kutos C-kadetit suomessa?

Keskustelua Opeleista
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Tämä asia menee vähä ohi topicin,mutta onkohan tuo lehtimäen turbo b-kadetti missä oli e-kadetin keula niin enää missään hengissä? Ja tietääkö kukaan enempää kyseisestä autosta esim. koneesta?
Toni I
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Toni I »

On 2002-10-18 08:02, Tuomas wrote:
On 2002-10-17 21:51, peto wrote:
No ei se ihan noi mene, mutta lähes noin. Eli voit saada poikkeusluvan mutta sinulla pitää olla perusteltu syy sille miksi moinen muutos pitäisi tehdä.
Kyllä se taitaa ihan noin mennä. Koneenvaihdoille ei noita lupia enää myönnetä, en ole kuullut ainoastakaan tapauksesta että koneenvaihdolle olisi saatu poikkeuslupaa käytännön muututtua. AKE:n nykyinen käytäntö on, että moottorinvaihdot on sisällytetty asetuksella normaalin muutoskatsastuksen piiriin, eikä asetuksesta poikkeavalle moottorille käytännössä ole mahdollista saada poikkeuslupaa. Poikkeuslupia voi edelleen hakea, mutta lupakäytäntö on nykyään tarkoitettu vain sellaisiin erikoistapauksiin joita ei ole huomattu ottaa asetuksissa huomioon. Poikkeusluvalla ei siis ole mahdollista kiertää asetuksia.


No voi olla että käsitin lupakäsittelijän puheet väärin tosin olihan semmoinenkin käsitys pitkään vallalla että korinvaihdoille(mallisarjan ulkopuolisille) ei saisi lupia enään.
Mutta asiaan olisko missään kuvia noista c-kutos kadeteista lähinnä konehuoneen ja kardaanitunnelin muutoksista. Taka-akseleista olisi kiva saada tietoa mitä niissä on käytetty, tossa mun rohjossa on ilmeisesti ollut joku comon perä ja tukivarret. Olisi tarkoitus joko muuttaa takatukivarsisto alkuperäiseksi tai rakentaa perinteinen nelilinkki esim. volvon akselilla.

<font size=-1>[ This Message was edited by: peto on 2002-10-19 08:12 ]</font>
Regno
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Regno »

Lehtimäen B kadetti on herralla itsellänsä tallissansa kuten myös B ascona Rekordin akselistoilla ja nissanin turbo koneella(muutokset otteessa).

Korjataan ennen kuin tulee kotona selkään
:eek:
Eli ascona on common navoilla ja taka-akselilla jarruineen ja tuentoineen.

_________________
Hernekuja Racing
Kuva

<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2002-10-22 00:28 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2002-10-22 00:29 ]</font>
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

kysellään lisää.
mistä löytyy:

rangelin vaaleanpunainen b ascona, turbo 400?koneinen, ajettu 9s aikoja.

kiiran b kadetti, vapaastinhengittävällä 400 asconan/mantan koneella.
Manta
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 08 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Manta »

On 2002-10-21 20:53, Regno wrote:
Lehtimäen B kadetti on herralla itsellänsä tallissansa kuten myös B ascona Rekordin akselistoilla ja nissanin turbo koneella(muutokset otteessa).

Korjataan ennen kuin tulee kotona selkään
:eek:
Eli ascona on common navoilla ja taka-akselilla jarruineen ja tuentoineen.

________________
Hernekuja Racing
Viimeksi kun kyseisen Asconan alle tsuumailin, niin sielä oli ihan vakio Asconan perän tuenta/akseli .. navat oli kyllä 5-pulttiset. Auton päällä tuuma pölyä ja kaikenlaista muuta roinaa ... :smile:
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Ja kysellään vielä lisää,eli missähänpäin menee Peltosen(nimestä en ole 100%varma, hämeenlinnassa ainakin asui) b-kadetti missä oli 2.2 turbokone ja tehoa joku n.500hv,ja esitelty joskus vauhdin maailma lehdessä? Onko siinä Lehtimäen b-kadetissa tekniikka vielä paikoillaan? Tietääkö siitä tekniikasta kukaan enämpää?
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Tuli muuten just mieleen että mulla vauhdin maailmasta otettu lehtileike missä haverisen punainen city kadetti,missä oli koneena 2.5 6-kone, onkohan tuo se sama auto missä oli myös 3.9 6-kone(varmaksi en muista oliko se juuri 3.9,mutta iso ainakin oli).
Toni I
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Toni I »

On 2002-10-22 18:56, Jani Mukkala wrote:
Tuli muuten just mieleen että mulla vauhdin maailmasta otettu lehtileike missä haverisen punainen city kadetti,missä oli koneena 2.5 6-kone, onkohan tuo se sama auto missä oli myös 3.9 6-kone(varmaksi en muista oliko se juuri 3.9,mutta iso ainakin oli).
On sama ja oli 3.9 litrainen, comon taka-akselilla ja ilmeisesti etunavoilla. Saisko sulta muuten jutun kopion tai kerrotko edes missä numerossa se oli.
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Kai Peltosen Kadetti lienee herralla vielä. Auto taisi olla ensimmäinen tai ainakin ensimmäisiä katu-Opeleita alle kympin varttimailiajalla.
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'
Viestit: 605
Liittynyt: 01 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

Mikkelissä oli aikoinaan A Kadettiin sullottu kutoskone. Liekköhän enää kyseinen auto "hengissä". Auton väri oli muistaakseni vaalean sininen.
KPo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 20 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja KPo »

jep! tosta bemari jutusta sen verran että ainakin yksi city on tehty bmw:n 6-koneella. muistaakseni se oli 2.0 ja volvon perä.... auto oli jossain kajaanissa, silloinen omistaja kuvitteli jotain kummia ja yritti vaihtaa sitä mun silloiseen chevy vaniin, olis vielä tahtonut rahaakin...
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

PETO:kopiota en pysty valitettavasti laittamaan nettiin mutta mä varmistan missä vauhdin maailmassa se oli ja ilmotan sen tänne sulle,en nyt muista varmaksi niin pitää eka varmistaa.Tuo city bemarin 6-koneella oli myynnissä joskus n.vuosi sitten pörssissä ja siinä oli jotain vikaa kannessa muistaakseni ja hinta oli 18tmk.Tuosta peltosen b-kadetista oli juttua vuoden -93 vauhdin maailmassa(numeroa en enää muista) ja siinä ainakin luki että se oli sinä vuonna nopein katuauto,kaikki katuauto luokat mukaan lukien eli jenkkiautotkin olivat hitaampia.
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

PETO:Niin siitä haverisen 6-koneisesta city kadetista oli juttua vuoden -94 vauhdin maailmassa numerossa 12.
Vastaa Viestiin