Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kevään aikana on tullut ajettua iso määrä autoja ja kyllä monissa automatti toimii paremmin kuin Astrassa. Esimerkiksi Grandlandin 8 v automaatti on selkeästi parempi ja myöskin Focuksen 8 v on sujuvampi. Hyundai/Kian 7 vaihteinen ja VW konsernin DSG 7 ovat jossain tilanteissa parempia ja joissain huonompia verrattuna Astraan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Taajamanopeuksissa on jatkuvasti pakko käsin kepittää pienemmälle vaihteelle kun en kestä kuunnella voimansiirron jyrinää. Tuppaa pitämään kierrokset vain hiukan yli tonnissa. Jos kaasulla yritän vaihtaa pienemmälle vaihtaa automaatti kohta taas takaisin isommalle. Kylmällä koneella ja vaihteistoöljyllä toimii mielestäni niin kuin pitääkin.
Maantienopeuksissa käyttäytyy ihan fiksusti
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
-
- 'Kadett'
- Viestit: 31
- Liittynyt: 09 Touko 2019, 21:06
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla osa numeroista näkyy nimellä ja osa ei, varmaan riippuu miten numeron on tallentanut. Sellainen vaikutelma, että käsin syötetyt numerot näkyisi tekstinä ja esim fonecta callerista tallennetut ei. Varmaan erilaisia tietokenttiä kontakteissa, en ole sen tarkemmin tutkinut. Telian liittymä ja kaikki on +358-muodossa.Freyeri kirjoitti: ↑14 Touko 2019, 08:15Täytyykin kokeilla. Sama ongelma ja nimenomaan Telian liittymä löytyy täältä.majuhoxx kirjoitti: ↑13 Touko 2019, 23:25Tuosta on ollut jonkin verran keskustelua ja todettiin että taisi olla peräti kaikilla Telian liittymä jolla nimi ei näkynyt. Jos oli Telian liittymä niin piti laittaa tai poistaa +358 edestä, niin alkoi nimi näkymään.. Se mitä tuo johtuu niin en osaa sanoa..SportsT_Innovation kirjoitti: ↑13 Touko 2019, 22:20
Itse en kyllä usko, että operaattorilla on asiaan mitään vaikutusta (tai no kyllähän nykymaailmassa kai kaikki on mahdollista), vaan veikkaan, että ongelma on siinä, että puhelin ja Intellilink eivät synkkaa keskenään kunnolla. Myös muiden merkkien viihdejärjestelmien ja tiettyjen puhelinmallien välisessä synkkaamisessa on ollut ongelmia.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo, tuo ryömintä ja pudotus ykköselle & sen jälkeinen moottorin kiihdytyskiekaisu on vähän kökkö just esim. hidastetöyssyissä, mutta onneksi tuollaisia tilanteita on tosi harvoin itsellä. Onneksi jousitus ei ole pintakova. Sen verran mukavasti menee töyssyjen yli, ettei liikaa tarvitse hidastaa vauhtiaOpelinno kirjoitti: ↑16 Touko 2019, 19:01Minunkin mielestä automaatti ei aina toimi optimaalisesti ja vaatisi fiksausta ohjelmointiin. Esim. hidastetöyssyn jälkeen kaasua lisättäessä kierrokset karkaavat turhan korkealle hetkeksi, koska automaatti on pudottanut 1-vaihteelle, vaikka 2:n olisi paljon loogisempi valinta. Samoin enemmän polkaistaessa esim. rampilla pienemmälle vaihtaessaan saattaa nykäistä todella voimakkaasti. Edellisessä Hondassa, Aisinin valmistama vaihteisto toimi mielestäni huomattavasti jouheammin.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Taajamanopudessa 40-50 vauhdissa vakkarilla ajaessa automaattilootalla nytkyttelee, eli ei pidä kyytiä tasaisena, onko muilla samanlaista vai vain omalla kohdalla, edellisissä omistamissani autoissa en ole tuollaiseen törmännyt.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑17 Touko 2019, 17:03Taajamanopudessa 40-50 vauhdissa vakkarilla ajaessa automaattilootalla nytkyttelee, eli ei pidä kyytiä tasaisena, onko muilla samanlaista vai vain omalla kohdalla, edellisissä omistamissani autoissa en ole tuollaiseen törmännyt.
Mull tuntuu nytkytys ajoittain 120 kmh ajossa, ei kuulemma vikaa.
Pitääkö muilla ilmastointi lisä-ääntä ohjaamoom vs. Pelkkä puhallin? Mun mielestä hansikaslokeron alapuolelta alkaa kuulua kylmäkonemainen hyrinä kun ilmastoin kytkee päälle. Hyrinä on jatkuvaa ja tasaista joka loppuu kun ilmastoinnin kytkee pois. Todella outoa.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No eipä ole tullut mieleenkään käyttää taajamassa vakkariaJPYlöjärvi kirjoitti: ↑17 Touko 2019, 17:03Taajamanopudessa 40-50 vauhdissa vakkarilla ajaessa automaattilootalla nytkyttelee, eli ei pidä kyytiä tasaisena, onko muilla samanlaista vai vain omalla kohdalla, edellisissä omistamissani autoissa en ole tuollaiseen törmännyt.
Mites sulla moottorin kierrokset taajamanopeuksissa? Eilenkin ajelin pitkää loivaa ylämäkeä rantatunnelissa n. 65km/h mittarinopeudella 1100rpm voimansiirto jyryyttäen. Pakko oli käsin vaihtaa pienemmälle
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oon huomannut taajama nopeudessa epätasaisen menon vakkarilla ja tasakaasulla. Ilmastointi ulisee kyllä, ei hurisee. Ehkä nää vaan on Astraismeja. Joskus hitaasta liittymästä kiihdytettäessä kierrättää lähes tappiin kierrokset ennen vaihtoa -> auto ei liiku mihinkään. Välillä menee niin tehokkaasti että.Hoki kirjoitti: ↑18 Touko 2019, 08:01Pitääkö muilla ilmastointi lisä-ääntä ohjaamoom vs. Pelkkä puhallin? Mun mielestä hansikaslokeron alapuolelta alkaa kuulua kylmäkonemainen hyrinä kun ilmastoin kytkee päälle. Hyrinä on jatkuvaa ja tasaista joka loppuu kun ilmastoinnin kytkee pois. Todella outoa.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑17 Touko 2019, 17:03Taajamanopudessa 40-50 vauhdissa vakkarilla ajaessa automaattilootalla nytkyttelee, eli ei pidä kyytiä tasaisena, onko muilla samanlaista vai vain omalla kohdalla, edellisissä omistamissani autoissa en ole tuollaiseen törmännyt.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Käytän vakkaria lähes aina ja jokapaikassa, säästyy ylimääräisiltä maksuilta, koska muuten esim 40 alueella nopeus nousee tosi helposti liian kovaksi, kuten usein huomaan muiden nopeuksista, kun itse ajan 40 alueella 45-46 todellista nopeutta, (vakkarissa 48 ) niin on nopeasti jono perässä. Kierrokset on vähän yli tuhannessa, mutta mitään kovin pahaa jyrytystä en ole havainnut, verrokkina työkaverin Octavia DSG, jossa jyrinä huomattavasti pahempi samoissa nopeuksissa, siinä pitää tosiaankin käsin vaihtaa pienemmälle.Fisherman kirjoitti: ↑18 Touko 2019, 09:49No eipä ole tullut mieleenkään käyttää taajamassa vakkariaJPYlöjärvi kirjoitti: ↑17 Touko 2019, 17:03Taajamanopudessa 40-50 vauhdissa vakkarilla ajaessa automaattilootalla nytkyttelee, eli ei pidä kyytiä tasaisena, onko muilla samanlaista vai vain omalla kohdalla, edellisissä omistamissani autoissa en ole tuollaiseen törmännyt.
Mites sulla moottorin kierrokset taajamanopeuksissa? Eilenkin ajelin pitkää loivaa ylämäkeä rantatunnelissa n. 65km/h mittarinopeudella 1100rpm voimansiirto jyryyttäen. Pakko oli käsin vaihtaa pienemmälle
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 13 Maalis 2010, 13:58
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kun nyt lämpimät koitti jälleen ja tuli ilmastointia pidettyä päällä, niin kompuran tehdessä töitä ja tuottaessa painetta tms., kuuluu tosiaa väilillä tuota outoa ulinaa. Samoin kun huurun poiston heittää automaatti päälle ja kun vetäsee lasit kirkkaaksi kuuluu samoin tuo kirkaisu tai ujellus. Kohta auto menossa ensimmäiseen huoltoon, täytyy varmaan mainita asiasta.
Itse koen automaatin toiminnan pehmeäksi ja miellyttäväksi, eikä jyrinä kyllä mitenkään häiritse. Kun laatikko heittää kaupungissa isompaa pesään, kulutus myös putoaa samassa tahdissa ja näillä bensan hinnoilla kyllä hyvä homma.
Itse koen automaatin toiminnan pehmeäksi ja miellyttäväksi, eikä jyrinä kyllä mitenkään häiritse. Kun laatikko heittää kaupungissa isompaa pesään, kulutus myös putoaa samassa tahdissa ja näillä bensan hinnoilla kyllä hyvä homma.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kerro toki minkä kannan ottavat. Nyt kun asiaa osaa kuulostella, niin ääni itseasiassa ärsyttää koko ajan kun ilmastointi on päällä. Aika selkeä ero kun tyhjäkäynnillä nappaa ilmastoinnin pois ja suuntaa hoksottimet apparin jalkatilaan. Viime kesältä en muista tätä joten tuskin kovasti kuuluipannacotta kirjoitti: ↑18 Touko 2019, 21:59 Kun nyt lämpimät koitti jälleen ja tuli ilmastointia pidettyä päällä, niin kompuran tehdessä töitä ja tuottaessa painetta tms., kuuluu tosiaa väilillä tuota outoa ulinaa. Samoin kun huurun poiston heittää automaatti päälle ja kun vetäsee lasit kirkkaaksi kuuluu samoin tuo kirkaisu tai ujellus. Kohta auto menossa ensimmäiseen huoltoon, täytyy varmaan mainita asiasta.
Itse koen automaatin toiminnan pehmeäksi ja miellyttäväksi, eikä jyrinä kyllä mitenkään häiritse. Kun laatikko heittää kaupungissa isompaa pesään, kulutus myös putoaa samassa tahdissa ja näillä bensan hinnoilla kyllä hyvä homma.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Meneekö sisäkierto samalla päälle, silloin tietysti ääni muuttuu kun ilma alkaa mennä sisältä puhaltimelle. Sisäkierron nappia painamalla näet keskinäöytössä onko se automaatilla vai ulkootto asennossa.Hoki kirjoitti: ↑18 Touko 2019, 08:01
Pitääkö muilla ilmastointi lisä-ääntä ohjaamoom vs. Pelkkä puhallin? Mun mielestä hansikaslokeron alapuolelta alkaa kuulua kylmäkonemainen hyrinä kun ilmastoin kytkee päälle. Hyrinä on jatkuvaa ja tasaista joka loppuu kun ilmastoinnin kytkee pois. Todella outoa.
Toi ilmastointi on yks paska astrassa kun kesä taas tulee alkaa sapettaa jo etukäteen. Ilmastointi menee itsestää päälle, sisäkierto menee itsestään päälle, lämpötilan säätö on joko jääkylmää tai lämmintä...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
"Automaatti-ilmastointi". Sisäkiertokin menee tarvittaessa päälle auto-asennossa lämpö- tai kosteusanturin ohjaamana tietyissä olosuhteissa. Olen omistanut monta C-sekmentin autoa automaatti-ilmastoinilla ja Astrassa se on yksi parhaista niin kesällä kuin talvella. Toimii paljon paremmin kuin esim. japanilaisissa. Samaa mieltä oli aikoinaan TM-lehtikin. Jos ilmastointi menee itsekseen päälle AC- tai auto-nappia painamatta, niin jossain on vikaa
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Käyttötarpeita on toki erilaisia, mutta miksi haluat ajaa kesällä ilman ilmastointia?
Omassa autossa se kyllä menee pois jos se napista laittaa pois. Ettei vaan kyse olis siitä, että ajelet eri avaimella? Auto kun näyttää muistavan ilmastoinnin asetukset avainkohtaisesti..?
Ei ole kyllä kesällä osunut mitään itseä ärsyttäviä ominaisuuksia, ihan yhtä hyvin tai huonosti tuntuu toimivan kuin kaikkien muidenkin c-segmentin autojen automaagi-ilmastoinnit mitä olen kokeillut. Talvella lähinnä itseäni vituttaa kun tuo ei puhaltele automaatilla tarpeeksi laseihin, jos on kostea keli niin pitää itse säätää puhallusta ettei lasit huuruunnu.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En ole huomannut nypyttämistä vakkarilla ajaessa 80-120km/h nopeuksissa, taajamassa ei tule käytettyä. Enkä ole huomannut myöskään mitään erikoista käyttäytymistä automaattilaatikolla hidastetöyssyissäkään. Vähän hienostuneempi se vois toki olla, lomalla oli vuokra-autona pakasta vedetty Civicci jonka laatikko toimi kyl aavistuksen shmootimmin.
Ilmastoinnin asetuksiin ei ole tullut puututtua oli talvi tai kesä, auto-asetuksilla menty. Joskus saattaa tuntua liian kylmältä puhallus mutta lämpötilaa yhdellä asteella korjaamalla taas korjaantunut fiilis.
Ilmastoinnin asetuksiin ei ole tullut puututtua oli talvi tai kesä, auto-asetuksilla menty. Joskus saattaa tuntua liian kylmältä puhallus mutta lämpötilaa yhdellä asteella korjaamalla taas korjaantunut fiilis.
Johnny, la gente esta muy loca.