksi ...

Siistimmät vanteet kyllä kaipaisi, tarjota voi jos löytyy jotain passeleita ~9" leveitä.

Opel tuotteet, puhumattakaan C20XE/X20XEL on mulle uutta. Toki moottori on moottori on moottori :)

Minkäs kokoinen perä tälläsessä on, onko halkaisija vähintään 8", että siltä voi odottaa mitään kestoa?
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

Käytäs rullilla ja kato mitä löytyy parilla kilolla

Bmw vanhalla m20 kutosellakkin pääs 16 pesäsellä superilla vähä yli 700, muistaakseni 1.8bar oli painetta
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
RWDToys
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Maalis 2019, 20:05

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja RWDToys »

jaahas jaahas. on se tämä vaan aika kötöstys :/

repullinen turhia letkuja kaivettu nyt pois konehuoneesta, sytkän sähkön otto korjattu (oli halvimmalla mahdollisella ryöstöliittimellä), lämmön hallintaa tehty, ja öljyn erottimella oleva huohotuskannu tehty jnpp.

Bensapumpun runko liia pieni kehtoon, joten oli sikamassalla täytetty ja kaikki sinne viinaan *thumbs up* :D :D

Sitten alkaen katsomaan mitä DTA on syöny ... no voi sanoa että on se ihme ettei ole räjähtänyt, eikä varmaan ole säätöjenkään vuoksi koskaan kulkenu kunnolla ... toki ku suuttimet makaa täysin selällään niin on vähäsen taistellu lämpöä ja pakopainetta vastaan ettei ole räjähtäny? ;)

kompensaatioita kompensaatioitten päälle. Edes suuttimien reaktio aikaa (dead time) ei ollu laitettu kunnolla vaan pelkällä jännite kompensaatiolla ja sekin arvo väärä, eikä ainakaan vedenlämpö tai laajakaista ole oikein konffattu. Vedenlämpö näyttää 100C vaikka flektit ei ole edes vielä käynnissä, ja lambda arvo DTA:ssa 0,80 kun AEM mittari näyttää 0,68 ... DTA ei mene tuon 0,80 alle. Veikkaisin että taulukko on kyllä lähelle oikeata jossain 0,85-1,05 haarukassa.

puhumattakaan niistä o2 säädöistä oO; sallittu maksimi lisä rikastus oli joko 100% tai 200%, ja laihentaminen 80% ... mutta näytteenottotaajuus 4hz *facepalm* - no selkispähän syy miksi satunnaisesti suuttimet kävi makaamassa 100% aukioloajalla ... :D Normaalisti laitetaan o2 kompensaatioksi luokkaa 5%.
closed loopin ku otti pois päältä ei toiminu sitäkään vähää, meni varmaa 30min että sai edes tyhjäkäynti alueen hollille.

TPS anturi ei toimi oikein johonkin asti ~20% avaukseen auto käynnissä, veikkaan et tämä on joku GM kikkare että tyhjäkäynti moottori avaa läppää mutta ei liikuta TPS? Tuo toimis hyvin ALS kanssa varmaan ;) Mutta normi ajoa ajatellen ei toimi ollenkaan. Pintakaasu tilanteet on aivan sekaisin ja nytkyttää... eli seuraavaksi idle moottori nolliin ja mekaanisesti säätämään tyhjäkäynti ~800-900 haarukkaan.

ja on kyllä toi DTA köööömpelö. Jotain ihme kompensaatioita siellä on vieläkin mitä en löytäny, määrätty suuttimen auki olo aika on 0,60ms -> live mapping näyttää että oikeasti 2,30ms, mutta enää ei pompi 30% edes takaisin! Pyydetty ennakko 10ast -> Antaa 25ast. Onneksi sentään huomasin vahingossa että ctrl+z/x/c/v voi nopeammin vaihtaa arvoja kuin aina kirjoittamalla, mutta aina monta klikkausta et aktivoituu. live mappaus ei toimi ollenkaan -> muutokset ei tule voimaan.

Esim. Megaan nähden toi säätösofta on aivan täysi susi. Eikä tunerstudiokaan nyt mikään käytettävyyden ihmelapsi ole. Voi täysin unohtaa ne viimesen prosentin viilaukset, liian työlästä. Megassa sentää tiedät että mistä soluista on blendattu, mutta DTA:ssa et ja välillä näyttää kokonaan väärää soluakin, joten siihen mikä on harmaana ei voi luottaa vaa aina tarkistettava RPM ja MAP arvot.

Paras facepalmaus oli ehkä Air temp kompensaatio -> lämmöt ku lähtee nousee niin lisää sytkää ja kakkua pois *facepalm* Eli lisää detonaatio herkkyyttä ku ollaan jo detonaatio herkkyys alueella? :D
Water temp kompensaatiot vastaavista, lisää vaa löylyä ku kone keittää jo :D Nyt pistin kummassakin tapauksessa että ennakkoa pirusti pois ja reippaasti lisää soppaa että jäähtyy.


~2-2½tuntia kerkesin tutustua säätösoftaan, nyt on sentään 40-60kpa alue kokonaisuudessaan jo aika lähellä. Noi anturi arvot & säädöt kaikki pitää seuraavaksi fiksaa ja korjata taulut jnpp, ja jos sitten on vielä peruskartat oikein niin sittenhän se on laskennallisesti soppaa vaan kerrointa ja aletaan olee lähellä totuutta.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Hyvältä kuulostaa😂 sikaliima on joillekki jumalasta seuraava ja sitä hölvätään joka paikkaan😅
Vastaa Viestiin