eli aukaiseeko termostaatti ja päästää veden ylävesiletkuun vai toisinpäin ?
tarkastelin tossa rekordiani kun se ei tahdo lämmetä (3.0 e le koneella)
menossa jo 3 termostaatti ei kai ne kaikki voi olla sököjä ??? kaikki olleet wahler tai jotain sinnepäin merkkisiä ostettu opelin liikkeestä vuosien ajan (kaikki toimineet samoin) ei tahdo lämmetä (visko poistettu tilalla sähköflekti) talvella ei toi pyöri ollenkaan.
mistähän alkaisi etsiä vikaa ? mikä olisi hyvä termostaatti merkki ??
oma diagnoosi että termari päästä heti veden kiertään...
mitenpäin jäähdytin neste kiertää ??
Kuinkas lämpöisen termarin siihen sitten laitoit? Toiset aukee aiemmin, kuin toiset. Meillä oli kadetissa lämpenemisvaivoja samaan malliin. Nyt sitten samalla, kun vesipumppu meni uusittavaksi vaihdoin orggis 92°C termarin "orggis" mallin ja nyt lämpenee ainakin lämpömittari nousi siihen puoleenväliin. Ennen ei mennyt kuin puolet tästä (motonetin 92° termari). Vesipumppu tuskin vaikutti lämpenemiseen?
Signature tai silleen...
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Vesi kiertää niin päin että kun termari aukee päästää se veden ylävesiletkuun.
Onko sulla varmasti oikeenlainen termari, nimittäin ainakin nelos CIH koneissa on ruisku ja kaasarimallissa täysin erilaiset termarit ja jos kaasarimallin termarin laittaa ruiskukoneeseen tapahtuu juurikin niin että ei lämpene kunnolla.
Onko sulla varmasti oikeenlainen termari, nimittäin ainakin nelos CIH koneissa on ruisku ja kaasarimallissa täysin erilaiset termarit ja jos kaasarimallin termarin laittaa ruiskukoneeseen tapahtuu juurikin niin että ei lämpene kunnolla.
B Ascona '80 ja E Rekord '83