Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 454
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Joulukuun alun tilannekatsausta... 286tkm pyörähti mittariiin by the way.

Kuva

Auto on toiminu ajoltaan hyvin, mutta kuskinpuolen takaoven johtosarjasta on joko piuhoja/piuha poikki tai sitten helmakotelon sisään menevässä töpselissä/liittimessä yksinkertaisesti likaa tai huono kontakti, koska ovi ei mene keskuslukon mukana auki tai kiinni ja lisäksi pahvissa oleva valo ei pala vaikka oven avaa. En ole enempää vielä syventynyt tuohon, mutta jos tulisi joku lämpimämpi päivä niin sitten taas.

Nuo muotopellit ei ehkä ollukaan se fiksuin valinta talvipyöräksi, kun kerää tosi helposti lunta kehälle, varsinkin oikea takarengas haluaa ottaa joka penkasta huulelleen :banghead: :roll: :lol:

Öljyn vaihtokin tällä 10tkm välillä alkaa lähentyä uhkaavasti :D
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 454
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Kuva

...ja hauskaa uutta vuotta 2024!

(...en sitten ajatellu viettää Joulua punttisalilla vaikka kuva otettukin sen parkkiksella :roll: , hyvää se toki tekis mulle :lol: )
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 454
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Tammikuun situaatio:

Kuva

Oli tossa edellisellä viikolla plussakeliä, niin vaihdoin sitten Dexos2-öljyt ja filtterin sekä propun. 11tkm tuliki köröteltyä edellisestä vaihdosta, tosin aikaa on menny alle 5kk.

Kuva

Pakkaset palasikin alkuviikosta, jollon tähän asti kehumistani GT Radial IcoPro Evo3:sta on löytyny vähän haukuttavaakin... Menevät hitaissa nopeuksissa ikään kuin muovisiksi, jolloin pitoa ei käytännössä yks kaks ookkaan, eilen tästä johtuen tuli pyörähdettyä kerran :oops: Maantienopeuksista ei pakkasellakaan kohtuuttoman pahoja pidon menetyksiä, tai kun lähtee perä alta saa kyllä helposti kiinni eikä liukuminen jatku loputtomiin.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 454
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Tää on nyt sitten maaliskuun tilanne:

Kuva

Taas oon vaan ajanu ja rasvaillu välillä aseöljyllä ovienlukkomekanismeja. Jokin anturi (flektin?) syylärin yläreunassa vähän hikoilee, mutta täytyy vielä varmistaa painetestillä. Tuohon näkyy saavan vielä uutta tiivistettä, ellei oo sitten käyny niin hullusti että vuotaa anturinrungon läpi.

Ajatuksena siis on ainakin että tämän kevään Omega jatkaa vielä käyttiksenä, niin saan 325:n kuntoon jonka jälkeen tämä varmaan siirtyy talviautoksi pelkästään, kun vastaavasti kutos-Omega on kesällä harrasteautona.

Tätähän on aikaa sitten värkätä vaikka loppukesästä, koska leimalle ajattelin viimein vaihtaa ne jarrukilvet ja varmaan teen sillä aasin tavalla että pyöränlaakerit puran, jolloin saa nekin uusittua samalla, johan niillä onkin kohta 300tkm rullattu. Etuiskarienkääntölaakerit meinasin kans uusia syksyä ennen, en vaan muista menikö näissä camber-säätö edestä perseelleen kun iskarin joutuu käyttämään irti, tai no jos irrottaa navan kanssa niin ei mee, mutta pitää vielä kattoo kummalla tavoin saa vähemmän vahinkoo aikaan :roll:

Nyt kun tuli vertailtua niin ohjaus tässä on muuten huomattavasti kevyempi ja tunnokkaampi kun mitä 325:ssa :thumbsup:
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 454
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Pikku hiljaa kesää kohti tämänki kanssa :)

Kuva

Alkuviikosta vielä tämmönen tilanne, näky myös duunipaikalla kun jengi perunu aikojaan renkaan vaihtoon, joitaki renkaanostajia ollu vaan.

Kuva

Tänään ruuvailin sitten pitkästä aikaa ihan kesävanteet alle, ku noihin laitoin jo viime marraskuussa uudet Ovationit. Samalla käytin etujarrut auki, että sai rasvattua liukutapit ja palojen kiskot. Jarrupalat on kulunu johonki puoleen väliin eli kyllä niillä vielä tämän kevään ajelee, mutta sitten pitää jo vaihdella uutta ja samalla etusatuloihin uudet tiivisteet, koska vaikutttaa että kuskin puoli hieman laahaa, ei kuumene/haise, mutta vähän nihkeämpi pyörintä käsin kokeillessa ja sisempi pala oli kulunu enemmän mitä ulompi. Nooh, pikkuhommia, sopivasti löytyy jo yksi TRW:n satsi varastosta, kun tilaseen kutoseen vahingossa kaksi settiä :D Samalla voisi edestä myös kannake raudat maalata samaan siniseen mitä satulatki.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Vastaa Viestiin