Insignia 2.0cdti bi-turbo A20DTR 143kw tehot hukassa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Kantapäänkautta
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Helmi 2024, 10:02

Insignia 2.0cdti bi-turbo A20DTR 143kw tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Kantapäänkautta »

Hei!

Moottoriin tehtiin kansiremontti jonka jälkeen moottori ei ota kierroksia kuin n.3500rpm Lähtee nätisti käyntiin ja käy tasaiseen tyhjäkäyntiä.
Oma testeri antaa vikakoodia P0251 Polttoaineen painesäätimen 1 ohjausvirtapiiri (pysyvä) ja P0672 sylinteri 2 hehkutulppapiiri (pysyvä). Korkeapainepumppu antaa kierroksilla 1100bar rail-painetta eli se oletettavasti toimii. Jakomerkit tarkistettu ja on kohdillaan. Onkohan moottorissa limp-mode päällä? Kertokaapa mistä lähtiä purkamaan tuo P0251 vikakoodi auki...
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 2.0cdti bi-turbo A20DTR 143kw tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

1, onko korkeapainepumpun takapäässä koneen takana määränsäätöventtiili? Pistoke kiinni?

2, miksi kansiremonttitehtiin? Oliko jakohihnasta mennyt hampaat kuluneiden rattaiden takia ja nyt teillä on nokka-akseli poikki tai vääntynyt?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Kantapäänkautta
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Helmi 2024, 10:02

Re: Insignia 2.0cdti bi-turbo A20DTR 143kw tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Kantapäänkautta »

Kansiremppa tehty jakoremmin katkeamisen seurauksena. kaikki keinuvivut vaihdettu uusiin. Määränsäätöventtiilin pistoke on kiinni korkeapainepumpussa. Antoi erillisen vikakoodin siitä kun irroitti liittimen.

Tuli mieleen kun suuttimet kätetty irti niin onko järjestyksellä väliä missä järjestyksessä laitettu suuttimet takaisin paikoilleen? Pitääkö jotenki koodata/nollata perusasetukset niihin takaisin jos ovat eri järjestyksessä kuin irrottaessa?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 2.0cdti bi-turbo A20DTR 143kw tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kantapäänkautta kirjoitti: 21 Helmi 2024, 14:47 Kansiremppa tehty jakoremmin katkeamisen seurauksena. kaikki keinuvivut vaihdettu uusiin. Määränsäätöventtiilin pistoke on kiinni korkeapainepumpussa. Antoi erillisen vikakoodin siitä kun irroitti liittimen.

Tuli mieleen kun suuttimet kätetty irti niin onko järjestyksellä väliä missä järjestyksessä laitettu suuttimet takaisin paikoilleen? Pitääkö jotenki koodata/nollata perusasetukset niihin takaisin jos ovat eri järjestyksessä kuin irrottaessa?
Totta kai on merkitystä! Suuttimissa on koodit päällä. Käy lukemassa moottorinohjainlaitteelta suuttimien koodit ja laita ne oikeille paikoilleen uusilla pohjatiivisteillä tai ohjelmoi koodit uusiksi. Koodi muistaakseni 6-numeroa/kirjainta. ESIM EA668F
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia 2.0cdti bi-turbo A20DTR 143kw tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

On sillä periaatteellista merkitystä mutta ei vaikuta tohon vikakoodiin.

Nuo on suuttimien toleranssiarvoja joilla ECU osaa balansoida suuttimien erot. Joskus on käyny niin että edellinen suutin oli toleranssin yläpäässä ja uusi alapäässä niin koodaamalla käynti siistiytyi.

Mut kannattaa ne laittaa oikein.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Kantapäänkautta
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Helmi 2024, 10:02

Re: Insignia 2.0cdti bi-turbo A20DTR 143kw tehot hukassa *DPF-ongelma

Viesti Kirjoittaja Kantapäänkautta »

Ettei tämä ongelma jää ilman ratkaisua niin valaistaanpa vähän tähän mistä ongelmat johtuivat. Suuttimien järjestyksellä ei tosiaan merkitystä tämän auton tehottomuuteen ja tuon vikakoodin ilmentymiseen. Tässä nyt tutkittu kaikki polttoaineen ohjausvirtapiirin anturit ja kaikki näytti olevan kunnossa. Mutta itse syyllinen löytyy pakoputkistosta ja tarkemmin hiukkasloukusta eli DPF:stä joka oli tukossa. Katalysaattori turbon jälkeen oli puhdas mutta auton alla oleva hiukkasloukku ihan tukossa. Tämä nyt ei liittynyt jakopään remppaan mitenkään ja sattumalta tullut samaan aikaan tämä vika.
Vastaa Viestiin