vanhemman ilmastoinnin kunnostus
vanhemman ilmastoinnin kunnostus
auto on -89 3.0 omega,ilmastoinnin toimivuudesta ei tällä hetkellä ole tietoa koska kompuralla ei ollut remmiä paikallaan autoa ostettaessa eikä myyjällä myöskään ollut toimivuudesta tietoa.ongelma on tuon täyttöaineen suhteen joka on vanhempaa tyyppiä kuin nykyisin käytetty,uudempi ei kuulemma pysy sisällä eri kooostumuksesta johtuen,eli mitä ainetta tähän kuuluu laittaa,kompura oli myös varsin öljyinen päältä liekö vuotanut ja otettu pois käytöstä
- Astrax Sport
- 'Senator'
- Viestit: 400
- Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00
- Paikkakunta: Vantaa
Juu..mutta eiks noissa ole todella tarkkaa toi järjestelmän puhdistus...R12 kanssa käytettiin mineraali öljyä ja R134a kanssa käytetään yleinsä PAG-öljyä. Ja näitä ei saa sekoittaa toisiinsa.timppa1 kirjoitti:Eli siihen laitetaan uudempaa r134a ainetta.
Voit käydä teettämässä muutostyöt jossain ilmastointihuoltoja tekevässä lafkassa.
Me tehdään myös duunissa noita muutostöitä.
Paras puhdistustapa (ja ilmeisesti ainoa oikea?)on backflushilla.
Menikö oikein?
OT: timppa1...ootko töissä konalassa? Ainakin saman näköinen Astra suhaailee aamusin sielä päin. Jos oot ni, ilmeisesti ollaan saman tien varrella töissä Ainakin monesti oon ajellut saman näköisen auton perässä aamuisin...
*Astra H Sedan -08*
Re: vanhemman ilmastoinnin kunnostus
R134a muutostyön lisäksi on olemassa myös toinen vaihtoehto jossa käytetään korvaavaa kylmäainetta esim. Isceon 49. Tällöin järjestelmän huuhteleminen ei ole välttämätöntä koska korvaava aine nimensä mukaiseti toimii myös mineraaliöljyillä. Toisaalta jos järjestelmä ollut kauan tyhjillään ja esim. jossakin kohtaa vuoto, suosittelen R134a konversiota myös itse korjauksen yhteydessä.gs-coupe kirjoitti:auto on -89 3.0 omega,ilmastoinnin toimivuudesta ei tällä hetkellä ole tietoa koska kompuralla ei ollut remmiä paikallaan autoa ostettaessa eikä myyjällä myöskään ollut toimivuudesta tietoa.ongelma on tuon täyttöaineen suhteen joka on vanhempaa tyyppiä kuin nykyisin käytetty,uudempi ei kuulemma pysy sisällä eri kooostumuksesta johtuen,eli mitä ainetta tähän kuuluu laittaa,kompura oli myös varsin öljyinen päältä liekö vuotanut ja otettu pois käytöstä
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
Re: vanhemman ilmastoinnin kunnostus
Minkäs hintainen operaatio tuo muuten on?Jacce kirjoitti: Toisaalta jos järjestelmä ollut kauan tyhjillään ja esim. jossakin kohtaa vuoto, suosittelen R134a konversiota myös itse korjauksen yhteydessä.
Ajattelin vaan kun ensi ke olen tuota calibran kompuraa tulossa vaihdattamaan,niin olisiko järkevää samalla tehdä?
Hyvinpä on uudet aineet pysynyt vanhassa järjestelmässä muutoksia tekemättä.. Ainakin viime keväästä tähän asti, toivotaan että pidempäänkin
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Joo konalassa oon töissä.Uudenmaan autovarustelussa oon,missäs ite oot?Astrax Sport kirjoitti:Juu..mutta eiks noissa ole todella tarkkaa toi järjestelmän puhdistus...R12 kanssa käytettiin mineraali öljyä ja R134a kanssa käytetään yleinsä PAG-öljyä. Ja näitä ei saa sekoittaa toisiinsa.timppa1 kirjoitti:Eli siihen laitetaan uudempaa r134a ainetta.
Voit käydä teettämässä muutostyöt jossain ilmastointihuoltoja tekevässä lafkassa.
Me tehdään myös duunissa noita muutostöitä.
Paras puhdistustapa (ja ilmeisesti ainoa oikea?)on backflushilla.
Menikö oikein?
OT: timppa1...ootko töissä konalassa? Ainakin saman näköinen Astra suhaailee aamusin sielä päin. Jos oot ni, ilmeisesti ollaan saman tien varrella töissä Ainakin monesti oon ajellut saman näköisen auton perässä aamuisin...
- Astrax Sport
- 'Senator'
- Viestit: 400
- Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00
- Paikkakunta: Vantaa
Tien päässä...Tecalemiitissä. Oonkin käynnyt teillä joskus keikalla, kompuraa korjaamassatimppa1 kirjoitti:Joo konalassa oon töissä.Uudenmaan autovarustelussa oon,missäs ite oot?Astrax Sport kirjoitti:Juu..mutta eiks noissa ole todella tarkkaa toi järjestelmän puhdistus...R12 kanssa käytettiin mineraali öljyä ja R134a kanssa käytetään yleinsä PAG-öljyä. Ja näitä ei saa sekoittaa toisiinsa.timppa1 kirjoitti:Eli siihen laitetaan uudempaa r134a ainetta.
Voit käydä teettämässä muutostyöt jossain ilmastointihuoltoja tekevässä lafkassa.
Me tehdään myös duunissa noita muutostöitä.
Paras puhdistustapa (ja ilmeisesti ainoa oikea?)on backflushilla.
Menikö oikein?
OT: timppa1...ootko töissä konalassa? Ainakin saman näköinen Astra suhaailee aamusin sielä päin. Jos oot ni, ilmeisesti ollaan saman tien varrella töissä Ainakin monesti oon ajellut saman näköisen auton perässä aamuisin...
*Astra H Sedan -08*
Just laitoin -82 Buickkiin mis oli r12 ilmastointi(ollu kauan "tyhjä"), sellaset sovittimet et saa r134 menee sisään. Alipaineistus ja oli ok, joten uudet liemet sisään ja ihan pag öljyy ja sit vuotoilmaisin mönjää.
Sitten vähän testausta et saatiin sopiva ainemäärä/paineet, ja nyt on toimiva ilmastointi.
Eihän tolle mitään takuuta voi antaa... Mut kannattaa kokeilla ennenku alkaa kaikkia palikoita vaihtaa uudempiin.
Sitten vähän testausta et saatiin sopiva ainemäärä/paineet, ja nyt on toimiva ilmastointi.
Eihän tolle mitään takuuta voi antaa... Mut kannattaa kokeilla ennenku alkaa kaikkia palikoita vaihtaa uudempiin.
2x Calibra -91, Kadett C -78