C-Asconan lämmöt ?
Eli auto on C-Ascona 18E koneella ja ongelma? on se että lämmöt ei nouse mittarin mukaan kuin juuri mittarissa olevan sinisen alueen yläreunaan (eikä aina siihenkään). Onko normaalia? Lämmityslaite kyllä puhaltaa suht lämmintä ilmaa, ehkä kuumaakin saisi tulla vai?
Nestettä on tarpeeksi, tarkistettu on.
Voiskohan toi johtua esim. siitä että joku olis poistanu termostaatin kokonaan ja nyt sitten vesi kiertää jatkuvasti ja lämmöt ei sen takia nouse?
Mites muilla on noi lämmöt, kuinka ylös lämmöt teillä nousee normaalissa ajossa?
Nestettä on tarpeeksi, tarkistettu on.
Voiskohan toi johtua esim. siitä että joku olis poistanu termostaatin kokonaan ja nyt sitten vesi kiertää jatkuvasti ja lämmöt ei sen takia nouse?
Mites muilla on noi lämmöt, kuinka ylös lämmöt teillä nousee normaalissa ajossa?
Auto kuin auto kunhan se on saksalainen...
Ei tartte olla edes poistettu sitä termaria. Jos siellä on esim Biltema (hups tuli kirosana) termari, niin saattaa lämmöt olla koneessa ihan mitkä tahansa. (kokemusta on!) Vaihda se termari uuteen ja alkuperäiseen. Ei oo kovin kallis ja toimii varmasti! Sehän on suht helppo vaihtaa tuohon.On 2003-02-27 17:52, ascocd wrote:
Eli auto on C-Ascona 18E koneella ja ongelma? on se että lämmöt ei nouse mittarin mukaan kuin juuri mittarissa olevan sinisen alueen yläreunaan (eikä aina siihenkään). Onko normaalia? Lämmityslaite kyllä puhaltaa suht lämmintä ilmaa, ehkä kuumaakin saisi tulla vai?
Nestettä on tarpeeksi, tarkistettu on.
Voiskohan toi johtua esim. siitä että joku olis poistanu termostaatin kokonaan ja nyt sitten vesi kiertää jatkuvasti ja lämmöt ei sen takia nouse?
Mites muilla on noi lämmöt, kuinka ylös lämmöt teillä nousee normaalissa ajossa?
Eipä sen termarin tarvitse olla edes Biltema. Esimerkiksi Calorstatin termarit eivät myöskään toimi. Yleensäkin taitaa tarviketermarin ostaminen olla aikamoista tuuripeliä.
Hae se termari merkkiliikkeestä, tai sitten Wahler tarvikeliikkeestä, on sama mitä merkkiliike myy. Wahlerien saatavuus tarvikeliikkeissä vaan on vähän rajallinen, tilaustavaraa usein. Liekö syynä että ihmiset yleensä ottavat kuitenkin sen halvemman ja sitten kirotaan kun auto ei lämpene...
Hae se termari merkkiliikkeestä, tai sitten Wahler tarvikeliikkeestä, on sama mitä merkkiliike myy. Wahlerien saatavuus tarvikeliikkeissä vaan on vähän rajallinen, tilaustavaraa usein. Liekö syynä että ihmiset yleensä ottavat kuitenkin sen halvemman ja sitten kirotaan kun auto ei lämpene...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Joo uutta termaria kehiin vaan, siellä se vika mitä todennäköisimmin pilee. Mulla on kans C-asco 1.8 koneella ja oon ton pari kertaa vaihtanu, kun meinaa lämmetä vähän turhankin paljon. Termostaattikotelohan löytyy siitä koneen vasemmasta yläkulmasta, josta lähtee paksu ylävesiletku syyläriin. Tais olla kolmella pultilla se kotelo kiinni.
Mulla nousee lämmöt n. puolenvälin huitteille, jos ei mitään ihan megapakkasia oo. Maskin taakse laitoin pahvin, että lämpiää vähän nopeemmin kovillakin pakkasilla. Ja kyllä sieltä lämppäristä puskee oikeen kuumaakin.
Mutta nyt kysynkin tässä samalla, että mites innokkaasti teillä muilla muilla pyörii se sähköflekti? Mulla kun ei inahdakkaan, kun vasta ehkä jossain punasella (rajalla) ja sillon meinaa olla vähän myöhästä. Sen termostaattikatkasijan oon vaihtanut ja moottorin testannu toimivaks(johdot yhteen), mutta ei vaikutusta. Vai eikö sen tosiaan kuuluu startata aikasemmin? Kesällä ei kärsi paikallaan kauaa käyttää ja liikennevaloissakin on joskus onkelmia.
Mulla nousee lämmöt n. puolenvälin huitteille, jos ei mitään ihan megapakkasia oo. Maskin taakse laitoin pahvin, että lämpiää vähän nopeemmin kovillakin pakkasilla. Ja kyllä sieltä lämppäristä puskee oikeen kuumaakin.
Mutta nyt kysynkin tässä samalla, että mites innokkaasti teillä muilla muilla pyörii se sähköflekti? Mulla kun ei inahdakkaan, kun vasta ehkä jossain punasella (rajalla) ja sillon meinaa olla vähän myöhästä. Sen termostaattikatkasijan oon vaihtanut ja moottorin testannu toimivaks(johdot yhteen), mutta ei vaikutusta. Vai eikö sen tosiaan kuuluu startata aikasemmin? Kesällä ei kärsi paikallaan kauaa käyttää ja liikennevaloissakin on joskus onkelmia.
---
Henkka
OmegaA - OmegaB
Henkka
OmegaA - OmegaB
Mullakin 20NE:ssä se lähti käyntiin vasta mittarin huidellessa liki punaista, ilmeisesti tarkoituksella. Vaihdoin ao. anturin hiukan matalamman lämpöiseen ja nyt se pyörii vähän aikaisemmin...On 2003-02-28 01:16, Ascona wrote:
Mutta nyt kysynkin tässä samalla, että mites innokkaasti teillä muilla muilla pyörii se sähköflekti? Mulla kun ei inahdakkaan, kun vasta ehkä jossain punasella (rajalla) ja sillon meinaa olla vähän myöhästä. Sen termostaattikatkasijan oon vaihtanut ja moottorin testannu toimivaks(johdot yhteen), mutta ei vaikutusta. Vai eikö sen tosiaan kuuluu startata aikasemmin? Kesällä ei kärsi paikallaan kauaa käyttää ja liikennevaloissakin on joskus onkelmia.
t.Mika
Mulla oli sama juttu aikoinaan just 1.8E Asconas ja vika korjaantu vaihtamal lämpötila-anturi; kannattaa varoo ettei kiristä liikaa, anturi on jotain messinkiseosta ja katkee suht helposti...On 2003-02-28 11:22, Megaman wrote:
Ascosta ei ole kokemusta,mutta omegassa ei toi lämpömittari juuri sinisen yli noussut.
Vaihdoin sen veden lämpötila-anturin siitä termarin läheltä ja nyt nousee yli puolenvälin.n.95c (C20NE)
Motonetissa maksoi ko. anturi n.5€
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Juu,se oli muistaakseni se anturi jotenkin kartiomainen,eikä sitä uskaltanut ruuvata niin pohjaan kuin alkuperäistä,mutta hyvin on pysynnyt...Mulla oli sama juttu aikoinaan just 1.8E Asconas ja vika korjaantu vaihtamal lämpötila-anturi; kannattaa varoo ettei kiristä liikaa, anturi on jotain messinkiseosta ja katkee suht helposti...