Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Eli c vectra vm 07 z18xer koneella. Ajettu 230tkm
Oireina tehottomuus, vapaalla kun painaa kaasun heti pohjaan niin kierrokset nousee noin 3500 sitten alkaa pätkiä ja hyytyy. Jos kaasun painaa rauhallisesti pohjaan niin kierrokset nousee noin 5000 ja alkaa samat oireet. Sähköjen puolesta pitäisi olla kunnossa ainakin korjaamon mukaan. Puristukset on alhaiset noin 6bar joka pytyssä. Jako on kohdillaan, korjaamolla veikattiin että säätyvät nokkapyörät olisi jumissa, mielipiteitä tästä ? Tosiaan kokeiltu uudella sytytyskasetilla ja ilmamassamittarilla, tulpat on uudet. Mitään vikakoodeja ei tule.
Oireina tehottomuus, vapaalla kun painaa kaasun heti pohjaan niin kierrokset nousee noin 3500 sitten alkaa pätkiä ja hyytyy. Jos kaasun painaa rauhallisesti pohjaan niin kierrokset nousee noin 5000 ja alkaa samat oireet. Sähköjen puolesta pitäisi olla kunnossa ainakin korjaamon mukaan. Puristukset on alhaiset noin 6bar joka pytyssä. Jako on kohdillaan, korjaamolla veikattiin että säätyvät nokkapyörät olisi jumissa, mielipiteitä tästä ? Tosiaan kokeiltu uudella sytytyskasetilla ja ilmamassamittarilla, tulpat on uudet. Mitään vikakoodeja ei tule.
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Voi olla ongelma nokkapyörien / nokkapyörän säädössä.
viewtopic.php?f=4&t=246419
viewtopic.php?f=4&t=165169
viewtopic.php?f=4&t=190150
Kuulostaako kone enempi dieseliltä ?
viewtopic.php?f=4&t=246419
viewtopic.php?f=4&t=165169
viewtopic.php?f=4&t=190150
Kuulostaako kone enempi dieseliltä ?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Noita vanhoja lueskelinkin läpi. Käynnistäessä kolistaa muutaman sekuntin. Tämä aina välillä tuntuisi toimivan paremmin, nyt alkaa olla kyllä tasaisen huono.
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Niitä topicceja aiheesta löytyy lisääkin haulla.
100 % varmasti on vaikea tietää... tehottomuus on yksi oire ja vikakoodeja ei välttämättä tule.
Nuo alhaiset puristukset ihmetyttää... ja vielä kaikissa sylintereissä.
100 % varmasti on vaikea tietää... tehottomuus on yksi oire ja vikakoodeja ei välttämättä tule.
Nuo alhaiset puristukset ihmetyttää... ja vielä kaikissa sylintereissä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Sepäs siinä korjaamolla epäili että voisi tosiaan kadota paineet nokkapyörien takia. Kuitenkaan puristuksia ei mitattu öljyn kanssa uudelleen. Kolmessa tasan 6 ja yhdessä 5.5
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Ohivuotomittauskaan ei vikaa selventänyt, 5% luokkaa. Mites tuo nokkapyörien vaihto, onko uudet pyörät jotenkin lukittu oikeaan asuntoon. Ajoitus työkalut tuo vissiin vaatii.
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Tuossa topicissa nokkapyörien vaihdosta , tosin koskien Z16XER - konetta , mutta todennäköisesti vaihto kutakuinkin samalla tavalla.
viewtopic.php?f=4&t=269752&hilit=nokkapy%C3%B6r%C3%A4t
viewtopic.php?f=4&t=269752&hilit=nokkapy%C3%B6r%C3%A4t
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Tuossa olikin hyvin ohjeita. Eli ilmeisesti uudet pyörät on lukittu oikeaan asentoon. Ajoitus sarjankin ostin. Ohjeessa oli tuo kohta mitä oli ihmetelty, eli miksi pitää käännellä kampiakseli 60° ja sitten kuitenkin asennusvaiheessa kääntää merkit kohdalleen ?
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Uudet pyörät ovat tosiaan lukitut oikeaan asentoon. Ohjeen osalta en osaa ottaa kantaa tuohon kampiakselin kääntelyyn.
Kannattaa käyttää hakua , eli hakukenttään nokkapyörät. Useampi foorumilainen on nokkapyöriä onnistuneesti vaihdellut.
Itsellä ei ole kyseisestä työstä kokemusta.
Kannattaa käyttää hakua , eli hakukenttään nokkapyörät. Useampi foorumilainen on nokkapyöriä onnistuneesti vaihdellut.
Itsellä ei ole kyseisestä työstä kokemusta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Olisiko tuo 60astetta siksi että asennettaessa nokkpyörää männät olisi kaikki alempana eikä mahdollisuutta olisi työvirheelle jossa mäntä vastaa venttiileihin nokkapyörän kiristämisen aikana
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Kokeilimpa nyt vielä ottaa ykkös lambdan irti putkesta ja kas kummaa sehän toimii. Vika siis luultavasti katissa, ruuvasin lambdan takasin ja otin vielä katin jälkeen putken auki ja tulos oli tukkoinen auto. Kokeilin vielä kaikki liitokset kiinni ja otin lambdan liittimen auki, ei vaikutusta. Ihmetyttää vaan että laakkosella oli tutkittu putki ja katti vikaa ei kuulemma ole
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Kun ottaa lambdan irti ja auto toimii paremmin, niin vika olisi ennemminkin lambda anturissa kuin katissa. Kun putki ja katti on tutkittu , niin tuskin niissä vikaa on. Et maininnut , että lambda olisi vaihdettu. Jos se säätää seosta väärin, esimerkiksi liian rikkaalle, niin auto on tehoton kierroksilla. Sama vika tietysti laihalla seoksella. Minkä väriset olivat sytytystulpat ?
Syttyikö vikavalo lambdan irrotuksesta ? Kun sen laittaa takaisin, ei ihan heti osaa säätää seosta oikein.
Syttyikö vikavalo lambdan irrotuksesta ? Kun sen laittaa takaisin, ei ihan heti osaa säätää seosta oikein.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Sillä ei ole vaikutusta jos lambda on putkessa kiinni ja liitin on irti. Se siis vaikutti kun ruuvasi lambdan irti putkesta. Vikavaloa ei syttynyt mutta koodin jätti
Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii
Siinä tapauksessa pakokaasuja tietty pääsee lambdan reiästä ulos auto ei ole niin tukkoinen... vaikuttaisi tosiaan olevan katti tukossa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i