kutos C-kadetit suomessa?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
On 2002-10-18 08:02, Tuomas wrote:Kyllä se taitaa ihan noin mennä. Koneenvaihdoille ei noita lupia enää myönnetä, en ole kuullut ainoastakaan tapauksesta että koneenvaihdolle olisi saatu poikkeuslupaa käytännön muututtua. AKE:n nykyinen käytäntö on, että moottorinvaihdot on sisällytetty asetuksella normaalin muutoskatsastuksen piiriin, eikä asetuksesta poikkeavalle moottorille käytännössä ole mahdollista saada poikkeuslupaa. Poikkeuslupia voi edelleen hakea, mutta lupakäytäntö on nykyään tarkoitettu vain sellaisiin erikoistapauksiin joita ei ole huomattu ottaa asetuksissa huomioon. Poikkeusluvalla ei siis ole mahdollista kiertää asetuksia.On 2002-10-17 21:51, peto wrote:
No ei se ihan noi mene, mutta lähes noin. Eli voit saada poikkeusluvan mutta sinulla pitää olla perusteltu syy sille miksi moinen muutos pitäisi tehdä.
No voi olla että käsitin lupakäsittelijän puheet väärin tosin olihan semmoinenkin käsitys pitkään vallalla että korinvaihdoille(mallisarjan ulkopuolisille) ei saisi lupia enään.
Mutta asiaan olisko missään kuvia noista c-kutos kadeteista lähinnä konehuoneen ja kardaanitunnelin muutoksista. Taka-akseleista olisi kiva saada tietoa mitä niissä on käytetty, tossa mun rohjossa on ilmeisesti ollut joku comon perä ja tukivarret. Olisi tarkoitus joko muuttaa takatukivarsisto alkuperäiseksi tai rakentaa perinteinen nelilinkki esim. volvon akselilla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: peto on 2002-10-19 08:12 ]</font>
Lehtimäen B kadetti on herralla itsellänsä tallissansa kuten myös B ascona Rekordin akselistoilla ja nissanin turbo koneella(muutokset otteessa).
Korjataan ennen kuin tulee kotona selkään
Eli ascona on common navoilla ja taka-akselilla jarruineen ja tuentoineen.
_________________
Hernekuja Racing
<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2002-10-22 00:28 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2002-10-22 00:29 ]</font>
Korjataan ennen kuin tulee kotona selkään
Eli ascona on common navoilla ja taka-akselilla jarruineen ja tuentoineen.
_________________
Hernekuja Racing
<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2002-10-22 00:28 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2002-10-22 00:29 ]</font>
Viimeksi kun kyseisen Asconan alle tsuumailin, niin sielä oli ihan vakio Asconan perän tuenta/akseli .. navat oli kyllä 5-pulttiset. Auton päällä tuuma pölyä ja kaikenlaista muuta roinaa ...On 2002-10-21 20:53, Regno wrote:
Lehtimäen B kadetti on herralla itsellänsä tallissansa kuten myös B ascona Rekordin akselistoilla ja nissanin turbo koneella(muutokset otteessa).
Korjataan ennen kuin tulee kotona selkään
Eli ascona on common navoilla ja taka-akselilla jarruineen ja tuentoineen.
________________
Hernekuja Racing
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
Ja kysellään vielä lisää,eli missähänpäin menee Peltosen(nimestä en ole 100%varma, hämeenlinnassa ainakin asui) b-kadetti missä oli 2.2 turbokone ja tehoa joku n.500hv,ja esitelty joskus vauhdin maailma lehdessä? Onko siinä Lehtimäen b-kadetissa tekniikka vielä paikoillaan? Tietääkö siitä tekniikasta kukaan enämpää?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
On sama ja oli 3.9 litrainen, comon taka-akselilla ja ilmeisesti etunavoilla. Saisko sulta muuten jutun kopion tai kerrotko edes missä numerossa se oli.On 2002-10-22 18:56, Jani Mukkala wrote:
Tuli muuten just mieleen että mulla vauhdin maailmasta otettu lehtileike missä haverisen punainen city kadetti,missä oli koneena 2.5 6-kone, onkohan tuo se sama auto missä oli myös 3.9 6-kone(varmaksi en muista oliko se juuri 3.9,mutta iso ainakin oli).
-
- 'Senator'
- Viestit: 605
- Liittynyt: 01 Heinä 2002, 03:00
- Paikkakunta: ESPOO
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
PETO:kopiota en pysty valitettavasti laittamaan nettiin mutta mä varmistan missä vauhdin maailmassa se oli ja ilmotan sen tänne sulle,en nyt muista varmaksi niin pitää eka varmistaa.Tuo city bemarin 6-koneella oli myynnissä joskus n.vuosi sitten pörssissä ja siinä oli jotain vikaa kannessa muistaakseni ja hinta oli 18tmk.Tuosta peltosen b-kadetista oli juttua vuoden -93 vauhdin maailmassa(numeroa en enää muista) ja siinä ainakin luki että se oli sinä vuonna nopein katuauto,kaikki katuauto luokat mukaan lukien eli jenkkiautotkin olivat hitaampia.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää