Harvinaisen vähän ajettu. Eikait tuolle tarvi tehdä mitään vai meinasitko venttiiliohjurinkumit uusia?
Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13539
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Ohjurikumit ja jakopää oli meiningissä minimissään uusia.Kansipahvi on tihkunut takapäästä,sitä pohdiskelin tarttisko toi pahvi vaihtaa?Tekee vaan suomenrahassa elringin pultit,reinzin tiivisteen ja kannenoikaisun...mitä sanoo raati?
Edit:Jos tästä on jollekkin hyötyä,niin tollanen 2.2:nen kytkinkamat paikoillaan ja apulaitteineen(ilm.kompura,ohj.tehostinpumppu,laturi) sekä johtosarjoineen painaa 189kg.
Edit:Jos tästä on jollekkin hyötyä,niin tollanen 2.2:nen kytkinkamat paikoillaan ja apulaitteineen(ilm.kompura,ohj.tehostinpumppu,laturi) sekä johtosarjoineen painaa 189kg.
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Jos ton kytkimen ottaa irti,niin mistä kannattais katella keskitystyökalua?Ja toinen kysymys,pystyykö noin silmä/käsimääräisesti päättelemään kaksoismassavauhtpyörän kunnon??! kirjoitti: ↑11 Touko 2019, 11:54Ota nyt ihmeessä se vauhtipyörä irti.Ei tuohon väliin mitään jatkoja kannata viritellä.jtg kirjoitti: ↑10 Touko 2019, 21:43 Moottori tuli tänään ruotsista.Ton koneen kun laittaa biltema-merkkiseen konepukkiin kiinni kytkinlevyn ollessa koneessa kiinni,pitää koneen ja konepukin väliin laittaa 80mm tai pidemmät jatkoputkenpätkät(16mm sisähalkaisija,seinämänvahvuus 3mm), että ei ota kiinni kytkimeen.Kiinnityspulttien M12 pituus 200mm
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13539
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Välyksestä voi vähän päätellä mutta näissä on aina välystä niin pitäisi ehjään verrata. Mutta mikset laittaisi kiinteää vauhtipyörää etuvedosta ja sitten holkkia työsylinterin alle?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Mulla oli joskus sama kompo, mutta siinä kävi niin että kone alko jonkin verran ravistaa tyhjäkäynnillä... Muuten vetoja oli kyllä.
Kadett GSI Cabrio 2,0-87 (kesä-auto )
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Ei johtunut vauhtipyörästä
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13539
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Massa pienenee reippaasti niin käyntihäiriöt korostuu helposti
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Kuinkapaljon toi kytkinpaketin massan keventyminen näkyy alaväännössä?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13539
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Tuommoinen kiinteä poteromallin vauhtipyörä painaa vielä reilusti yli 10kg ilman kytkintäkin joten ei se liian kevyeksi mene.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Ja edelleen se sama kiinteä/kevyt toimii etuvedossakin.
Yhtä omegaa ajaneena, jossa oli se kevein etuvedon vauhtis, (eli A Vectran, hammaskehän paksuinen), oli liikkeellelähtö helpompaa ja pehmempää kuin kaksoismassalimpulla.
Se heiluva kaksoismassa aiheuttaa sellaista Ladamaista nykinää kun vauhtis heiluu äärilaidasta toiseen. Tämä myös aiheuttaa kytkimen sieppaamisen. Kiinteällä kytkimen tartunta on lineaarisempaa polkimen liikkeen suhteen. Kun asiaa vähän syvemmälle ajatteleekin on se ihan loogista.
Yhtä omegaa ajaneena, jossa oli se kevein etuvedon vauhtis, (eli A Vectran, hammaskehän paksuinen), oli liikkeellelähtö helpompaa ja pehmempää kuin kaksoismassalimpulla.
Se heiluva kaksoismassa aiheuttaa sellaista Ladamaista nykinää kun vauhtis heiluu äärilaidasta toiseen. Tämä myös aiheuttaa kytkimen sieppaamisen. Kiinteällä kytkimen tartunta on lineaarisempaa polkimen liikkeen suhteen. Kun asiaa vähän syvemmälle ajatteleekin on se ihan loogista.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Tosta koneesta puuttuu lohkolämmittimen vastuselementti,kun sen laittaa pakosarjan alapuolella olevan pakkaspropun tilalle,onko väliä mistä suunnasta tota proppua lyö taltalla ,että proppu pääsee kääntymään poikittain ja sen saa helposti ulos?
Kysymys kaksi,mistä tulee moottoriöljynjäähdyttimen vesikierron letkut(meno/paluu) tai vaihtoehtoisesti ,onko se elementti vaan pultattuna suodattimen ja filtterin välissä(jos sen ottaa pois)?
Kysymys kaksi,mistä tulee moottoriöljynjäähdyttimen vesikierron letkut(meno/paluu) tai vaihtoehtoisesti ,onko se elementti vaan pultattuna suodattimen ja filtterin välissä(jos sen ottaa pois)?
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
On vain välissä. Tarvit vain uuden lyhyemmän kierreholkin suodattimelle. Öljynjäähdytin on Suomen oloissa ihan turha. Tarkoitettu pitkiin Autobahn ajoihin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Vauhtipyörän kuntoa et pysty mitenkään toteamaan käsin (jos siis yhdessä osassa) ja yksilevyisen kytkimen keskittämiseen riittää kyllä ihan silmä.
Eiköhän tuossa ole ns.lämmönvaihdin eikä varsinainen öljyn jäähdytin,jonka tietysti halutessaan varmaankin pystyy ottamaan pois käytöstä.
Öljynsyönti vikaa noissa oli jo yleisesti muutaman vuoden vanhana/alle 100tkm ajettuna,eli ainakin ne ohjurinkumit kannattaa vaihtaa
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Juu kumit menee vaihtoon,komeesti oli venttiilikopan tiivste vuotanut kun purin konetta.Kannentiivisteen välistä kannen takaosassa on tihkunut öljyä(lohko yläosasta kostea),onko toi ihan normi juttu,vai kannattaako toi kannentiiviste vaihtaa samalla kun kone on pukissa??! kirjoitti: ↑12 Touko 2019, 21:50Vauhtipyörän kuntoa et pysty mitenkään toteamaan käsin (jos siis yhdessä osassa) ja yksilevyisen kytkimen keskittämiseen riittää kyllä ihan silmä.
Eiköhän tuossa ole ns.lämmönvaihdin eikä varsinainen öljyn jäähdytin,jonka tietysti halutessaan varmaankin pystyy ottamaan pois käytöstä.
Öljynsyönti vikaa noissa oli jo yleisesti muutaman vuoden vanhana/alle 100tkm ajettuna,eli ainakin ne ohjurinkumit kannattaa vaihtaa
Re: Omegan -98 x20xev:n tilalle Omegan 2.2 16v
Itse en ehkä lähtis kannentiivistettä vaihtamaan ilman varsinaista syytä,mutta onhan se mahdottoman kiva tehdä moottoripukissa verrattuna rymytä konehuoneessa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V