Onko lisävarusteena 7,2kW laturi vai se vakio 3,6kW laturi?Grandlandia kirjoitti: ↑27 Elo 2020, 09:27 Minkälaisia latausratkaisuja olette ottaneet käyttöön PHEV:n kanssa? Itse asensin voimavirtapistokkeen, vaikka Grandland lataakin 1-vaiheisena. Käsittääkseni nopeamman laturin edut saa käyttöön vain voimavirran kautta, vaikkakin yhtä vaihetta hyödyntäen. Olenko tässä pahasti väärässä? Ajatuksena hankkia siis voimavirtaa hyödyntävä matkalatausjohto tai voimavirtaan kytkettävä latausasema. Onko mielipiteitä tai käyttökokemuksia?
Jos tuo vakio 3,6kW, niin silloin riittää 16A sulake ja sitä myöten superschuko tai CEE16 Blue eli caravan pistoke.
Jos sitten tuo 7,2kW, niin sitten tarvitsee 32A sulakkeen, jota ei sitten taida ollakkaan kuin noissa voimavirtapistokkeissa.
Siis jos haluaa maksimit pihalle. 32A:ssa tuleekin sitten rajoiteeksi monessa paikkaa jo pääsulakkeiden koko.
8A mukana tulleella laturilla 7 tuntia ja akku on tyhjästä täysi.
16A:lla pitäisi mennä sitten vastaavasti johonkin 3,5h paikkeille.
32A:lla sitten pariin tuntiin.
Tähän asti olen lataillut tuolla mukana tulleella matkalaturilla ja sitten latauspisteissä 32A Type2 kaapelilla (Autossa on tuo 7,2kW laturi)
Itse asun taloyhtiössä ja pitäisi tuossa mittari laittaa tolppaan, niin vähän olen samalla alkanut suuntaamaan katseita johonkin 11kW tai yhdestä vaiheesta 3,6kW latauslaitteeseen, jossa mahdollista säätää virtaa 6-16A välillä. Sille sitten pistokkeeksi caravan tai superschuko. Säädettävyys sen takia että ainakin suurimman osan aikaa olisi tuo 16A mahdollista tolpasta irti ottaa.