Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
majuhoxx
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 08 Loka 2017, 11:15

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja majuhoxx »

Taikamatto kirjoitti: 09 Helmi 2020, 11:11 Opelin sivuilla julkaistu 7.2.2020 uudistettu hinnoittelu Insignia Executive Classic, MV2020A. Hinnat tainneet korjautua edelleen edullisempaan suuntaan.
Koskee ilmeisesti vain varastossa tai jo tehtaalta tulossa olevia autoja. Tehdastilauksia ei pysty tekemään johtuen tulevasta faceliftista. Eli tuotantotauko menossa. Mutta täytyy sanoa että nyt on hinta kyllä erittäin kohdallaan...
morbus
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 20:21

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja morbus »

Tervehdys vaan kaikille!

Kirjoitin tämän jo tuonne "yleiselle" puolellekin mut täällä saa ehkä hieman enemmän kiinni kohderyhmää...elikä, tässä esittäytyy nyt uusi Opelisti. Ja todellakin "uusi" Opelisti koska Opelia en ole koskaan aiemmin omistanut mutta viikko takaperin perjantaina (31.1) tuli ostettua, tai oikeammin haettua liikkeestä täysin uusi Opel Insignia (Executive 136 D Turbo A).
Tosiaan ikinä en ole Opelia omistanut enkä sen kummemmin edes niillä ajellut, joten hieman tämä itsenikin yllätti että Opeliin päädyin mutta nyt reilut 1100km sillä ajeltuani, pakko sanoa että hyvältähän tuo tuntuu.

Sen kummemmin värikkäästä autohistoriastani en ala tässä jaarittelemaan , kuin että Opelia ennen autona oli Kia Optima (1.7 CDRI Business Luxury 2016 A) ja se onkin kaikkein lähimpänä autoistani tätä nykyistä Opelia, joten siihen tässä kirjoituksessani Opelia vertaankin.
Itseasiassa Kiaa en olisi pois vaihtanutkaan ellei siinä olisi ollut niin huono kuljettajan istuin, tai ehkä "huono" on väärä sanavalinta koska tod.näk suurimpana syynä oli se ettei istuin vain sopinut minulle vartalolleni, ja sehän ei siitä vielä huonoa tee :D

Varusteitahan Kiassa oli yllin kyllin, kaikki mitä Kiaan oli vain 2016 saanut, eli siis reilusti enemmän kuin tässä nykyisessä Opelissa mutta ei niitäkään niin osaa oikein arvostaa jos kunnollista ajoasentoa ei löydy ja matkateko muuttuu jatkuvaksi venkslailuksi ja asennon korjailuksi, mikä ei tietenkään ole kovin hyvä juttu kun itsekin ajan päivittäin jo pelkkää työmatka-ajoa yli 90km, ja siihen päälle sitten kaikki muut ajot (kilometrejä tulee vuodessa n.42tkm)
Tässä kohtaa Insignia vetikin sit jo heti pidemmän korren, AGR-istuin on paljon parempi meikäläisen vartalolle. Tämän huomasin jo paljon aiemmin ennnenkuin edes Opelin tilasin kun olin käymässä Delta-autolla ja tämä automyyjä jolta loppujen lopuksi Opelin ostin (ja jolta olen jo 4 autoa ostanut) kehoitti minua kokeilemaan Opelin istuinta liikkeessä.Tästä taisi alkujaan lähteä kiinnostukseni Insigniaan.

Nyt kun olen autolla reilut 1000km ajellut olen huomannut että onhan tuo Opel maantieajossa huomattavasti vakaampi kuin mitä Kia oli, tosin onhan autoissa 4v ja n.80tkm erokin, mutta kyllä silti Opel jotenkin jämäkämmältä tuntuu.
Kulutuslukemat eivät ihan vielä Kian tasoa ole mutta eivät todellakaan kaukanakaan toisistaan (Kia: 5,2 Opel:5,6) ja uskon että kun Opeliin lisää kilometrejä tulee, laskee keskikulutus vielä tuosta.

Oikein mitään ns. huonoja puolia en Opelista ole vielä löytänyt, kuin ehkä tuo hatchback mallin takaluukun toiminto. Takaluukkua kun ei olisi edes lisävarusteena saanut tuohon korimalliin hands-freenä, ja aukaisumekanismi kun on että painat Opel logoa takaluukussa niin luukku kloksahtaa auki ja muutaman sentin ylöspäin, niin korimallista johtuen kun takapää on talvella ja kurakeleillä aina likainen niin jokainenhan tietää kuin käsille käy kun siihen pas***seen luukkuun tarttu.
Seuraavat kohdat mistä kirjoitan ovatkin sit ehkä enemmänkin ominaisuuksia joihin vain tarvitsee tottua, kuin vikoja.
Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tuntuu ainakin tuossa 3.tiellä lukevan vain aika-ajoin itse liikennemerkkejä, ja ottavan useimmiten tiedon jostain navigaattorin kautta (tai jostain muualta) koska tuntuu näin talvirajoitusten aikaankin näyttävän että rajoitus olisi 100km/h vaikka oikeasti se on 80km/h, onkohan tähän jollakin joku keino kuinka järjestelmän saisi lukemaan VAIN liikennenmerkkejä ja näyttämään tiedon kojetaulussa vain sen perusteella?

Lisävarusteena tuli tingattua myyjältä Bosen audiojärjestelmä, joka ei äänenlaadultaan ihan oikein pärjää Kiassa olleelle Harman/Kardoneille, soi kyllä ihan tyydyttävästi, mutta jonka toimintalogiikkaa on joutunut aika-ajoin hieman opettelemaan.
Autoon kun kytken USB-tikun jolta soitan sit musiikkia erinäisistä kansioista, niin kun laittaa ns. "satunnaissoiton" päälle, eli soitin itse päättää mitä kappaleita soittaa ja missä järjestyksessä, niin yllätyksekseni soitin ei soitakaan kappaleita jokaisesta kansiosta sekoittaen (kuten Kian soitin teki, tai sen pystyi valitsemaan) vaan soittaa ainoastaan yhden kansion sisältöä vaikka olen määritellyt kaikki tikun kansiot "suosikeiksi". Olenko nyt itse käsittänyt asian jotenkin väärin, vai onko joku keino saada soitin sekoittamaan kaikkien kansioiden sisältöä?

Muuten nuo Opelin ominaisuudet mitä tähän mennessä olen "löytänyt" ovatkin sitten olleet positiivia, kuten esimerkiksi sisäilman lämmön mukaan automatisoitu istuinten lämmitys, alussa kun puhalluslämpö on HI-asennossa, istuinlämmityskin on 3.teholla mutta kun sisäilman puhallusta laittaa kylmemmälle, muuttuu istuinlämmityksen tehokin mukana. Ja pitkien ajovalojen automatiikka on muuttuvine valotehoineen PALJON fiksumpi kuin mitä Kiassa oli.

Kuten alussa mainitsinkin, kilometrejä ei vielä ole kovinkaan paljoa tullut, joten kun yhteistä taivalta on muutama kymmenen tuhatta kilometriä enemmän takana, uskon että pidän autosta vielä tätä nykyistäkin enemmän..silloin auto varmastikin tuntuu ja paljon enemmän "omalta"..

Jos jotakuta foorumilaista kiinnostaa, voin silloin tällöin tänne päivitellä yhteisen taipaleemme vaiheita..?
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Päivittelehän vaan. Itsellä tuo sama voimalinja ja tänään pyörähti 100 000 km mittariin. Huoletonta ja vaivatonta on meno ollut. Jos auto olisi ollut jonkun lehden kestotestissä, niin melkoisen puhtain paperein olisi selvinnyt. Ainoa varsinainen vika ollut vasemman takajarrun jumi, joka söi palat. Takuuseen homma hoitui.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 174
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

morbus kirjoitti: 09 Helmi 2020, 15:38 Tervehdys vaan kaikille!

Kirjoitin tämän jo tuonne "yleiselle" puolellekin mut täällä saa ehkä hieman enemmän kiinni kohderyhmää...elikä, tässä esittäytyy nyt uusi Opelisti. Ja todellakin "uusi" Opelisti koska Opelia en ole koskaan aiemmin omistanut mutta viikko takaperin perjantaina (31.1) tuli ostettua, tai oikeammin haettua liikkeestä täysin uusi Opel Insignia (Executive 136 D Turbo A).
Tosiaan ikinä en ole Opelia omistanut enkä sen kummemmin edes niillä ajellut, joten hieman tämä itsenikin yllätti että Opeliin päädyin mutta nyt reilut 1100km sillä ajeltuani, pakko sanoa että hyvältähän tuo tuntuu.


Jos jotakuta foorumilaista kiinnostaa, voin silloin tällöin tänne päivitellä yhteisen taipaleemme vaiheita..?
Tervetuloa Opelistien joukkoon! Itsekin ostin elämäni ensimmäisen Opelin kaksi vuotta sitten (Insignia 1.5 Aut, Innovation Plus) ja hyvältä ostokselta yhä tuntuu. Toki kilometrien ja kokemuksen myötä löytää asioita, joita joissain aikaisemmissa autoissani oli tehty paremmin, mutta kokonaisuutena tämä saa yhä kiitettävän arvosanan. Jos pitäisi mainita vain yksi korjattava asia, jonka haluaisin olevan toisin, on rengasmelu. Tehdastassut oli yhtä helvettiä ja tilanne parani hyvä miinus tasolle vaihtamalla ne toisiin, mutta jopa vanha Toyota Corollani oli tämän suhteen mielestäni parempi.

Minä en koskaan ole tuntenut kuuluvani mihinkään autoheimoon, vaan olen ennakkoluulottomasti vaihtanut automerkkejä, aina sen mukaan mikä on parhaalta tuntunut käytettävään bujdettiin verrattuna. Omistuksessa on ollut Fiatteja, Toyotoja, Volvoja, Skodia, BMW:ejä ja Mersuja. Ja nyt siis alla Opel. Seuraava on taas avoin kortti :D
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Itselläni takana kilsoja noin 5000 ja reilu kuukausi. Auto kans Grand sport korimalli, moottori 2,0dsl manuaali.
Kulutus ei taida olla Opelin parhaita puolia. Jos nykypäivän diesel vie maantiepainoitteisessa ajossa yli 6 litraa niin kyllä se on huono tulos. Tuo onkin isoin miinus omalla listallani, johon varmaan vaikuttaa tuo typerä webaston toiminta. Superb kulutti samanlaisella 2,0dsl moottorilla ja vaihteistolla 5,21l/100km, jossa oli kaikki 180tkm ajot. Ajotyylikin oli reippaampi, kun siinä oli vapaa-autoetu.
Miinus on "sisämelu", jota nyt ei voi meluksi sanoa, mutta saisi olla hiljaisempi nykypäivän mittapuulla. Alla Nokian nastat.
Kolmas on tosiaan tuo lähes naurettava takaluukun toiminta. Sormet tai hanskathan siinä on paskas kun sähköluukkua ei saanu.
Liikennemerkkitunnistus, ainakin näin talvella, on lähes vitsi, mutta ei taida saada poispäältäkään.
Tavaratila takaosasta turhan matala, kun kauppakopan kahva nappaa luukkuun kiinni ollessaan.

Plussat:
Kohtuu hyvä ajaa, kun vaan muistaa ottaa kaistavahdin pois
Matrix-valot hyvät ja toiminta hyvää. Valoista moitetta sen verran, että takavalot ei pala päiväajovalojen kans eikä kuulemma saakkaan. Superbis paloi.
Voimaa autossa normiajoon ihan riittävästi.
Puhelimen liitettävyys hyvä, varsinkin Android auton asennuksen jälkeen. Nyt toimii niin moni navi-ohjelma, että on oma moka, jos kamera räpsyy.
Aktiivivakkari pelaa paremmin kuin Superbis.
Pidemmällekin ajurille saa hyvän ajoasennon.

Ekan reilun kuukauden jälkeen ei ole ihan Opel-fania tullut, mutta ihan ok. Edellistä Superbiakaan ei nyt silti ikävä ole tullut.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

morbus kirjoitti: 09 Helmi 2020, 15:38
Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tuntuu ainakin tuossa 3.tiellä lukevan vain aika-ajoin itse liikennemerkkejä, ja ottavan useimmiten tiedon jostain navigaattorin kautta (tai jostain muualta) koska tuntuu näin talvirajoitusten aikaankin näyttävän että rajoitus olisi 100km/h vaikka oikeasti se on 80km/h, onkohan tähän jollakin joku keino kuinka järjestelmän saisi lukemaan VAIN liikennenmerkkejä ja näyttämään tiedon kojetaulussa vain sen perusteella?
Eipä taida olla mahdollisuutta vaikuttaa tuohon. Logiikka sellainen että jos ei vähään aikaan ole tien varresta päässyt merkkiä lukemaan, tieto haetaan kartasta. Siihen asti kunnes tunnistus lukee merkin tien varresta. Etenkin näin talvirajoitusten aikaan vähän harmillinen piirre. Tai ehkä enemmänkin se että karttoihin ei taida nämä talvirajoitukset koskaan päivittyä.

Navin, olipa sitten auton oma, google maps taikka waze, matka-aika arviot nekin menevät talvisaikana pieleen just karttatiedon ja todellisten nopeusrajoitusten eron vuoksi. Se vaan pitää sitten itse muistaa.

Vai olisko parempaa tietoa asiasta ?
oke
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Kesä 2016, 14:49

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja oke »

Nupaha
Mitä se maininta webaston toiminnasta tarkoittaa?
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

oke kirjoitti: 11 Helmi 2020, 09:22 Nupaha
Mitä se maininta webaston toiminnasta tarkoittaa?
Lähtöö käyntiin aina kun autolla lähtee liikkeelle, on sitten kilometrin kauppareissu tai pidempi reissu. Webaston "hallinta" on surkia, kun toimii "liian" automaattisesti. Itse jättäisin lyhyillä kauppareisuilla webaston poispelistä ja pystyyhän sen nytkin kaukkarista sammuttamaan, mutta onhan se koomista, kun on avaimetonkulku ja käynnistys niin webaston takia joudut kaivella takin taskuja. 😖
Tämä tietenkin näin talviaikana. Eiköhän siinä jokin lämpötilaraja ole, koska lopettaa lämmittämästä. En tiedä mikä se raja on.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Luultavasti +5astetta on raja. Ja pitäisi onnistua useimmissa liikkeissä katkasijan saa asennettua. Ulkolämpötilatiedon joko laittamalla vastuksen katkaisijan kautta tai katkaisemalla lämpötila tiedon katkaisijalla.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Nanocell
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Marras 2018, 09:06

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nanocell »

nupaha kirjoitti: 11 Helmi 2020, 13:32
oke kirjoitti: 11 Helmi 2020, 09:22 Nupaha
Mitä se maininta webaston toiminnasta tarkoittaa?
Lähtöö käyntiin aina kun autolla lähtee liikkeelle, on sitten kilometrin kauppareissu tai pidempi reissu. Webaston "hallinta" on surkia, kun toimii "liian" automaattisesti. Itse jättäisin lyhyillä kauppareisuilla webaston poispelistä ja pystyyhän sen nytkin kaukkarista sammuttamaan, mutta onhan se koomista, kun on avaimetonkulku ja käynnistys niin webaston takia joudut kaivella takin taskuja. 😖
Tämä tietenkin näin talviaikana. Eiköhän siinä jokin lämpötilaraja ole, koska lopettaa lämmittämästä. En tiedä mikä se raja on.
Tähän nyt edeleen pakko kommentoida että ei välttämättä paikkaansa. Minun MY18 Insignia lähtee tasan käyntiin tehdasasennetulla Wbastolla vain ja ainostaan Webaston kaukosäätimestä tai nappia hanskalokerosta painamalla. Automaattisesti lämpötilan laskiessa tms. se ei ole koskaan lähtenyt päälle. Mitään "automatiikkaa ainakaan minulla EI ole.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Nanocell kirjoitti: 11 Helmi 2020, 19:37
nupaha kirjoitti: 11 Helmi 2020, 13:32
oke kirjoitti: 11 Helmi 2020, 09:22 Nupaha
Mitä se maininta webaston toiminnasta tarkoittaa?
Lähtöö käyntiin aina kun autolla lähtee liikkeelle, on sitten kilometrin kauppareissu tai pidempi reissu. Webaston "hallinta" on surkia, kun toimii "liian" automaattisesti. Itse jättäisin lyhyillä kauppareisuilla webaston poispelistä ja pystyyhän sen nytkin kaukkarista sammuttamaan, mutta onhan se koomista, kun on avaimetonkulku ja käynnistys niin webaston takia joudut kaivella takin taskuja. 😖
Tämä tietenkin näin talviaikana. Eiköhän siinä jokin lämpötilaraja ole, koska lopettaa lämmittämästä. En tiedä mikä se raja on.
Tähän nyt edeleen pakko kommentoida että ei välttämättä paikkaansa. Minun MY18 Insignia lähtee tasan käyntiin tehdasasennetulla Wbastolla vain ja ainostaan Webaston kaukosäätimestä tai nappia hanskalokerosta painamalla. Automaattisesti lämpötilan laskiessa tms. se ei ole koskaan lähtenyt päälle. Mitään "automatiikkaa ainakaan minulla EI ole.
Mulla on my20 ja tässä on sitten menty MUN mielestä huonompaan suuntaan.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

*****
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Juuhaa1 kirjoitti: 11 Helmi 2020, 19:54*****
Tee myynti-ilmoitus Rompetorille!
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Kyllä minun bensa webasto my18 insigniassa lähti yhtä lailla käyntiin itsekseen. Luulisin että jos ei lähde itsekseen käyntiin niin joku on joko laittanut sinne katkaisijan tai sitten se toimii "väärin".
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Olen havainnut kylmemmällä ilmalla ja jos en ole ennen ajoonlähtöä käyttänyt webastoa, se käynnistyy itse moottorin käynnistyttyä, joksikin aikaa ja arvatenkin vaan tehostamaan sisätilojen lämmitystä kunnes moottorin lämmöntuotto piisaa. Auto on MY20.

Oletteko kokeilleet esim. jättää ilmastoinnin automatiikan pois päältä tai käyttää alempaa tavoitelämpötilaa (kuin joku +21C...22), josko hillitsisi sen webaston "intoa" startata ? Toki voi olla sitten muita seurauksia huurtumisesta tms, mutta ymmärtähän sen että ihan lyhyillä matkoilla turha yrittää saada kärry lämpimäksi ....niin kuin se poloinen lämmityssysteemi tietty yrittää ?
Vastaa Viestiin