Vectra C Z18XE -06 saa liikaa bensaa/kannentiiviste vika ???
Vectra C Z18XE -06 saa liikaa bensaa/kannentiiviste vika ???
Vectra C Z18XE -06 käynnistyy välillä huonosti ja lykkää valtavan vaalean savupilven putkesta. Hävittänyt myös nestettä, nyt tarkemmin tutkittaessa ainakin termostaattikotelo vuotaa. Tämä täytyy korjata tietenkin ensin. Tuli myöskin mieleen että onko kannentiiviste mennyt ? No ei muuta kuin purkamaan, mutta heti kun sain tulpat irti huomasin että 3 ja 4 sylintereissä on mielestäni bensaa männän päällä ! Tässä vaiheessa homma seis ja miettimään. Männän laet ei ole kirkkaat kuten yleensä jos kannentiiviste on mennyt. Voiko nyt kumminkin kyseessä olla ohjainlaitevika joka pitää suuttimia auki ja kastelee pytyt ? Vikakoodeina välillä huonon käynnistymisen yhteydessä P0303 tai P 0304, eli sytytyskatkoksia sylinterit 3 ja 4. Puola ja tulpat uusittu, ei auttanut ongelmaan. Ongelma ilmenee satunnaisen epäsatunnaisesti, välillä voi toimia useammankin päivän hyvin.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C Z18XE -06 saa liikaa bensaa/kannentiiviste vika ???
Vaihda suuttimien paikkaa tai käytä ne finjektorilla huollettavana. Pitkäänhän se sahaa jos suuttimet vuotaneet railipainetta läpi. Näin uudessa melko harvinaista että ohjainlaitteessa olisi vikaa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra C Z18XE -06 saa liikaa bensaa/kannentiiviste vika ???
Kannentiviste palanu 3/4 sylintereiden välistä. Älä aja enää tai 4s mäntä halkeaa.
Tee puristuspainetesti.
Toi on 1.8 koneen ominaisuus
Tee puristuspainetesti.
Toi on 1.8 koneen ominaisuus
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra C Z18XE -06 saa liikaa bensaa/kannentiiviste vika ???
Haynes on samaa mieltä Juhon kanssa
7) Compression leak to coolant
The same failure will also allow coolant to get sucked into the cylinder, where it is then burnt off as steam, or white smoke out the tailpipe, and a sweet smell. The steam that is burnt off can also cause lead to damage in the catalytic convertor as it exits through the exhaust system too. https://haynes.com/en-us/tips-tutorials ... t-can-fail