Astra H tilattu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Astra H tilattu

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

No niin, uusi auto tilattu. Toimitus heinäkuun alussa 8)

Astra H Wagon 1.6 Twinport Enjoy

-sapphire black
-automaatti-ilmastointi
-vakionopeussäädin
-ajotietokone
-keskikyynärnoja+istuimen 6-suuntaiset säädöt
-Wagon beauty pack (tummennetut lasit, kromilistat yms.)
-nahkaratti
-virranotto tavaratilaan
-koirakalteri

Ja eikun odottamaan. Lievä madallussarja (-20mm) tuohon pitänee vielä laittaa, vakioalusta on hieman turhan korkean näköinen.
Avatar
STCosmo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Pohjois-Savo

siinä sitä onkin odottamista :)

Viesti Kirjoittaja STCosmo »

Hyvät kaupat olet tehnynnä, itse tilasin wagonini isäinpäivänä viime marraskuussa ja sain sopivasti eka viikolla tammikuussa, ilmeisesti nykyään Opelilla on hiukan toimitusvaikeuksia kun kuulostaa monella menevän reilut 2 kuukautta astran saamiseen.

Eikös Enjoy malleissa tuo tavaratilan pistoke ole vakiona, ainakin silloin marraskuussa esitteissä enjoy-mallien kohdalla oli pistoke muttei Cosmossa vai onko ne sen poistaneet varusteista...?

Olet varmaan lukenutkin toukokuun tuulilasista kestotestin väliraportin just 1.6 enjoy-mallista.

Tällainen on mun astra.
Astra StationWagon 1.8 Cosmo
- automaattivaihteisto
- metalliväri Star Silver
- lohkolämmitin ja sisäpistoke
- keskikyynärnoja
- kuljettajan istuimen 6-suuntaiset säädöt
- kaupunkipaketti
- perhepaketti
- etusumuvalot
- vakionopeuden säädin
- ajotietokone
- tavaratilan virranotto
- tavaratilan matto
- 6.5*16 Alutec Java-aluvanteet Goodyear UltraGrip 500 talvirenkailla
Opel Astra Wagon -05 1.8 A Cosmo
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Jep, näytti olevan Enjoyssakin tuo pistoke 30e. Varusteet näyttävät muuttuvan joka vuosi. Cosmo houkutti itseäkin lähinnä penkkien vuoksi, mutta päädyin kuitenkin Enjoy-malliseen.

Mitä olet pitänyt keskikyynärnojasta? Pikkutavaroille on Astrassa aika huonosti paikkoja, nojaan saa ilmeisesti jemmattua aika paljon tavaraa.
Automaatti-ilmastoinnista olisi myös mukava saada kommentteja.

Pitänee toivoa että nuo TL:ssäkin mainitut käynnistysongelmat poistuvat softapäivityksellä tai ovat yksilövika. Muutenhan sekin Astra on toiminut mallikkaasti.
Avatar
STCosmo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Pohjois-Savo

keskikyynärnojasta ja pikkutavaratilasta

Viesti Kirjoittaja STCosmo »

Varsinkin matka-ajossa tuo keskikyynärnoja on ollut tarpeeseen, joskus tosin tuntuisi että se voisi olla hiukan pidempikin mutta aika hyvin sen korkeus-säätökin on auttanut siinä. Tosin jo nykyiselläänkin se tulee nostettua aina turvavyötä kiinnittäessä. Kyllähän sinne aika kivasti pikkutavaraa sopii, mutta voisi se olla vähän syvempikin, kun sen alla on ihan turhaa tilaa.

Tuo käynnistymisongelma tuulilasissa oli itselleni sikäli uusi juttu kun joulukuussa oli viikonlopun käytössäni 1.6 enjoy jossa ei ollut mitään käynnistymisongelmia, ei edes erityisen pitkää käynnistymistäkään.

Paljonko tuli Astrallesi hintaa kaikenkaikkiaan? Omani oli siellä 31k€ hujakoilla. Itse olisin ottanut myös tuon automaattisen ilmastoinnin ja ESP:n mutta jonnekin piti raja asettaa....
Opel Astra Wagon -05 1.8 A Cosmo
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Hinta jäi juuri alle 25ke, jota pidin maksimina tälle autohankinnalle. Automaatti-ilmastoinnin ja vakkarinhan sai nyt hintaan 475e, ajotietokoneen ilmaiseksi ja nahkaratin puoleen hintaan. Ihan kohtuullinen hinta kun ajattelee kokonaisuutta, eli varustelua, tiloja, ulkonäköä ja ajettavuutta. Kulkupuolihan tuolla 1.6 koneella jää vähän vaisuksi, mutta toisaalta kulutus on pieni.

Sporttialustan olisin ottanut mielelläni, mutta ESP:tä en edes kaivannut.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3926
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Onnea autonvaihdosta! Toivottavasti tulee hyvä Astra...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1118
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: keskikyynärnojasta ja pikkutavaratilasta

Viesti Kirjoittaja samulis »

STCosmo kirjoitti: Paljonko tuli Astrallesi hintaa kaikenkaikkiaan? Omani oli siellä 31k€ hujakoilla. Itse olisin ottanut myös tuon automaattisen ilmastoinnin ja ESP:n mutta jonnekin piti raja asettaa....
Et sitten harkinnut Vectran hankintaan tuolla budjetilla? Itse maksoin vuosi sitten manuaali 2.2 farkusta tuon verran ja enempää varusteita en enää keksinyt eli sisältäen mm. aut ilmastoinnin, xenonit, vakkarin, ajotietokone, keskikyynärnoja, esp:n, 8-suuntaan säädettävä molemmat etupenkit, rullattavan verkon, irrotettavan koukun ja normaalit talvirompeet. Tohon olisi ollut enää 2,5ke 5-lovisella automaagiloodalla (ainoa asia mikä oikeesti harmittaa etten ottanut... no okein peruutustutka on myös alkanut kiinnostaa)

Niin ja itse olen täysin vakuuttunut esp:n tarpeellisuudesta Suomessa. tuskin ostan enää autoa missä sitä ei ole.
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Niin, onhan ESP vähän kuin airbagit. Toivoisi että niitä ei tule ikinä tarvitsemaan, mutta pahassa paikassa niistä saattaa olla hyötyä. Itse en ole 12-vuoden autoilun aikana vielä joutunut tilanteeseen jossa ESP:stä olisi ollut hyötyä, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Mutta puhutaan tässä threadissa mieluummin Astra H:sta kuin ESP:n hyödyllisyydestä.
Kameli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Huhti 2004, 03:00

Varusteista

Viesti Kirjoittaja Kameli »

Itse olen katsellut vähän samanlaista ajopeliä. Liittyikö tuo ajotietokone ja nahkaratti johonkin tiettyyn tarjoukseen vai saitko vain tingittyä näin?

Taidan tyytyä myös 1,6 moottoriin. Uusi 1,8 olisi tietenkin hyvä, mutta koska lie toimitukset alkavat?
Avatar
STCosmo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Vectra vs. Astra

Viesti Kirjoittaja STCosmo »

samulis kirjoitti:
STCosmo kirjoitti: Et sitten harkinnut Vectran hankintaan tuolla budjetilla?
Niin ja itse olen täysin vakuuttunut esp:n tarpeellisuudesta Suomessa. tuskin ostan enää autoa missä sitä ei ole.
Oli kyllä mielessäni Vectran farkkukin, tosin se on koon puolesta mennyt jo niin "möhköksi" että nykyiseen autokatokseen pituuden puolestakin se olisi ollut jo turhan iso ja H-Astra Wagonin ulkonäkö oli oikeastaan se ratkaisevin tekijä.
Opel Astra Wagon -05 1.8 A Cosmo
sähköputkimies
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja sähköputkimies »

Kommentoimpa pikaisesti tähänkin.

H-astra wagon enjoy, 1.7td.
Justiinsa tulee 10.000km täyteen ja hyvin on toiminu!
Manuaali-ilmastointi tekee hyvin kylmää.
Oikean etuoven suunnalta tulee musan tahdissa hieman räminää...oonkokohan saanut jo luukutettua
sen skoben paskaks vai mikähän siellä pärisee?
(Joo, oon tyhjentäny ovitaskut ja kuulostellu.)
Ja nyt näyttää öljyn pinta laskeneen alamerkkiä kohti, pitää lisäillä.

Kaikenkaikkiaan auton laatu on ollut positiivinen yllätys.
Avatar
STCosmo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Pohjois-Savo

1.7 CDTI

Viesti Kirjoittaja STCosmo »

sähköputkimies kirjoitti:Kommentoimpa pikaisesti tähänkin. H-astra wagon enjoy, 1.7td. Justiinsa tulee 10.000km täyteen ja hyvin on toiminu! Kaikenkaikkiaan auton laatu on ollut positiivinen yllätys.
Paljonko on ollunna kulutus tuolla ekalla kympillä? Ja onkos tuo se 80- vai 100-heppainen?
sähköputkimies
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja sähköputkimies »

Moro,

Tää on 100 heppanen versio.
Kulutus ollut tommosta 5 litran pintaan satasella, terhakasta/sekalaista ajoa.
Sattui muuten yhellä duunireissulla sopivasti suljettu alue kohdalle, niin
koklasin hieman miten tuo vetää... 170kmh asti kiihtyi, 180 oli jo vingutusta
ja 190 tarttis jo vissiin alamäkeä. Rundeissa oli varaa. Mittarinopeuksia.
Aikasempi kiesi, focus wagon 1.8td otti saksassa neljä päällä mittariin
n200kmh ja siitä ilmotettiin vissiin 95hv..?
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Liittyikö tuo ajotietokone ja nahkaratti johonkin tiettyyn tarjoukseen vai saitko vain tingittyä näin?
Ajotietokoneen sai kaupan päälle, aktivoivat sen luovutushuollon yhteydessä. Nahkaratin otin ihan normaalina lisävarusteena, tekee ajamisesta aika lailla mukavampaa.

1.8 litrainen olisi tosiaan Astraan sopivin kone ja mietin itsekin jos odottaisi sitä 140hv versiota. Hinta lienee kuitenkin aika kova. Vanhaa 1.8 taas en halunnut, 1.6 litrainen on kuitenkin reilusti uudempaa suunnittelua.
jermu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 10:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Astra wagon 1.7 CDTI cosmo

Viesti Kirjoittaja jermu »

Cosmonautti tulee 4kk odottelun jälkeen ensiviikolla...

Varusteet
-Automaatti-ilmastointi
-ESP
-Vakkari
-koirakalteri
-Kiskot peräkonttiin
-Virrananto peräkonttiin
-Tupakoijan paketti (en tosin polta)
-Koiraverkko
-Peräkoukku (irroitettava)
-Ajotietokone
-roiskeläpät
-Muovikaukalo peräkonttiin

-Pohjapanssari
-lohkolämmitin + sisähaara

-Kuljettajan penkin 8 suuntaiset säädöt + kyynärnoja
-40/20/40 takapenkki

Innolla jo oottelen!!!

Minkälaisia kulutus lukemia muut on saaneet tolla 1.7 diisselillä
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
Vastaa Viestiin