Jospa tästä jollekin apua..
Zafira B 2.2 AT, Z22YH ajettu n. 170tkm, vm 2008.
Pari-kolme viikkoa sitten alkoi pätkimään / nykimään satunnaisesti, ei vikavaloja mittaristossa. Auto vaikutti jotenkin tukkoiselta, mutta päivittäisessä ajossa.
Viikko sitten sytytti 1.kerran keltaisen moottorivikavalon ja meno tukkoista vikavalo sammui, ennen kuin ehdin lukemaan koodeja. Jarru-kaasupoljin pohjaan, virrat päälle, ei mittaristo näyttänyt mitään koodia, vaikka moottorivalo paloikin mittaristossa.
Muutama päivä autoilua ilman moottorinvikavaloa, tänään aamulla kesken työmatkaa syttyi taas moottorin vikavalo. Auto alkoi kuulostamaan traktorilta. N. 50km autoilua ja vikavalo paloi sinnikkäästi. Vikakoodin luku P0304. Ajattelin, et menikö Puolankansi (lähes 200e motonetissa), ostin vaan tulpat Denso, jotka vaihdoin. Auto alkoi käymään tulppien vaihdon jälkeen erittäin tasaisesti ja hyvin, autoilin n. 10km, moottorinvikavalo sammui ja kulutus tippui ajotietokoneen mukaan 0.3dl. Auto kuntoon vain tulpat vaihtamalla, kelpaa.
Z22YH vikakoodi P0304 (sylinteri 4 sytytyskatkos havaittu) korjattu
Re: Z22YH vikakoodi P0304 (sylinteri 4 sytytyskatkos havaittu) korjattu
Ei kai missään mallissa z22yh-vikakoodeja voi noin lukea
Kantsii lukee kunnon testerillä, jos siellä vaikka luuraa P1191
Re: Z22YH vikakoodi P0304 (sylinteri 4 sytytyskatkos havaittu) korjattu
En tiedä muista, mutta tässä minun autossa ei toiminut koodien lukeminen, muulla kuin oikealla testerillä. Jossain zafira mallissa vissiin onnistuu koodien luku myös ilman testeriä.
Re: Z22YH vikakoodi P0304 (sylinteri 4 sytytyskatkos havaittu) korjattu
Ne on nää suorasytkät aika kivoja tulppien suhteen, saa nimittäin aika loppuun ajaa ennenkuin alkaa oireilla tulppien kunnosta. Niitä kannattaa siis tosiaan vaihtaa ihan säännöllisesti, jottei paskoilla tulpilla sitten rääkkää sitä puolapakettia.
Itsellä Saab T7-koneella, läheistä sukua Ooppelinkin uudemmille. Auton mukana tuli hanskalokerossa hyvin vähän käytetyt tulpat, niin aattelin tssä yks päivä vilkaista niiden paikallaan olevien kunnon. Ei sinne kärkien väliin nyt ihan sunnuntaihesaria olis tyrkännyt, mutta kärjistä voi sanoa sen verran, että ne oli vielä sentään olemassa. Eikä MITÄÄN oiretta ollut autossa ilmennyt. Ja vaikka kyseessä 370tkm ajettu auto, jossa ykköskatti jo tiensä päässä, ja P0420 hoidettu pois kiusaamassa holkittamalla kakkoslambda, siitä huolimatta näillä "uusilla" tulpilla meni leimalla käytännössä nollapäästöillä läpi. Eipä sieltä putken päästä juuri mitattavaa löytynyt.
Itsellä Saab T7-koneella, läheistä sukua Ooppelinkin uudemmille. Auton mukana tuli hanskalokerossa hyvin vähän käytetyt tulpat, niin aattelin tssä yks päivä vilkaista niiden paikallaan olevien kunnon. Ei sinne kärkien väliin nyt ihan sunnuntaihesaria olis tyrkännyt, mutta kärjistä voi sanoa sen verran, että ne oli vielä sentään olemassa. Eikä MITÄÄN oiretta ollut autossa ilmennyt. Ja vaikka kyseessä 370tkm ajettu auto, jossa ykköskatti jo tiensä päässä, ja P0420 hoidettu pois kiusaamassa holkittamalla kakkoslambda, siitä huolimatta näillä "uusilla" tulpilla meni leimalla käytännössä nollapäästöillä läpi. Eipä sieltä putken päästä juuri mitattavaa löytynyt.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01