Rullakeinut kuutos Cih:in

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
_rahtari_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Rullakeinut kuutos Cih:in

Viesti Kirjoittaja _rahtari_ »

Onko tietoa että kuinka paljon joutuu muuttamaan alu/pelti venakoppia että saa rullakeinut mahtumaan?

Saaako keinuja tilattua vielä jostain?
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville »

Eipä ole tietoa, mutta ehkä saattaisi kiinnostaa
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Mitäs niissä rullavipoissa pelkästään on niin ihmeellistä? Peltivipat toimii ihan hyvin, kunhan vaan seeti ja max jousipaineet on riittävät( ns. ei mene venat sekaisin).

Perinteisiä nokkia ja alkuperäisiä nostimia käytettäessä ei muutenkaan kunnolla pysty hyödyntämään yli 13mm nostoja, ilman että keinuvipugeometria ei mene perseelleen.

Sitä paitsi kunnollisia rullavippoja, jotka eivät vedätä tai työnnätä venttiiliä sivuun, ei taida vieläkään olla kovin kummoisia, ts. suoraan käypäisiä ei ole. Peltivipoilla voi ja pystyy konetta kierrättämään tarvittaessa 9000rpm:n saakka. 8)
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

kopalle ei joudu tekemään mitään,omani olivat muistaakseni tarkoitettu Chevyyn.toi tosin oli neloskone,mut samanlainenhan se on.

Kuva

Kuva
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Jartsa kirjoitti:kopalle ei joudu tekemään mitään,omani olivat muistaakseni tarkoitettu Chevyyn.toi tosin oli neloskone,mut samanlainenhan se on.

(Kuva)

(Kuva)
Noi näyttäisi kovin CIHin omilta Cranen vipoilta. Todennäköisesti nekin perustuu johonkin amerikanihmeeseen mutta on tehty itsekeskittäviksi. Jenkeissä yleensä ohjaus tehdään ohjauslevyillä ellei ole jotain eksoottisempia vipuja.

Chevy SB:n vipat on kyllä geometrialtaan aika hanurista CIHiin asennettuna. Vipu tulee venttiilin laidalle nostoilla.. ei ollenkaan hyvä ei.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Chevyn SB:vipoja saa eri välityksisiä.

Vipu tulee venttiilin laidalle nostoilla.. ei ollenkaan hyvä ei.Ainakaa omalla kohdalla ei näin ollut.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

ei satu olemaan tuotenumeroita muistissa.. että mitkä vipat on onnistuneesti sovitettu ?
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

motorsport kirjoitti:ei satu olemaan tuotenumeroita muistissa.. että mitkä vipat on onnistuneesti sovitettu ?
kyllä vois ehkä löytyä tuolta kuitti sekamelskasta.tuota autoa kun ei enää itsellä ole.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Vastaa Viestiin