omega -02 2.5 dti 110kw+5-vaiht.automaatti lastutus kokemuks
-
- 'Admiral'
- Viestit: 289
- Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: helsinki
omega -02 2.5 dti 110kw+5-vaiht.automaatti lastutus kokemuks
tulikohan tää nyt oikealle osiolle,mut ajattelin kysäistä onko kellään kokemuksia bmw:n 2.5 dti moottorin lastuttamisesta,varsinkin 5 vaihteinen automaatti laatikko perässä.jotta kestääkö tuo laatikko/perä tuota tehonlisäystä?alunperinhän tässä -02 ompussa on 110kw/300nm ja esim voimaa.comin optimoinnin jälkeen pitäisi olla 145kw/380nm.kertokaa viisaammat
Kyllä se kestää, kuminpolttosessiot voi tietenkin antaa selkäsaunaa perälle, mutta enemmän arveluttaa "päätön lenkkarin" antaminen turbon/kannen kestävyyteen. Aika pieni "kives" se ahdin on, ja sitäkautta voi myös aiheuttaa kansivaurion liian suurilla pakopaineilla. Mutta järkikäytön kestää ihan varmasti.
--Tero--
--Tero--
Omega B 2.5-TD 10/1995 chip, sportleder, klima...
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
Luja kone tuo bemarin commonrail kutonen on kunhan vaan huolehtii ettei imusarjanläpät lähe liikenteeseeen.Jos commonrail paineita nostetaan voi suuttimien sisällä olevat O renkaat tykätä kyttyrää ja aiheuttaa käynnistys vaikeuksia.Eikös bemarissa oteta samasta koneesta enemmän tehoa kun muistaakseni teholukema oli jotain 170hv?
MB W123 200D 3,0 vm 81
Hiukan OT:tä mutta onkos kukaan kokeillut laittaa ooppeliin bemarin 530D konetta?Päälleppäin koneet ovat täsmälleen samanlaisia joten asennus ei tuota varmaankaan ongelmia.525d ja 530d koneiden tyyppihän on se sama M57 porauksen ollessa eri,muistaakseni 2,5 80mm porauksella ja 3,0 84mm porauksella.
MB W123 200D 3,0 vm 81
Itsellä on se aiempi koneversio eli X25TD johon on vaihdettu ohjelmisto ja jatkeena manuaali.
Plussat ja miinukset:
- "nakutus" huipputehon kohdalla ruiskutusta on ilmeisesti liikaa, palotahti sekoaa ... siltä välttyy maltillisella kaasunkäytöllä ja valitsemalla pienemmän vaihteen ohitukseen
- lastun kanssa ajettu nyt n. 30 tkm - alkoi yht 195 tkm ajettu kytkin luistaa huippuväännön kohdalla
- lämmöt nousee kun luukuttaa motarilla pidempään, talviaikaan EI ole ollut ongelmana ;c)
- savutus, täyskaasukiihdytyksessä ei polttoainelaatu jää takanatulijoille epäselväksi
+ ohituskiihtyvyys - paljon ajavalle SE juttu
+ auton luonne muuttui paljon mukavammaksi kun voimaa on käytössä (165/385)
Plussat ja miinukset:
- "nakutus" huipputehon kohdalla ruiskutusta on ilmeisesti liikaa, palotahti sekoaa ... siltä välttyy maltillisella kaasunkäytöllä ja valitsemalla pienemmän vaihteen ohitukseen
- lastun kanssa ajettu nyt n. 30 tkm - alkoi yht 195 tkm ajettu kytkin luistaa huippuväännön kohdalla
- lämmöt nousee kun luukuttaa motarilla pidempään, talviaikaan EI ole ollut ongelmana ;c)
- savutus, täyskaasukiihdytyksessä ei polttoainelaatu jää takanatulijoille epäselväksi
+ ohituskiihtyvyys - paljon ajavalle SE juttu
+ auton luonne muuttui paljon mukavammaksi kun voimaa on käytössä (165/385)
*****************************
Välty vahingolta -
älä aja ylinopeutta kameraan!
http://www.activegps.fi
edes tällä - Vectra 2.2 farmari 04'
Välty vahingolta -
älä aja ylinopeutta kameraan!
http://www.activegps.fi
edes tällä - Vectra 2.2 farmari 04'