Onko hyviä vinkkejä ja/tai räjäytyskuvia, miten vaijerin vaihto sujuisi pienimmällä kiroilulla ja auton purkamisella. Vanha on katki jalkatilan päästä ja konehuoneen puolellakin näkyvyys mekanismille olematon. Uusi vaijeri kahvan kanssa löytyi purkaamolta, mutta melko lohduttomalta hommalta vaikuttaa vaihtaminen.
-Juho.
Omega B2 konepellin vaijerin vaihto
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Omega B2 konepellin vaijerin vaihto
Ota irti se paneeli joka on polkimien yläpuolella. Parilla - kolmella ruuvilla kiinni ja/tai klipseillä. Siinä on kait jotain lämppärin putkia myös yläpuolella.
Siitä on jo vuosia kun mulla oli B2 omega, mutta..
Muistelisin, että pellin avausvipuun pääsee sitä kautta näppärästi käsiksi, kun paneeli on pois tieltä. Josko sieltä löytyisi vaijerin pää, josta reipas ote jollain vahvoilla tongeilla ja nykäisy?
Saattoi olla, että kynnyslista ja se vivun ympärillä oleva muovi pitää myös poistaa. Osa kynnysmuovin ruuveista taisi olla "opel" tai "omega" lätkän alla?
Ei pitäs olla vaikea homma? Purin noi aikoinaan parkkipaikalla.
Siitä on jo vuosia kun mulla oli B2 omega, mutta..
Muistelisin, että pellin avausvipuun pääsee sitä kautta näppärästi käsiksi, kun paneeli on pois tieltä. Josko sieltä löytyisi vaijerin pää, josta reipas ote jollain vahvoilla tongeilla ja nykäisy?
Saattoi olla, että kynnyslista ja se vivun ympärillä oleva muovi pitää myös poistaa. Osa kynnysmuovin ruuveista taisi olla "opel" tai "omega" lätkän alla?
Ei pitäs olla vaikea homma? Purin noi aikoinaan parkkipaikalla.
prööt