Astra K
Re: Astra K
Tuo kaverin kippo oli käyttöönotettu muistaakseni 5/19 ja omani 1/19 sinällään tuo lokiikka että viimosissa nuo ois ei siten täsmäis. Valmistusajankohdat molemmissa ol joku 2kk aiemmin.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Astra K
Onko K-Astrojen 1.6T- moottoreissa jotain erityisiä ongelmakohtia?
Re: Astra K
Astra meni liikkeeseen ni jäi hilppeitä ylimääräseks nurkkii. Laita yv jos kaipaa seuraavia
-merkkiliikkeestä aikanaan ostettu tpms kuittaajalaite
-2kpl ehjiä maalaamattomia parkkitutkia
-uudet kangasmatot avaamattomassa paketissa.
Yv on pop.
-merkkiliikkeestä aikanaan ostettu tpms kuittaajalaite
-2kpl ehjiä maalaamattomia parkkitutkia
-uudet kangasmatot avaamattomassa paketissa.
Yv on pop.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Astra K harkinnassa ja tätä pitkää lankaa on luettu hartaasti. Muutamia kysymyksiä koskien lähinnä 100tkm tai enemmän ajettuja. Perus infonäyttö, matriisivalo, helmojen ruosteet (ilman läppiä) vikoina on tämän myötä selviä.
Eniten kiinnostaa tuo 1.6t, toisena 1.4t. Ykskutosia vähän myynnissä ja niistä kokemuksia löytyy myös tästä ketjusta vähempi. Koskeeko tuota mallia kaasuläppäongelmat? Muutamia ainakin tästä ketjusta bongattuna 1.4 moottoria koskien. Oireileeko läppä ennen hajoamistaan jotenkin? Onko matriisiledeihin kukaan keksinyt korjausta vai onko todella niin, että vaatii lopulta sen kalliin umpion uusimisen? Esim. Autodocilta saa umpion alle tonnilla. Saako sillä + ohjainlaitteella vian korjattua? Entä pystyykö lediumpioden tilalle vaihtamaan tavalliset? Mistä johtuu led umpioiden remontin posketon hintaero? Esim. toiselle maksaa tonnin ja toiselle kolme. Onko enemmän ajetuissa tullut tietoon jakopään ketjujen kanssa ongelmia? 1.4t ilmeisesti pakkasella tietyssä käytössä ja olosuhteessa kärsinyt välijäähdyttimen jäätymisestä. Onko tyypillistä näille ja koskeeko myös 1.6t mallia? Ja lopuksi kumman ottaisitte noista moottorivaihtoehdoista ja miksi? Kumpaakaan en ole itse kokeillut (vielä), vaan kokemukset Opeleista on jäänyt vuosituhannen vaihteeseen. Täältä ja muualtakin luettuna tuo k astra olisi paras opeli viimeiseen 20 vuoteen...
Eniten kiinnostaa tuo 1.6t, toisena 1.4t. Ykskutosia vähän myynnissä ja niistä kokemuksia löytyy myös tästä ketjusta vähempi. Koskeeko tuota mallia kaasuläppäongelmat? Muutamia ainakin tästä ketjusta bongattuna 1.4 moottoria koskien. Oireileeko läppä ennen hajoamistaan jotenkin? Onko matriisiledeihin kukaan keksinyt korjausta vai onko todella niin, että vaatii lopulta sen kalliin umpion uusimisen? Esim. Autodocilta saa umpion alle tonnilla. Saako sillä + ohjainlaitteella vian korjattua? Entä pystyykö lediumpioden tilalle vaihtamaan tavalliset? Mistä johtuu led umpioiden remontin posketon hintaero? Esim. toiselle maksaa tonnin ja toiselle kolme. Onko enemmän ajetuissa tullut tietoon jakopään ketjujen kanssa ongelmia? 1.4t ilmeisesti pakkasella tietyssä käytössä ja olosuhteessa kärsinyt välijäähdyttimen jäätymisestä. Onko tyypillistä näille ja koskeeko myös 1.6t mallia? Ja lopuksi kumman ottaisitte noista moottorivaihtoehdoista ja miksi? Kumpaakaan en ole itse kokeillut (vielä), vaan kokemukset Opeleista on jäänyt vuosituhannen vaihteeseen. Täältä ja muualtakin luettuna tuo k astra olisi paras opeli viimeiseen 20 vuoteen...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Kaasuläppäkotelosta en murehtisi. Selkeästi yksittäinen vikaHirri kirjoitti: ↑12 Huhti 2024, 14:11 Astra K harkinnassa ja tätä pitkää lankaa on luettu hartaasti. Muutamia kysymyksiä koskien lähinnä 100tkm tai enemmän ajettuja. Perus infonäyttö, matriisivalo, helmojen ruosteet (ilman läppiä) vikoina on tämän myötä selviä.
Eniten kiinnostaa tuo 1.6t, toisena 1.4t. Ykskutosia vähän myynnissä ja niistä kokemuksia löytyy myös tästä ketjusta vähempi. Koskeeko tuota mallia kaasuläppäongelmat? Muutamia ainakin tästä ketjusta bongattuna 1.4 moottoria koskien. Oireileeko läppä ennen hajoamistaan jotenkin? Onko matriisiledeihin kukaan keksinyt korjausta vai onko todella niin, että vaatii lopulta sen kalliin umpion uusimisen? Esim. Autodocilta saa umpion alle tonnilla. Saako sillä + ohjainlaitteella vian korjattua? Entä pystyykö lediumpioden tilalle vaihtamaan tavalliset? Mistä johtuu led umpioiden remontin posketon hintaero? Esim. toiselle maksaa tonnin ja toiselle kolme. Onko enemmän ajetuissa tullut tietoon jakopään ketjujen kanssa ongelmia? 1.4t ilmeisesti pakkasella tietyssä käytössä ja olosuhteessa kärsinyt välijäähdyttimen jäätymisestä. Onko tyypillistä näille ja koskeeko myös 1.6t mallia? Ja lopuksi kumman ottaisitte noista moottorivaihtoehdoista ja miksi? Kumpaakaan en ole itse kokeillut (vielä), vaan kokemukset Opeleista on jäänyt vuosituhannen vaihteeseen. Täältä ja muualtakin luettuna tuo k astra olisi paras opeli viimeiseen 20 vuoteen...
(Yli 6v aikana en vaihtanut yhtään)
Led matriiseissa suurinosa on korjattu jo jollain tapaa ellet sitten tosivähän ajettua löydä jostain mikä ei ole merkkiliikettä nähnytkään. Korjaus seuraavasti
1, ohjelmointi (ei herjaa enään niin herkästi)
2, vaihdetaan jompi kumpi umpio tai umpiot vikakoodin perusteella.
3, itse umpiot on vaihtaneet osanumeroa noin kymmeneen kertaan. Viimeisimmässä umpiossa ei tule ohjainlaitetta enään mukana vaan se on erillinen ja täytyy ostaa erikseen.
Hinta ero johtuu kohdasta 3 sekä siittä että takuun jälkeen on jotkut saaneet goodwill vastaantuloa (eka omistaja, merkkiliikkeessä huollettu, vähänajettu yms)
En suosittele autodoc puljua enkä tarvike umpiota tilamaan noin vain kun ei välttämättä sovikkaan noiden numeromuutosten takia osat ristiin. Tai ostat autodoc johain nevahööd paskaa mikä ei toimi.
Ketjuongelmia ei tiedossa. Vaihda kuitenkin öljyt 15tkm välein.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
Kyllä tosiaan Astra K on luotettavan auton maineessa. Taisin jo omasta 1.4T kaasuläppäkotelostani tänne kirjoitella vuosi sitten, mutta täydennän lausuntoani sen verran, ettei oireillut ennakkoon millään tavalla. Tai no, ehkä pari sellaista puolen sekunnin tehon laskua oli viimeisen 10 km matkalla, kunnes yht'äkkiä totaalisesti hajosi.
Infotainmentin näyttö nyt ollut pari viikkoa yhtä discovaloa. Uusi maksaisi marmorilla yli 2000 € eikä oma osaaminen/into riitä kokeilemaan mitään kiinan arpaa ja kojelaudan omatoimista purkua. Käsittääkseni nämäkin kuitenkin suht harvinaisia vikoja.
Matriiseissa lienee enemmän vikoja, mutta minulla ei ole ollut ikinä mitään vikaa. Joskus on herjaillut niistä käynnistyksen yhteydessä, mutta silloinkin toiminut normaalisti, kunhan päässyt siihen 55 km/h nopeuteen. Alkuperäiset umpiot vuodelta 2016 alkavat kyl olla pienen pieniä kivenhakkaamia täynnä 264 tkm mittarilukemalla.
Infotainmentin näyttö nyt ollut pari viikkoa yhtä discovaloa. Uusi maksaisi marmorilla yli 2000 € eikä oma osaaminen/into riitä kokeilemaan mitään kiinan arpaa ja kojelaudan omatoimista purkua. Käsittääkseni nämäkin kuitenkin suht harvinaisia vikoja.
Matriiseissa lienee enemmän vikoja, mutta minulla ei ole ollut ikinä mitään vikaa. Joskus on herjaillut niistä käynnistyksen yhteydessä, mutta silloinkin toiminut normaalisti, kunhan päässyt siihen 55 km/h nopeuteen. Alkuperäiset umpiot vuodelta 2016 alkavat kyl olla pienen pieniä kivenhakkaamia täynnä 264 tkm mittarilukemalla.
Re: Astra K
Särkeekö tuon keskinäytön aika, päälläoloaika, vai mikä?
Vai pystyykö tällaista miten selvittämään.
Lähinnä, että onko odotettavissa näytön rikkoutuminen vähäiselläkin käytöllä, kuten esim. B-Vectroissa aikanaan, vai onko tuo kestoikä suoraan verranollinen auton kilometreihin, ja sitä kautta näytön päälläoloaikaan?
Vai pystyykö tällaista miten selvittämään.
Lähinnä, että onko odotettavissa näytön rikkoutuminen vähäiselläkin käytöllä, kuten esim. B-Vectroissa aikanaan, vai onko tuo kestoikä suoraan verranollinen auton kilometreihin, ja sitä kautta näytön päälläoloaikaan?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
LG paska laatua, koskee lähinnä 2016–>2018 malleja. Jossain kanpanja tiedotteessa luki näin kun noiden toimintaa piti testailla.ascona_c kirjoitti: ↑13 Huhti 2024, 11:45 Särkeekö tuon keskinäytön aika, päälläoloaika, vai mikä?
Vai pystyykö tällaista miten selvittämään.
Lähinnä, että onko odotettavissa näytön rikkoutuminen vähäiselläkin käytöllä, kuten esim. B-Vectroissa aikanaan, vai onko tuo kestoikä suoraan verranollinen auton kilometreihin, ja sitä kautta näytön päälläoloaikaan?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
Oma keskinäyttöni (vm. 2016) hajosi +10°C kelissä. Lämpimästä parkkihallista lähtiessä ei mitään ongelmaa. Pikainen pysähdys huoltoasemalla, niin sen jälkeen alkoi disco. Ensimmäisinä päivinä vain harvakseltaan, mutta jo viikon päästä melkein joka bootilla. Vielä kuukauden jälkeenkään se ei ole pysyvästi hajonnut, vaan tokenee aina 1 - 10 minuutissa järkiinsä.
Olisin kuvitellut, että tuollainen elektroniikka hajoaisi mielummin kesähelteillä tai talvipakkasilla, mutta näköjään tässä tapauksessa tuli kilsat täyteen maalis-huhtikuisilla keleillä. Muistan ajaneeni edellispäivänä yhteen kuoppaan vähän reilumpaa vauhtia, mutta ei se nyt mikään kauhean voimakas tärähdys ollut. Edellisviikolla myös ostin Puuilosta jännitemittarin tupakansytytinliitäntään, niin sitäkin epäilin sähköhäiriön lähteeksi.
Taitaa jäädä mysteeriksi, mistä tuo näyttö nyt 263 tkm mittarilukemalla suuttui.
Olisin kuvitellut, että tuollainen elektroniikka hajoaisi mielummin kesähelteillä tai talvipakkasilla, mutta näköjään tässä tapauksessa tuli kilsat täyteen maalis-huhtikuisilla keleillä. Muistan ajaneeni edellispäivänä yhteen kuoppaan vähän reilumpaa vauhtia, mutta ei se nyt mikään kauhean voimakas tärähdys ollut. Edellisviikolla myös ostin Puuilosta jännitemittarin tupakansytytinliitäntään, niin sitäkin epäilin sähköhäiriön lähteeksi.
Taitaa jäädä mysteeriksi, mistä tuo näyttö nyt 263 tkm mittarilukemalla suuttui.
Re: Astra K
Minulla hajosi näyttö my19-autosta 45 tkm kohdalla. Näytön toinen reuna alkoi värisemään näytön ollessa päivä-asennolla (vaalea). Onneksi autossa oli Flex-Care jatkoturva. Olisi kustantanut noin 2000€. Samalla vaihdettiin toisen matriisi-ajovalon ohjausyksikkö satunnaisen vikailmoituksen vuoksi. n.450€. Tuo näyttö tuntuu olevan auton heikko kohta myös UK:n foorumeja seuratessa. Uskoisin, ettei käytöllä tai lämpötiloilla ole mitään merkitysta, laatu on vain surkeaa.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Astra K
Ite kanssa omassani huomannut päivällä että hiukan oikea puoli näytöstä väreilee ja melkein aina herjailee valoista kun auton lyö seisonnan jälkeen käyntiin. Tuo herja häviää seuraavalla startilla sama tekeekö sen heti vaiko myöhemmin. Takuuta tuossa vielä ois toista vuotta joten en ole jaksanu stressailla kahtoo kun tunnisteen vaihtaa jos samalöa reissulla toteavat ominaisuudetOpelinno kirjoitti: ↑14 Huhti 2024, 09:53 Minulla hajosi näyttö my19-autosta 45 tkm kohdalla. Näytön toinen reuna alkoi värisemään näytön ollessa päivä-asennolla (vaalea). Onneksi autossa oli Flex-Care jatkoturva. Olisi kustantanut noin 2000€. Samalla vaihdettiin toisen matriisi-ajovalon ohjausyksikkö satunnaisen vikailmoituksen vuoksi. n.450€. Tuo näyttö tuntuu olevan auton heikko kohta myös UK:n foorumeja seuratessa. Uskoisin, ettei käytöllä tai lämpötiloilla ole mitään merkitysta, laatu on vain surkeaa.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
-
- 'Agila'
- Viestit: 1
- Liittynyt: 28 Helmi 2023, 10:02
Re: Astra K
Itsellä värisi osa näytöstä varsinkin jos oli mediantoistonäkymässä. Navissa toimi täysin normaalisti. Ei koskaan häirinnyt niin paljoa että olisi tullut lähdettyä selvittelemään ongelmaa. Jännä huomata että muillakin samaa ongelmaa. Navinäkymässä tuo kuitenkin oli pääasiassa.DEAD kirjoitti: ↑14 Huhti 2024, 10:11 Ite kanssa omassani huomannut päivällä että hiukan oikea puoli näytöstä väreilee ja melkein aina herjailee valoista kun auton lyö seisonnan jälkeen käyntiin. Tuo herja häviää seuraavalla startilla sama tekeekö sen heti vaiko myöhemmin. Takuuta tuossa vielä ois toista vuotta joten en ole jaksanu stressailla kahtoo kun tunnisteen vaihtaa jos samalöa reissulla toteavat ominaisuudet
Insignia B Grand Sport Executive 1.6 T -20
Astra K Sports Tourer Innovation 1.6 T -18
Astra G CC Comfort 1.6 8V -02
Astra K Sports Tourer Innovation 1.6 T -18
Astra G CC Comfort 1.6 8V -02
Re: Astra K
Itellä oikeastaan aina soi tikulta musiikki
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Astra K
Rengaskoon vaihdosta..
Näkyy olevan yleisin 205/55R16 ja omassakin kesä&talvi.
Kesärenkaaksi aattelin ottaa 205/60R16 kun kuljettavat tiet soralla&kuopilla.
Siinähän on 20mm suurempi halkaisija.
Kone on 145 ja cvt vaihteistolla. Muuten loistava kombinaatio mutta tuntuu kierrosluvulla noin 1200 väristävän aivan kuin kulkisi liian suurella välityksellä. Nopeusalue on siinä 60-70km/h.
Voisko tuo suurempi rengashalkaisija pahentaa, onko kellään kokemusta juuri tästä?
Näkyy olevan yleisin 205/55R16 ja omassakin kesä&talvi.
Kesärenkaaksi aattelin ottaa 205/60R16 kun kuljettavat tiet soralla&kuopilla.
Siinähän on 20mm suurempi halkaisija.
Kone on 145 ja cvt vaihteistolla. Muuten loistava kombinaatio mutta tuntuu kierrosluvulla noin 1200 väristävän aivan kuin kulkisi liian suurella välityksellä. Nopeusalue on siinä 60-70km/h.
Voisko tuo suurempi rengashalkaisija pahentaa, onko kellään kokemusta juuri tästä?