Vectra C 2007, keskuselektroniikan ohjausyksikkö

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Rapids
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 08:16

Vectra C 2007, keskuselektroniikan ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Rapids »

Terve,

otsikonmukainen ohjausyksikkö ilmeisesti tempppuilee. Ainakin penkinlämmittimet, takalasipyyhin ja tutkajärjestelmä ovat pimeänä.

Olen käyttänyt autoa 10v huollossa pienemmällä korjaamolla ja aina on ratkaisut ongelmiin löytyneet. Nyt kuitenkin nostivat kädet pystyyn. Sanoivat vian olevan ko. ohjausyksikössä eivätkä voi sille mitään tehdä. Merkkihuoltoon siis.

Merkkihuolto totesi saman, viallinen ohjausyksikkö. Uusi yksikkö Saksasta maksaa 1090e + työt ja ohjelmoinnit.

Kysyin vielä paikallisesta autosähköliikkeestä asiasta. Eivät kuulemma itse näitä voi korjata, mutta voivat kyllä lähettää sen tarkastettavaksi/korjattavaksi toiseen firmaan. Takeita onnistumisesta ei ole ja autolla ei ilmeisesti voisi tämän prosessin aikana ajaa, eli auto seisoisi korjaamolla ennalta määrittelemättömän ajan.

Olisiko tietoa tällaistä ohjausyksiköstä, sen korjauttamisesta tai uuden hankinnasta?
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra C 2007, keskuselektroniikan ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Minkähänlaista temppuilua esiintyy?
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Rapids
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 08:16

Re: Vectra C 2007, keskuselektroniikan ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Rapids »

Eli penkinlämmittimet, takalasipyyhin ja tutkajärjestelmä eivät toimi.

Näiden toiminta kulkee tuon ohjausyksikön kautta.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra C 2007, keskuselektroniikan ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja petrisa »

No, eihän se välttämättä ole tuon yksikön syy vaan näissä toimimattomissa laitteissa voi olla vikaa. Eikä varmaankaan mitenkään harvinaista näiden osalta.

En itse ainakaan luottaisi vielä tuon merkkiliikkeen tuomioon vaan käyttäisin vielä autoa vaikka jonkun harrastajan OpCom:ssa.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Vastaa Viestiin