2.3td+hx40

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mikä se Bedfordin pumppujuttu on?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

Jaa. Eipä ole syöttämäärästä tietoa ei ole tullu käytettyä missään penkissä kun on ihan "omatekonen" pumppu. mitä tuolle petterin pumpulle o9n tehty että saatu lisää syöttöä?


pistin mailiin ne laput.
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

en tarkemmin tiedä mitä tehty. dieselmiesten juttuja ;-) eli pajalla käytin sen. se on vapari reksan pumppu.
------

petterin pumppuja mekaanisella sammutinvivulla. sammutinvipu semmonen että kun sitä kääntää "normaali" asennosta poispäin (siis päin vastaiseen suuntaan kun sammuttaessa) pumppu lisää syöttöä. ja soppaa riittää kuulemma paremmin kun 10mm turbon pumpussa.

tälläsellä pumpulla se nettiautossa oleva diesel asconakin on. tp teho siellä 160hv hujakoilla pikku ahtimella. syörtön säätö oli tehty niin että kaasuvipua vedettäessä mekanismi (jousi?) vetää syötööä isommalle sammutinvivusta 8) :lol:
Tommi T
'Senator'
'Senator'
Viestit: 302
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi T »

Minä en näe mitään järkeä siinä että ensin vaivalla rakennetaan autoa ja moottoria ja sitten siihen ruuvataan kupeeseen joku ite ruuvattu vaparin pumppu. Voi silläkin toki saada paljon maksimi syöttöä mutta mites ajettavuus? Oikein tehdyllä turbon pumpulla on varmasti eroa kuin yöllä ja päivällä. Siihen pelkkään max syötön määrään ei todellakaan kannata tuijottaa. Pienellä nestepäällä homma menee vaan savuiksi ja pakolämmöt ovat törkeät. Muutaman satasen sijoitus pumppuun on koko homman tärkein sijoitus.
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

Tommi T kirjoitti:Minä en näe mitään järkeä siinä että ensin vaivalla rakennetaan autoa ja moottoria ja sitten siihen ruuvataan kupeeseen joku ite ruuvattu vaparin pumppu. Voi silläkin toki saada paljon maksimi syöttöä mutta mites ajettavuus? Oikein tehdyllä turbon pumpulla on varmasti eroa kuin yöllä ja päivällä. Siihen pelkkään max syötön määrään ei todellakaan kannata tuijottaa. Pienellä nestepäällä homma menee vaan savuiksi ja pakolämmöt ovat törkeät. Muutaman satasen sijoitus pumppuun on koko homman tärkein sijoitus.
***juu. ensinnäkin aloitan projektin mahd.halvalla. siis aivan mielenkiinnosta mitä saa aikaan 500e:llä. pumppu ei ole ite ruuvattu vaan kävi kyllä dieselpajalla, oli halpa operaatio.

näillä aloitetaan ja tulevaisuudessa kiristetään tekniikka huippuunsa ;-)
--------------

noista omega/bemari koneista vielä. millä pumpulla noita on ollut saatavana? minkä tehosia?

vois kokeilla kepillä jäätä konttorilla jos sais luvat tommoselle. jos tuijotetaan pelkkiä 2.0l ja 2.5l lukuja niin tilavuuden puolesta ei estettä...mutta jos tarkemmaksi mennään niin bemun kone on pikkusen liika iso.
Tonis
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Kesä 2007, 12:23
Paikkakunta: Helsinki

2.3td

Viesti Kirjoittaja Tonis »

Missäs vaiheessa homma on? Onko projektikuvia?
Vastaa Viestiin