Saako bensa-Ecotecistä hevosia? (2.0 16V)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hakola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 724
Liittynyt: 06 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Hakola »

Hetken päästä GT Vekkulini(16V/150hv) lähtee myyntiin ja tilalle astuu -95 B Omega 2.0 16V Ecotecin "moottorilla" ja kaikki tämä ihan omasta vapaasta tahdostani, mikä on sinänsä huolestuttavaa. Kysymys kuuluukin että saako tuosta ekotekista elämää muulla konstilla kun vaihtamalla tilalle MV6:n koneen jos (ja kun) kriisi jossain vaiheessa iskee ja tarvis päästä ihan oikeesti etenemään?!?!?
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Saahan siitäkin tehoa. Olikohan nuo nyt Mantzelin nokat (Camshaft Kit) millä tuosta koneesta on mitattu noin 115 kW teho muuten vakiosta koneesta, eli kyllä siitäkin on mahdollista saada listätehoa. Osiakin on saatavilla useilta valmistajilta.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

dbilas TUv-hyväksytty virityspaketti Opel X20XEV 100kW
Astra, Vectra, Calibra, Omega

läppärungot, imusarja, ilmalaatikko, sport-viritysnokat

h 2100e
slider
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja slider »

Mulla on -94 2.0 16v Omega ja ainakin pienillä muutoksilla sai huomattavia eroja aikaiseksi.

Vaihdoin K&N suodattimen ja Irmscherin 3.0 Omegaan tarkoitetun takapöntön.
Auto ei meinaa tunnistaa enää samaksi.
Nyt työn alla on isompi putkisto alusta loppuun asti...
Myös "pakosarjalta imusarjaan menevän putken"(en muista teknistä nimeä) poiston vaikutukset tutkimustyön alla.
Ilmeisesti kuitenkin pitäisi saada "enemmän tehoa" kun ei enää ilma/bensa lämpene pakokaasusta??...


Omegan ongelma on tunnetusti ollut putkisto.
Ahdistaa uskomattoman paljon.

Myös ilmeisesti poistamalla noita ecotec rojuja,saa koneesta lisää hönkää.
(Kovat keskustelut paikallisen Opel-edustajan korjaajien kanssa,mitä kaikkea voi poistaa ja mitä ei....ja mitkä ovat vaikutukset)
metrosport
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 101
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja metrosport »

Mitä ne eco rojut on? Ja mitä voi ottaa pois tai muuttaa?
Vastaa Viestiin