Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
AHJ313
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2015, 14:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja AHJ313 »

Kevään aikana on tullut ajettua iso määrä autoja ja kyllä monissa automatti toimii paremmin kuin Astrassa. Esimerkiksi Grandlandin 8 v automaatti on selkeästi parempi ja myöskin Focuksen 8 v on sujuvampi. Hyundai/Kian 7 vaihteinen ja VW konsernin DSG 7 ovat jossain tilanteissa parempia ja joissain huonompia verrattuna Astraan.
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

SB9x kirjoitti: 16 Touko 2019, 17:18 ^ Jaa, mikäs automaatissa. Itsellä ei pahaa sanottavaa.
Taajamanopeuksissa on jatkuvasti pakko käsin kepittää pienemmälle vaihteelle kun en kestä kuunnella voimansiirron jyrinää. Tuppaa pitämään kierrokset vain hiukan yli tonnissa. Jos kaasulla yritän vaihtaa pienemmälle vaihtaa automaatti kohta taas takaisin isommalle. Kylmällä koneella ja vaihteistoöljyllä toimii mielestäni niin kuin pitääkin.
Maantienopeuksissa käyttäytyy ihan fiksusti
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
PormestariSisu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Touko 2019, 21:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja PormestariSisu »

Freyeri kirjoitti: 14 Touko 2019, 08:15
majuhoxx kirjoitti: 13 Touko 2019, 23:25
SportsT_Innovation kirjoitti: 13 Touko 2019, 22:20
Itse en kyllä usko, että operaattorilla on asiaan mitään vaikutusta (tai no kyllähän nykymaailmassa kai kaikki on mahdollista), vaan veikkaan, että ongelma on siinä, että puhelin ja Intellilink eivät synkkaa keskenään kunnolla. Myös muiden merkkien viihdejärjestelmien ja tiettyjen puhelinmallien välisessä synkkaamisessa on ollut ongelmia.
Tuosta on ollut jonkin verran keskustelua ja todettiin että taisi olla peräti kaikilla Telian liittymä jolla nimi ei näkynyt. Jos oli Telian liittymä niin piti laittaa tai poistaa +358 edestä, niin alkoi nimi näkymään.. Se mitä tuo johtuu niin en osaa sanoa..
Täytyykin kokeilla. Sama ongelma ja nimenomaan Telian liittymä löytyy täältä.
Mulla osa numeroista näkyy nimellä ja osa ei, varmaan riippuu miten numeron on tallentanut. Sellainen vaikutelma, että käsin syötetyt numerot näkyisi tekstinä ja esim fonecta callerista tallennetut ei. Varmaan erilaisia tietokenttiä kontakteissa, en ole sen tarkemmin tutkinut. Telian liittymä ja kaikki on +358-muodossa.
Avatar
SB9x
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SB9x »

Opelinno kirjoitti: 16 Touko 2019, 19:01
SB9x kirjoitti: 16 Touko 2019, 17:18 ^ Jaa, mikäs automaatissa. Itsellä ei pahaa sanottavaa.
Minunkin mielestä automaatti ei aina toimi optimaalisesti ja vaatisi fiksausta ohjelmointiin. Esim. hidastetöyssyn jälkeen kaasua lisättäessä kierrokset karkaavat turhan korkealle hetkeksi, koska automaatti on pudottanut 1-vaihteelle, vaikka 2:n olisi paljon loogisempi valinta. Samoin enemmän polkaistaessa esim. rampilla pienemmälle vaihtaessaan saattaa nykäistä todella voimakkaasti. Edellisessä Hondassa, Aisinin valmistama vaihteisto toimi mielestäni huomattavasti jouheammin.
Joo, tuo ryömintä ja pudotus ykköselle & sen jälkeinen moottorin kiihdytyskiekaisu on vähän kökkö just esim. hidastetöyssyissä, mutta onneksi tuollaisia tilanteita on tosi harvoin itsellä. Onneksi jousitus ei ole pintakova. Sen verran mukavasti menee töyssyjen yli, ettei liikaa tarvitse hidastaa vauhtia :)
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
JPYlöjärvi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPYlöjärvi »

SB9x kirjoitti: 16 Touko 2019, 17:18 ^ Jaa, mikäs automaatissa. Itsellä ei pahaa sanottavaa.
Taajamanopudessa 40-50 vauhdissa vakkarilla ajaessa automaattilootalla nytkyttelee, eli ei pidä kyytiä tasaisena, onko muilla samanlaista vai vain omalla kohdalla, edellisissä omistamissani autoissa en ole tuollaiseen törmännyt.
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoki »

JPYlöjärvi kirjoitti: 17 Touko 2019, 17:03
SB9x kirjoitti: 16 Touko 2019, 17:18 ^ Jaa, mikäs automaatissa. Itsellä ei pahaa sanottavaa.
Taajamanopudessa 40-50 vauhdissa vakkarilla ajaessa automaattilootalla nytkyttelee, eli ei pidä kyytiä tasaisena, onko muilla samanlaista vai vain omalla kohdalla, edellisissä omistamissani autoissa en ole tuollaiseen törmännyt.
.
Mull tuntuu nytkytys ajoittain 120 kmh ajossa, ei kuulemma vikaa.

Pitääkö muilla ilmastointi lisä-ääntä ohjaamoom vs. Pelkkä puhallin? Mun mielestä hansikaslokeron alapuolelta alkaa kuulua kylmäkonemainen hyrinä kun ilmastoin kytkee päälle. Hyrinä on jatkuvaa ja tasaista joka loppuu kun ilmastoinnin kytkee pois. Todella outoa.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

JPYlöjärvi kirjoitti: 17 Touko 2019, 17:03
SB9x kirjoitti: 16 Touko 2019, 17:18 ^ Jaa, mikäs automaatissa. Itsellä ei pahaa sanottavaa.
Taajamanopudessa 40-50 vauhdissa vakkarilla ajaessa automaattilootalla nytkyttelee, eli ei pidä kyytiä tasaisena, onko muilla samanlaista vai vain omalla kohdalla, edellisissä omistamissani autoissa en ole tuollaiseen törmännyt.
No eipä ole tullut mieleenkään käyttää taajamassa vakkaria :o
Mites sulla moottorin kierrokset taajamanopeuksissa? Eilenkin ajelin pitkää loivaa ylämäkeä rantatunnelissa n. 65km/h mittarinopeudella 1100rpm voimansiirto jyryyttäen. Pakko oli käsin vaihtaa pienemmälle
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 18 Kesä 2016, 19:58

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TerOpel »

Hoki kirjoitti: 18 Touko 2019, 08:01
JPYlöjärvi kirjoitti: 17 Touko 2019, 17:03
SB9x kirjoitti: 16 Touko 2019, 17:18 ^ Jaa, mikäs automaatissa. Itsellä ei pahaa sanottavaa.
Taajamanopudessa 40-50 vauhdissa vakkarilla ajaessa automaattilootalla nytkyttelee, eli ei pidä kyytiä tasaisena, onko muilla samanlaista vai vain omalla kohdalla, edellisissä omistamissani autoissa en ole tuollaiseen törmännyt.
Pitääkö muilla ilmastointi lisä-ääntä ohjaamoom vs. Pelkkä puhallin? Mun mielestä hansikaslokeron alapuolelta alkaa kuulua kylmäkonemainen hyrinä kun ilmastoin kytkee päälle. Hyrinä on jatkuvaa ja tasaista joka loppuu kun ilmastoinnin kytkee pois. Todella outoa.
Oon huomannut taajama nopeudessa epätasaisen menon vakkarilla ja tasakaasulla. Ilmastointi ulisee kyllä, ei hurisee. Ehkä nää vaan on Astraismeja. Joskus hitaasta liittymästä kiihdytettäessä kierrättää lähes tappiin kierrokset ennen vaihtoa -> auto ei liiku mihinkään. Välillä menee niin tehokkaasti että.
JPYlöjärvi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPYlöjärvi »

Fisherman kirjoitti: 18 Touko 2019, 09:49
JPYlöjärvi kirjoitti: 17 Touko 2019, 17:03
SB9x kirjoitti: 16 Touko 2019, 17:18 ^ Jaa, mikäs automaatissa. Itsellä ei pahaa sanottavaa.
Taajamanopudessa 40-50 vauhdissa vakkarilla ajaessa automaattilootalla nytkyttelee, eli ei pidä kyytiä tasaisena, onko muilla samanlaista vai vain omalla kohdalla, edellisissä omistamissani autoissa en ole tuollaiseen törmännyt.
No eipä ole tullut mieleenkään käyttää taajamassa vakkaria :o
Mites sulla moottorin kierrokset taajamanopeuksissa? Eilenkin ajelin pitkää loivaa ylämäkeä rantatunnelissa n. 65km/h mittarinopeudella 1100rpm voimansiirto jyryyttäen. Pakko oli käsin vaihtaa pienemmälle
Käytän vakkaria lähes aina ja jokapaikassa, säästyy ylimääräisiltä maksuilta, koska muuten esim 40 alueella nopeus nousee tosi helposti liian kovaksi, kuten usein huomaan muiden nopeuksista, kun itse ajan 40 alueella 45-46 todellista nopeutta, (vakkarissa 48 ) niin on nopeasti jono perässä. Kierrokset on vähän yli tuhannessa, mutta mitään kovin pahaa jyrytystä en ole havainnut, verrokkina työkaverin Octavia DSG, jossa jyrinä huomattavasti pahempi samoissa nopeuksissa, siinä pitää tosiaankin käsin vaihtaa pienemmälle.
pannacotta
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Maalis 2010, 13:58

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja pannacotta »

Kun nyt lämpimät koitti jälleen ja tuli ilmastointia pidettyä päällä, niin kompuran tehdessä töitä ja tuottaessa painetta tms., kuuluu tosiaa väilillä tuota outoa ulinaa. Samoin kun huurun poiston heittää automaatti päälle ja kun vetäsee lasit kirkkaaksi kuuluu samoin tuo kirkaisu tai ujellus. Kohta auto menossa ensimmäiseen huoltoon, täytyy varmaan mainita asiasta.

Itse koen automaatin toiminnan pehmeäksi ja miellyttäväksi, eikä jyrinä kyllä mitenkään häiritse. Kun laatikko heittää kaupungissa isompaa pesään, kulutus myös putoaa samassa tahdissa ja näillä bensan hinnoilla kyllä hyvä homma.
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoki »

pannacotta kirjoitti: 18 Touko 2019, 21:59 Kun nyt lämpimät koitti jälleen ja tuli ilmastointia pidettyä päällä, niin kompuran tehdessä töitä ja tuottaessa painetta tms., kuuluu tosiaa väilillä tuota outoa ulinaa. Samoin kun huurun poiston heittää automaatti päälle ja kun vetäsee lasit kirkkaaksi kuuluu samoin tuo kirkaisu tai ujellus. Kohta auto menossa ensimmäiseen huoltoon, täytyy varmaan mainita asiasta.

Itse koen automaatin toiminnan pehmeäksi ja miellyttäväksi, eikä jyrinä kyllä mitenkään häiritse. Kun laatikko heittää kaupungissa isompaa pesään, kulutus myös putoaa samassa tahdissa ja näillä bensan hinnoilla kyllä hyvä homma.
Kerro toki minkä kannan ottavat. Nyt kun asiaa osaa kuulostella, niin ääni itseasiassa ärsyttää koko ajan kun ilmastointi on päällä. Aika selkeä ero kun tyhjäkäynnillä nappaa ilmastoinnin pois ja suuntaa hoksottimet apparin jalkatilaan. Viime kesältä en muista tätä joten tuskin kovasti kuului
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Hoki kirjoitti: 18 Touko 2019, 08:01

Pitääkö muilla ilmastointi lisä-ääntä ohjaamoom vs. Pelkkä puhallin? Mun mielestä hansikaslokeron alapuolelta alkaa kuulua kylmäkonemainen hyrinä kun ilmastoin kytkee päälle. Hyrinä on jatkuvaa ja tasaista joka loppuu kun ilmastoinnin kytkee pois. Todella outoa.
Meneekö sisäkierto samalla päälle, silloin tietysti ääni muuttuu kun ilma alkaa mennä sisältä puhaltimelle. Sisäkierron nappia painamalla näet keskinäöytössä onko se automaatilla vai ulkootto asennossa.

Toi ilmastointi on yks paska astrassa kun kesä taas tulee alkaa sapettaa jo etukäteen. Ilmastointi menee itsestää päälle, sisäkierto menee itsestään päälle, lämpötilan säätö on joko jääkylmää tai lämmintä...
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

"Automaatti-ilmastointi". Sisäkiertokin menee tarvittaessa päälle auto-asennossa lämpö- tai kosteusanturin ohjaamana tietyissä olosuhteissa. Olen omistanut monta C-sekmentin autoa automaatti-ilmastoinilla ja Astrassa se on yksi parhaista niin kesällä kuin talvella. Toimii paljon paremmin kuin esim. japanilaisissa. Samaa mieltä oli aikoinaan TM-lehtikin. Jos ilmastointi menee itsekseen päälle AC- tai auto-nappia painamatta, niin jossain on vikaa
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Metula kirjoitti: 19 Touko 2019, 20:56 Toi ilmastointi on yks paska astrassa kun kesä taas tulee alkaa sapettaa jo etukäteen. Ilmastointi menee itsestää päälle, sisäkierto menee itsestään päälle, lämpötilan säätö on joko jääkylmää tai lämmintä...
Käyttötarpeita on toki erilaisia, mutta miksi haluat ajaa kesällä ilman ilmastointia?
Omassa autossa se kyllä menee pois jos se napista laittaa pois. Ettei vaan kyse olis siitä, että ajelet eri avaimella? Auto kun näyttää muistavan ilmastoinnin asetukset avainkohtaisesti..?

Ei ole kyllä kesällä osunut mitään itseä ärsyttäviä ominaisuuksia, ihan yhtä hyvin tai huonosti tuntuu toimivan kuin kaikkien muidenkin c-segmentin autojen automaagi-ilmastoinnit mitä olen kokeillut. Talvella lähinnä itseäni vituttaa kun tuo ei puhaltele automaatilla tarpeeksi laseihin, jos on kostea keli niin pitää itse säätää puhallusta ettei lasit huuruunnu.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Johnny »

En ole huomannut nypyttämistä vakkarilla ajaessa 80-120km/h nopeuksissa, taajamassa ei tule käytettyä. Enkä ole huomannut myöskään mitään erikoista käyttäytymistä automaattilaatikolla hidastetöyssyissäkään. Vähän hienostuneempi se vois toki olla, lomalla oli vuokra-autona pakasta vedetty Civicci jonka laatikko toimi kyl aavistuksen shmootimmin.

Ilmastoinnin asetuksiin ei ole tullut puututtua oli talvi tai kesä, auto-asetuksilla menty. Joskus saattaa tuntua liian kylmältä puhallus mutta lämpötilaa yhdellä asteella korjaamalla taas korjaantunut fiilis.
Johnny, la gente esta muy loca.
Vastaa Viestiin