Omegan A taka-akseli ravistaa!
Mikäköhän on rikki/kulunut, kun nyt liukkaalla kelillä rengas lyö tyhjää niin perässä joku alkaa pomppia/ravistaa! tämä ravistaminen tapahtuu pienillä kierroksilla lähdettäessä liikkeelle. reilusti kiihdytettäessä ei ongelmaa ole ainakaan vielä ilmennyt! mihin nämä oireet viittaavat? takapyörän laakeri, vetonivel, kaardaanin tukilaakeri tai joku pusla? joku muu? vihjeitä kaivataan!
no johan loppu ravistaminen! taka-apurungon puslat olivat rikki, toiselta puolelta oli jo alumiiniholkki irronnut kumista! vaihdoin myös kardaanin kumilaakerin, vaikka siinä ei näkynyt isompaa vikaa.
Onko Omega joku puslien suurkuluttaja koska etuakselillakin oli etummaiset puslat hiekossa kunnossa!
Onko Omega joku puslien suurkuluttaja koska etuakselillakin oli etummaiset puslat hiekossa kunnossa!
taka-apurungon puslat oli kohtuu helpot!
Tukipelti pois 3 n. 10mm pulttia ja sitten se iso joka menee puslan läpi! pusla lähti rengasraudan tapaisella työkalulla vääntämällä pois! sitten puslapesästä ruosteet ja muu lika pois vaseliinia tilalle! sitten pusla paikkaansa aluksi kuminuijalla lyömällä ja 1/3 puslan paksuudessa puristimella painamalla! sit pultit paikkaansa!
etupäässä tukivarsi pois paikastaan! aika lujaa pultit etupalkissa kiinni! vaihdoin vain etummaiset, kun takimmaisissa ei ollut havaittavaa vikaa! präsillä vanha pois! ruosteetb puslapesästä pois rasvaa väliin ja uus huulille ja prässillä loppu! ja sit autoon tukivarsi paikoilleen!
Takimmaisten vaihtamiseen meni n. 1/2h per puoli ja etummaisten vaihtamiseen n. 1h per puoli vaihdoin samalla alapallot! tietysti aikaan vaikuttaa paljon kuinka ryydyksissä pultit ovat!
Ajotuntuma muuttui paljon vakaammaksi! "vetely" loppui kokonaan!
Tukipelti pois 3 n. 10mm pulttia ja sitten se iso joka menee puslan läpi! pusla lähti rengasraudan tapaisella työkalulla vääntämällä pois! sitten puslapesästä ruosteet ja muu lika pois vaseliinia tilalle! sitten pusla paikkaansa aluksi kuminuijalla lyömällä ja 1/3 puslan paksuudessa puristimella painamalla! sit pultit paikkaansa!
etupäässä tukivarsi pois paikastaan! aika lujaa pultit etupalkissa kiinni! vaihdoin vain etummaiset, kun takimmaisissa ei ollut havaittavaa vikaa! präsillä vanha pois! ruosteetb puslapesästä pois rasvaa väliin ja uus huulille ja prässillä loppu! ja sit autoon tukivarsi paikoilleen!
Takimmaisten vaihtamiseen meni n. 1/2h per puoli ja etummaisten vaihtamiseen n. 1h per puoli vaihdoin samalla alapallot! tietysti aikaan vaikuttaa paljon kuinka ryydyksissä pultit ovat!
Ajotuntuma muuttui paljon vakaammaksi! "vetely" loppui kokonaan!