C16NZ virittely
C16NZ virittely
Kiinnostais pieni info, onko mahdollista saada edes hiukan menohaluja kaasari c16nz, huhujen mukaan esim 1.3 nokka ja peltipakosarja vaikuttais jo hiukan, mistä tuplakaasaria? tai oravaimurisuodatin? onko kukaan toteuttanut?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: C16NZ virittely
Parhaan rahan ja tehohyödyn saa kun vaihtaa c16se kannen hiluineen ja ruiskuineen.
Haulla löytyy c16nz piristelystä juttua mutta tuo 1-pisteruisku jää pullon kaulaksi. En sitten tiedä voiko c18nz 1-pisteruiskulla saada lisää soppaa jos esim nokan vaihtaa ja porttaa kannen
Haulla löytyy c16nz piristelystä juttua mutta tuo 1-pisteruisku jää pullon kaulaksi. En sitten tiedä voiko c18nz 1-pisteruiskulla saada lisää soppaa jos esim nokan vaihtaa ja porttaa kannen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: C16NZ virittely
Aivan tyhjää työtä on sellanen "pikkuvirittely"
Kustannustehokkain vaihtoehto on hommata joku tuollanen romuauto ja ottaa koko paketti siitä. Jos kohdeauto on f-astra niin tuollasesta saa alustan, jarrut sun muut myös.
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/opel/astra/117350756
Kustannustehokkain vaihtoehto on hommata joku tuollanen romuauto ja ottaa koko paketti siitä. Jos kohdeauto on f-astra niin tuollasesta saa alustan, jarrut sun muut myös.
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/opel/astra/117350756
Re: C16NZ virittely
Tuo löytyi tuolta vanhoista viesteistä:
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
ViestiKirjoittaja hukkis » 14 Kesä 2012 20:15
Ajettiin tuossa äsken "c14nz" corsaa penkissä.Koneessa on vakio alakerta,siistitty 1,3 kansi r-seeteillä ja muotoilluilla venttiileillä,1,3 nokka ja imusarja,1,8nz läppärunko,1,6sv pakosarja ja avarampi putki,moottorin ohjaus on vakio.Puristukset mittasin 11 pintaan ja nokka säädetty karvan verran aikaiselle.Sytkä on pari astetta ohjearvoa aikasemmalla,oktaanipistoke 95 ja pensana 98.Normiajossa pa-painetta laskettu jonkun verran,toimii hyvin ja seokset pysyy suht hyvin alueella.Täyskaasulla seokset on välialueella tosi rikkaalla ja loppupäässä taas laihalla,muilla kaasunasennoilla pelaa hyvin.
Penkissä tuli "suoraan ajosta" reilu 80 heppaa ja ilmanputsari irti,lukkopihdit paluuletkussa (pa-paine 1bar) 90 heppaa.Penkissä vetää välikierroksilla tosi paksulle (10-11) ja lopussa laihalle (15-16).Tuosta ois varmaan 100 hummaa otettavissa,jos viittis ruveta säätelemään
Tuo sama paketti oli aiemmin c16nz alakerran päällä ja tehoa persruntumalla rapia 100 heppaa. Ja tuollaseen saa menemään työtä ja rahuskia reilusti enemmän ku romuauton tekniikan vaihtoon...
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
ViestiKirjoittaja hukkis » 14 Kesä 2012 20:15
Ajettiin tuossa äsken "c14nz" corsaa penkissä.Koneessa on vakio alakerta,siistitty 1,3 kansi r-seeteillä ja muotoilluilla venttiileillä,1,3 nokka ja imusarja,1,8nz läppärunko,1,6sv pakosarja ja avarampi putki,moottorin ohjaus on vakio.Puristukset mittasin 11 pintaan ja nokka säädetty karvan verran aikaiselle.Sytkä on pari astetta ohjearvoa aikasemmalla,oktaanipistoke 95 ja pensana 98.Normiajossa pa-painetta laskettu jonkun verran,toimii hyvin ja seokset pysyy suht hyvin alueella.Täyskaasulla seokset on välialueella tosi rikkaalla ja loppupäässä taas laihalla,muilla kaasunasennoilla pelaa hyvin.
Penkissä tuli "suoraan ajosta" reilu 80 heppaa ja ilmanputsari irti,lukkopihdit paluuletkussa (pa-paine 1bar) 90 heppaa.Penkissä vetää välikierroksilla tosi paksulle (10-11) ja lopussa laihalle (15-16).Tuosta ois varmaan 100 hummaa otettavissa,jos viittis ruveta säätelemään
Tuo sama paketti oli aiemmin c16nz alakerran päällä ja tehoa persruntumalla rapia 100 heppaa. Ja tuollaseen saa menemään työtä ja rahuskia reilusti enemmän ku romuauton tekniikan vaihtoon...