Astran paluuletkujen vaihto

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
astra20DTI
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:58

Astran paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja astra20DTI »

Alkoi oleen käynnistysongelmaa meidänkin astrassa ja huomasin että koneen edessä oleva paluuletku oli selvästi vuotanut ja kannessakin näytti olevan tummia kohtia letkujen alapuolella. AD-myyjä tiesi että Ø3,2mm letku käy astraan... siitä sitten vaan remppaamaan.

Eco-kansi pois ja toinenkin kansi irti jossa on letkuja kiinni. Ensimmäinen letku irti ja uusi tilalle... mutta entä ne 4 letkua jotka menee koneen sisälle, lähteekö nekin vain vetämällä pois ja saako uuden painettua paikalleen, vai tarviiko venttiilikoppa avata? (En uskaltanut vielä repiä niitä irti kun kun autolla täytyy päästä heti aamulla liikkeelle)
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2719
Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Eli olet ottanut pumpulta tulevan letkun irti jo? Ne mitkä tulee koneeseen kiinni, siis ne neljä, ainakin minulla lähti ihan vaan vetämällä irti, tosin olivat aika tiukasti kiinni.
astra20DTI
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:58

Viesti Kirjoittaja astra20DTI »

OK, täytynee sitten vaan vetää ne sieltä pois... ja eikun talliin :)
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1314
Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja astramaani »

olis kannattanut ostaa ne t-liittimetkin samalla.mulla alkoi yks vuotamaan kun pihtailin.
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
astraGcaravan
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 289
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja astraGcaravan »

joo,ovat tosin suolaisen hintaisia nuo t-kappaleet opelilla.laitoin itse varaosaliikkeestä löytyneillä norman t-liittimillä olivat joko 3mm tai 4mm,eikä maksanut montaa kymmentä senttiä kappale.
astra20DTI
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:58

Viesti Kirjoittaja astra20DTI »

Jep, helpostihan tuo letkujen vaihto onnistui, kokonaisuudessaan n. puolen tunnin homma ja kustannuksia tuli vain 5e. Letkua jäi vielä seuraavaakin vaihtoa varten. T-liittimet näytti olevan ok joten niitä en uusinut... Jätin auton yöksi parkkiin keula ylöspäin ja aamulla lähti heti käyntiin normaalisti. Nyt on vaimokin ihan tyytyväinen kun auto pelittää :) Kiitos asennusohjeista!
Vastaa Viestiin