Onko kukaan lastuttanut 74 kw 2,0 DTI konetta, vm .2001

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

exvectra kirjoitti:Missäs kaikissa opelin käyttämissä dieseleissä tuo pumpun hinta on sitä 1-2 tuhannen luokkaa?
Kovasti tekisi mieli 1.7TDn sijaan valkata DTI mallinen Opeli, mutta tuo pumpun hinta hirvittää siinä määrin, ettei ole uskaltanut pidemmälle asiaa miettiä. Sehän on selvää, ettei nuo pumput missään autossa ole ikuisia. Ja tietääkö joku, onko kilpailevilla merkeillä saman ikäisissä dieseleissä yhtä hinnakkaat pumput? Eikös moni muukin käytä noita samoja boschin osia? (vai onko nuo nyt siemensin, mutta myös niitä käyttää muut)
Astra G, Zafira B, Vectra B, Omega B ja Sintra. Eli siis noi 2.0 ja 2.2l dieselit. Noissa 2.2 oon kuullu olleen vähemmän noita pumppuvikoja, C Vectroja en tiedä vielä yhtään. Niissähän on jo polttoaineelle ma jäähdyttimensä jonka uskon lisäävään pumpun kestoikää (ei joudu helteillä niin koville, jäähtyneempi dieselöljy voitelee paremmin kuin lämmin).
__________________________
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2142
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Yhden hajonneen 2.2DTI:n olen minäkin nähnyt vieraillessani paikallisen PP-Auton huollossa muutama vuosi sitten.

Oli venttiililautanen murtunut ja palanen tippunut pyttyyn... Aika hauskan näköinen mäntä :D Ihan kuin männän laki olisi tehty muovailuvahasta ja joku olisi hakannut sitä raivopäisenä taltalla :o

Oli uudehko auto ja kuulemma tuli takuuseen kokonaan uusi mosa :)
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

LUMI kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Nuo 2.0/2.2 DTI ei mekaanisesti voi hajota. Paitsi jos käy eräs huollon laiminlyönti...
ai mikä muka :o

Suuttimien O-renkaat.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Juho M-P kirjoitti:
LUMI kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Nuo 2.0/2.2 DTI ei mekaanisesti voi hajota. Paitsi jos käy eräs huollon laiminlyönti...
ai mikä muka :o

Suuttimien O-renkaat.
ai juu ilmaa pumpulle ja pumpun poksi sanoo poks :o

onko noissa oikeesti joku huolto/vaihtoväli?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei vaan naftaa öljyn sekaan, öljy laimenee, nousee huohottimesta imusarjaan ja tuloksena ryntäys ja pox.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin