Niin, siinähän se typeryys onkin. Minä kyllä tiedän, koska mulla on se lyhyempi reissu jolloin webastoa on turha käyttää, mutta autohan sitä ei tiedä. Siksi tuota webastoa pitäisi saada nykysysteemiä paremmin itse hallita. Tuo automatiikka ei ole mun mielestä kovin järkevä. Tämä on siis minun mielipide.Taikamatto kirjoitti: ↑11 Helmi 2020, 21:09 ...
... Toki voi olla sitten muita seurauksia huurtumisesta tms, mutta ymmärtähän sen että ihan lyhyillä matkoilla turha yrittää saada kärry lämpimäksi ....niin kuin se poloinen lämmityssysteemi tietty yrittää ?
Insignia B
Re: Insignia B
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Niin, jäi laittamatta, että 21c mulla taitaa olla aikalailla vakiasetus, mutta en ole kokeillut alentaa. Voihan sitä kokeilla...nupaha kirjoitti: ↑11 Helmi 2020, 21:21Niin, siinähän se typeryys onkin. Minä kyllä tiedän, koska mulla on se lyhyempi reissu jolloin webastoa on turha käyttää, mutta autohan sitä ei tiedä. Siksi tuota webastoa pitäisi saada nykysysteemiä paremmin itse hallita. Tuo automatiikka ei ole mun mielestä kovin järkevä. Tämä on siis minun mielipide.Taikamatto kirjoitti: ↑11 Helmi 2020, 21:09 ...
... Toki voi olla sitten muita seurauksia huurtumisesta tms, mutta ymmärtähän sen että ihan lyhyillä matkoilla turha yrittää saada kärry lämpimäksi ....niin kuin se poloinen lämmityssysteemi tietty yrittää ?
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Webaston käynnistymiseen ei vaikuta säädetty sisälämpötila, vaan ulkolämpötila ja moottorin lämpö. Käynnistymisraja on ulkolämpötilan osalta jossain +5c huitteilla. Webasto lähtee käyntiin vaikka puhallin ei ole edes päällä.
Jos ei halua että webasto käynnistyy pikkumatkoilla, niin ottaa konetilasta Webaston sulakkeet pois, tai laittaa katkaisijan väliin.
Jos ei halua että webasto käynnistyy pikkumatkoilla, niin ottaa konetilasta Webaston sulakkeet pois, tai laittaa katkaisijan väliin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Tai painelee sitä kaukkarin off-nappulaa heti kun auto on käynnistynyt. Siis jos kaukosäädin löytyy...ascona_c kirjoitti: ↑12 Helmi 2020, 07:54 Webaston käynnistymiseen ei vaikuta säädetty sisälämpötila, vaan ulkolämpötila ja moottorin lämpö. Käynnistymisraja on ulkolämpötilan osalta jossain +5c huitteilla. Webasto lähtee käyntiin vaikka puhallin ei ole edes päällä.
Jos ei halua että webasto käynnistyy pikkumatkoilla, niin ottaa konetilasta Webaston sulakkeet pois, tai laittaa katkaisijan väliin.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
No se on sentään kehitystä, jos käynnistyy vasta +5 asteessa, eikä raja ole enää +10 asteessa.ascona_c kirjoitti: ↑12 Helmi 2020, 07:54 Webaston käynnistymiseen ei vaikuta säädetty sisälämpötila, vaan ulkolämpötila ja moottorin lämpö. Käynnistymisraja on ulkolämpötilan osalta jossain +5c huitteilla. Webasto lähtee käyntiin vaikka puhallin ei ole edes päällä.
Jos ei halua että webasto käynnistyy pikkumatkoilla, niin ottaa konetilasta Webaston sulakkeet pois, tai laittaa katkaisijan väliin.
Re: Insignia B
Faijalla 1.5AT 2017, melkein ensimmäisiä B-mallisia. Siinä on mielestäni raja +5c tuntumassa. En tiedä onko ihan uusissa eri lämpötila.JPopeli kirjoitti: ↑12 Helmi 2020, 11:05No se on sentään kehitystä, jos käynnistyy vasta +5 asteessa, eikä raja ole enää +10 asteessa.ascona_c kirjoitti: ↑12 Helmi 2020, 07:54 Webaston käynnistymiseen ei vaikuta säädetty sisälämpötila, vaan ulkolämpötila ja moottorin lämpö. Käynnistymisraja on ulkolämpötilan osalta jossain +5c huitteilla. Webasto lähtee käyntiin vaikka puhallin ei ole edes päällä.
Jos ei halua että webasto käynnistyy pikkumatkoilla, niin ottaa konetilasta Webaston sulakkeet pois, tai laittaa katkaisijan väliin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 76
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58
Re: Insignia B
Kävi justiinsa ST 1,6T tuulilasinvaihdossa. Tammikuussa kilahti kivi tai nasta lasin reunaan ohituskaistaa pyyhkäisseestä autosta ja naps. Alkoi sitten vielä halkeamaan. Lasivakuutus taisi hankkia hintansa; näin työnjohtajan pöydällä erittelyn loppusummana 1142. Lasi taisi olla siinä jotain 930. Sanoi että ei ole kallein Insignia B:n lasi. Se olisi varmaan sellainen missä on lämmitys.
Re: Insignia B
Alku kuusta napasahti kans jotain lasiin ja pieni halkeama siinä on. Onneksi on myös lasivakuutus, mulla on vielä se lämmityskin siinä.Taikamatto kirjoitti: ↑13 Helmi 2020, 23:31 Kävi justiinsa ST 1,6T tuulilasinvaihdossa. Tammikuussa kilahti kivi tai nasta lasin reunaan ohituskaistaa pyyhkäisseestä autosta ja naps. Alkoi sitten vielä halkeamaan. Lasivakuutus taisi hankkia hintansa; näin työnjohtajan pöydällä erittelyn loppusummana 1142. Lasi taisi olla siinä jotain 930. Sanoi että ei ole kallein Insignia B:n lasi. Se olisi varmaan sellainen missä on lämmitys.
Meinasin tosin odottaa kesään asti että nastat ja kivet vähenisi, mun tuurilla se napsahtaa kuitenkin heti uudestaan jos nyt vaihtaa. Ehtihän auto jo kuukauden ajossa ollakkin kun tuo kävi.
Johnny, la gente esta muy loca.
Re: Insignia B
Nyt on pakko kysyä että millä se auto lämpenee jos lisälämmitin ei käynnisty automaattisesti startin jälkeen .? Silloinhan ei ole mitään merkkivaloa edes hanskalokeron napissa. Moottorinlämpömittari kertoo varsin hyvin onko lämmitin toiminnassa.Nanocell kirjoitti: ↑11 Helmi 2020, 19:37Tähän nyt edeleen pakko kommentoida että ei välttämättä paikkaansa. Minun MY18 Insignia lähtee tasan käyntiin tehdasasennetulla Wbastolla vain ja ainostaan Webaston kaukosäätimestä tai nappia hanskalokerosta painamalla. Automaattisesti lämpötilan laskiessa tms. se ei ole koskaan lähtenyt päälle. Mitään "automatiikkaa ainakaan minulla EI ole.nupaha kirjoitti: ↑11 Helmi 2020, 13:32Lähtöö käyntiin aina kun autolla lähtee liikkeelle, on sitten kilometrin kauppareissu tai pidempi reissu. Webaston "hallinta" on surkia, kun toimii "liian" automaattisesti. Itse jättäisin lyhyillä kauppareisuilla webaston poispelistä ja pystyyhän sen nytkin kaukkarista sammuttamaan, mutta onhan se koomista, kun on avaimetonkulku ja käynnistys niin webaston takia joudut kaivella takin taskuja.
Tämä tietenkin näin talviaikana. Eiköhän siinä jokin lämpötilaraja ole, koska lopettaa lämmittämästä. En tiedä mikä se raja on.
Lyhyillä matkoilla ongelma on jatkuva käynnistyminen ja sammuminen joka karstoittaa lämmitimen palopäätä. Itse kaupassa käynnin ajaksi jätän lämmittimen käyntiin.
Opel Insignia Sports Tourer -15
Re: Insignia B
Näillä läpötiloilla missä ollaan liikuttu tänä talvena eli nollan vähä molemmin puoöin, en koe tarvetta yrittää lämmittää autoa lyhyillä teisduilla, kun ei se kumminkaan ehdi lämmetä. Turhaa polttoaineen ja webaston kulutustajuskaa kirjoitti: ↑14 Helmi 2020, 10:16Nyt on pakko kysyä että millä se auto lämpenee jos lisälämmitin ei käynnisty automaattisesti startin jälkeen .? Silloinhan ei ole mitään merkkivaloa edes hanskalokeron napissa. Moottorinlämpömittari kertoo varsin hyvin onko lämmitin toiminnassa.Nanocell kirjoitti: ↑11 Helmi 2020, 19:37Tähän nyt edeleen pakko kommentoida että ei välttämättä paikkaansa. Minun MY18 Insignia lähtee tasan käyntiin tehdasasennetulla Wbastolla vain ja ainostaan Webaston kaukosäätimestä tai nappia hanskalokerosta painamalla. Automaattisesti lämpötilan laskiessa tms. se ei ole koskaan lähtenyt päälle. Mitään "automatiikkaa ainakaan minulla EI ole.nupaha kirjoitti: ↑11 Helmi 2020, 13:32Lähtöö käyntiin aina kun autolla lähtee liikkeelle, on sitten kilometrin kauppareissu tai pidempi reissu. Webaston "hallinta" on surkia, kun toimii "liian" automaattisesti. Itse jättäisin lyhyillä kauppareisuilla webaston poispelistä ja pystyyhän sen nytkin kaukkarista sammuttamaan, mutta onhan se koomista, kun on avaimetonkulku ja käynnistys niin webaston takia joudut kaivella takin taskuja.
Tämä tietenkin näin talviaikana. Eiköhän siinä jokin lämpötilaraja ole, koska lopettaa lämmittämästä. En tiedä mikä se raja on.
Lyhyillä matkoilla ongelma on jatkuva käynnistyminen ja sammuminen joka karstoittaa lämmitimen palopäätä. Itse kaupassa käynnin ajaksi jätän lämmittimen käyntiin.
Kukin tietenkin hoitaa tuotakin asiaa kuten haluaa, mutta ihmettelen, että mikä siinä webaston napin laitossa auton kojetauluun on niin vaikiaa. Sais itte sammutella ja käynnistellä niin kun haluaa ja jättää nykyisen toimintamallin vaihtoehdoksi.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Mulla sama, eli kuukauden ehti olla ja nasta tai kivi napsahti. Kolo paikattiin ja kaikki sen osalta ok, mutta onkohan tämä ikkuna jotenkin herkempi kuin yleensä?Johnny kirjoitti: ↑14 Helmi 2020, 08:08Alku kuusta napasahti kans jotain lasiin ja pieni halkeama siinä on. Onneksi on myös lasivakuutus, mulla on vielä se lämmityskin siinä.Taikamatto kirjoitti: ↑13 Helmi 2020, 23:31 Kävi justiinsa ST 1,6T tuulilasinvaihdossa. Tammikuussa kilahti kivi tai nasta lasin reunaan ohituskaistaa pyyhkäisseestä autosta ja naps. Alkoi sitten vielä halkeamaan. Lasivakuutus taisi hankkia hintansa; näin työnjohtajan pöydällä erittelyn loppusummana 1142. Lasi taisi olla siinä jotain 930. Sanoi että ei ole kallein Insignia B:n lasi. Se olisi varmaan sellainen missä on lämmitys.
Meinasin tosin odottaa kesään asti että nastat ja kivet vähenisi, mun tuurilla se napsahtaa kuitenkin heti uudestaan jos nyt vaihtaa. Ehtihän auto jo kuukauden ajossa ollakkin kun tuo kävi.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Täytyy sanoa, että Grand sport on tosiaan sport. Pohjoisen reissua varten sovittelin alustavasti matkalakkuja ja on se sport. Kahta isoa kovaa matkalaukkua ei sovi. Ei auta muu kuin kaivella putkikasseja esiin.
Selvästi parempi asia on tässä Ooppelissa Superbiin verratuna, että kun Superb oli tavallinen valkoinen ja nykyinen metalliväri, niin tästä lähtee lika huomattavasti paremmin pois. Tulipahan tuokin todettua.
Selvästi parempi asia on tässä Ooppelissa Superbiin verratuna, että kun Superb oli tavallinen valkoinen ja nykyinen metalliväri, niin tästä lähtee lika huomattavasti paremmin pois. Tulipahan tuokin todettua.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Niin ja onneksi on iso suksiboksi.nupaha kirjoitti: ↑14 Helmi 2020, 19:59 Täytyy sanoa, että Grand sport on tosiaan sport. Pohjoisen reissua varten sovittelin alustavasti matkalakkuja ja on se sport. Kahta isoa kovaa matkalaukkua ei sovi. Ei auta muu kuin kaivella putkikasseja esiin.
Selvästi parempi asia on tässä Ooppelissa Superbiin verratuna, että kun Superb oli tavallinen valkoinen ja nykyinen metalliväri, niin tästä lähtee lika huomattavasti paremmin pois. Tulipahan tuokin todettua.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Kun lukee näitä Grand Sport -mallin omistajien harmituksia, että auton takaluukku ei aukea jalkaa heilauttamalla eikä tavaratilaan mahdu tarpeeksi matkalaukkuja ja täytyy kaivella suksiboxia esille, niin ei harmita yhtään, että itse tuli hankkineeksi Sport Tourer -mallin
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
No, eipä ne laskettelu- ja murtsikkasukset + kamat neljälle taida sopia Sport Toureriinkaan.GM_Opel kirjoitti: ↑14 Helmi 2020, 21:11 Kun lukee näitä Grand Sport -mallin omistajien harmituksia, että auton takaluukku ei aukea jalkaa heilauttamalla eikä tavaratilaan mahdu tarpeeksi matkalaukkuja ja täytyy kaivella suksiboxia esille, niin ei harmita yhtään, että itse tuli hankkineeksi Sport Tourer -mallin
Mutta joo, eihän toi GS:n perä kauhean käytännöllinen ole. Eiköhän mökkikamat kesällä kulkeennu kuitenkin suht vaivattomasti.
Itselläni jäi tuo farkku-malli pois niinkin naurettavasta syystä pois kuin ne sivun kromilistat. Ne ei vaan MUM mielestä sovi autoon yhtään. No, ei tämä tietenkään ainut syy ollu ja saa nähdä tuunko katumaan päätöstä GS:n suhteen.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR