Ascona 400

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Astra Sport
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 167
Liittynyt: 22 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja Astra Sport »

eli kävin tossa eilen katsarilla hakemassa prosenttilappusen ja samalla kyselin Asconan turbottamisesta. Suikkalakki oli sitä mieltä että Ascona 400:sta voi käyttää vertailussa. Tämä tieto hieman hämmästyttää siltä osin kun mitä täälä on lukenut niin sitä ei pitäisi VOIDA käyttää vertailussa.

Oliko suikkalakki kirjoineen väärässä vai mitä??

Vaan jos näin on niin en ainakaan vastaan pistä kyllä se mulle sopii :grin: :grin:
Seat Leon 1.8 20vt ´05
Astra H Wagon 1.9 CDTI ´07
JariV
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 87
Liittynyt: 12 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JariV »

Suikkalakki ei tiedä asian oikeaa laitaa, 400:nen ei ole vertailumalli, kuten täällä jo varmaan KAIKKI tietää.

Sulla on kaks vaihtoehtoo, kummissakin keino on laiton:

a) teet jonkun turbopelin helkutin äkkiä (lainaa tekniikka), jossa sitä potkua on ja mahtuu suikkiksen asettamiin rajoihin ja menet konttorille muutoskatsastukseen teholapun kanssa.

b)SUOSITELTAVAMPI tapa on se, että käyt pyytämässä siltä katsurilta kertomansa kirjallisena tehorajoineen ja varsinkin allekirjotettuna ja konttorin leimalla varustettuna. Jos se tän sulle kirjoittaa, ni sit voit tehä rauhassa. Mut jos AKE otetaan mukaan ni sit saat unohtaa koko jutun. Mut siinä vaiheessa ku sulla on allekirjoitettu lappu, ni sä oot hyvin vahvoilla.

Tosin jos AKE saa tästä tietää, niin saattavat kyllä tehdä paperisi vessanpytylle soveltuvaksi, mutta se on epätodennäköistä, koska liikennevirkamiehet eivät kyllä ihan heti ala puukottamaan toisiaan selkään.

Joko otat riskin tai sitten et. Siitä ei pääse mihinkään,että keino on laiton, mutta lopputulos saattaa olla laillinen.

<font size=-1>[ This Message was edited by: JariV on 2002-10-22 15:16 ]</font>
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Kyllä mä oon aina tiennyt että suikkalakit on tyhmiä mutta että oikeen noin tyhmiä!
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

hämmennetään aiheesta lisää:
lue myös toinen topicci "Manta"

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... forum=5&36

siis Suomessa tällä hetkellä käytössä olevan käytännön mukaan vertailuautoksi ei yleensä käy luokitusmalli 400 koska sen on loppuun kasannut eri firma (speedshop Irmscher eikä autotehdas Opel)

käytäntö on kyllä epäoikeudenmukainen, syrjivä jne jne

jos joku suikkalakki toimii noin niin hyvä sillä onhan vakio 400 myös turvallinen tieliikenteeseen :smile:
tai vaikka sisarauto Manta i300 versiona onhan sekin myös turvallinen liikenteeseen

jarruthan ovat molemmissa parannettu perusmalleista: edessä tuuletut ja takanakin levyt eli ei ne mitään tappokoneita sieltä Irmscheriltä ole liikenteeseen laskeneet
luokitusauto 400 mallissa on vielä nelilinkki taka-akselikin joka kilpakäyttöön varmasti paremmin sopiikin

_________________
Pete
http://www.prostreet.fi
myynti@prostreet.fi
tel +358-19-469640
gsm +358-400-790019
gsm +358-41-5132882
fax +358-19-469600

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-10-22 19:24 ]</font>
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

pjuu mistä vaan repii 400-akselit ja jarruhilppeet kehiin. Varsinkin taka-akseli on mielenkiintoinen tapaus kun tuentaratkaisu on hieman erilainen kuin Commodoressa. Suikkamiehet on melkoisia epeleitä tulkintoineen :eek:.
kadett2.0i
'Senator'
'Senator'
Viestit: 655
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kadett2.0i »

Saako kysyä missäpäin suomea tällainen konttori sijaitsee??
SPSpecialist
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja SPSpecialist »

En suosittele kyllä lähtemään tuollaista muutosta tekemään, oli konttorin "lupa" tai ei.

Voi meinaan vuosikatsastusleima olla tiukassa kun laiton muutos joskus huomataan. Huolimatta konttorin lapusta. Tekeehän ne katastusmiehetkin virheitä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: SPSpecialist on 2002-10-23 00:06 ]</font>
Astra Sport
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 167
Liittynyt: 22 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja Astra Sport »

Juu elikkä tuol Salon katsarilla kävin utelee. No mutta ilmeisesti tuo tarkoitti Asconaa juurikin tuolla piensarjalla eli ei kait sitä voi käyttää. No pitää jatkaa projektia ja mennä kysymään taas lähempänä että mites se nyt menikään ja jos silloin viel i400 käy niin vaatia mustaa valkosella ja nimmari perään.. :wink: Voiskos joku auttaa ja kertoa että paljonko noita i400:sia on valmistettu?? Ja sit viel jos joku vois selittää kanta-autohärdellin selvällä suomenkielellä.. Menee jotenkin yli edes suikkalakki ei sitä voinnu suomeksi mulle selittää. Sano vaan et osat kiinni ja katsastamaan (kertoo mulle todella paljon.. :$)

Kiitoksia kaikille jo etukäteen
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1407
Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Nokia/Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

Ascona 400:a on tehty 268 kpl.

Vastaavasti Manta 400:a tehty 245 kpl.

<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-10-24 17:44 ]</font>
Vastaa Viestiin