Jos se painetta tekee niin häkäarvojen mittaus paisuntaäiliöstä
A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Vinkkejä mistä tilata Öljyjäähy/ Öljyjäähy pakettia misssä / Tiiviste sarjoja ?
En ihan ekana haluaisi ruveta maahantuojalta marmori hintoja maksamaan, ja nyt on koluttu ebayt läpi sekä autodoc.
Paska maku jää suuhun autodocin osalta että eri hinnat eri päiville ja iso kysymys että onko tuote oikeasti sen merkkinen kuin mainostavat
Esim Öljyjäähy; 93186324. Autodocilla hinta oli aluksi 64e, pomppasi 2 tunnissa 110e. Soitin muutamat pikku liikkeet läpi niin löytyi yksi joku myi NISSEN merkkistä pelkkää jäähdytys elementtiä monen sadan hintaan.
Motonetissä saa ilmeisesti pelkän jäähdyttimen 79.90, mutta puuttuu osa nesteputkien tiivisteistä. ( https://m.motonet.fi/fi/tuote/308432?aj ... malli=2009 ) Tästä nyt mailitse yhteydes jos sen saisi tilattua.
Se voi mennä tiivisteiden vaihdolla mutta pelaan varmanpäälle jos motonetistä ton saan niin on taskus toi jäähyelementti, vituiks menee siinä vaihees jos se rungossa on jotain niin sit jää auto seisomaan kunnes keksin mistä tilata koko paketin, ebaysta nyt vähä arveluttaa nämä 40-100e hintaset jäähyt et onks ne iha susi kamaa alusta alkaen
En ihan ekana haluaisi ruveta maahantuojalta marmori hintoja maksamaan, ja nyt on koluttu ebayt läpi sekä autodoc.
Paska maku jää suuhun autodocin osalta että eri hinnat eri päiville ja iso kysymys että onko tuote oikeasti sen merkkinen kuin mainostavat
Esim Öljyjäähy; 93186324. Autodocilla hinta oli aluksi 64e, pomppasi 2 tunnissa 110e. Soitin muutamat pikku liikkeet läpi niin löytyi yksi joku myi NISSEN merkkistä pelkkää jäähdytys elementtiä monen sadan hintaan.
Motonetissä saa ilmeisesti pelkän jäähdyttimen 79.90, mutta puuttuu osa nesteputkien tiivisteistä. ( https://m.motonet.fi/fi/tuote/308432?aj ... malli=2009 ) Tästä nyt mailitse yhteydes jos sen saisi tilattua.
Se voi mennä tiivisteiden vaihdolla mutta pelaan varmanpäälle jos motonetistä ton saan niin on taskus toi jäähyelementti, vituiks menee siinä vaihees jos se rungossa on jotain niin sit jää auto seisomaan kunnes keksin mistä tilata koko paketin, ebaysta nyt vähä arveluttaa nämä 40-100e hintaset jäähyt et onks ne iha susi kamaa alusta alkaen
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 31
- Liittynyt: 06 Joulu 2019, 14:14
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Täältä tulleet osat nopeasti ja sitä mitä on tilannut :
https://aeromotors.fi/kataloog/search/55355603
https://aeromotors.fi/kataloog/search/55355603
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Kiitoksia molemmille linkeistä, tuntuvat fiksummilta kuin autodoc ja sen muut kopio sivut.OpelMekaanikko kirjoitti: ↑14 Tammi 2020, 20:29 Täältä tulleet osat nopeasti ja sitä mitä on tilannut :
https://aeromotors.fi/kataloog/search/55355603
Taitaa toi aeromotors olla paras täl hetkellä kun vertaa alla olevia hintoja!
Sain maahantuojalta + Rintajoupilta mukavat hinnat varaosille:
Maahantuoja: Tiivistesarja 95,-. Jäähdytin 281,- ja koko paketti suodatinjalalla 480,
Rintajouppi: Hinta 280,56 jäähdytin, Tiivistesarja 150e ( tiivisteet tulee erikseen, ei ole olemassa sarjaa ) Suodatinjalalla ei ole saatavana
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Päivitystä tilanteeseen:
Kansi otettiin toiseen kertaan auki ja vietiin koneistamolle. Koneistamolle havaittiin 1 sylinterin pakotilassa jokin hämminki, ja tämä selittää ilmeisesti kaikki oireet jotka alkoivat ensimmäisen kansiremontin jälkeen HETI kun autolle ajatettiin 200km ja nesteet tuli konepellille.
Öljyjäähdytin vaihdettiin samalla - uusi jäähdytyskenno sekä tiivistee.
Olivat vaihtokunnossa josta myös vuosi paisariin öljyä, ensimmäisella kannen avauskerralla oli siis kannentiiviste kulmasta hieman palanut mutta ei jäähdytintä vaihdettu.
Auto tuntuu selvästi pirteämmältä ja keskikulutus tippui aikaisemmasta, ei ole enää pientä hesitaatiotaa kaasussa mitä aikaisemmin. Kaasua kun painoi niin oli pientä sellasta hörppimisen tunnetta että lähtee, ööö vähä jää ja sit lähtee uudelleen osaa sen paremmin asiaa kuvailla.
Kaikenkaikkiaan vaihdettu osaa:
kansiremppa kaikkine toimenpiteineen
Pakonokka-akseli ( tilattu ulkomailta ) Mennyt DIY lukitustyökalun jäädessä paikalleen kun veivattu konetta
Termostaattikotelo + termari
----------------------------------------------
kansiremppa kaikkinen toimenpiteineen
öljyjäähdytin + tiivisteet
sytytystulpat
Herää kysymys että ensimmäisellä kannen tasooikaisussa ja koeponnistuksessa ei huomattu 1 sylinterin palotilassa olevaa vauriota.
onko mahdollista että männät ovat jäänneet sopivaan kohtaan estääkseen vuodon? Sekä auton ajoittainen kiehuminen myös tukisi tätä että on vaa sammutettu välillä sopivaan kohtaan männät ja oireet sen takia satunnaiset
kansi auki 2 kertaan, öljy jäähdytin näkyy ja on helposti vaihdettavissa.
Uusi tiiviste poissa
imu ja pako nokat
tulossa koneistuksesta
Kansi otettiin toiseen kertaan auki ja vietiin koneistamolle. Koneistamolle havaittiin 1 sylinterin pakotilassa jokin hämminki, ja tämä selittää ilmeisesti kaikki oireet jotka alkoivat ensimmäisen kansiremontin jälkeen HETI kun autolle ajatettiin 200km ja nesteet tuli konepellille.
Öljyjäähdytin vaihdettiin samalla - uusi jäähdytyskenno sekä tiivistee.
Olivat vaihtokunnossa josta myös vuosi paisariin öljyä, ensimmäisella kannen avauskerralla oli siis kannentiiviste kulmasta hieman palanut mutta ei jäähdytintä vaihdettu.
Auto tuntuu selvästi pirteämmältä ja keskikulutus tippui aikaisemmasta, ei ole enää pientä hesitaatiotaa kaasussa mitä aikaisemmin. Kaasua kun painoi niin oli pientä sellasta hörppimisen tunnetta että lähtee, ööö vähä jää ja sit lähtee uudelleen osaa sen paremmin asiaa kuvailla.
Kaikenkaikkiaan vaihdettu osaa:
kansiremppa kaikkine toimenpiteineen
Pakonokka-akseli ( tilattu ulkomailta ) Mennyt DIY lukitustyökalun jäädessä paikalleen kun veivattu konetta
Termostaattikotelo + termari
----------------------------------------------
kansiremppa kaikkinen toimenpiteineen
öljyjäähdytin + tiivisteet
sytytystulpat
Herää kysymys että ensimmäisellä kannen tasooikaisussa ja koeponnistuksessa ei huomattu 1 sylinterin palotilassa olevaa vauriota.
onko mahdollista että männät ovat jäänneet sopivaan kohtaan estääkseen vuodon? Sekä auton ajoittainen kiehuminen myös tukisi tätä että on vaa sammutettu välillä sopivaan kohtaan männät ja oireet sen takia satunnaiset
kansi auki 2 kertaan, öljy jäähdytin näkyy ja on helposti vaihdettavissa.
Uusi tiiviste poissa
imu ja pako nokat
tulossa koneistuksesta
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Millainen vaurio oli?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Ei ole ajatusta mutta koneistamolta voisi kysyä. Tuskin ne on mitään isompaa hitsausta tehneet
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Auto tuli läjään, eikä ole jatkanut oksentelua. Tehty 2x kansiremppa, selitys miksi oksenteli oli että 1 sylinterissä ollu pakopuolella joku ties mikä ei selvinny mutta hitsas kuulema sitä jotenkin.
Nyt vaan tuntuu et on vedot hukassa ja kirjoittelinkin tuonne toisiin topicceihin polttoaineen kulutuksesta.
Ongelma nyt siis seuraavanlainen että auto kuluttaa semmosta 8.6 vaikka ajais maantiellä, ja kävin testaamas samal koneel olevaa toista autoa niin tuntuu selvästi pirteemmältä. Oma auto tuntuu kuin kuminauhaa venyttäis kiihdyttäessä
ihmettelen et sedanis oli koneen mukaa avg kulutus 7.4 kun taas meillä menee heittämäl 8.6 vaik maantietä, Sekä se mitä seurasi hetkellistä kulutusta niin sedanis oli reilusti pienempiä lukeamia kuin omassa.
Nyt pääsee tankillisella sen reilu 600 kilsaa prkl
Omaan farmariin tehty Kansiremppa 2 kertaan jakopään kanssa sekä uusi pakonokka vaihdettu. Herää kysymys onko
- jako hampaan Verra vituilaa,
- vai voisiko pako / imu solonoideis olla jotain
- lambda?
Miten lähtee vikaa ettii?
jos jollain hajua onko ajoituksiin vaikutusta jos rikki olisi nokka akselin pyörät jollain merkillisel tavalla, hihna kuitenkin tiukastin niissä
Auto viety leimalle eilen ja päästömittaukset oli ok.
CO2: 14.60
HC ppm 3
O2 0,08
Lambda 1.000
Sedanin kiihdytys:
Farmarin kiihdytys:
Nyt vaan tuntuu et on vedot hukassa ja kirjoittelinkin tuonne toisiin topicceihin polttoaineen kulutuksesta.
Ongelma nyt siis seuraavanlainen että auto kuluttaa semmosta 8.6 vaikka ajais maantiellä, ja kävin testaamas samal koneel olevaa toista autoa niin tuntuu selvästi pirteemmältä. Oma auto tuntuu kuin kuminauhaa venyttäis kiihdyttäessä
ihmettelen et sedanis oli koneen mukaa avg kulutus 7.4 kun taas meillä menee heittämäl 8.6 vaik maantietä, Sekä se mitä seurasi hetkellistä kulutusta niin sedanis oli reilusti pienempiä lukeamia kuin omassa.
Nyt pääsee tankillisella sen reilu 600 kilsaa prkl
Omaan farmariin tehty Kansiremppa 2 kertaan jakopään kanssa sekä uusi pakonokka vaihdettu. Herää kysymys onko
- jako hampaan Verra vituilaa,
- vai voisiko pako / imu solonoideis olla jotain
- lambda?
Miten lähtee vikaa ettii?
jos jollain hajua onko ajoituksiin vaikutusta jos rikki olisi nokka akselin pyörät jollain merkillisel tavalla, hihna kuitenkin tiukastin niissä
Auto viety leimalle eilen ja päästömittaukset oli ok.
CO2: 14.60
HC ppm 3
O2 0,08
Lambda 1.000
Sedanin kiihdytys:
Farmarin kiihdytys:
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Mistähän kohtaa tuota on hitsattu?
Jos tuossa yhdessä kuvassa kansi on juuri tullut koneistamolta niin ei siinä ainakaan näy työstöjälkiä.
Onko auto sitten kulkenut paremmin ennen viimeistä koneremonttia?
Tai ennen ensimmäistä koneremonttia?
Eli onko ollut koko omistuksen ajan laiskempi vai tietyn remontin yhteydessä?
Jos et pysty syoraan yhdistämään mihinkään tiettyyn remonttiin tuota laiskistumista niin lienee kannattaa hakea vikaa jostain niihin liittymättömistä hommista.
Vikahan voi tosiaan olla monessakin komponentissa
Aloittaisin vikakoodinluvulla ja livedatan seuraamisella ja jollain suhteellisen pätevällä testerillä.
Jos tuossa yhdessä kuvassa kansi on juuri tullut koneistamolta niin ei siinä ainakaan näy työstöjälkiä.
Onko auto sitten kulkenut paremmin ennen viimeistä koneremonttia?
Tai ennen ensimmäistä koneremonttia?
Eli onko ollut koko omistuksen ajan laiskempi vai tietyn remontin yhteydessä?
Jos et pysty syoraan yhdistämään mihinkään tiettyyn remonttiin tuota laiskistumista niin lienee kannattaa hakea vikaa jostain niihin liittymättömistä hommista.
Vikahan voi tosiaan olla monessakin komponentissa
Aloittaisin vikakoodinluvulla ja livedatan seuraamisella ja jollain suhteellisen pätevällä testerillä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Ei tietoa hitsauksesta, voin yrittää kysellä mutta vastauksen luotettavuudesta en osaa sanoa, helppo hönäyttää kun ei ihan ole kartalla näistä asioista ja ei ole itse näkemässä mitä tehty.?! kirjoitti: ↑28 Kesä 2020, 19:12 Mistähän kohtaa tuota on hitsattu?
Jos tuossa yhdessä kuvassa kansi on juuri tullut koneistamolta niin ei siinä ainakaan näy työstöjälkiä.
Onko auto sitten kulkenut paremmin ennen viimeistä koneremonttia?
Tai ennen ensimmäistä koneremonttia?
Eli onko ollut koko omistuksen ajan laiskempi vai tietyn remontin yhteydessä?
Jos et pysty syoraan yhdistämään mihinkään tiettyyn remonttiin tuota laiskistumista niin lienee kannattaa hakea vikaa jostain niihin liittymättömistä hommista.
Vikahan voi tosiaan olla monessakin komponentissa
Aloittaisin vikakoodinluvulla ja livedatan seuraamisella ja jollain suhteellisen pätevällä testerillä.
Hyvä huomio onko auto kulkenu paremmin ennen, niin paha sanoa koska tää projekti kestäny pari kuukautta niin kerennyt unohtumaan tuntuma.
Yksi mikä on varma on tuo polttoaina kulutus, nyt näyttää meinaan mittari autos 9.1 AVG, ja tankillisel ei pääse edes 600 km. Se mitä katellut AVG kulutuksia niin ollaan kaukana siitä mitä pitäis maantiellä huidella, koska tein suoran testin asemalta asemalle tankki täytee periaatteella 100km/h vakkarilla ajaessa sain 8.9 litraa kulutukseksi, kun se pitäis huidella tyylii 7 nurkilla tolla vauhdilla.
En pysty suoraan yhdistää laiskistumista remonttiin, mutta kulutuksen voin.
Aloitan tiistaina että käyn lukee koodit, jos sielt jotai löytyisi. Loppuu sit tietämys ja taidot sen jälkeen. Pitää kysyä joltai korjaamolta jos ne livedataa voisi vedellä autolla. Kannattaako suunnata suoraa Länsi autoon asiassa?
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
kone pöydällä, jakopää merkit kohdillaan:
Nokkien lukitus rauta paikallaan
Ajoitusmerkit ohjeista:
Ajoitusmerkit youtube videosta: Pieni ero jostain syystä, mutta ohjeissa taas linjassa niinkuin pöydällä oleva konekkin
Voisiko tässä olla syy kulutukseen?
Keskikulutus 9.2, ja viimeisin 11.1 noin 300km matkalla, kaikki tiedot ovat ABC mobiili aplikaatiosta ja tankki täyteen periaateella, sekä ajetun kilometrien syöttäminen sovellukseen
Kulutus lukemat:
Tässä linkissä lisää kuvia kannesta, öljylauharista sekä ajoituksista
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Soitin länsiautoon asiasta ja totesivat tekevän vianetsintää 106e tunti hintaan, ei paljoo lämmitä arvailu tuohon hintaan
Nokkien lukitus rauta paikallaan
Ajoitusmerkit ohjeista:
Ajoitusmerkit youtube videosta: Pieni ero jostain syystä, mutta ohjeissa taas linjassa niinkuin pöydällä oleva konekkin
Voisiko tässä olla syy kulutukseen?
Keskikulutus 9.2, ja viimeisin 11.1 noin 300km matkalla, kaikki tiedot ovat ABC mobiili aplikaatiosta ja tankki täyteen periaateella, sekä ajetun kilometrien syöttäminen sovellukseen
Kulutus lukemat:
Tässä linkissä lisää kuvia kannesta, öljylauharista sekä ajoituksista
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Soitin länsiautoon asiasta ja totesivat tekevän vianetsintää 106e tunti hintaan, ei paljoo lämmitä arvailu tuohon hintaan
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Noi nokka merkit ei kuulu tulla ihan linjaan. Jää ns hampaan pieleen. Jos laittaa linjaan niin syttyy vikavalo herjaten imunokkaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä
Ei ole herjannut mitään, ekalla kansi remppa kerralla kun haettiin auto ja ajettiin se 200km tuli pakonokasta vikakoodi. Meni hetki tyylii 3vk et kansi otettiin uudellee auki oksentelun takia ja nyt tilanne tämä Polttoaine kulutus ilman oksentelua.
Voitko millää antaa faktaa tosta ajoituksesta niin saisin henkilön ketä tehny tämän rempan tekee jaon uudelleen.
Ps. Ekalla kerralla ei ollu ns virallisia lukitustyökaluja tokalla oli niinku kuvat näyttää.